{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden alene hjemme .. hvor lang tid?
  • #1   23. jul 2015 Min møffe er alene hjemme 9 timer om dagen smiley
    Nogen gange 10, hvis der lige skal handles lidt også


  • #2   23. jul 2015 Med mine går der MAX 10 timer fra de er luftet til jeg er hjemme og kan lukke dem ud igen. Og det er absolut max for mig.
    Der sker ikke så tit, måske 2 gange om måneden og er kun i forbindelse med job.

    Jeg har forskellige arbejdstider og arbejder både dag, aften og nat lidt på skift.


  • #4   23. jul 2015 Vi har en regel der siger maks. 7 timer, men hun har prøvet at være alene hjemme i 7 1/2 time.

    Jeg arbejder hovedsageligt hjemmefra, så hun er ikke ret meget alene og ikke hver dag.


  • #5   23. jul 2015 Normalt 8-10 timer, en sjælden gang i mellem 11 timer pga. arbejde. Er meget obs på ikke at køre nogen steder før/efter arb. da jeg synes at hundene er rigeligt alene i forvejen.
    Har så også taget det valg, at jeg altid vil have min. 2 hunde, så de aldrig er helt alene hjemme.


  • #7   23. jul 2015 Det har fungeret sådan at vi tog afsted ved 7:30-tiden. Hvis jeg så kom hjem fra skole 13:30 gik jeg tur med hende og hun har altså været alene i 6 timer. Hvis jeg kom hjem 15:30 gik min mormor ofte med hende = alene i under 8 timer.
    Det er selvsagt ikke altid mormor/morfar kunne det, og så har det bare været den første i familie der kom hjem, der gik tur med hende, ergo har hun været alene i 8 timer.

    Men det kan jo ikke forholde sig anderledes medmindre man er flexjobber, arbejder på deltid eller er pensioneret (ja eller arbejder hjemmefra) smiley


  • #9   23. jul 2015 Rotterne: nej jeg mener bare at man jo ikke rigtig kan indrette sig sådan at hunden maks er alene lad os sige 5 timer om dagen, hvis man har et almindeligt 8-16 arbejde smiley

  • #10   23. jul 2015 Mine tæver har hinanden, de er ældre hunde og de klare det fint. Zenta sover en stor del af tiden i sofaen og holder vagt ud af vinduet, ment på den måde at hun elsker at hun kan sidde i sofaen og kigge ud på vejen og "passe på" når gamle Laika sover inde i sengen.

  • #12   23. jul 2015 Helt enig Rotterne smiley

  • #16   23. jul 2015 Zoe er alene 8 timer 4 dage om ugen.
    De andre 3 dage er hun maks alene 2 timer. smiley


  • #19   23. jul 2015 Jeg tror faktisk ikke at Tucker har været alene hjemme i mere end 5 timer.
    Mit maks. ville være en alm. arbejdsdag.


  • #20   23. jul 2015 Hvad er en alm. arbejdsdag for jer?
    For en "alm." arbejdsdag for mig kan være alt mellem 7 og 12 timer.


  • #22   23. jul 2015 Her svinger det også.
    Som sagt kan der gå ti timer, men det kan også være 3 timer og så er min arbejdsdag slut for den dag.


  • #23   23. jul 2015 En "almindelig arbejdsdag" er for mig en almindelig arbejdsdag for den gennemsnitlige dansker, ikke medregnet nattevagt eller lignende, dvs. 8-16 smiley Det er det, jeg går ud fra.

  • #25   23. jul 2015 Det betyder også meget for mig, Caroline smiley De har hinanden og er derfor ikke HELT alene hjemme smiley

  • #27   23. jul 2015 Det forstår jeg godt smiley

  • #29   23. jul 2015 Jeg vil så gerne også have en mere. Det må være rart med lidt selskab..

    Jeg arbejder 12 timer to gange om ugen (cirka) plus kørsel på 15 minutter hver vej. Og det samme gør min kæreste, hvis ikke mere - specielt her i sommerperioden, da han er landbrugsmaskinmekaniker.


  • #31   23. jul 2015 mine to tøser er ikke vant til at være ret meget alene hjemme af gangen 4-5 timer er LÆNGE min mor arbejder hjemme og jeg er meget hjemme pga angst og dårlig ryg. idag har den yngste hund for første gang været alene i 7 timer og så kom der en nabo efter 4 timer og luftede dem så de var alene i 4 timer luftetur og så 3 timer...

    hvis hunden er vant til det så har jeg intet imod at de er længe alene, bare de er vant til det...

    vores gamle hund kunne godt være alene i 10 timer en meget sjælden gang imellem, men der arbejdede mine forældre og jeg gik alm i skole så hun var vant til 8 timer alene...

    men jeg synes man skal korte tiden alene så meget som muligt smiley


  • #33   23. jul 2015 jeg vil helst ikke at min er alene i mere end 6 timer, og heldigvis er det ikke noget problem i dagligdagen. Skal jeg noget hvor jeg på forhånd ved at det kan trække ud sørger jeg for pasning, skulle det ske at jeg ikke ved det på forhånd så kan hun godt være alene i 9-9½ time.
    men jeg vil helst ikke , jeg er så så heldig at have 2 søskende boende i opgangen som kan gå op og hente hende med kort varsel.


  • #39   24. jul 2015 Åh kan lige se det for mig smiley

  • #41   24. jul 2015 #40
    Er dine for længe hjemme alene eller hvordan skal din besked forstås? smiley


  • #42   24. jul 2015 Caroline

    Jeg kan nu sagtens gå fra hende flere gange dagligt smiley ( fordelen ved at bo på anden sal), så skal man ned med skraldespanden , hente posten, hænge vasketøj ud og i de tilfælde gider jeg ikke bøvle med en hund i snor.

    Hun er vant til at jeg smutter tidligt om morgenen 5:15 og er hjemme igen når kl er omrking 7:15-7:30 for at smutte igen senere når jeg skal til kreativ komsammen handle eller hvad det kan være .

    Dog fungere hun bedst hvis jeg har mindst ½ time imellem jeg forlader hende , hun skal lige når at falde ned fra hendes yeah mor kom hjem fest , før jeg overvejer at gå fra hende igen, er det helt akut og jeg bare SKAL ud af døren så ryger hun med i bilen, der har hun intet i mod at ligge i flere timer


  • #44   24. jul 2015 vores er ganske sjældent alene mere end 3-5 timer.. det sker af og til vi runder 8-10 stykker. EN gang i mit liv har de været hjemme i 12. Men det var så fordi jeg var involveret i et trafikuheld..

  • #45   24. jul 2015 Jeg arbejder mest om natten (min mand 9-17), så min hund har 2-3 dage om måneden, hvor den er alene 8 timer. Ellers er hun alene mellem 0-4 timer i hverdagen.
    Hun har max været alene 10 timer, det er sket 3 gange i hendes liv.


  • #46   24. jul 2015 Jeg går i skole hjemmefra, det vil sige at jeg i hverdagen sjældent efterlader dem, for andet end at handle, og det tager maks 1 time.
    Men det sker da at vi tager nogen steder, hvor de så er alene et par timer, men det er sjældent mere end 4-5 timer som maks, for skal vi besøge nogen, er de med. smiley

    Det længste de har været alene, var 10-11 timer, fordi vi var til konfirmation og ikke havde en der kunne passe dem, da de jo var med til festen, og skyndte mig hjem så hurtigt jeg kunne, men da det var nært familie af kæresten, kunne vi jo ikke gå før vi havde fået kaffe, og vi skulle også med i kirken. Havde jeg vidst det blev SÅ længe, var jeg nok taget alene hjemme, eller selv kommet efter kirken. Mit maks er klart 8-9 timer, og så skal det kun være i situationer som konfirmationen hvor de altså ikke kan komme med, eller blive passet.

    Hvad jeg gør når jeg skal til at arbejde ved jeg ikke, men håber jeg kan få deltid, men der går lige noget tid, for skal først have udd. osv. smiley


  • #48   24. jul 2015 Herhjemme er det 6-9 timer i hverdagen. Max vi har været oppe på er 12 timer. Jeg er ikke så obs på det at de ikke har et menneske - de har hinanden og er derfor ikke alene. Jeg bekymre mig mere for at de skal holde sig.. Tæverne kan sagtens, men knægten får problemer hvis det stiger meget over de 9 timer.

  • #50   24. jul 2015 Som andre skriver så kan det jo være svært at hunden ikke er alene i hvert fald 8-9 timer hvis man er en almindelig arbejdende familie. Men man kan derimod når så man kommer hjem sørge for hunden ikke yderligere skal være alene fordi man skal til et vennepar og spise eller sådan noget. Der har vi altid taget vores hunde/hunde med. Hvis vovse ikke var velkommen så måtte man planlægge at besøge lige de venner i weekenden så ikke vovse skal være alene endnu mere. Sådan har vi altid klaret skærene.

  • #52   24. jul 2015 7-9 timer.

  • #53   24. jul 2015 Er bare ofte blevet mødt af den påstand at det er synd for hunden at den er SÅ meget alene hjemme.. men min, han virker ikke synderligt generet af det. Han virker til at have "hygget" sig i sin alenetid. Tror bare at han knalder brikker..

    Når jeg så kommer hjem, så får de også fuld skrue på opmærksomheden, men han er heldigvis ikke så voldsomt aktiv generelt og ellers er han rigtig god til at underholde sig selv smiley


  • #54   24. jul 2015 jamen hvor længe er dine hunde da alene?

  • #55   24. jul 2015 ^ står skrevet længere oppe. Omkring 12 timer plus/minus et kvarter pga kørsel til/fra arbejde max to-tre dage om ugen.

  • #57   24. jul 2015 Muligheden for pasning eller at kører hjem og lufte er der bare ikke, så det bliver godt nok svært at ændre på, ud over hvis jeg valgte at give ham et nyt hjem hvilket er udelukket smiley

  • #58   24. jul 2015 må indrømme at det havde jge ikke selv accepteret.. så havde jeg fundet et andet arbejde da det i min verden ikke er en mulighed at gå af med hunden.

  • #59   24. jul 2015 Det er da dejligt for dig at du bor et sted hvor du bare lige kan skifte arbejde som det skal passe med hundene. Det har jeg bare ikke lige mulighed for?

  • #61   24. jul 2015 Ved ikke hvor I er bosat henne eller hvordan jeres økonomi generelt ser ud, men at sige mit job op eller at finde et nyt lige rundt om hjørnet er bare ikke en mulighed for mig, som bor i en landsdel der i forvejen er presset..

  • #63   24. jul 2015 Nina: jeg bor nu på sjælland men har også boet i udkantsdanmark og haft præcis samme holdning.

    jeg er af den nedern holdning (for nogen) at alt man gør er at valg: det er et valg du tager at dine hunde skal være så meget alene, for du har VALGT at at sætte dig så dyrt at du ikke kan tillade dig at søge noget der ikke er så mange timer, det er et VALG du tager at bo i en landsdel der er presset osv. Altsammen er valg. Jeg har så bare VALGT anderledes end du , at mine piger ikke skal være alene hjemme så meget. Hele mit karriere valg er taget ud fra dette. Men det er MIT valg og det kan du ikke tillade dig at blive fornærmet over. Jeg skriver netop at i MIN optik havde det IKKE været en mulighed. At du så bliver småsur er jo nok din dårlige samvittighed der taler smiley Men det handler i bund og grund om hvordan man VÆLGER at leve sit liv. Og når man skirver i et åbent forum må man også forberede sig på meninger der nødvendigvis kun klapper en på ryggen.


  • #64   24. jul 2015 Det er en skam du bor så langt væk ts, jeg kunne da godt agere "hunde dagpleje" de dage hvor det blev for lang tid, men der er vidst lidt for langt fra Sjælland til Århus smiley

    Jeg vil egentlig ikke kommentere på hvordan andre gør med alene hjemme, fuldtidsjob osv. Jo 12 timer er for lang tid men om den er alene 4 eller 8 timer er jo op til ejer bare den så får opmærksomhed når man er hjemme.
    At jeg så helst så mit liv som det er nu eller med kun deltidsjob er egentlig mere for min skyld end hundenes for jeg er pisse afhængig af dem og har det bedst når de er hos mig. (Har noget angst og sådan)
    Lucky er 2 år og 7 mdr og har aldrig haft en hverdag hvor han skulle være alene. Han har lært at være alene men ikke hver dag I flere timer. Og han bliver altså hurtigt 3,5 år inden jeg overhovedet overvejer at gå I skole udenfor hjemmet, og så har jeg endda kigget på muligheder for at tage mere skole hjemmefra smiley


  • #65   24. jul 2015 Småsur? Nej, overhovedet ikke..

    Jeg forsvarer bare min måde at holde hund på. Og det har jeg vel også ret til, ligesom du har ret til at have din mening..

    Jeg har valgt at bo her, hvor jeg bor fordi jeg er født og opvokset her.. og fordi min kæreste tilfældigvis har købt hus i området og er glad for det. Jeg sidder ikke direkte økonomisk hårdt i det nu - men jeg har bare ikke råd til IKKE at have et fuldtidsarbejde (og pt kræver det at jeg har en arbejdsdag på 11 timer+/-) Jeg har skam søgt job opad Sjællands siden, inden jeg fik job hvor jeg er nu og inden jeg fandt sammen med min nuværende kæreste - og hvem har sagt at jeg ikke stadig er jobsøgende? Det er kun noget, det virker som om, I antager at jeg ikke er..

    Normalvis kommer kæresten også hjem kl 16 om eftermiddagen, men her op til høst og i høsten kommer han ikke til at være særlig meget hjemme og så er der dage hvor hunden må være alene i tolv timer..


  • #66   24. jul 2015 Solvej, ja og endnu længere til Lolland smiley

  • #67   24. jul 2015 I den perfekte verden ville alle vel helst vinde i lotto, så man havde råd til at gå hjemme og hygge med hundene, så de sjældent skulle være alene hjemme.
    Men livet er ikke perfekt, og de fleste af os er nød til at arbejde fuldtids, så vi har råd til at leve.
    TS: Hvis din hund trives med at være alene i 12 timer et par gange om ugen, så må det være sådan. Man kan jo altid spille lotto, eller kigge efter nyt job, hvis man gerne vil ændre på hvor længe hunden skal være alene.


  • #69   24. jul 2015 Ann-marie:fordi man har valgt at sætte sig i det så det ikke er en mulighed at lade være. Det handler om VALG. Der er ikke nogen der tvinger folk til at købe villa, volvo osv. der er MASSER af muligheder for at arbejde mindre hvis man VÆLGER at priotere anderledes.

  • #70   24. jul 2015 Zarah: Er helt enig, livet handler om valg. Jeg har valgt at bo alene, ergo er jeg nødt til at arbejde.
    Mine hunde er alene hjemme hver dag, og trives med det. Derfor forlader jeg mit hjem, med god samvittighed. Men har jo så også valgt at jeg min. har 2 hunde, så de ikke er helt alene. Og drømmer da om at jeg en dag får råd til at gå på deltid. Drømme har man da lov at have smiley


  • #71   24. jul 2015 Hvad vil du så helst? Være glad for jobbet til en lavere løn eller være ked af jobbet til en fed hyre?

    Jeg kender min egen holdning og desværre hænger jobs bare ikke på træerne hernede uanset hvor meget man søger.. og "så kan du søge til Sjælland" - men hvad hjælper det? Hvis jeg var så heldig at få et 9-17 job på Sjælland var der stadig transport som skulle skrives på i begge ender. Og tror ikke ligefrem at jeg kunne være så heldig at få kæresten til at sætte sit hus til salg for at flytte med. Skulle man så bare gå fra hinanden? Come on..

    Tak Ann-marie smiley


  • #72   24. jul 2015 Ann-marie: da jeg boede alene boede jeg i et lille hus til 4000 om mdr og havde 3 hunde og 2 katte og arbejdede 12 dage om mdr. på job hvor jeg kunne have pigerne med. Det er et spørgsmål om VALG.

    TS har ikke sagt du kan søge til sjælland. Jeg har sagt at du kunne vælge anderledes.


  • #73   24. jul 2015 Zarah: Ja, jeg er enig. Livet er et spørgsmål om valg. Jeg har valgt at arbejde fuldtids, og det er jeg nød til at blive ved med. Jeg bor i billigt hus på Lolland, så jeg kunne muligvis godt gå på deltid. Men deltid = mindre optjening til pension = Knapt så sjovt at gå på pension, ergo vælger jeg at arbejde fuldtid smiley

  • #75   24. jul 2015 Ann-marie: jeg har nu en ganske fin pensionsopsparing - igen: en priotering. Men ja det handler om valg. Og i min verden er så meget alenetid som TS, på sine hundes vegne, har valgt ikke en mulighed. Hvordan man løser det er jo så individuelt som du jo også kan se MY ONLY´s tilbud om en "dagpleje". Men det handler, skåret ind til benet, om VALG. Helt ned til hvad man vælger når man slår øjnene op om morgenen.

  • #76   24. jul 2015 Er helt enig. Vi vælger hver vores måde at leve på, andre forstår måske ikke altid vores valg. Men i sidste ende er det vores eget valg.

  • #77   24. jul 2015 Zarah, læg venligst mærke til at Solvej bor i en helt anden landsdel end jeg selv. Jeg kører lige vovsen til Jylland for at tage 11 timers arbejde bagefter og så hente ham igen..

    Ja, selvfølgelig handler det om valg og lige nu er MIT valg, at han har nogen dage hvor han er alene hjemme fordi jeg ikke har nogen andre muligheder! smiley


  • #78   24. jul 2015 Ninja: ja det så jeg godt, men der findes jo dejlige mennesker som Solvej i hele landet.

  • #79   24. jul 2015 Skal måske også lige siges, at jeg altså på ingen måder ser ondt på at man en dag, som mig selv lige står uden pasning og hundene så er alene i 10 timer +/-.. Men jeg var så også fuldstændig klar over at Rosa ville have uheld indenfor den dag, hun var trods alt kun en hvalp, så jeg havde pænt lagt aviser til hende. smiley

    Jeg kan jo kun udtale mig for mig selv, men jeg ville ikke trives med så lang alene tid, for bare den dag sad jeg og trippede for at komme hjem, og for at være ærlig er det sgu ikke fedt at sidde til en fest og egentligt hellere ville hjem. Festen var super hyggelig, men jeg havde så dårlig samvittighed overfor specielt Rosa som jo ikke var vant til at blive efterladt en hel dag, at jeg simpelthen ikke kunne nyde det ordentligt.
    Så at gå på arbejde fuldtid, hvis jeg ved hundene skal være alene i 8-10 timer, er for mig så vidt muligt udelukket, så hellere bo i en skotøjsæske og spise pasta hver dag, så jeg kan være mere hjemme ved dem, for andet ville personligt ødelægge glæden ved arbejdet for mig, også selvom det egentligt var et arbejde jeg havde det godt med. (medmindre hundene kunne komme med selvfølgelig smiley )
    Jeg vil langt hellere have et job som ikke siger mig noget, hvor jeg så kan gå tidligt hjem, end et job jeg elsker men hvor jeg så er væk 8-12 timer om dagen. For mit liv skal leves hjemme, sammen med mine hunde osv, ikke på mit arbejde.


  • #80   24. jul 2015 My only: Kan godt følge din tankegang, og så alligevel ikke. Et godt job, hvor man trives, er altså guld værd. Og ja, man kan godt overleve i en periode, men i længden bliver det godt nok trist at have et job, som man ikke er glad for. Også selvom det betyder mere alenetid for hunden.
    Hunde er jo heldigvis sådan indrettet, at de kan vænne sig til rigtigt meget (på godt og ondt), men i sidste ende er det helt klart til hundens bedste at mor/far er glad.


  • #81   24. jul 2015 Jeg ville ikke kunne gå hjemme og glo på min hund.. jeg har brug for at komme ud og lave noget, snakke med andre mennesker og så videre - og der fungere jeg bedst på et job hvor jeg kan lide at være. Ellers havde jeg sgu hængt mig selv smiley

  • #82   24. jul 2015 Ninja: nu ved du jo reelt ikke en fis om hvordan vores hverdag er skruet sammen så lige der tror jeg du skyder træer i skoven.. det er en ret tåbelig udtalelse at komme med. smiley

  • #83   24. jul 2015 For, lige at få det på det rene, er de her 12-timers dage først noget der er opstået efter at kæresten er begyndt at gøre maskiner klar til høsten på hans job.

    Tidligere boede jeg sammen med en veninde, som går i skole og der var de højest hjemme i de der 7-8 timer alene (to hunde og en kat). Inden da, kunne dårlig kommunikation godt hænde og så var hundene måske alene hjemme 12 timer en enkelt dag i sjældne tilfælde ..

    Jeg spørger jo også, fordi jeg gerne vil hører hvad andre har af meninger og holdninger, men det ændre ikke på at jeg ikke lige går hen og siger mit job op i morgen for at undgå 12-timers dagene smiley


  • #84   24. jul 2015 Zarah

    Jeg siger heller ikke at det er det i gør, men jeg har gået uden job on/off og jeg må bare sige, at det ikke er mig og det kører mig psykisk ned, ikke at have kontakt med andre mennesker.. jeg har ingen venner eller bekendte der går hjemme, har deltidjob eller lignende.

    Så lad være med at tro at det er om dig..


  • #85   24. jul 2015 Ann-Marie, nu er der altså stor forskel på et job hvor man slet ikke trives, og på at man har et job som man måske ikke elsker. jeg kan altså godt arbejde et sted hvor jobbet ikke siger mig det store, og samtidig have det helt fint. smiley
    Jeg har i en periode arbejdet med at samle affald 3 timer om dagen, det var nok det kedeligste, ensformige arbejde jeg nogensinde har haft (jeg har ikke haft så meget, for jeg er kun 20 år, men var i praktik i en lang periode forskellige steder)
    Men hold op hvor jeg dog nød at kunne stå op kl lort, få arbejdet overstået og så kunne tage hjem og nyde resten af dagen..
    Fik jeg tilbudt et job med den slags arbejde, så tog jeg det, også selvom jeg bare skulle gå alene og samle affald i 3-5 timer dagligt, for det ville være helt fint for mig. Jeg har rigelig mulighed for at være social i min fritid, og jeg kunne sagtens leve med et kedeligt arbejde smiley


  • #86   24. jul 2015 Er beklageligvis nødt til at smutte, for min 11-timers vagt er igang og pausen er slut for længst smiley

    men vender tilbage igen og ser hvad I er kommet med af konstruktive svar - og "surmuler" videre smiley


  • #87   24. jul 2015 My only: Prøv at forestille dig at skulle arbejde i et halv kedeligt job de næste 40 år smiley
    Jeg har været på arbejdsmarkedet i over 25 år, og et godt job er altså guld værd. Jeg har haft job, hvor jeg ikke nødvendigvis var vildt lykkelig. Det kan man godt i en periode, men det er godt nok træls i længden.
    Men vi er alle forskellige, og man er jo nød til selv at vurdere hvordan man trives bedst.


  • #88   24. jul 2015 Ann-Marie, det er jo det jeg gør, forestiller mig det. Jeg kunne sagtens klare det job de næste 40 år.
    Min mor har arbejdet med lign, dog med flere arbejdsopgaver, da hun også passer de grønne områder (det var hendes kollega jeg var i praktik ved) og hun har da arbejdet der de sidste 10 år+ hun trives da fint.
    Jeg ved faktisk ikke hvor længe hendes kollega har arbejdet med det jeg lavede, men hun trives altså også fint, nogle skal jo have de jobs.

    Nogle går på arbejde for at leve deres liv, jeg vil på arbejde, for at have råd til at leve det liv jeg gerne vil i min fritid, så jeg vil altså ikke bruge størstedelen af mit voksne liv, på at arbejde.

    Selvfølgelig ville det da være dejligt med et job jeg elsker, men det er ikke alfa omega.


  • #89   24. jul 2015 Sunshine, det lyder bestemt også dejligt at kunne nøjes med et arbejde på 3-5 timer pr. dag. Men det er bare forbandet svært at leve for år ud og år ind, hvis man er alene, og det dermed er den eneste indtægt, man har. Og det gælder også selv om man prioriterer at bo billigt.


  • #90   24. jul 2015 Så kan man jo arbejde 30 timer i ugen, det sætter jo stadig alene hjemme tiden ned.

    Og Lene vi bor to for 10.000 kr i måneden tilsammen, altså før noget bliver betalt. Skulle jeg bo alene så havde jeg 5000 kr før noget var betalt. Det ville blive ekstremt stramt og svært ja, men det kunne lade sig gøre.
    Så for mig ville jeg altså ikke skulle arbejde så meget (har ikke regnet så meget på det, så skulle jo nok op på 25-27 timer i ugen) hvis jeg skulle have bare et par tusinde mere, så jeg ikke skulle sidde så stramt i det.


  • #91   24. jul 2015 Muligvis Sunshine. Jeg har selv prøvet at være arbejdsløs i mange år og bo billilgt og leve på en sten, som man siger. Og det er bare surt i det lange løb.

  • #92   24. jul 2015 Jae, men hvis jeg fik et par tusinde mere end jeg fik nu, ville jeg altså godt kunne leve, uden at skulle være så bekymret for økonomi.

    Nu er vi jo så to, men igen har vi 10.000 kr til sammen til alt, bolig osv osv.
    Vi skal da tænke på hvordan vi bruger vores penge, men jeg lægger altså penge på opsparingen stort set hver måned, det er kun hvis der er noget uforudset, f.eks. en dyrlægeregning at der ikke lige kommer penge på opsparingen en måned. Jo vi bor da ret billigt, men ikke så meget billigere end andre mennesker, min mor bor næsten lige så billigt som vi gør, og hun har altså 20 kvm mere end vi har. Havde hun samme str som os, boede hun mindst ligeså billigt som vi gør. Hun har så fuldtidsjob, men det er jo så det valg hun har taget, ligesom hun har valgt ikke at have hund af samme grund.

    Jeg ville hellere leve som jeg gør lige nu resten af mit liv, end at have flere penge pga et fuldtidsjob, for jeg nyder at have tiden med mine hunde i stedet, så kan jeg godt leve med at skulle prioritere mine penge.


  • #93   24. jul 2015 My only: Nu må du endelig ikke misforstå mig. Jeg mener ikke at man nødvendigvis skal have en fin uddannelse, have en strålende karriere og tjene styrtende med penge, for at være lykkelig. For mig er det fløjtende ligegyldigt om folk er kassedamer eller overlæger. Det vigtigste er at man trives med det man laver. Og alle jobs er lige vigtige for at få samfundet til at fungere.
    Jeg er super glad for mit job, og kan ikke forestille mig et andet arbejde, men det indebærer altså at jeg er på arbejde 7-9 timer dagligt. Deltid i mit fag, ville bare betyde færre arbejdsdage, ikke kortere.
    Er da sikker på at de fleste hundeejere lever med den der drøm om at kunne være mere sammen med vores hunde. Men i sidste ende så handler det også om at finde en løsning, som fungerer for netop dig.
    Hvis du kan trives i et ok job, og kan få det til at fungere med arbejdsdage på 3-5 timer, så er det da fantastisk. Men det er bare ikke en mulighed for de fleste.


  • #94   24. jul 2015 Åh, du skriver det jeg tænker Ann-marie! Lige præcis.. 27 timer ville ikke ændre noget på mit nuværende job med hensyn til arbejdstimer.. jeg ville stadig være tvunget til at have lukkevagter i ny og næ som så krævede at jeg var på i 11 timer. Men deltid skal man lede længe efter i mange firmaer.

  • #95   24. jul 2015 Nu var 3-5 timer også bare sat på spidsen, fordi det var det vi arbejdede dengang, nemlig 3 timer. Jeg fik ikke en krone for det, så jeg skulle ikke leve af det dengang.

    Jeg kunne også godt leve med færre arbejdsdage, så kunne jeg da finde ud af noget de andre dage, for så ville jeg jo automatisk få en del mere tid med hundene, og kunne bruge kvalitetstid, tage på ture osv med hundene når jeg havde fri.

    Jeg siger som sagt heller ikke det er forkert at have fuldtidsarbejde, det er bare ikke et liv jeg ønsker, og synes 12 timer er alt alt for lang tid for hunde at være alene, og for mig personligt vil jeg ikke være væk i 8-9 timer fra mine hunde hver dag. Men man skal da bare gøre det der fungere for en selv.


  • #97   24. jul 2015 My only: Er helt enig med dig i at 12 timer er længe for en hund at være alene, det synes Ninjas ejer sikkert også. Men nogen gange må man gå på kompromis her i livet.
    Hvis du vælger/har mulighed for at arbejde 3-5 timer dagligt, indebærer det jo så også at du må gå på kompromis mht. indtjening og evt. karrieremuligheder. Alle valg her i livet har konsekvenser. Det handler nok bare om at man må gøre op med sig selv, hvilke konsekvenser man kan leve med smiley


  • #98   24. jul 2015 Nå, nu må jeg hellere se at komme på job smiley God dag til alle smiley

  • #99   24. jul 2015 Tror virkelig ikke at jeg kan få en skolepige til at komme så langt ud på bøh landet, som jeg bor, bare for at lufte en hund for evt. lidt småpenge.. smiley

  • #100   24. jul 2015 Jeg er IKKE sart eller sippet.
    Men 12 timer er simpelthen for længe i min verden. Selv der sætter jeg grænsen.


  • #101   24. jul 2015 Man kunne jo også vælge ikke at have hund;) det er et spørgsmål om valg;)

  • #102   24. jul 2015 Ja, det kunne man jo. Og have en tøjbamse i stedet, ikk? smiley

  • #103   24. jul 2015 hold da op hvor "man" bider fra sig når man ikke høre hvad man ønsker..

  • #104   24. jul 2015 Zarah, ærgerligt at man ikke kan læse sig frem til når noget er useriøst, hva?

  • #105   24. jul 2015 Ninja: nu er du nede på et niveau hvor jeg ikke helt gider befinde mig. Perfide, nedladende, snævertsynede personager er mit liv for kort til.
    Hyg dig.


  • #106   24. jul 2015 Du må gerne pege fingre af mig, men når du får lidt modstand, så skrider du? .. smiley

  • #107   24. jul 2015 1) jeg peger ikke fingre af dig. Jeg besvare dit spørgsmål.
    2) Du er overhovedet ikke i nærheden af at være modstand, du diskutere bare på så lavt niveau at det er spild af tid. Og som skrevet tidligere gider jeg ikke spilde min tid.


  • #108   24. jul 2015 Jeg synes også 12 timer er alt for længe for en hund at være alene. Dog læser jeg det som, at det kun er i en periode hunden er så meget alene alene, altså mens kæresten gør klar til høst.

    Mht til at skifte job og gå på deltid, så er det jo ikke en mulighed alle har, i hvert fald ikke hvis de gerne have bare lidt at leve for.
    Jeg er fuldstændig enig i at livet handler om valg og konsekvenserne af de valg vi tager. Selv ville jeg ikke opgive job og hus for hundens skyld, så hvis min hund skulle være alene i 12 timer flere gange om ugen, så ville jeg ikke have hund. Men igen, nu læser jeg det, som om det bare er i en periode, der er meget travlt. Skulle TS så omplacere sin hund, fordi den i en periode skulle være længe alene?


  • #110   24. jul 2015 Mine er i gennemsnit alene 7-8 timer om dagen, en sjælden gang 9. Min absolutte smertegrænse går ved 10 timer.
    Jeg arbejder fuld tid, så udgangspunktet er en normal arbejdsdag. Kæresten studerer, så i perioder er han meget hjemme, og i andre perioder er han meget væk.


  • #112   24. jul 2015 Jo for ingen hund bør holde sig i 12 timer.

  • #115   24. jul 2015 Mine hunde holder sig altså heller ikke en hel nat. Det kan de godt, men det gør de ikke. For jeg lukker dem ud kl 1-2 stykker og så igen omkring kl 6-7 afhængig af hvornår jeg lige vågner. fra morgen indtil det er ved at være mørkt er der åben dør, så kan de bare gå ud, udover gåturene selvfølgelig, og så står jeg tidligt op om morgenen for at åbne døren, for at gå i seng igen smiley

  • #116   24. jul 2015 En ting er at hunden er alene, som i der sker ikke en skid i 12 timer.
    Men der ville mine hunde bare sove og de har også hinanden. Men 12 timer er altså for længe at holde sig og også alt for længe at hunden er uden opsyn.
    Folk er forskellige ja, men jeg tror altså at ingen herinde finder det i orden at en hund er alene i 12 timer 3 dage om ugen.


  • #117   24. jul 2015 Nu har jeg haft ham i snart tre år og det er altså først nu at "problemet" med lange dage er opstået, da det først er nu jeg er flyttet sammen med min kæreste OG har fundet et job som kræver meget af min tid NOGEN dage om ugen.

    Jeg skrev som max 3 gange.. og det er, igen, ikke alle årets uger det finder sted.


  • #121   24. jul 2015 Har ikke mulighed for en hundegård nogen steder i vores have.. så stor en have har vi desværre slet slet ikke. smiley

  • #123   24. jul 2015 Birgitte, det siger jeg jo heller ikke at de ikke kan. Mine sover da også om natten, og nogle dage står de da heller ikke tidligt op. Der er skam ingen af mine der ikke er renlige, men derfor tror jeg da stadig de synes det er rart at de har muligheden for at komme op. De er vant til jeg vækker dem for at de skal gå ud og tisse, så kan de sove videre bagefter. Da vi ikke havde Rosa, sov Lucky da også bare igennem, og kom først ud når jeg stod op. Men Rosa kan/vil ikke holde sig en helt nat, så nu har vi fået det til at fungere med at jeg bare lukker dem ud i haven når hun vågner, og så kommer de ind og putter videre.

  • #125   24. jul 2015 Desværre ikke. Ønsker mig stadig en gård med et par hektar jord til smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #127   24. jul 2015 Mine hunde er alene hjemme 8-9 timer til hverdag. (Det vil sige, de har selvfølgelig hinanden, så helt alene er de ikke.) Enkelte dage sniger det sig lidt længere op, men det sker heldigvis meget sjældent. I weekenden er de alene en times tid, mens jeg køber ind, og Gustav er helt alene et par timer, mens jeg er til træning med Ingle. Ellers er jeg sammen med begge hunde hele tiden.

    Jeg går aldrig fra dem mere end én gang om dagen, medmindre der er tale om meget kort fravær (maks. en time) eller noget ekstraordinært som for eksempel skadestuebesøg eller et akut besøg hos dyrlægen. Skal jeg noget om aftenen, tager jeg gerne en fridag eller en hjemmearbejdsdag.

    Jeg ville elske at kunne gå hjemme med hundene hele dagen, men det ville min bankrådgiver nok ikke smiley


  • #128   24. jul 2015 Eva, du er da så heldig at du så kan tage en fridag eller en hjemmearbejdsdag midt i en arbejdsuge, hvis jeg forstår ret?

    Vores vagtplan er lavet for 16 uger, og det er ikke til at hukke eller stikke i noget..

    Jeg ville da også gerne gå hjemme, men det tror jeg hverken jobcenteret, kommunen eller min psyke ville gå med til smiley Er virkelig "afhængig" af socialiteten på min arbejdsplads og tror at jeg ville kede mig ihjel hvis jeg gik hjemme.. specielt når ingen i min omgangskreds gør det. smiley


  • #129   24. jul 2015 Jeg vil da gerne indrømme at Freja holder sig i mindst 10 timer - om natten. Hun får den sidste gåtur 19:30 og igen om morgenen 6:30, ergo plejer det at være sådan, at hun holder sig i 11 timer; og hun har aldrig givet udtryk for, at hun er meget trængende (ikke altid at hun gider med på morgentur og der går flere minutter inden hun tisser).
    Så kan det da godt være at vi burde stå op og gå endnu en tur med hende ved midnatstid, men jeg har aldrig oplevet at hun er så trængende af ikke at komme ud om natten (bare nu vi er ved emnet) smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #130   24. jul 2015 Ja, som regel kan jeg slippe afsted med en fridag eller en hjemmearbejdsdag, hvis jeg kan planlægge i nogenlunde god tid. Hvis ikke, melder jeg simpelthen afbud til aftenarrangementer.

    Heldigvis er jeg ikke særligt socialt anlagt, så jeg lider ikke overlast ved at blive hjemme om aftenen smiley Jeg bor desuden ret langt fra min familie, så min kalender er ikke ligefrem fyldt med familiearrangementer.


  • #141   24. jul 2015 Birgitte, man har da sin ferie, den må man da selv bestemme hvornår man holder, så man får det jo bare til at passe med sin ferie!
    havde jeg ikke været hjemme i hverdagen, havde jeg ikke fået Rosa, for selvfølgelig skulle hun da ikke hjem og bare efterlades! Så måtte jeg jo have fundet en anden hund som passede med sommerferien, hvis jeg ville have en mere.
    Nu var jeg så så heldig at jeg kunne få Rosa selvom det ikke passede med ferie, men aldrig i livet om hun bare skulle efterlades.

    Havde en af mine hunde separationsangst, så måtte jeg jo træne stille og roligt med den, og kunne den ikke være alene, så måtte jeg jo indrette mig liv efter hunden, for selvfølgelig efterlader man ikke sådan en hund i flere timer. Og nej alle kan ikke bare lige planlægge sit liv sådan, men så må man jo finde et hjem til sådan en hund, hvor man kan.


  • #144   24. jul 2015 Birgitte, nu er der ret stor forskel at man akut skal noget, og så at man efterlader en hund der ikke kan være alene i flere timer pga arbejde, hvilket var sådan jeg forstod dit første indlæg smiley


  • #146   24. jul 2015 Vitus er nogle gange om ugen alene hjemme 9 timer. Andre dage kortere..

    Vitus har en enkelt gang været alene 12 timer, grundet jeg blev indlagt - så gik der lige nogle timer mere (end de højst 9 timer, normalt) inden min mor kunne være hjemme hos ham.


  • #150   24. jul 2015 Nu bryder jeg lige ind - ALLE er vel forhåbentlig klar over, at det ikke er altid at hunden lige lærer at være alene hjemme på 2-3 uger?

  • #156   24. jul 2015 Jeg troede altid tonen var sådan herinde .. det er i hvert fald det indtryk jeg har fået de år og gange jeg har fulgt med (dog med lange pauser). smiley

  • #163   24. jul 2015 TS: Fik også tanken at I måske kunne lave en hundelem, og en lille lukket/total sikret hundegård ? Så slipper du da for dårlig samvittighed, når hunden skal være alene hjemme i mange timer smiley
    Den løsning valgte jeg selv, da jeg var under uddannelse, og var væk i mange timer hver dag.


  • #165   25. jul 2015 Jeg er ELENDIG til at træne alene-hjemme.. smiley

    Men de har da været alene en del gange efterhånden.. smiley

    I onsdags var de alene i et par timer uden problemer.. smiley
    Og ja, i søndags var de alene indenfor i 5 timer, imens jeg rendte udenfor og malede alt træværket.. smiley


    Er faktisk imponeret over at jeg aldrig har haft en hund med alene-hjemme-problemer..
    For jeg er som sagt elendig til at træne det.. Som regel har jeg egentligt bare "kastet" hunden ud i det..

    Afrodithe er aldrig blevet trænet.. Hun havde Kato at støtte sig op af.. Og det gik perfekt da hun blev alene-hund..

    Costa har jeg heller ikke trænet det med.. Og han har så Afrodithe at støtte sig op af.. Det går skide godt..

    Han ligger sig bare ind i sit bur og sover indtil jeg kommer hjem og vækker ham.. smiley

    Så håber at det går når jeg skal starte ny uddannelse d. 17 august..


  • #167   25. jul 2015 Minion - Jeg håber at Costa bliver ved med at benytte sit bur, hvis han bliver sådan rigtig teenager.. smiley
    Han er 7 mdr nu, så det er vel et spørgsmål om tid før det kommer, hvis det kommer.. smiley

    Håber lidt at mit held fortsætter hos ham.. For oplevede ingen teenage periode med hverken Kato eller Afrodithe.. smiley


  • #169   25. jul 2015 Det eneste Costa har ædt er en smudsmåtte.. smiley

    For det var satme for dårligt at mor gik ud og sprøjtede mod ukrudt.. smiley

    Ellers har han taget 2 kuglepenne fordi at de var faldet på gulvet..
    Og that's it..

    Ingen vægge, dørkarme, sko, borde osv.. smiley
    Så krydser fingre for at det forsætter.. smiley

    Ellers må buret i værste tilfælde jo lukkes..


Kommentér på:
Hunden alene hjemme .. hvor lang tid?

Annonce