1.860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

klaus V
klaus V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

5 årig schæfertæve har problemer med hofterne (går vi udfra) 5 årig schæfertæve har problemer med hofterne (går vi udfra)

Vores hunhund har problemer med at rejse sig op på de bagerste ben og er ikke vild for at gå på trapper, opad.
Hun er en sort/gul schæfer og står meget lavt, som jeg ikke er hendes skyld, men den måde de avler dem på smiley
Jeg syntes det er kommet meget pludseligt og går utrolig hurtigt.
Hendes bagparti virker meget ustabilt og hun slæber bagbenene lidt og går mere stift end hun plejer.
Hos dyrlægen tilbyder de Laserbehandling som de har ok/gode erfaringer med, men hvis det er så fremskreden så er det vel spild af tid.
Jeg har købt nogle piller til hende i Tyskland som indeholder
1600 mg Glucosamine Sulphate
-800 mg Marine-Collagen & -Chondroitin, MSM
-400 mg Ginger Extract Powder
-80 mg Vitamin C
og det er for 4 tabletter og hun får så 2 om dagen, altså den halve dosis.
Er der nogen der har viden erfaring eller andet, som kan hjælpe her?
Vi snakker om at få hende røntgenfotograferet men alligevel, hvad er formålet andet end penge ud af vinduet??
Kan man give hende skridsikre sokker på bagpoterne for at hjælpe hende med at komme op fra trægulve/laminatgulve??
På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 årig schæfertæve har problemer med hofterne (går vi udfra)
  • #1   20. jul 2015 Ved dyrlægen du vil give hunden de piller?

• #2   20. jul 2015 Skal dette indlæg her tages seriøst ?

For tror du er gået helt galt i byen, når du skriver herinde at du ikke vil røntgenfotografere , men blot selv symptom behandle uden at kende din hunds diagnose .....

• #4   20. jul 2015 Jeg synes bestemt i skal få hende i røntgen ! der er mange muligheder for at holde en HD hund smertefri , men det kræver at man ved hvordan det ser ud derinde ! Hun skal helt klart også startes op på noget smertestillende hvis hun er så stiv og slæber bagkroppen.

• #7   20. jul 2015 Øh, formålet med at få hende røntgenfotograferet er at konstatere hvad søren der er galt med hende.

Håber da ikke du har tiltænkt bare at proppe piller i hende velvidende at du ikke ANER hvad der er galt.

• #9   20. jul 2015 Du er nødt til at få en dyrlæge til at diagnosticere hende.
    Det kan også være Degenerativ myelopathi

• #10   20. jul 2015 Det er jo ikke til at sige hvad det er og det behøver ikke nødvendigvis være HD bare fordi det er en schæfer.

Jeg synes under ingen omstændigheder røntgen er spild af tid eller penge med mindre I har tænkt jer at aflive. Er det HD, så kan et røngtgen billede også give jer en bedre ide om behandlingsmuligheder og livskvalitet.

Får hun i øvrigt noget smertestllende?

• #11   20. jul 2015 Hun skal røntgenfotograferes og det hellere i dag end i morgen.

Det kan være så mange forskellige ting, HD, Spondyose, Diskoprolaps, knoglekræft etc. etc. og det nytter ikke at symptombehandle uden at vid, hvad det regulært er. Det er hunden ikke tjent med.

Midlet er godt nok, hvis det er gigt eller HD, men ved mange andre ting er det værdiløst.

• #12   20. jul 2015 ja Dm er også min første tanke

• #13   20. jul 2015 Kan vi se en video?

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 106
    #14   20. jul 2015 Video af hvad? og med hvilket formål?

• #15   20. jul 2015 Video af hvordan hunden bevæger sig.

Zarah har en hund med DM og kan måske se om det ligner noget af det samme

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#16   20. jul 2015 Joh Ib ... det kunne jeg sådan set godt regne ud .... Jeg har en hund med D+E hofter, men derfor kan jeg da ikke dømme/diagnostificere andres hunde ud fra en video ... smiley

Lad manden få sin hund røntgenfotograferet, så han ved, hvad han skal forsøge at sætte ind mod ... så kan han jo sende et røntgenbillede, så har vi alle noget at forholde os til smiley

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#17   20. jul 2015 PS ... såfremt det da er HD eller spondylose, der er hundens problem ... mener mht røntgenbillede....

• #18   20. jul 2015 Pointen var at det kan være rigtig mange andre ting end HD

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#19   20. jul 2015 Om det er det ene eller det andet, så kræver det alligevel en dyberegående undersøgelse samt røntgen for at stille en diagnose ....
    Begge lidelser er relaterede til Schæferen ... så der kan være mange årsager udover disse to ... men ingen af dem kan vi da sidde og diagnosticere herinde ...... og da langt fra medicinere .... udover at TO gør det rigtige ved at give tilskud af Glucosamin, Msm/Chondroitin ... de andre som Ginger ekstakt og C Vitamin ... tjah det ved jeg så ikke noget om ...
    Jeg kan stadig bare gentage til TO, at han hurtigst muligt skal få sin hund fotograferet, da han meget vel kan skade mere end at gavne med de forskellige medikamenter..................
    Kan Zarah for resten ikke svare for sig selv? smiley

• #20   20. jul 2015 Nina: jo det kan Zarah godt men Zarah gider ikke bruge sin tid på at tale med folk der ikke er til at tale med.

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#21   20. jul 2015 Zarah mener, det er umuligt at "kæmpe mod sandheden" ... Det er så ikke mig, der i tidernes morgen, har opdelt Schæferen i kategorier ...... Jeg svarer såmen blot på, hvordan det er i FCI regi....
    Hvad der sidst i 1800 tallet er ophavet til vor tids schæfere, er for så vidt ligegyldigt ... at det så ikke kan sluges, at der undervejs er lavet forskellige opdelinger ... jamen det må så være op til Zarah og Co. at sluge ...........

• #22   20. jul 2015 man må da håbe den nyligt oprettede Ts logger på igen senere og læser de meninger han selv har efterspurgt ....

• #23   20. jul 2015 I rest my case smiley

• Nina F
    Nina F Tilmeldt:
    jun 2015

#24   20. jul 2015 DET kan jeg så godt forstå Zarah ... and so do I...
    Hav en fortsat god aften smiley

• #25   20. jul 2015 ja der er jo ingen grund til at sige noget når nu du så fint graver hullet selv smiley

• #26   20. jul 2015 Hej Klaus,
    Du er nød til at få hunden undersøgt ved dyrlægen, altså røntgenfotograferet. Når diagnosen ligger der, så er vi mange herinde der gerne deler ud af vores erfaring, som du kan se har Zarah en hund med DM, Nina en med dårlige hofter og jeg har en med gigt i ryggen, osv.
    Der er mange ting du kan gøre for at afhjælpe problemet hos din hund, men du er nød til at finde ud af hvad problemet er i første omgang smiley

• #28   21. jul 2015 Palle med ny pels, det kan jo være at de har set det på dyrlægens hjemmeside el. lign.?

Jeg synes ikke det fremgår helt klart om de har været til dyrlæge eller ej.

• #29   21. jul 2015 Det lyder også som en schæfer med dårlig enervering til bagparten... man kan ikke gætte sig til en diagnose, symptomerne overlapper hinanden.
    Røntgen skal der til.
    Om jeg forstår at dyrlægen ikke har løftet pegefingeren!

• #31   21. jul 2015 Mikala, kan du ikke tage en snak med personen? Det er sku ikke i orden det der.

• #34   21. jul 2015 Jeg tror faktisk at hvis det er så slemt som du beskriver, så ville jeg forsøge at gå videre med det. Det lyder altså som en hund i smerter smiley

• #36   21. jul 2015 Du kan jo udtrykke din bekymring omkring hunden overfor folk der tager sig af den slags. Jeg syntes ikke man skal gøre sig uvenner med naboen, men jeg personligt havde ikke kunne kigge på sådan noget uden at gå videre med det smiley

• #38   21. jul 2015 Jo, hvilket område bor du i?

• #41   22. jul 2015 Det er præcis 1812 jeg har forslået Mikala at kontakte.

• klaus V
    klaus V Tilmeldt:
    jul 2015

#42   22. jul 2015 Tror enten jeg har skrevet forkert eller i har misforstået det jeg har skrevet.
    Jeg har ikke selv diagnoseret min hund.
    Vi var for 1 måned siden nede at få hende vaccineret og dyrlægen kunne godt se hun stod lavt og vi fortalte om problemerne omkring dette her. Dyrlægen kunne godt mærke på hende at hun var løs i hofterne og snakkede om Laserbehandling som vi så ville overveje.
    Vi snakkede med dyrlægen igen inden jeg skrev dette indlæg mht røntgen og vil også få det gjort.
    Det jeg mente med penge ud af vinduet, var at dårlige hofter som hun har, ender med en aflivning for det meste, har jeg ladet mig fortælle, hvis hun hverken vil op af trapperne osv længere, for så trives hun jo ikke.
    Jeg vender tilbage så snart vi ved noget med billederne.
    Vi har altid gået til dyrlægen, men i dette tilfælde har vi set anderledes på det da vi ikke har set anden udvej end hun ikke bliver en gammel hund, desværre.

• #43   22. jul 2015 Godt at I har været til dyrlæge og får taget røntgen. Det vil afgjort give mere klarhed om hvordan det står til med hende.

Krydser fingre for resultatet.

• #45   22. jul 2015 Klaus, godt du vil få hende udredt med røntgen - og skulle det være HD, så kan det hjælpe med gode ledstyrkende tilskud, som dem du selv nævner. Men giv hende bare fuld dosis på 4 piller, specielt her i startfasen (3-4 første uger) til hun får opbygget depoterne i kroppen. Både ingefær og C-vitamin understøtter virkningen af muslingeekstraktet og er samtidig godt for hendes immunforsvar.

Hvor god fysisk form er hun i? Er hendes muskler godt nok opbygget til at støtte leddene?

Jeg har desværre også erfaringer med hunde med svære ledproblemer, og man skal ikke give op, nogle gange er der muligheder.

Og ser prognoserne for dårlige ud, så er du jo selv inde på det rigtige - vi har ansvaret for at vide, hvornår man skal sige stop.

• #47   22. jul 2015 Der er MANGE ting man kan gøre for at afhjælpe problemet. Du kan altid vende tilbage når du har en diagnose, så er vi mange der vil hjælpe dig smiley

Hverken HD, gigt, DM eller andet behøves være en dødsdom smiley

• klaus V
    klaus V Tilmeldt:
    jul 2015

#48   24. jul 2015 Så har vi været i røntgen og fået svaret. Hun har HD. Ca halvdelen af hofteknoglen er uden er udenfor hofteskålen. Dyrlægerne mener dog at det er hendes ryg der er problemet. Hun har ved en af de nederste knogler et sammenfald hvor de er på vej til at vokse sammen og højst sandsynligt derfor hun pt har ondt. Lidt længere oppe er der noget lignende. De har givet hende første laserbehandling ud af 6 som burde kunne hjælpe hende. Så må vi tage det derfra. De syntes ikke det var alarmerende på billederne og syntes hun kunne meget.
    Vi skulle give hende lidt smertestillende i næste uge da hun lige nu har dårlig mave og det smertestillende også kan give det, så de ville lige have hendes mave iorden og vi fik noget pasta med hjem til det.

• #50   24. jul 2015 Klaus, der er mange ting at gøre for din hund.
    Du kan bruge forskellige slags foder, tilskud og smertestillende smiley

• klaus V
    klaus V Tilmeldt:
    jul 2015

#51   25. jul 2015 Ja hunden er blevet mere svajrygget og vores dyrlæge mente også at det var pga de stive led.
    Vi fortsætter ihvertfald med at give hende de piller som jeg har købt i Tyskland for det kan da kun gavne hende smiley
    Mht smertestillende, så begynder vi med det i næste uge en lille dosis men jeg tror vi stopper igen, da vi gerne skulle vide om den laserbehandling virker uden smertestillende og hvis den gør det fortsætter vi nok en gang om måneden med det og hvis det ikke virker kan det være aktuelt at give hende en lille mængde smertestillende og se om ikke det har en god effekt.

• klaus V
    klaus V Tilmeldt:
    jul 2015

#52   13. sep 2015 en lille opdatering.
    Hun fik ikke smertestillende efter endt behandling. Hun har fået 6 behandlinger i træk og fungerer igen fint ift før. Vi regner dog med at fortsætte laserbehandling ca hver 6 uge da det jo har en god effekt.
    Så det kan klart anbefales.

Kommentér på:
5 årig schæfertæve har problemer med hofterne (går vi udfra)

Annonce