{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Endnu en ny race xD {{forumTopicSubject}}

Jeg sad egentlig og ledte efter praktiske ting til min lejlighed, da denne annonce poppede op ude i siden, og var nød til at se hvad det var xD

Mini Australian Labradoodles
- 14.500 kr.

http://www.dba.dk/mini-australian-labradoodle/id-1015306177/

Er det de nye mini aussies de så har parret med en labradoodle? xD

Det fik mig til at tænke på at Miniature australian shepherd, er da blevet en AKC godkendt race, dog med navnet Miniature american shepherd? Bliver den så FCI godkendt snart eller? xD

Sjovt som folk giver deres blandinger et fancy nyt navn og dermed føler de er mere værd end en hund med tavle xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en ny race xD
  • #1   19. jun 2015 Nå nu tjekkede jeg lige hendes hjemmeside, og det har intet at gøre med mini aussies xD

  • #2   19. jun 2015 Dyrere end hovedparten af DKK/FCI stambogsførte hunde ........

  • #3   19. jun 2015 Ja det er squ lidt underligt smiley

  • #4   19. jun 2015 De må være guldbelagte eller sådan noget smiley

  • #7   19. jun 2015 minion - Og du kunne da lade være med at svare her, hvis det er så ligegyldigt smiley

    Annø - Ja jeg synes bare det var lidt sjovt med det billede jeg fik i hovedet først xD, men jeg ved ikke hvor australian kommer fra så, måske de har haft blandet det i, for at få en mindre hund eller noget xD

    Mini aussies , eller mini american shepherd er godkendt i AKC, så de er da på vej til at blive en selvstændig og godkendt race smiley


  • #8   19. jun 2015 øøhm nej, det er ikke en ny race, det er bare en labradoodle -at der kommes "australian" på, er ikke fordi der er aussie i dem, det er blot fordi "racen" stammer fra australien, og at det så at sige er den originale labradoodle (som i øvrigt stambogsføres i sin egen org. hvor den netop hedder australian labradoodle)

  • #10   19. jun 2015 Godt nok en dyr blanding, meeeeen måske er det, det fine navn, der er årsagen til prisen smiley

  • #12   19. jun 2015 ikke nødvendigvis født i australien nej -"racen" er jo blot derfra. Ligesom f.eks. en australian cattle dog der jo heller ikke nødvendigvis er født i australien.



  • #13   19. jun 2015 Mini og doodle i samme navn, så kan den "race" kun blive populær smiley
    Jeg må så indrømme at jeg ikke kan blive forarget over den høje pris. Nix, jeg ville ikke selv betale 14000 kr for en blandingshund af den type (i bund og grund er alle vores hunde jo startet som blandingshunde), men jeg tænker at den høje pris da afholder de værste fjolser (brug og smid væk typer) fra at købe dem ?
    Må indrømme at jeg bliver mere forarget når jeg ser hunde der er gratis eller næsten gratis. For der er risikoen da væsentligt større for at hundene havner i de helt forkerte hænder smiley


  • #15   27. jun 2015 Anya, godkendelsen af MAS hos FCI går der nok nogle år med endnu.
    Jeg har Mini'erne helt inde på livet. Der er i de fleste lande i Europa kommet både Australian og American race klubber og de arbejder ikke just sammen.
    Facts er at FCI kun arbejder sammen med AKC i USA. Facts er også, at FCI ikke vil have 2 racer med forskellige navne, men er mest til varianter !! tja... tiden må vise om det bliver Mini Aussier eller Mini American i Europa.
    De fleste hunde i Danmark er Aussier som står i ASDR.
    AKC hunde tæller kun en håndfuld.


Kommentér på:
Endnu en ny race xD

Annonce