{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Hundefrisør uddannelsen {{forumTopicSubject}}

Nu bor jeg i nærheden af Aalborg og har søgt alle de steder jeg har kunne finde om en læreplads. Men 9 ud af 10 tager ikke elever.
Kan det virkelig passe at hvis man ikke kan finde en læreplads så kan man bare glemme alt om at blive hundefrisør. Eller kan man tage kurser og på en måde og blive "selvlært".
Håber virkelig der er nogen der kender et svar, er ved at løbe tør for idéer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefrisør uddannelsen
  • #1   11. jun 2015 Det store problem ved at tage kurser og blive "selvlært" er at du skal have alle hundene på hånden, ved at nogle frisører laver enkelte kurser så det er da en mulighed ( jeg har været afsted et par gange til klippekursus med min shih tzu) og nogle af specialklubberne under dkk har også kurser, Men du skal selv have hunden med , dvs at du skal ud og finde de racer du vil øve klip/trim på , hvilket kan være rigtigt svært, for der er ikke mange der vil overlade en hund til en nybegynder , og i mange tilfælde heller ikke en de ikke kender. desværre, for det gør det rigtigt svært at få den erfaring man gerne vil have .

    Så der er ikke andet for end at blive ved med at søge lærepladser, sørg for at få lavet en god jobansøgning, der er lækker at se på , nem og overskuelig at finde de oplysninger de har brug for og en god beskrives af dig selv ( mange steder er det kun dig og frisøren så det er vigtigt at i kan sammen)


  • #3   11. jun 2015 Nu ved jeg slet ikke hvor du har søgt henne, men jeg ville tage kontakt til foreningen, og høre hvor der måske kunne være en mulighed for læreplads.
    Tror man er nød til, at være åben for flytning til hele landet


  • #5   11. jun 2015 Har du fået svar fra nogen af stederne? Du kan også være heldig. Da jeg søgte, fik jeg et ja fra tre saloner.
    Held og lykke med det smiley


  • #6   11. jun 2015 Jeg kan se i din profil du er 18 år, de færreste godkendte saloner tager så unge elever.
    Mit råd er: prøv at få en praktikplads et sted og vis hvad du kan. Søg evt. job hos en hundesalon/er som vasker/praktisk medarbejder, det er der sikkert nogle der kan bruge. HVIS det viser sig du virkelig vil jobbet, har du nemmere ved at komme ind, og du finder selv ud af om det egentlig er det du søger.
    Og nej, du bliver ikke dygtig frisør, ved at tage nogle kurser, det kræver laaang tids træning og viden at kunne mestre min. 400 racer + blandinger. Håndtering, kundehåndtering, adfærd, sygdomslære mv.
    Held og lykke smiley


  • #8   12. jun 2015 Man kan ofte blive nødt til at flytte efter hvor der er ledige elevpladser.

    Du kan godt prøve at tage kontakt til foreningen. De har overblik over hvem der måske søger eller snart står og mangler elev.

    Mht alder så er 18 år bestemt ingen hindring.
    Jeg gik selv i lære som hundefrisør som 18-års , og det har mange andre også gjort.
    Det er en stor fordel at komme igang med faget så hurtigt som muligt. Det indlæres bedre.

    Link til Landsforeningen : http://www.hundesaloner.dk/


Kommentér på:
Hundefrisør uddannelsen

Annonce