{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Bange for bilkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg har en lille chihuahua der er virkelig bange for at køre bil.
Dette er et stort problem..
Han er over 3 år, så det er ikke tilvænning det drejer sig om. Jeg har ikke haft ham fra hvalp, så ved ikke om han har oplevet noget ubehageligt i forbindelse med at køre.
Jeg synes jeg har prøvet alt. Sidde med ham, lade ham sidde selv og sidde i taske og transportkassse.
Nogen der har nogle gode råd?
Mvh. Miriam..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for bilkørsel
  • #1   24. jun 2015 Har du også tilvænnet ham til bilen - flere gange når i IKKE kører?

  • #3   24. jun 2015 Ja det har jeg Funke...

    Maj-Britt, jeg har prøvet med godbidder, dog ikke stege gg


  • #4   24. jun 2015 caos er 1år og savler, når han er med ude og køre, i starten fik han køresygepiller, da han kastede op selv ved små ture, nu han uden piller, men savler meget, når han er med, sker der altid noget sjovt, når vi stopper igen, men det har ikke hjulpet,,ja han vil ikke engang ha godbidder i bilen,, at din så er 3år og stadig ikke kan li køreture, det giver ik mig meget håb for min,, ville gerne kunne give dig et god et godt råd, men syntes selv jeg har prøvet alt,, men har du prøvet at, hver gang i skal nogen steder, så sørger for at der kommer en positiv oplevelse, så snart i kommer ud af bilen ? samt endelig ikke pyller om ham, da det bare bekræfter ham i, at det farligt.

  • #5   24. jun 2015 Har han siddet i en kasse så han sidder lidt i spænd (mere så han ikke kan flyve rundt når man drejer) og så han kan kigge ud??
    Min den gamle var kun rolig i bilen når hun sad på bagsædet i en kasse så hun kunne se ud. Og hun hadede blæseren i bilen


  • #6   24. jun 2015 Tak for de gode råd. ss

  • #7   24. jun 2015 man kan for noget imod køresyge til hunde. og det hjælp meget på vores hund Sif
    vi købt det af dyrlægen noget berolig så de ikke bliver så stresse hvis de skal noget . smiley


  • #8   24. jun 2015 men for vi ikke skal give alle mulig piller værd til vores hund. så sidder jeg altid omme på bagsæden og sidde og prøver at for hunden til at slappe af og snak med hunden smiley det virker for mange hunde

  • #9   24. jun 2015 Prøv med Adaptil spray smiley Men også som andre skriver.....lad vovsen sidde i bilen uden kørsel. Når han så er fortrolig med det, kør så en micro kort tur og hjem igen. Gør det til en fest, hver gang i skal ind i bilen. Yndlingskurv, legetøj, tæppe eller hvad der nu er vigtigt for ham derhjemme.....tag det med i bilen. Det kan være, at det vil tage tid, men lad være med at stresse og blive sur/ked af det, men være "overglad" og legesyg, når bilen kommer på tale. Held og lykke med projektet, som helt sikkert vil lykkes smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #10   25. jun 2015 Jeg vil sige det samme som #2 og så er det godt at hunden kan kigge ud når i køer

  • #11   25. jun 2015 Prøv med adaptil spray under bil træningen smiley

Kommentér på:
Bange for bilkørsel

Annonce