{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin
  • #2   21. jun 2015 Kontakt dyrlægen om de vil købe det af jer..


  • #4   21. jun 2015 Håber sandelig ikke at dyrlæger køber brugt medicin tilbage. Jeg ville nødig have udleveret genbrugs medicin.
    Og ville nu heller ikke tjene på det.

    Helt iorden Isabelle.


  • #5   21. jun 2015 Det ville jeg ikke have noget imod, hvis jeg så kunne få det lidt billigere smiley

    Er ikke sikker på det er lovligt at sælge medicin til andre privat


  • #6   21. jun 2015 Beltane skriver lige pb. Og nej man må ikke sælge videre, skal nu heller ikke tjene på det. Men dumt at smide ud hvis andre kunne bruge det.

  • #8   21. jun 2015 Trine. Ja og? Det skriver jeg jo også.

  • #9   21. jun 2015 Om man giver 0 eller 100 kr så er det stadig et salg

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #10   21. jun 2015 Man må vel gerne hjælpe hinanden ... ulovligt eller ej? Har man i forvejen selv en hund, der er ordineret den samme medicin i samme styrke, hvorfor så smide det væk, hvis andre kan hjælpes og få glæde af det.

  • #11   21. jun 2015 Ja og igen ved jeg godt har jeg jo skrevet.
    Men lad nu bare dem der evt. bruger det svarer om de vil modtage det. Det skader ingen og sikker på firmaet ikke går nede om og hjem pga. nogle modtager det, hvis de bruger det dagligt.


  • #12   21. jun 2015 Fordi det er loven. Den er jo ikke lavet for sjov

  • #13   21. jun 2015 Tak Nina F. Lige mine ord.

  • #14   21. jun 2015 Det er derfor du kan kontakte dyrlægen, de kan så give det videre helt lovligt

  • #15   21. jun 2015 Dyrlægen smider det ud.

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #16   21. jun 2015 Mie H smiley Jeg synes, det er et fint indlæg fra dig ... Selv bruger jeg mellem 2500-3000 på medicin til én af mine hunde .... om måneden!!!!! Herudover komme så dyrlægetjek minimum hver 3. måned og special kost, så kunne jeg købe resten af din medicin til ½ pris (alternativt du destruerer det) jamen SÅ ville jeg da takke PÆNT ja tak smiley Lovligt eller ikke lovligt. Den ene tjeneste er vel den anden værd smiley


  • #17   21. jun 2015 Nej det gør de ikke

  • #18   21. jun 2015 Er det afsat? smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #20   21. jun 2015 Trine G ... Jeg kunne så ikke åbne dit link ..... MEN eftersom én af mine hunde absolut ikke kan tåle ganske vanlig Prednisolon DAK 25 mg smiley har jeg et næsten nyt glas fra 04.02.15 stående ... Tror der er taget 5 - 6 tabletter i alt ... så er der én af Jer herinde, som har en hund, som er ordineret netop denne medicin, må du få det glas, jeg har stående.
    Dette er et billigt præparat, et ganske vanligt præparat mod mange lidelser ... men hvorfor skulle jeg smide glasset væk, hvis én af Jer kunne få glæde af det smiley

    TS ... smiley altså ikke for at gå dig i bedende smiley men for at tilbyde hjælp til anden side, da jeg ikke selv har brug for medicinen.......... smiley


  • #22   21. jun 2015 Og ellers kan man aflevere det på et af internaterne, de har jo ofte en dyrlæge tilknyttet og personale, der ved lidt om medicin. Så kan de da spare lidt der....

  • #24   21. jun 2015 Birgitta nu er der ingen der pludselig skal give sin hund medicin, der hvis der nogle der i forvejen bruger det, kan de ligeså godt få gavn af det.

    Og nej jeg vil da ikke give penge for genbrugs medicin hos dyrlægen.



  • #25   21. jun 2015 Nu som Kongelig nej ikke endnu, skriver tilbage hvis det er. Lige nogle der har skrevet privat.

  • #26   21. jun 2015 Det er i orden smiley

  • #28   21. jun 2015 Birgitta, nu har f.eks. jeg da pakning med smertestillende medicin med påklæbet dyrlægetekst inkl. hundenavnet, dato og dosis. Fuldstændig ligesom den label der klæbes på menneskemedicin - det er jeg nok ikke den eneste, der har. Det kunne vel være en god dokumentation for at man har fået udskrevet denne medicin.

    Og så er jeg da endnu ikke stødt på en dyrlæge den gensælger indleveret medicin, det destrueres.


  • #29   21. jun 2015 Enig med Kirsten. Jeg har 2 forskellige slags smertestillende liggende. Af og til et 3 også. Et hav af recepter med hundens navn osv.


  • #30   21. jun 2015 ååh helligånden har sgu travlt i tråden her....

    Der er da ingen der frivilligt putter smertestillende i deres hunde.

    Synes det er helt ok at give/sælge det videre.



  • #31   21. jun 2015 Ja hold da op Rene smiley

  • #32   21. jun 2015 Rene nej men der er folk der narre andre til at give dem medicin som de så selv tager eller bruger til andre dyr

  • #33   21. jun 2015 Ja de sidder selvfølgelig og overvåger et hundeforum, for det er nemlig rigtig tit der er sådanne indlæg her, så de kan virkelig tjene penge på det.....

  • #34   21. jun 2015 0 kr tjener man ikke på

  • #35   22. jun 2015 Jeg synes Mies tilbud er rigtig sødt. I medicin embalagen, står der jo hvad medicinen hedder og hvilken styrke det er. Der er forhåbentlig ingen, der vil give sin hund smertestillende uden at have konfereret med dyrlægen, men har du en hund der får fast smertestillende, så er det da dejligt hvis man kunne spare lidt penge.

  • #36   22. jun 2015 Jeg synes det er betænksomt af dig, at tænke på at andre måske har brug for medicinen. Men jeg må også være enig i, at skal man overholde loven det ene sted (chippen), så gælder det altså også det andet sted - så når det sidestilles med salg af andet narkotika, så skulle det måske i det mindste lige foregå privat og ikke på en offentlig side smiley

    Det handler jo ikke om at mistænke andre for at putte unødvendigt smertestillende i hunden eller om man selv synes det er i orden; det er irrelevant, for det handler bare om at det rent juridisk er lige så ulovligt som at sælge andet narkotika, så måske det for TS ville være smartest at gøre det privat for hendes egen skyld smiley


  • #40   22. jun 2015 Isabelle: men hvis man forærer det væk, så bør det måske bare gøres i privaten, både fordi man så lige får en føling med, hvem det er man giver medicinen videre til, men også bare liige for TS' egen skyld smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #43   22. jun 2015 CF ... he he he smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #44   22. jun 2015 Tjah jeg er så også én af de naive smiley men det har jeg det nu helt fint med smiley
    Mine overskydende Prednisolon er videreformidlet (sårn ganske privat) og jeg ved, de er givet til den rigtige........


  • #48   22. jun 2015 Selv for 10 år siden var det ikke ukendt at p piller kunne give blodpropper

  • #50   22. jun 2015 Det er nu ikke skræmme noget, det er jo ikke for sjov man er til undersøgelse hos lægen gør man får p piller smiley

  • #52   22. jun 2015 Der er ingen drama i at give fakta

  • #57   22. jun 2015 Min søster gav mig Dolol for et par uger siden, da jeg hverken kunne stå eller gå pga dårlig ryg... det er jo helt galt smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #59   22. jun 2015 Isabelle ... Så længe det ikke var din mor, du gav pillen smiley sådan læste jeg det lige først smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #60   22. jun 2015 Louise & Elmo smiley
    Av ja det var dig, der dengang lå på gulvet og ikke kunne komme ud med hunden!
    Jeg håber da ikke, du måtte blive liggende alt for længe?


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #61   22. jun 2015 NU skal jeg da love for, at skeletterne vælter frem fra skabene .... smiley

    Hvor står det for resten skrevet, at man ikke må handle/forære receptpligtigt dyre-medicin til andre dyre-ejere?? Står der samme sted, at såfremt jeg sælger/forærer fx Metacam til en anden (fordi vedkommendes hund har smerter) så står jeg til 7 dage på vand og brød i Vestre??
    Jeg kan ikke finde noget i den stil, hvorfor et link ville være velkomment ...


  • #63   22. jun 2015 Så for satan..
    Så er min mormor sku på den.. smiley

    Jeg fik et skud Metadon eller 4 af hende da jeg lå syg med svineinfluenza, havde de sygeste feber smerter pga. 41 i feber, muskelsmerter osv osv.! smiley

    Hun bruger det selv pga. smerter og har det derfor altid liggende..
    Og ja, Metadon er et fantastisk smertestillende middel.. smiley

    Min mor er sgu også på skideren..
    Så sent som igår stak hun mig et par Pamol (fra recept)..
    Eller da jeg fik noget af hendes Pectyl Brystdråber..
    Eller når jeg har haft fået en sovepille..


    Ja jeg er sgu også på skideren så..
    Har givet min mor Maldolginer fordi at jeg ikke selv kunne tåle dem (min mor kan tåle dem)..
    Har givet mine søstre Pamol (på recept) når de har haft brug for det..


    For satan.. Hele familien er jo dybt kriminelle..



    Ej come on.. Kan seriøst ikke se problemet..


  • #64   22. jun 2015 Hvad er det jeg skriver igen og igen?

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #65   22. jun 2015 Tjah Isabelle ... tjekkede du din mor mht hvad der kom ud hos hende bagefter? Just in case smiley smiley

  • #67   22. jun 2015 Er der NOGEN der har skrevet, at i er dumme og kriminelle og nu vil man melde jer? Nej - men at det faktisk er ulovligt så det måske lige bør gøres privat. Det handler ikke om, hvorvidt folk SELV kan se "det synes jeg ikke er noget problem"; sådan noget bliver jo ikke afgjort på baggrund af om lige præcis DEN her person mener at "det ikke er noget problem" smiley

    Jeg har - og tror da heller ikke de andre har - sagt at det er forbudt at du får Pamol af din mor og nu er i kriminelle. KUN at det her måske lige skal foregå privat. Lad nu være med at dramatisere det mere end det er - jeg opfordrer da i hvert fald bare til at sådan en handel foregår privat, kan virkelig ikke se hvad folk bliver så stødte over smiley


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #68   22. jun 2015 Trine G smiley Jeg kan sagtens læse, hvad du skriver og mener ... jeg tvivler da bare på, at der sidder hundeejere netop her, som har lyst og mod til at spille hassard med deres dyr/hunde ..... Desuden er det jo tilladt at tale lidt sammen, inden man bare overgiver medicin til gud og hver mand smiley
    Uanset kan jeg ikke rigtig bruge dit nye link til noget, idét det er lægemiddelstyrelsens retningslinjer, du henviser til .... og ikke samme for Veterinærstyrelsens lov og hjemmel .....
    Kom med et link direkte til problemet i denne tråd .... smiley Kan du det, så må vi jo bare tage den derfra ... men endnu er det da hverken kriminelt eller andet at hjælpe andre efter bedste overbevisning smiley


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #69   22. jun 2015 Fünke # 67 ... Næh ikke dumme måske ... meeeeen smiley
    Kom med et brugbart link fra Veterinærstyrelsen, som forbyder at videreformidle medicin på recept ... til dyr ( udover industridyr) altså ... og som holder sig indenfor "sidste salgdato/sidste anvendelse" etc. etc.


  • #72   22. jun 2015 Hvis man vil have det sort på hvidt og vil gennemgå links, er det så ikke sådan noget her:

    profilbillede
  • #75   22. jun 2015 Jeg tror at CF's kommentar var til det jeg skrev med "men at det faktisk er ulovligt så det måske lige bør gøres privat"

    Men der er flere, der derimod åbenbart reagerer meget kraftigt på at man skriver at det er ulovligt; hvis i er enige i, at det er ulovligt, hvad er der så at diskutere? Det handler ikke om hvorvidt folk SELV lige mener at det intet problem er, eller hvorvidt folk selv har givet p-piller eller pamol eller andre piller til naboen. Pointen er bare at det måske lige bør foregå i privaten smiley


  • #76   22. jun 2015 Hvis man ikke kender andre der bruger samme medicin, så er det sgu ret svært at få det til at foregå i privaten......

    Det kan på ingen måder hidse mig op, solgte selv Fie´s smertestillende videre til en bruger herinde, ligesom jeg også tidligere har givet insulin videre til en hund herinde


  • #77   22. jun 2015 Hmm det var noget af en tråd det blev til.
    Nu er der en herinde der modtager det og som jeg er sikker på bruger det korrekt.
    For syntes det er åndssvagt at smide for over 1000kr. ud, når en anden kan modtage det og sparer de penge.
    Ha en god aften.


  • #81   23. jun 2015 Ja hvilke dumheder der vælter frem i tråden.........de dumheder er der jo så flere vinkler på smiley

    Hvorfor fa... stå og kyle medicin ud, når andre kan bruge det.

    Hvor ved du fra at medicinen bliver givet videre til folk, uden man ikke er sikker på at det er ordineret af en dyrlæge ?

    Hvor ved du fra at der er folk der opretter profiler med det ene formål at få medicin herinde ?

    Det er faktisk sjovt at se hvor hellig man i den grad kan være smiley


  • #83   23. jun 2015 Birgitta du overgår dig selv gang på gang...

  • #85   23. jun 2015 Isabelle spot on.

  • #86   23. jun 2015 Birgitta, det er da noget af en konspirationsteori, du der kommer frem med.

    Nu tvivler jeg på, at ts har giver medicinen til en nyoprettet fakeprofil, men nok nærmere til en, hun kender godt herindefra. Og jeg tvivler da også noget på, at det er herinde, at man opretter fakeprofiler for at få fat i ulovlig medicin.

    Men jeg tror da egentlig, at du burde skrive bøger med den gode fantasi du har, Birgitta.


  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #89   23. jun 2015 Jeg er så HELT sikker på at både Mie's og min medicin er kommet i de rette hænder smiley

  • Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #90   23. jun 2015 Trine G # 71 ... Tak smiley

    Bad og bad om ligefrem bevis, ord kan altid tolkes. Jeg ville bare gerne se, hvor og hvad der stod omkring Vet. medicin ... og havde ikke lige mod på at sidde og læse 25 sider pdf fil smiley
    Hvorom alt er, så var du så sød at hjælpe mig, og jeg har læst og forstået ... meeen mon ikke Veterinærstyrelsens skrivelse mest omhandler vore produktionsdyr ...

    Uanset så fik jeg hvad jeg bad om ... Det ændrer så stadig ikke min opfattelse af, at man da gerne skulle kunne hjælpe hinanden hvis muligt smiley lovligt eller mindre lovligt!!

    Sluttelig så har jeg meget svært ved at se sammenligningen mellem at argumentere for, at hvalpesælgere/købere bør sætte sig ind i loven omkring fx chip af hvalpe et. etc. ... for dyrenes og vor egen skyld ... og så på at hjælpe en anden hundeejer, som anvender samme medicin, som man måske har i overskud... smiley

    Det svarer lidt til, at I siger, at et barn på 14 år ikke må give sin bedstefar en flaske whisky til jul, da det jo er ulovligt at købe spiritus som mindreårig smiley

    PS.: Jeg har en hel flaske Imaverol Vet. (mod svampeinfektioner og andre overfladiske hudlidelser hos hund, kat etc.) stående.
    Er der nogen der kan bruge denne? Den er en smule dyr i indkøb, og jeg kan ved gud alligevel ikke få sprællebassen til at stå så stille, at jeg kan duppe det på, der hvor det skal på .. øv øv!! smiley


  • #91   23. jun 2015 Er ret sikkert på det kommer til, at ende i de rigtige hænder, når jeg får det sendt. Og ja så må du kalde mig alle de fine ord du vil Birgitta. Og ha alle dine gode historier om alle de drugs dealer der findes her inde på HG.
    Hende der får det har været herinde i mange år, men måske er hun jo fake og kommer til at tjene kassen på det, heller får sig en skævert på ;0)


  • #93   24. jun 2015 Birgitta nu det jo ligesom dig der skrev tilbage til mig, efter jeg har skrevet jeg er kommet af med det. Så derfor svarer jeg dig. Men altså du må da gerne være hovedpersonen :0) Ha en god dag.

Kommentér på:
Medicin

Annonce