{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Bekymret? Ville i være det? {{forumTopicSubject}}

Vi har i dag haft en skøn dag og været ved havet og svømme. Ellie overvandt sin Frygt for vand der skvulper.
Problemet er at hun fik drukket ret meget vand og kastede faktisk op efter vi opdagede at hun slugte vand. Altså vi stoppede hende med at komme i vandet da vi opdagede hun slugte vand også kastede hun op på land.
Diarré har jeg læst at er normalt bagefter, men hun hoster stadig. Har ikke kastet op siden.
Er det noget at være bekymret for, altså hosten? Har ikke haft en vandhund på den her måde før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret? Ville i være det?
  • #1   18. jan 2020 Jeg ville ikke umiddelbart være bekymret. Det er formodentligt bare saltvandet, der har irriteret maven og halsen. Hvis hun ellers er frisk og som hun plejer at være, ville jeg ikke gøre mere ud af det.

  • #2   18. jan 2020 Altså hun har været træt, men liver op nu hvor den værste træthed er forsvundet det er jo hårdt at svømme og lege med andre hunde smiley

  • #3   18. jan 2020 Du skriver ret meget vand, og der er opkastning. Det er ordet meget jeg hæfter mig ved. Hunde kan dø af saltforgiftning ved at drikke havvand.

    Det er svært at sige hvornår man er bekymret. Ziva æder en lille KitKat chokolade, og jeg tænker for helvede hvor er jeg åndssvag, men er ikke bekymret da den er lille og består mest af kiks. I sidste måned brugte jeg 1.700 kr på at Ziva kastede to avocadoer op på Karlslunde dyreklinik fordi jeg var åndssvag igen og undervurderer hvor kvik hun er blevet. Om to avocadoer er nok til bekymring hos en gennemsnits ejer ved jeg ikke, men det var nok hos mig.

    Ziva får et meget klart nej når hun drikker vand ved stranden og så bekymrer det mig ikke og gør ikke noget andet ved det, men jeg ved også, at det kun er lidt.

    Stol på din mavefornemmelse. Du er den eneste der var der.


  • #4   18. jan 2020 Ja.
    Åh det er sku svært. For min mave fornemmelse siger hun er fin, hun hoster bare. Det plejer hun jo ikke.
    Hun opfører sig ihvertfald fint og normalt.
    Men hun både dykkede og slugte vand når hun hentede pinde ind.


    profilbillede
  • #5   18. jan 2020 Her er blandt andet en video. Kort før hun blev stoppet.

    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/46395-ellie_svoemmer


  • #6   18. jan 2020 Jeg vidste ikke, at hunde kunne blive forgiftet af saltvand. I så fald ville jeg selvfølgelig holde lidt ekstra øje med hende og kontakte dyrlægen, hvis hun får det skidt.

  • #7   18. jan 2020 Therese jeg tror oftest det er apporterende racer, der gentagne gange henter en pind. De sluger også en del vand når de svømmer med noget i munden og særligt hvis de er trætte.
    Ellers tror jeg de fleste forgiftninger er hunde der spiser skålen med de saltede nødder og fejlslagne forsøg på at få ens hund til at kaste op ved at få den til at drikke saltvand for fx at kaste avocado eller chokolade op.

    Det er baseret på tro, for kan ikke lige finde nogle gode faglige artikler.

    Hosten bekymrer mig på ingen måde. Ikke de første par dage i hvert fald.
    Der kommer sikkert diarré i morgen efter indtagelse af saltvand. Jeg ville måske lokke lidt ekstra ferskvand i hende for at sikre at hun får væske nok.


  • #8   18. jan 2020 Ellie har heldigvis INGEN problemer med at drikke vand smiley Hun har været i vandskålen 2 gange i dag (Efter vi er kommet hjem). Selv det vand elsker hun smiley
    Men ellers kan jeg koge lidt ris senere, så kan hun få ris vandet derfra smiley


  • #9   18. jan 2020 Jeg ville ikke være så bekymret. Ville nok holde godt øje de næste dage, så der evt ikke kan komme en lungebetændelse, hvis hun skulle have lidt væske til at stå i lungerne.

    Jeg var godt nok også fløjet afsted til dyrlægen, hvis nones havde ædt 2 avokadoer ! Man ved aldrig hvor lidt eller meget der skal til, før de bliver forgiftet. Her var 500 gram jumbo rosiner intet problem, men han kunne ha været død af den mængde.


  • #10   18. jan 2020 Trille åd også en pakke med rosinboller. Tiden efter døjede vi med blod i urinen (som ikke havde noget med det at gøre) og en nedsat nyrefunktion. Den nedsatte nyrefunktion stammede højstsansynligt derfra. Men en måned efter var hendes tal fine og normale.

    Jeg talte med dyrlægen og han sagde, var hun "allergisk" overfor det, havde vi set en tydelig reaktion ret hurtigt.


  • #11   18. jan 2020 Nej synes det er meget svært hvornår man skal være bekymret smiley

  • #12   18. jan 2020 Jeg er pylret og ville tale med dyrlægen, hvis min intuition fortalte mig, at der var noget, som kunne bekymre mig.
    Jeg ved ikke om hunde kan tørdrukne, som mennesker kan, men jeg ville klart vende det med dyrlægen hvis hunden havde symptomerne (træthed og hoste, evt. feber og åndenød). Det er sjældent, men ja, jeg pylret.

    Kia indtog meget vand, når hun legede i vand, da hun dykkede efter pinde. Så hun badede primært i ferskvand, da det ellers var svært, at holde hendes salt/væskebalance normal.
    Strandture var korte, da hun ikke kunne lade være, at indtage saltvand, og det kunne hurtigt blive i for store mængder.


  • #13   18. jan 2020 Hvis bare hun er irriteret i halsen, så ville jeg ikke være urolig, men har hun fået vand i lungerne, så ville jeg søge dyrlæge. Saltvand eller andre urenheder i lungerne skal behandles, i værste tilfælde kan de give infektioner.

  • #14   18. jan 2020 Her lidt tid efter er hun stoppet med at hoste, og sit gode gamle jeg.
    Dog stinker hun smiley hun prutter ekstremt meget. Vi plejer som regel at bade i søer/klamme vandpytter. Lige i dag var vi så ved stranden smiley og Ellie dykker også, helt vildt, hvis hun mister pinden af syne.


    profilbillede
  • #16   19. jan 2020 Jeg ville give skånekost, zoolac multipaste og massere af væske.

  • #19   19. jan 2020 hun hoster stadig en smule i dag. men det er ikke hele tiden smiley Hun er frisk, spiser. Hendes prutter lugter dog af kloakvand smiley

  • #20   19. jan 2020 Haha, hyggeligt smiley Men godt, at hun virker frisk.

Kommentér på:
Bekymret? Ville i være det?

Annonce