{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.323 visninger | Oprettet:

Historien om Karla, en Lagotto Romagnolo {{forumTopicSubject}}

Der var en gang en lille hundehvalp, som blev født i en stor kennel i det vestlige Danmark.
På stamtavlen fik hun et fint navn, men hendes kaldenavn blev Karla.
Hun oplevede ikke så meget, da hun boede i en stald, men hun havde sin mor og sine søskende, hun kunne lege med.
Og en stor Lagottofamilie,hun delte stald med.
De larmede godt nok meget, men det vænnede hun sig hurtigt til.
I maj 2012, da Karla er knap 2 år, får hun 7 skønne hvalpe.
I marts 2013 får Karla igen 7 hvalpe.
I februar 2014 får Karla 6 hvalpe.
Og sådan kunne det sikkert have fortsat i flere år!
Men i oktober 2014 kommer Karla i uføre.
Hun bliver drægtig med sin søn.
Kuldet bliver annonceret på kennelens hjemmeside.
En vågen hvalpekøber, spørger om der ikke er noget med indavlskoffiecienter, der bliver overskredet?
Karlas far bliver så fjernet fra hjemmesiden.
Så nu er det måske en jomfrufødsel?
DKK bliver kontaktet.
Så bliver Karla sendt bort for at få sine hvalpe.
Ja, faktisk blive hun også fjernet fra kennelens hjemmeside.
I december 2014 bliver hun mor til 6 Lagotto hvalpe.
De bliver sat til salg i den blå avis, som ægte uden stambog, med et fint billede af både Karla og hvalpene.
Nu kunne historien have været sluttet!
Men nej, for da hvalpene blev store nok til at undvære sin mor, flyttede hun tilbage til kennelen, også officielt.
I juli 2015, altså for få dage siden, fik Karla igen 7 hvalpe.
Så på blot 1 1/2 år har Karla fået 3 kuld hvalpe.
Men det har hun jo alligevel ikke, for kuldet, som blev solgt i DBA er jo ikke registreret nogen steder, så det eksisterer ikke?
Ialt har Karla fået 33 hvalpe, så hun var nok en for god forretning til bare at lade hende blive i sit feriehjem.
Mon historien om Karla stopper her?
Eller om man måske kan vride et kuld mere ud af hende?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Historien om Karla, en Lagotto Romagnolo
  • #1   12. jul 2015 Sørgeligt, men det er set før og vil aldrig stoppe, ja hun får helt sikkert nogle flere kuld hvalpe, hun skal jo tjene til føden smiley Kendte til en tåbe, der havde en Rottweiler fabrik, tæverne skulle bare tænke på løbetid, så blev de parret og det kunne blive til mange kuld pr hund i deres levetid og der gik latterlige mange år, før han blev smidt ud af DKK og alle andre klubber osv men så laver man jo bare kennel i andres navne og går det helt skævt, så dropper man jo bare tavlerne.. Sådan idioter er møg snu og har ingen skrupler, der skal laves penge,, sørgeligt smiley
    Bortset fra det, så du møg god til at skrive en historie smiley også selvom man ved at den ender sørgeligt smiley


  • #3   12. jul 2015 Jeg synes det er så trist, at de der kan og forstår hvordan man gør, de kan snyde DKK så vandet det driver.. Eller også handler det om, at DKK ikke gider tage affære pga det er lettere bare at lade det gå igennem smiley

  • #5   12. jul 2015 Åh ja Krumme - det kan jeg se, men det er trist. Reklame og penge er åbenbart også vigtigt...

  • #9   12. jul 2015 Krumme,, desværre forgår ukrudt ik så let, jeg kendte ham for 20 år siden og der drak han også,, selv da hans kone fik afvide at hun ville dø hvis hun fortsatte med at drikke, ja der stoppede han ikke, for at støtte hende, niks, der blev drukket igennem og hun døde og ja han fortsatte som altid,, hundene levede af slagter affald, fy faen en hørm, kom kun ud fra matriklen, når en af tæverne skulle avlsgidkendes og nogen gange mødte han også op til træning, men der blev han hurtig kylet ud. Var det lovligt, bare en enkelt time at slå en ihjel, for en go sags tjeneste, så ville jeg ikke tøve 1sekund, men ved, at jeg skulle stå i kø, for han er hadet af mange.. Puha for en nabo at ha smiley

  • #10   12. jul 2015 sådan nogle historier skal stå øverst når der søges på google..

    Hvis folk dog bare ville lægge det havle arbejde i at finde den rigtige hund som de gør i at købe en telefon


  • #12   12. jul 2015 Ja desværre,, fandt lige noget fra 2003 af, bliver simpelthen harm over at det skal være så umuligt at fratage den mand al ret til dyr
    http://www.majrott.dk/articles.php?cat_id=7


  • #13   12. jul 2015 Hvad kalder han så sin fabrik nu ? Eller han er måske så anonym at det hemmeligt smiley ved han smuttede til Sverige nogle år, men fortsat havde folk til at avle for sig her i dk, men Sverige ville vel ik ha ham, siden han flyttede tilbage,, øllet var vel for dyrt smiley hvor henne i dk bor han nu ?

  • #15   12. jul 2015 Ja før i tiden varslede DKK deres besøg, så fjernede han bare alle de hunde der var for meget, men det blev vist svært til sidst.. Næe folk uden moral og hjertet på rette sted, er snu hvad sådan noget angår

  • #17   12. jul 2015 Det sørgeligt og ja, man kan sikkert ik engang pudse dyrenes beskyttelse på dem, sørgeligt at penge vejer mere end et godt liv for dyrene

  • #19   12. jul 2015 Siger heller ikke at det er DKK's skyld at sådan steder eksistere, da det vel kun er politiet/dyrlæge/dommer, der kan lukke sådan et sted ned,, og ja, de smarte sådan fabriksejere, de ved hvordan de skal omgåes loven og så længe der er købere, ja så fortsætter fjolserne med at avle

  • #25   12. jul 2015 DKK havde i 2014 et overskud på 5,8 mill. alene på stambøger. Hvis man betaler nok, kan man efter sigende også få særbehandling hos ludere. Man rystes over den ignorance ift problemerne, som flertallet af medlemmerne tilsyneladende udviser. De mange seriøse og dygtige avlere kan da ikke være tjent med risikoen for at blive slået i hartkorn med de mange brodne kar.

    Spot on, Ida smiley


  • #33   12. jul 2015 Man hører nogle ting igennem årerne..ting som ikke burde finde sted, men som gør. Man ser ting og undrer sig, men i sidste ende har jeg det som Isabella, jeg vil kun have DKK hunde og lave et kuld hvalpe i ny og næ - når og hvis jeg har egnet hunde til det.
    At andre opdrættere så sk*der højt og flot på indavlskoefficient, sygdom i liner, bruger hunde i avl, der er døde meget tidligt....det kan aldrig komme mit opdræt ved, MEN det kan hjælpe mig til at tage stilling til, hvad jeg vil og IKKE vil.


  • #36   12. jul 2015 smiley
    Pia K...ja, men de beviser hjælper ikke altid


  • #38   12. jul 2015 Jeps - med DKKs godkendelse

  • #42   12. jul 2015 Pia - nu er du naiv. Hvis man udelukker en kennel i 2 år, så mister man jo indtægter i samme 2 år. smiley
    Private monopoler stinker.


  • #45   12. jul 2015 I bund og grund kan alt bruges i avl, da stort set alle avlsrestriktioner er fjernet. Jeg forsøger at bevare mit naive håb om, at DKK på et tidspunkt får øjnene op for, at det er en meget dårlig taktik - indtil da må jeg væbne mig med tålmodighed og selv overholde de gamle avlsrestriktioner, selvom andre ikke gør og som har planlagte kuld med indavlskoefficient på 13-14 stykker, og som har kendt sygdom i linierne.

  • #48   12. jul 2015 DKK har da et monopol. Hvis jeg køber en dogo canario i Spanien, så skal tavlen da 'veksles' til dansk, for ikke at risikere en af tabloidbladslæserne tror, at det er en pitbull.

  • #49   12. jul 2015 Søren: Det behøver du ikke, så længe tavlen er fra FCI er der ingen ko på isen.

  • #50   12. jul 2015 Jeg havde hørt, at kun dkk kunne fordanske en fci-tavle. Det er så kun, hvis man skal udstille den, at tavlen skal 'veksles' til dansk?

  • #54   12. jul 2015 Men hvis man ikke vil udstille, så skal tavlen ikke "veksles". Man skal bare have en eksport tavle.

  • #55   12. jul 2015 Altså en spansk fci-eksporttavle er gyldig dokumentation for race. Super. smiley
    DKK skal ikke få så meget som en bøjet fem-øre fra mig.


  • #56   12. jul 2015 Jeps. Det er det. smiley Jeg ved det, for jeg har undersøgt det for nyligt.

  • #57   12. jul 2015 Jeg ser nogle gange udenlandsk ejet hunde udstillet af danske opdrættere herhjemme, men reg som værende ejet af dansk udstiller i udlandet smiley Forstår ikke helt, hvordan det lader sig gi´sig, men det er åbenbart ganske normalt.

  • #58   12. jul 2015 Får seriøst kvalme af at læse sådan noget smiley

  • #60   12. jul 2015 Isabelle
    Der brast mine illusioner. Vil det så sige, at der er naive betalere nok til, at mine fem-ører ikke har betydning? Så er det måske også uden betydning, at jeg skrev under på en klage over manglende dyrevelfærd i Kina? smiley


  • #64   12. jul 2015 Stakkels Karla smiley



  • #67   12. jul 2015 smiley smiley
    Og så behøver jeg blot nævne at WDS 2019 gik til Kina efter 2 års medlemskab, selvom lande som bl.a. Tyskland havde søgt.....
    Kina og hundeudstilling...årets joke no 1!


  • #69   12. jul 2015 Næh - det var mere det med FCI....

  • #70   12. jul 2015 Kina og hundeudstilling...årets joke no 1!
    Du har sikkert ret. Men lad os håbe, at det kan være med til at ændre kinesernes syn på dyrevelfærd. Nå nej, dyrevelfærd og hundeudstilling - årets sikre 2'er smiley


  • #72   12. jul 2015 hvis nu ddk er sådan lidt "halvrådden", hvorfor melder man sig så,ikke ud.

    nej jeg er ikke medlem af ddk. men fra "tidernes morgen"" medlem D.R.U., har aldig brugt mit medlemskab,til noget.

    hvorfor skulle jeg det. Har bare en mops,fra en kennel,som var medlem af D.R.U,og har aldrig haft intentioner om udstilling,eller parring.
    har bare en mops,som jeg og som elsker mig uden "de store armbevægelser", og uden tanke om avl,udstillingr ect....


    søren u

    hvordan fanden får du en luder indflettet i diskussionen om div.hundekenneler ??

    det kan jeg ikke forstå.

    og hvad fanden igen,er en luder for dig ??

    Dine indlæg er utrolige "smarte" og "hurtige".

    nå,det er måske fordi jeg er for gammel og især for doven tll at læse dine indlæg igennem og rigtig analyserer dem(sorry) . det ville jeg have gjort for ca.40 år siden

    kan du have det godt

    vibeke

    .





  • #73   12. jul 2015 ps undskyld til alle

    det hedder jo DKK


  • #74   12. jul 2015 Vibeke - jeg kan kun beklage, at vendinger og ordvalg i mine indlæg tilsyneladende føltes, som var de henvendt til dig. Det var de ingenlunde. Til gengæld kræves der måske lidt arbejde med din selvbevidsthed. Det kan jeg ikke tage ansvaret for.

    Hav set godt selv smiley


  • #76   12. jul 2015 altså minion

    nu er jeg og har aldrig været medlem af DKK så jeg kan ikke rigtigt udtale mig om, mopsen,eller lagotten (aner ikke hvad det er for en race).i DKK regi

    tilfældigvis var min mops kennel i DRU.
    sådan var det.
    ja,det er sgu da trist at en så stor anerkendt klub som DDK,anerkender dårlig avl,og "skamavl".

    hilsen
    vibeke


  • #77   13. jul 2015 næ,søren U

    jeg følte ikke dit indlæg som noget personligt,hvorfor i alverden skulle jeg det ;;

    kan stadig ikke fatte hvordan en ludder kan forekomme i en debat om div.kennelklubber ;;

    min selvbevidsthed,den klare jeg selv,det behøver du ikke at bekymrerer dig om.

    hav det stadig godt

    ps. altså forstår stadig ikke,hvordan en ludder kan vedrører diskussionen omkring div. kennelklubber ;;;

    hilsen
    vibeke,


  • #78   13. jul 2015 vibeke
    Jeg indbygger en limpind i hvert fjerde af mine indlæg.
    Vi var begge heldige. Jeg med at nogen fandt den, og du med at det blev dig. Du kan komme i betragtning til attråværdige admiralshat udført i rød-blå changerende nuancer.


  • #79   13. jul 2015 nå,ja så kan du få en klovnehat fra mig med indbygget lang næse

    men uanset om du er en klovne ordsprogs kløver

    har du ikke svaret på

    hvordan en stakkels ludder kommer ind i debatten om div.kennelklubber ??

    nu må du så ordkløver med andre i "nattens hede".,jeg siger good-bye for nu

    vibeke


  • #80   13. jul 2015 Jeg bliver så ked af det. Det går lige ind i hjertet på mig, sådan noget her.
    Det er svineri og jeg fatter ærlig talt ikke, at DKK ikke har smidt den kennel ud endnu.
    De skulle skamme sig. Jeg har næsten ikke ord for hvor forfærdelige mennesker, jeg synes, de er.


  • #81   13. jul 2015 Jeg forstår så udemærket, at DKK ikke kan agere politibetjent i alle sager.
    Men lige i sagen om Karla, forelå der klokkeklare beviser.
    Ikke desto mindre blev vores klage tilbagevist, og kennelbesøget viste, at der intet var "at komme efter", tværtimod!
    Fødevarestyrelsen kom 14 dage senere med 3 indskærpelser til kennelen.
    Bl.a manglede der overdækkede "huse" i løbegårdene, hvor hundene kunne søge ly i vind og vejr.
    I burene skulle hunde også have mulighed for "at gemme sig væk",
    Så jeg står uforstående overfor, at DKK og fødevarestyrelsen kan have så to divergerende opfattelser af den samme kennel.


  • #84   13. jul 2015 Hmmm - vi har vel alle et ansvar? Det er vel vores "forbandede" pligt, at købe vores hvalpe/hunde et sted, hvor tingene er i orden? At undersøge alt hvad vi kan, hvordan opdrætteren agerer ift. avl, antal kuld, forhold i hjemmet osv.?

    Ja, jeg er medlem af DKK, men jeg mener ikke, at jeg dermed kan fralægge mig ansvaret, når jeg køber hund.

    Og ja, det gør mig da ondt, at høre historier, som den om Lagotto´en - men burde jeg ikke som hvalpekøber "opdage" det, og dermed vælge den opdrætter fra? For det kan da godt være, at vi mener, at DKK tjener penge på stambogsføringen, men det er jo INTET imod hvad opdrætteren tjener på sine uetiske avl?

    Det eneste, der kan stoppe de steder er jo os købere. DKK kan ikke, for hvis/når de smider folk ud, så flytter de (som andre siger) jo blot til andre klubber - eller avler uden tavle?



  • #85   13. jul 2015 Majbritt - hvis du havde forsvaret Peter Lundin, så var han sgu nok sluppet med 4 dagbøder a 100 kr for at ikke at sortere sit affald ordentligt. smiley

  • #90   13. jul 2015 Isabelle - jeg bryder mig generelt ikke om ting, der ikke er, hvad de udgiver sig for. Desuden provokeres jeg lidt af de totalt naive forsvar, som nogle brugere herinde forsøger at fremføre. Næsten scientology-agtige tilstande. Isabelle - du er selv en ivrig kritiker af dårlig avl, men når din paraplyorganisation for ussel mammon vælger at ignorere den slags, så vendes din "vrede" mod kritikere af dkk.

  • #94   13. jul 2015 Isabelle
    Alt det brugbare drukner i det ubrugelige. Jeg forestiller mig ikke, at lagotto-sagen er en enlig svale. Det her handler i allerhøjeste grad om tillid, og det har jeg ikke til dkk. Det får jeg ikke foreløbig - ikke før der kommer en oprydning i den oldnordiske organisation.
    Jeg tænker på superbest-sagen. Nogle få butikkers slagtere havde lidt problemer med at læse i en kalender. Det kostede hele kædens troværdighed - helt uskyldige butikker betalte prisen. Fordi den almindelige bruger følte sig svigtet af den manglende selvkontrol og -justits i superbest.


  • #106   13. jul 2015 Caroline
    Superbests slagtere er hverken værre eller bedre end brugsens. Men brugsen er (forhåbentlig) bedre til at kontrollere og afluse i egne rækker, end superbest var. Da sagen rullede lå den lokale superbests parkeringsplads næsten øde hen, til trods for at den ikke var direkte indblandet - folk tænkte nok 'ingen røg uden brand'.
    Nu hedder den vist meny.

    Jeg er brugsmand smiley


  • #115   13. jul 2015 At der ikke længere er udstillingspligt, ser jeg kun som en fordel. I hvert fald for min race. smiley

  • #118   13. jul 2015 Man har i mange år avlet på hunde, der ikke var/er racetypiske, når det gælder funktionalitet. Det er et større problem. Skide værre med at labben har en hvid plet, det er straks værre, hvis den ikke gider hente den and, du har skudt. smiley

  • #119   13. jul 2015 Altså mynderne har aldrig haft udstillingspligt. Og mynderne ligner da stadig mynder.

    Hos bulldogs kan man godt glemme at vinde noget som helst, hvis man har en "sporty" bulldog. Så den manglende udstillingspligt har gjort det "nemmere" at avle bulldogs med snuder, som er slankere og mindre ekstreme.


  • #128   13. jul 2015 I min race kan man til gengæld KLART mærke, at manglende udstillingskrav og undersøgelser er fjernet. Der avles på ravl og krat og der er meget meget få hunde på udstillingerne..det har nok også en anden grund, at det simpelthen er mega dyrt. Førhen så man altid folk ihvertfald én gang på udstilling for at få avlsgodkendelse på hunden, derefter blev den HD røntgenfotograferet og øjenlyst - øjenlysningen er det eneste vi har bevaret og det skal ikke engang være hvert år mere eller ved hvert kuld. Derimod er øjenhår blev en evt avlsudelukkelse ved udtalt grad samt påvist PRA, men ALT andet må bruges...


    Og det gør man også....uanset øjensygdom eller HD status.


  • #129   13. jul 2015 En del af de ældre opdrættere jubler over manglende avlsrestriktioner for så kan de bruge de hunde de vil. Andre bander over det, da vi i fremtiden kan stå med linier, hvor der er sygdomme, som vi ikke kan komme af med og standarden eller typen er ikke bevaret pga manglende avlsgodkendelse på udstilling.


  • #131   13. jul 2015 Pia - selv om man er paranoid, kan der sagtens være nogen efter een. smiley

  • #136   13. jul 2015 Nu kan jeg kun udtale mig om bulldogs. Men i den verden er opdrætterne åbenbart ikke interesseret i at lave sunde hunde. Så der sker der intet ift. sundhed, før de får vredet armen om på ryggen.

  • #144   13. jul 2015 Jeg har kun købt Thor fordi han kommer fra en opdrætter der aktivt prøver at gøre noget for sundheden. Opdrættede hun ikke EB, så havde jeg ikke EB.
    Men desværre så er køberne af racen generelt ikke nær kritiske nok ift. hvor de køber.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #146   18. jul 2015 Når man nu har valgt at overlade ansvaret til opdrætter,så må man godt nok sørge for at dem der er der,kan bære det ansvar. Det lyder det ikke til er tilfældet her og så må man skride ind. For mig lyder det til at man undgår konflikter for at holde gang i hjulene.

    Maj-Britt. Kommer aldrig til at forstå din holdning omkring dårlig avl. Er det privat skal folk advares og stedet gerne lukkes. Er det Dkk kan folk jo bare lade være med at købe der og hvis man smed dem ud,vil de bare tage andre steder hen.

    Hvordan kan man skifte holdning til samme problem,bare fordi at det forgår i "din" klub.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #148   18. jul 2015 Det er vil ikke den enkelte opdrætter der bliver stillet ? ved,men selve klubben. Man gør jo ikke de gode opdrætter en tjeneste ved at tillade at de her ting foregår. Jeg syntes faktisk det er værre at det får lov at ske i Dkk i forhold til hvis det var en privat person.

    Dkk og dens medlemmer er selv med til at råde folk til at købe med tavle og så må man altså have krav om kvalitet og ordenlige forhold til dyrene.


  • #149   18. jul 2015 råddenskab findes alle steder Max H....det er bare ærgeligt, når råddenskaben også findes i en klub som DKK.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #150   18. jul 2015 Det ikke det at den findes der bekymrer mig,men at man ikke gør noget ved den,når man ser den. Det er jeg uforstående over for.

  • #158   18. jul 2015 DKK har bare ikke ordentlig styr på sagerne. Jeg erfarer, at Sepp Blatter er ledig på markedet. Han ville være en naturlig frontfigur i en organisation med den type moralkodeks. Det vil måske ikke gøre et medlemskab billigere, men nu skal alt som bekendt ikke gøres op i penge, vel 'bestyrelse i DKK'? smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #160   18. jul 2015 Maj-Britt. Selvfølgelig er det et problem ,når man på den her måde prøver at omgå klubbens regler. Som du ellers plejer at skrive er der nok en grund til at man vælger at ikke få tavle på hundene.

    Der er kun en løsning og det er at kyle medlemmet ud på røv og albuer. Alt andet er useriøs.


  • #166   18. jul 2015 Døv og blind - men desværre ikke stum smiley

  • #171   20. jul 2015 Isabelle, at du ikke fik en tilbagemelding fra DKK betyder ikke, at der ikke er sket noget. Jeg ved, at DKK skrev rundt til specialklubberne for nogle år siden og oplyste om, at de ikke melder tilbage i forbindelse med anmeldelser.
    Anmelder anses ikke for part i sagen, hvilket er helt på linje med hvordan man gør det i det offentlige.


  • #172   20. jul 2015 Det virker som om nogle af jer har en helt anden forventning til DKK end DKK selv har.
    DKK har aldrig ønsket at være en lille elite klub, de vil være den store klub for de fleste hunde, hundeejere og opdrættere. Det ligger fint i tråd med at DKK er fci repræsentanten i Danmark.


  • #173   20. jul 2015 Ingen tvivl om, at mange af os ser situationen ud fra, hvordan tingene fungere i vores egen race, for det er det, vi ved mest om.
    Jeg ser f.eks, at de laver rigtig gode pyreneerhunde i Sverige, men de har hverken udstillingskrav eller HD krav. I Danmark har vi HD krav, I Sverige anbefales det. I begge lande er avl på alt andet en A og B ugleset, og derfor særdeles sjældent, og det er vel det vigtigste.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #176   20. jul 2015 Hvis man ikke må forholde sig kritisk til en klub man er medlem af eller på anden måde støtter er bunden nået.

    At stole blindt på en klub,der kan have økonomiske interesser i at se bort fra problemer,kan kun ende med skuffelse. Jeg syntes det er fint at stille krav om høj etik og moral af en klub,der selv tegner det billed af sig selv udadtil.


  • #184   21. jul 2015 Birgitta...

    de klokkeklare beviser er trukket fra DKK's Hundeweb, som er en database, der registrerer oplysninger om hundene..
    Der står sundhedsresultater, udstillingsresultater, prøveresultater, parringer, kuld, antal hvalpe osv..

    Oplysningerne på Hundeweb er ikke meninger og holdninger.
    Det er fakta


  • #186   21. jul 2015 Isabelle, ja DKK kunne da godt have sendt en kvittering for modtagelse af din klage med orientering om, at du ikke var part i sagen og ikke ville orienteret fremover. Det ville have været god forvaltningsskik og sparet dig for at gå at vente på "resultat".

    Jeg har indgivet klage på Pyreneerklubbens vegne på et tidspunkt over en DKK registreret opdrætter af en anden race lavede et kuld ikke stambogsførte pyr hvalpe, og der fik vi heller ingen tilbagemelding, men vi kunne se, at prisen på hvalpene få dage senere blev sat ned til DKK's fastsatte pris for ikke registrerede hvalpe, så vi kunne se, at der skete noget og det skete hurtigt. Men en advarsel kan mad selvf. ikke se.


  • #188   21. jul 2015 Ida, jeg har skam ingen problemer med at sætte barren højt, men DKK's erfaring på det tidspunkt var, at flere og flere opdrættere valgte stamtavlen fra på grund af for mange krav. Derfor gav det god mening at gennemgå kravene for hver race for at se, hvilke der var relevante for den pågældende race.
    Der er flere og flere test, der bliver mulige, men man skal jo ikke stille krav om test, bare fordi det kan lade sig gøre. Testene skal være relevant for racerne.

    I følge DKK er der ikke blevet færre krav men andre krav. Jeg har ikke gennemgået alle racers krav før og efter, og har heller ingen planer om det, så jeg aner ikke, om det er rigtigt.

    Jeg synes personligt, at det var en fejl at åbne for mulighed for avl med hd d og e hunde, men til forskel fra hvad folk rask væk skriver herinde, er der stadig hd krav for mange racer.

    Situationen med Bulldog, engelsk såvel som fransk, synes jeg skiller sig lidt ud. Normalt er det jo specialklubberne, der ved hvad, der er relevant for de forskellige racer og ønsker krav, som DKK så accepterer eller afviser. At Bulldog klubben så består af folk, der ikke har noget behov for at have sunde hunde, er trist, men ikke noget hele DKK skal stemples for.

    Det ville da være dejligt, hvis man kunne få hele den bredde skare af opdrættere, fra de dybt seriøse til hr. og fru Hansen, der ønsker sig et kuld på deres dejlige tæve, til at gå ind for alle relevante test m.m., men virkeligheden viste noget andet, og det var det, DKK reagerede på.


  • #190   21. jul 2015 Isabelle, NEJ, f. eks. for pyrer er der krav - altså KRAV - om HD fotografering for at få stamtavle på hvalpene. Der er så strammere krav for at få stamtavlen påtryk: Opdrættet ifølge DKK og Specialklubbens anbefalinger.
    Og sådan er det i mange racer.

    Undskyld mine store bogstaver smiley , men det er sagt masser af gange herinde, alligevel er der mange, der fastholder at det kun er anbefalinger. Det er det ikke.


  • #193   21. jul 2015 Lige med at fjerne avlsrestriktionerne på racerne, mener jeg er at sætte barren alt alt for lavt.
    Ja, Hr og Fru Jensen vil gerne have et hyggekuld, men når de vil bruge en hund. som har diverse øjensygdomme samt HD C, og sætter den sammen med en anden hund i racen, der har andre øjensygdomme - så ryger seriøsiteten for mit vedkommende. Enig, udstillingskravet er måske at skyde for højt for nogen, men én udstilling koster ikke en krig. Jeg synes klart det er værre en hund med øjensygdomme OG HD C eller D lugter for meget af: "Vi bruger hvad vi har selvom hunden ikke er andet end en sød familiehund".
    Specialklubben sætter kravene, men når specialklubben som regel er styret af de opdrættere, som godt nok vinder, men vil bestemme alting selv - så er det svært at få sin stemme igennem...Selvom selvsame opdrættere laver kuld med høj indavlskoefficient og bruger hunde i avl, der dør før de er 2 år....

    Men man må så bare selv sætte barren højt og teste hundene som man gjorde førhen og så sortere skidt fra kanel...selvom andre ikke gør.


  • #194   21. jul 2015 Ida, Prøv engang at læs hvor mange herinde, der tror, at stamtavle kun er til glæde for folk, der vil udstille.

    Der er da mange opdrættere, der laver flere test, end der er krav om, men det er i høj grad, de hvalpekøbere, der i forvejen har kendskab til hundeopdræt og racehunde, der forstår og værdsætter det.

    Flere og flere krav om diverse test gør opdrætter både dyrere og mere besværligt, og naturligvis også hvalpene dyrere, og det sorterer altså en del fra.

    jeg siger ikke, at man bare skal give los og glemme alt om sundhed og kvalitet, og det hører jeg faktisk heller ikke DKK sige, men min oplevelse herinde er at en del presser på for, at DKK stamtavle skal være garanti for at hunden nødvendigvis er toppen af poppen, og toppen er normalt ikke særlig bred. Og det er det, jeg mener med, at nogen virker til at ønske en lille eliteklub (toppen af poppen), og det er ikke det, DKK vil.
    Det er bestemt heller ikke det, man gør i de andre landes FCI klubber.


  • #195   21. jul 2015 DKK, der mener jeg så, at de formentlig mange medlemmer af specialklubben, der gerne vil have en sund hund, har et ansvar. F.eks. ved at møde op på generalforsamlingen og stemme nogle krav igennem, som så skal forhandles med DKK.

    specialklubber er styret af de medlemmer, der ønsker at gøre en indsats.


  • #196   21. jul 2015 Vi fik heldigvis gennemtrumfet at beholde et sundhedsudvalg, selvom der var en del af de magtfulde opdrættere der mente, at det var en skidt idé. Sundhedsudvalget er dermed valgt ind af os, men om de får lov til at blive..det er så en helt anden sag.

  • #197   21. jul 2015 Nemlig DKK, man kan gøre noget, hvis man er flere, der går ind for en sag. .Man kan sige meget om speciaklubber, men de styres demokratisk.

  • #198   21. jul 2015 Derfor det er så godt at ALT skrives på Hundeweb ang sundhedsundersøgelser. Jeg kigger ofte for at se, hvordan det ser ud med sundhed ang. HD, øjenlysninger osv. Forstår man at bruge Hundeweb rigtigt, så er det en guldgruppe. At SKK og NKK har valgt at lade deres databaser blive åbnet op er endnu bedre, ville ønske DKK gjorde det samme.

    Undskyld til TS for totalt OFF TOPIC, men jeg mener at netop Hundeweb burde være en god hjælp i denne sag..og jeg forstår slet ikke DKK ikke handlede på de oplysninger som blev givet i denne sag.


  • #201   21. jul 2015 smiley Jeg er 100% overbevist om, at de manglende avlsrestriktioner og manglende sundhedsudvalg til at holde øje...rammer os som en bommerang om 10 år..Vi kommer til at stå i l*rt til halsen, hvis folk ikke tager sig sammen...

  • #202   21. jul 2015 Nogen burde foreslå, at avlerne betaler for driften af hundeweb, så man på denne måde kan gøre det til et gratis redskab for køber. Lige nu ligner det til forveksling en pengemaskine. Kun broholmerselskabet er endnu dygtigere, suk!

  • #204   21. jul 2015 Medlemmerne betaler, så indirekte er det i høj grad opdrætterne, der betaler hundewebben.

  • #205   21. jul 2015 Isabelle, jeg tror faktisk at ganske mange af de racer, der før havde hd krav, stadig har det. Men kravet blev blødt op i og med der blev åbnet for muligheden for at bruge d og e hunde i avl.
    Ikke bare åbnet frit som avl på hvad som helst, men som en mulighed inden for visse grænser. En mulighed, der ikke var der før, og det er det, mange er blevet ophidset over. Men det er ikke det samme som, at der ingen krav er, selv om nogle udlægger det sådan.


  • #208   21. jul 2015 Isabelle, vi har ikke ret store problemer med hd inden for race, og havde ingen problemer med at fastholde krav, så det forventede jeg heller ikke, at andre klubber, der ønskede det, havde.

    Men fint, at du gad tjekke. smiley


  • #212   21. jul 2015 Isabelle, havde I krav vedr. hd inden forhandlingerne ?

  • #215   21. jul 2015 Nej de godkendte ikke alt. Vi prøvede at undgå muligheden for avl på d og e hunde, men den gik ikke. De havde fastsat, hvordan de ønskede HD krav skulle være, og det tror jeg, blev ens for de racer, der fik kravet.

  • #230   6. nov 2015 Så nu kan det være, at Karla får en ny familie smiley
    Følgende har jeg "sakset" !
    "Kære alle

    Det er vel næppe gået nogen næse forbi, at der har været stille på Kennel X i den seneste tid

    På grund af længere tids skrantende helbred, og det faktum at vi ikke længere er et par "vårharer", er vi tvunget ud i en af de sværeste beslutninger i vores liv, og det kan mærkes helt ind i hjertet.

    Vi har altid villet vores hunde det bedste, og det vil altid være sådan. Derfor har vi besluttet, at selvom det bliver utroligt hårdt, vil vi skære antallet af vores hunde ned.

    Det vil inden for kort tid blive offentliggjort, hvilke af vores dejlige hunde vi vælger at sætte til salg, til de rette familier. Er der en hund du allerede på nuværende tidspunkt har dit øje på, er du meget velkommen til at kontakte os.

    Med venlig hilsen"


  • #231   6. nov 2015 *Jeg kaster lige op* Men dejligt hvis bare et par af hundene få et godt hjem.

  • #234   6. nov 2015 smiley

  • #235   6. nov 2015 "Bare fordi man er paranoid betyder det ikke at der ikke er nogen efter en... " smiley

  • #236   6. nov 2015 Personligt er jeg da ligeglad med antallet af hunde -hvis jeg er forarget over der er lavet en indavlsparring på en tæve...

    -eller rovdrift
    -eller hunde med dårligt temperament i avl
    -usikre hvalpe...

    Så mon ikke det fortsætter selvom de har få hunde...


  • #237   6. nov 2015 Obsternasig: Det tror jeg desværre du har ret i .
    Gad vide hvor stort et ansvar den kennel har for racens halvringe temperament. Jeg siger ikke at hele flokken har dårligt sind, men jeg tænker at de har produceret ret mange hunde med rigtig dårligt sind i en race som er relativt lille..... smiley


  • #238   6. nov 2015 Anne Julie det er jo lige det... utroligt man vil være med til sådan noget.. smiley

  • #243   6. nov 2015 Det er sikkert tryllet frem af folk på HG...der bare har set sig onde på en eller anden random hundeavler et eller andet sted i Danmark...helt uden grund...

    Hvem skal vi ramme næste gang? og hvem af os madammer er det som kan hacke sig ind i DKK og dyrlæge registre?? smiley


  • #244   6. nov 2015 Lad nu være med at lade begejstringen over at have en fælles 'fjende' overstige det faktum, at dkk har sanktioneret lagottokuldene. Rigtig mange børn ville stjæle slik hos købmanden, hvis denne blot sagde til ungerne: "Jeg har ikke set noget, fortsæt".

  • #247   6. nov 2015 Som sædvanligt er ingen af jer interesseret i at sige noget grimt om den virkelige synder. Det straffes måske senere, hvis man fremover vil interagere med den organisation, suk.

  • #248   6. nov 2015 Jeg har da mange gange kritiseret DKK's beskyttelse af skodavlere, som smider penge i deres kasse. Det samme har andre også gjort. Så det synes jeg ikke er helt korrekt, Søren. Det ændrer jo bare ikke på, at denne Kennel har så lav moral og ingen skrupler har, når de avler med hovedet under armen.
    Jeg går ikke ind for hvalpefabrikker, så det kan kun glæde mig, hvis de og andre ligesindede kenneler må dreje nøglen om. Er det pga. dårlig omtale, har jeg ikke det mindste dårlig smag i munden. Det er på tide, der luges ud i de brodne kar.


  • #249   6. nov 2015 Synes du ikke, at dkk er ansvarlige for at udstede stambøger til indavl? Ydun er givetvis nogle banditter, men de er det fordi, de beskyttes af andre banditter.

  • #250   6. nov 2015 Det er jo netop det jeg skriver, Søren. DKK har lukket øjnene også i denne sag. Det har jeg gentagende gange kritiseret - sikkert i de slettede tråde.

    Men uanset hvor idiotisk DKK har handlet, så frifinder det jo ikke en hvalpefabrik for ethvert ansvar.


  • #251   6. nov 2015 DKK og ansvar er én ting.
    At drive hvalpefabrik er ikke i orden. Det er direkte kvalmende.


  • #252   6. nov 2015 Jeg er enig med dig Rikke. Undskyld, at jeg kom til at blande dig ind i den brede masse smiley

  • #254   6. nov 2015 DKK lader meget tilbage at ønske, men det er immervæk ikke dem der driver den pågældende hvalpefabik, må man formode....

Kommentér på:
Historien om Karla, en Lagotto Romagnolo

Annonce