{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hjælp til en hunderace :) ? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
På vegne af min veninde søger hun en hund nr 2.
Hun bor i rækkehus med en tilhørende have. Hun har 1 hund (blanding) som vejer ca 3 kg og er god som dagen er lang, elsker alle - dyr og mennesker. Derudover har hun sin kæreste og 2 børn. De vil gerne have en hund mere, som bl.a. kan give hund nr 1 selskab, men derudover vil de bare rigtig gerne have en hund mere.

De søger en hund som ikke kræver den vilde aktivering og motion, altså ikke en hund skal have 1 times gåtur morgen og eftermiddag, men omkring 15-30 minutter morgen og så evt. en længere tur om eftermiddagen smiley Og selvfølgelig også aften smiley Den vil komme til at være alene ca 5-6 timer om dagen sammen med hund nr 1. Den vil blive elsket af hele familien smiley Og vil udover gåturene jo have mulighed for at være i haven.

Det behøver ikke være en lille chihuahua, men gerne en som er lidt større smiley

Har I nogle forslag jeg kan give videre smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til en hunderace :) ?
  • #1   20. jun 2015 Shih tzu?

  • #2   20. jun 2015 Hvad siger de til pelspleje, hvad temperament er de til? Hvor gamle er børnee?

  • #3   20. jun 2015 Cavalier King Charles ... smiley

  • #4   20. jun 2015 Hvilke racer er der i deres blandingshund ? Tænker at det bedste match vil være hvis de prøver at finde en race med nogenlunde samme størrelse, aktivitetsniveau og temperament som den de har i forvejen.

  • #5   20. jun 2015 Jeg ville i hvert fald starte med at kigge på selskabsracerne

  • #6   20. jun 2015 Ginne: Pelspleje er intet problem, det vil hun gerne smiley Helst et mild temperament, altså et blidt sind hvis man kan sige det smiley Børnene er 1 og 4 år.

    Ann-Marie: Deres nuværende hund er en blanding ml chihuahua og pomeranian, men har et meget blidt sind som, som sagt elsker alt og alle smiley Og ja det har du helt ret i - kæresten synes bare godt det ikke lige behøvede at være en chihuahua igen - den første hund er en hun havde før de blev kærester. Han kunne godt tænke sig noget ala en fransk bulldog?


  • #7   20. jun 2015 De behøver heller ikke være samme race for at have glæde af hinanden. Vores er meget forskellige men har enormt meget glæde af hinanden.

    En fransk er fantastisk. De er som regel også enormt gode med børn. Helbreddet er desværre ofte elendigt, så de skal se sig for hvor de køber, hvis det er racen de vælger


  • #8   21. jun 2015 De har også haft kigget på en mittelspitz? Nogen som har kendskab til den smiley ?

  • #9   21. jun 2015 Har de prøvet at kigge på griffonerne? De minder mig altid om en spinklere fransk, og så, så vidt jeg ved, kæmper de ikke lige så meget med helbreddet.
    Ellers kom jeg straks til at tænke pekingeser? De kæmper dog også lidt med helbreddet.


  • #10   21. jun 2015 De kunne også kigge på de små langhårede selskabsracer, malteseren skulle være enormt blid og sød og ikke kræve så meget smiley
    Men den er selvfølgelig stadig lille og tøset hvis det er det der er problemet smiley hehe..

    Jeg tror godt en fransk bulldog kunne passe ind, men den er nok i den lidt krævende ende, af de smås motionsbehov, for de er mere aktive end de ser ud til smiley Men jeg ved Venges herinde gerne svare på spørgsmål osv om racen, uforpligtende selvfølgelig, har selv haft fat i hende inden jeg fik Lucky, så hvis de er interesserede i racen er hun en rigtig god hjælp, og kan også fortælle om racen, dens behov og sundhed. Skulle jeg have en fransk, ville det blive fra hende, eller en hun anbefalede. smiley


  • #11   21. jun 2015 Alexandoria, mener du ikke boston terrier? griffonerne ligner da ikke fransk bulldog smiley
    Men tror nu begge racer kunne passe ind, men kender dem ikke så godt.


  • #14   21. jun 2015 Nej, griffon. De ligner ikke, men de minder mig stadig om den franske, lol.

  • #15   21. jun 2015 Okay på den måde så er jeg med! smiley

    Charlotte, jeg tror man kan overstimulere alle hunde, nogle kræver bare mere end andre. Der er sikkert også forskel på de franske, og hvad de vænner sig til. Jeg tror også det handler om tænd og sluk knappen, at de kan falde til ro når de så kommer hjem osv. Lucky er god til at falde til ro uanset. Rosa er faktisk nemmest hvis hun enten ikke kommer "ud" (udover have og bitte små ture) overhovedet, eller er afsted og derfor bliver godt brugt psykisk det meste af dagen, en mellemting resultere pt. tit i at hun bliver fint træt når hun kommer hjem, men så bliver helt umulig ved sengetid. Hun er så også lige omkring 6 mdr lige nu, så der sker jo meget for hende lige nu smiley


  • #17   21. jun 2015 Charlotte de skal jo vænnes til det, og man skal jo ikke motionere en hvalp særlig meget, de skal jo bare ud og opleve noget. Det er først omkring 1 års alderen (ved ikke om det er højere ved andre racer, min er jo udvokset ret hurtigt) at man sådan for alvor skal til at motionere dem (de skal selvfølgelig vænnes til det) smiley
    Så det kan også være det er derfor. Rosa kan heller ikke holde til at gå så langt som Lucky kan endnu, så hun bliver båret når hun bliver træt.


  • #18   21. jun 2015 Fransk bulldog skal have mere end det de tilbyder - jeg ville i hvert fald ikke sælge mine hvalpe til så lidt aktivitet!

    Jeg kan kun komme i tanke om de pelsede selskabsracer der kan nøjes med så lidt - feks pekingeser e.l. Og det ville sandsynligvis også passe bedre til den de har i forvejen - en fransk som hvalp og unghund er en bulderbasse uden lige og kan hurtigt tromle en lille hund.


  • #19   21. jun 2015 Og så skal man ikke forveksle en passiv hund med en velafbalanceret hund! smiley

  • #20   21. jun 2015 De har også tænkt på petit brabancon?

  • #22   21. jun 2015 En papillon? smiley

  • #23   21. jun 2015 En fransk vil ifølge min bedste overbevisning ikke være et særligt godt match, da bulldogs ofte nyder voldsomme brydekampe, det er en chi-blanding ikke tilhænger af.
    Tænker pekingeser, tibetansk spaniel, cavalier king charles eller lign. ville passe bedre.


  • #24   21. jun 2015 Vore Chi og FB er hinandens bedste venner
    Før det havde jeg chi og EB, men der var bulldoggen så voksen da chi'en kom


    profilbillede
  • #25   21. jun 2015 Jeg siger ikke at en fransk og en chi ikke kan blive gode venner smiley Min bullmastiff og chi var også glade for hinanden smiley
    Men det bedste match, som efterlyses her, mener jeg vil være en hund af samme type, temperament og størrelse. Hunde leger jo på meget forskellige måder, og lige børn leger nu én gang bedst smiley


  • #26   21. jun 2015 Alle de hunde jeg har haft har fundet id af at lege sammen
    Jeg har jo de to og så en cocker, de er ret forskellige, men de leger alle sammen med hinanden, ikke bare ligger og putter. Det samme gælder når min brors to hunde (chi og DDB) er her
    Jeg synes det er vigtigere at se på hvad man selv ønsker i en hund og kan tilbyde den end hvad der passer til den man har
    Der er ingen af dem vi har nu der er mine ønske racer, og derfor bliver næste hund intet der minder om de andre smiley


  • #27   21. jun 2015 Vil lige tilføje at jeg godt kan se problematikken i en fb unghund og en lille chi smiley

  • #28   21. jun 2015 Alle de hunde, som jeg har haft, har også haft glæde af hinanden, og fundet ud af at lege sammen. Men min bullmastiff var ofte lidt frustreret over at hans legekammerater ikke kunne finde ud af at lege brydekampe. Mine 2 chi-blandinger foretrak helt klart at lege sammen, fordi de legede på samme måde smiley Min hyrdehundeblanding bliver ofte lidt forvirret over at de andre fatter hat af hans lege tag-fat lege smiley
    For at et hundehold fungerer optimalt, fungerer det bedst med hunde af samme type. At det så sagtens kan lade sig gøre at få det til at fungere godt, med vidt forskellige typer, er en anden sag. Jeg ved bare, at jeg fremover kommer til at tænke meget mere over at have hunde af samme type, da det fungerer bedst smiley


Kommentér på:
Hjælp til en hunderace :) ?

Annonce