{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Forsikring - fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Nogen der kan Anbefale , et godt sted? Til os med franske !?
Har lige tegnet forsikring hos agria, som hverken dækker det ene og andet hos franske bulldog, og har 10 dages fortrydelsesret , hvad er jeres erfaringer ?
På forhånd tak:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 187 kvm hus 1.300 kr.
  • VVS nu og her opgave 2.000 kr.
  • Græsslåning 250 kr.
  • ukrudt i forbed, små brosten op, fiberdug på linien af brosten og nedlægning af sten igen 1.170 kr.
  • hækklipning 205 kr.
  • Opgravning og bortkørsel af buskbom og laurbærbuske i bed i forhave. 10.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring - fransk Bulldog
  • #2   26. jun 2015 Tak det vil jeg prøve smiley har nemlig os lidt af en dårlig manfornemmelse med agria?? og vil lige høre

• #4   26. jun 2015 Man kan hører om både gode og dårlige erfaringer med alle forsikringsselskaber smiley
    Jeg har nogle bekendte der forlod Dyrekassen Danmark i vrede. Jeg bruger selv Agria og er rigtig gode tilfreds. Jeg har haft et par alvorligt syge hunde, hvor regningerne endte på hhv 31.000 kr og 17.000 kr ialt. Jeg fik dækket alt det der iflg policen skulle dækkes uden det mindste fnidder fnadder.
    Fransk Bulldog hører til de racer hvor stort set alle forsikringsselskaber har diverse forbehold.

• #5   26. jun 2015 Tak for det

• #8   26. jun 2015 Det er racen, der er noget galt med - ikke forsikringsselskaberne.
    Man kan sammenligne det med et stråtækt hus. Der sker flere/værre skader, og derfor kan det ikke forsikres på lige fod med huse med fast tag.

Jeg har haft problemer med alle andre forsikringsselskaber end Agria. Intet andet selskab kan matche vilkår og pris for min race.

Hvis jeg nogensinde fik den ide at købe en race med mange problemer, så ville jeg spare op i stedet for at forsikre. For det kan næppe betale sig.

• #9   26. jun 2015 Vil helt sikkert vælg opsparring over forsikring når det handler om en fransk bulldog

• #14   26. jun 2015 Jeg forsikrer ikke min hund pga "alm" sygdom.. de 3000-5000 kr kan jeg skaffe, og de ødelægger ikke mere end det nok skal gå.

MEN jeg vil altid sygeforsikre, da man netop aldrig ved, hvilke uheld der kan ske... et brækket ben løber hurtigt op i 20.000-30.000 kr, og ja der ryger min økonomi fuldstændigt.

Jeg kan forstå det ved de franske, engelske og Mops, at man ikke forsikrer... eller hvis man har nok med penge.. ellers forstår jeg det ikke.

• #15   26. jun 2015 Jeg har ikke mine hunde sygeforsikrede, men har haft et par år i Agria. Jeg var udmærket tilfreds og havde ingen problemer med at få penge, de gange det var relevant.
    Når jeg har valgt det fra igen, er det fordi, det er alt for dyrt med 4 hunde i forhold til hvad, jeg plejer at have af dækningsberettigede dyrlægeudgifter. Det kan da godt være, at jeg et år vil være uheldig at få en meget stor regning, men alle de andre år, hvor jeg sparer ganske meget, vil nok udligne det og lidt til.

• #21   18. okt 2015 jeg havde reiki sygeforsikret de første par år -den blev brugt en enkelt gang i forbindelse med en påkørsel. En regning på omkring 3000 +/-, så det var da dejligt nok at få lidt refunderet.
    Men har siden droppet sygeforsikringen til fordel for en opsparing. Sygeforsikringen kostede omkring 1400 årligt... Mine hunde har jeg haft i hhv. 6 og 7 år, og Gaia har kostet ca 2500 i dyrlæge og reiki ca 600 ( i de år uden sygeforsikring) i ting der kunne have været dækket af sygeforsikring.
    Så her har det altså været en ganske god ide ikke at sygeforsikre... men det er osse begge ganske sunde racer, og det har de levet helt godt op til

• #22   18. okt 2015 og med en race med så mange forbehold i stort set alle selskaber, er jeg sgutte sikker på jeg ville bruge penge på en sygeforsikring -tror en fornuftig opsparing ville være at foretrække... for mig om ikke andet

• #23   18. okt 2015 Tjah jeg har nu ikke fravalgt forsikring på min franske smiley

Og jeg forstår og respektere jeres andres mening og forbehold -men vil da gerne forklare hvorfor smiley

De ting der er forbehold mod hos forsikringen er oftest: allergi, luftvejsoperationer og kejsersnit.

De to første kan man (og BØR man) i hvert fald sikre sig en del mod ved at sætte sig ind i linjen til den hund man har tænkt sig at købe da begge dele har en høj arvelig faktor.
    -Om kejsersnit eller "evnen til at føde selv" er arveligt har jeg ikke sat mig ind i, og det har så heller ikke påvirket mit valg af forsikring...da jeg har hanhund (der i øvrigt ikke er født ved kejsersnit)

Jeg bruger Agria fordi de var dem der dækkede bedst da jeg tegnede forsikringen. Og jeg forsikrer fordi der stadig er en del ting som kan ske for alle hunde -inkl. de franske som jeg synes det giver god mening at have en forsikring for.

• #24   18. okt 2015 De forbehold der er, er jo rimeligt racespecifikke....finder jer med racer der ikke har disse problemer det også overflødigt at forsikre?? smiley

• Mia J
    Mia J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 2 Svar: 3
    #25   2. jan 2018 Hej. Kan man overhovedet få sin franske bulldog forsikret hvis hun skal føde ved kejsersnit ? Topdanmark hvor hun ellers er forsikretvil ikke og Agria vil ikke.

• #26   2. jan 2018 Du kan godt få den forsikret, men ikke så det dækker kejsersnit, da det desværre er forventeligt hos racen

• Mia J
    Mia J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 2 Svar: 3
    #27   2. jan 2018 Bodil er forsikret hos Topdanmark i hovede og r..?? Men vi går og snakker om at få hvalpe på hende. Også bliver jeg nervøs og tænker hvad nu hvis hun skal have kejsersnit ???? men Topdanmark og Agria vil ikke dække kejsersnit. Ved man om nogle overhovedet dækker et kejsersnit hos FRansk bulldog

• #28   2. jan 2018 Det er der ingen forsikringer der er dumme nok til at dække, og det kan jeg godt forstå, der er jo flere franske der får kejsersnit end der føder normalt, så der skal en god opsparring til.
    Men tænk jer godt om inden i avler på en bulldog og lav for guds (og jeres egen) skyld alle tænkelige helbredsundersøgelser først, syge bulldogs er der nok af smiley

• #30   2. jan 2018 Vil man lave kuld i en race, hvor kejsersnit er forventeligt, så må man altså også regne med selv at betale.
    Forsikring er vel til at dække uforudsete udgifter, og det er et kejsersnit ikke ved en fb. Jeg synes ikke, det ville være fair overfor de andre forsikringstagere, at der skal dækkes forventelige udgifter.

Kommentér på:
Forsikring - fransk Bulldog

Annonce