{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.941 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Patella Luksation - Genoptræning efter operation ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har forgæves søgt efter en detaljeret Dansk vejledning om hele genoptræningsforløbet efter en PL operation ( skånehensyn, gode råd mv)

Nogen der kan/vil hjælpe med det?
- jeg får en af dyrlægen når hunden er opereret, men jeg vil gerne forberede mig bedst mulig inden, feks. ved at sikre hjemmet, købe god halskrave, vide hvad hun må/ikke må/hvornår osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella Luksation - Genoptræning efter operation ?
  • #1   26. jun 2015 Jeg har for 5 år siden fået min egen hund opereret for det i det ene knæ, så ved en del om det.
    Hunden skal skånes meget i den første tid og må under ingen omstændigheder hoppe op eller ned af/fra møbler, bil eller lignede, og heller ikke op af mennesker.
    Hård motion, cykling og løb med hunden, må tidligst finde sted efter et halvt år og hunden skal langsom trænes op igen.
    Når genoptræningen rigtig kan starte, mener at det er efter 10-14 dage(der er såret lukket igen), er det bedste man kan gøre er at finde et sted de har en WaterWalker, svømning er også rigtig godt, men vandet skal være lunkent så hunden ikke spænder for meget i musklerne for at holde varmen.
    Du skulle gerne få en oversigt over nogle strække/bøj øvelser du skal lave med hundens ben allerede dagen efter(hvis den ikke har forbinding på) de skal helst laves 4-6 gange om dagen.


  • #2   26. jun 2015 Tusind tak, min har det også kun i den ene side, kan godt læse der går meget lang tid inden hun må lege om tumle med sin bror igen.. - snøft, det bliver hårdt for dem begge at undvære ½ år.

  • #5   26. jun 2015 Min gamle hund blev Patella-opereret i det ene knæ for mange år siden(han er desværre død nu)

    Han skulle gå i kort snor i en måned. Ingen hop, spring, løb osv osv osv. Det var vigtigt netop med kort snor, da det gjorde at han gik på det opererede ben, fordi jeg netop holdte ham tilbage. Det var super vigtigt at komme ud at gå på benet netop for at det ikke blev stift. Vi begyndte i waterwalk efter en måned tid og han fik også fys. På Kbh Dyrehospital.


Kommentér på:
Patella Luksation - Genoptræning efter operation ?

Annonce