Up date på "turen går til Tyskland med hund" Up date på "turen går til Tyskland med hund"
Vil blot give en Update på vores tur til Tyskland.
Havde en forventning om at "hundekulturen" ville være meget lig den danske, men blev mere end positivt overrasket over tyskerne.
Vi var i Hamburg, og alle steder vi kom var der venlige blikke og en utrolig imødekommenhed over det 32 kg store pelsdyr vi havde med ved siden.
Vi havde forventet at måltiderne skulle indtages ude alle dage når vi havde Buster med, men alle stede spurgte tjeneren om vi ikke hellere ville ind med hunden og sidde....
Lang flere hoteller var det tilladt at medbringe hund end i Danmark.
Mange seværdigheder tillod hunde måtte komme med gratis, ex kanalrundfart, miniatur wunderland etc. hvilket gjorde at vi ikke var hæmmet af at have ham med.
Flotte parker vi kunne lufte i, og generelt var der samlet op alle steder i byen efter hundenes efterladenskaber. Synes ikke helt det samme ses i København hvor vi bor:(
Andre hundeejere havde en helt anden respekt, det var ikke en selvfølge at alle hunde skulle hilse og gå helt op i hovedet på hinanden, der blev sagt "danke" når vi gik i en bue uden om de hjemløse med hund etc.
Generelt en rigtig god tur, som kun kan anbefales til jer der gerne vil på ferie med jeres hunde;)
Rigtig god sommer til jer alle!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
Har oplevet lidt af det samme i Holland. Vi var ude og spise en aften og fik uden problemer lov til at tage hunden med indenfor. Det er jo ikke ligefrem noget man ser herhjemme.
Vi besøgte også et par strande som hvoraf dele af dem var lavet udelukkende til hunden.
Det er altså lækkert, når nu man vælger at tage hunden med på ferie
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
Men jeg undres over, at hunde er velkomne på restauranter over store dele af Europa, og at vi i Danmark er så "forskrækkede" over det.
Ingen tvivl om, at en allergiker ikke skal opholde sig i et hjem, hvor der bor hund.
Der må ligge masser af hundehår lige gyldigt, hvor meget der bliver gjort rent.
Men en restaurant, hvor hunden opholder sig på et rengøringsvenligt gulv i et par timer, kan jeg ikke rigtigt se problemet i.
Super, at I havde en dejlig ferie
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.762
En kæmpe stor skov med badesø i midten.
En lille transportabel cafe var der også.
Over 100 hunde, store og små, der svømmede, legede og nogle passede bare sig selv.
Men ikke et eneste slagsmål eller bare optræk til det.
Det var imponerende.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.483
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Hygiejnemæssigt synes jeg ikke det høre sig til hvis det er et åbent køkken, men det var det ikke nogle af stederne.
Allergimæssigt, så har jeg mest oplevet, at det er hvis hunden spæner rundt og hårene flyver om ørerne, hvilket han jo ikke gjorde på restaurant:)) som Ida Kristine og figgo også nævner, det samme er jo gældende i bus, tog og metro hvor hunde også er tilladt.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Vi havde meget godt vejr dernede - sommer og varme, så vi spiste udenfor ved alle måltider, så jeg ved ikke hvordan det havde været, hvis vi skulle have spist indenfor.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Up date på "turen går til Tyskland med hund"