{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Træning af voksne ikke-renlige hunde {{forumTopicSubject}}

Sådan lidt afledt af tråden med de to jagthunde, så kom jeg til at tænke på om nogen ved sådan lidt mere præcist hvor meget arbejde der ligger i at gøre en voksen hund renlig? Set i forholdet til at træne det med en hvalp.

MIn logik siger at det må være vanskeligere, fordi man skal bryde et årelangt og indgroet mønster... i modsætning til en hvalp der er lidt mere a la et ubeskrevet blad.
Har min logik fat i noget der, eller er det fuldstændigt ligemeget?

Jeg er sådan bare nysgerrig, fordi det ikke har været noget jeg har prøvet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af voksne ikke-renlige hunde
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #1   6. aug 2015 Vil også mene det er sværere med en voksen hund end med en hvalp.

• #2   6. aug 2015 Nu kender jeg flere, der har fået fat i hunde, der er kasseret/løskøbt fra hundefabrikker, hvor de har gået i deres eget skidt og møg. Disse hunde er naturligvis heller ikke stuerene, og de er netop vant til at besørge indenfor, så lidt kan man måske sammenligne.
    Det har været vidt forskelligt, nogle af dem har været meget nemme at gøre stuerene, andre er aldrig blevet stuerene.
    Vi har selv en enkelt gang i familien overtaget en hund, der kun var vant til at gå i hundegård, faktisk netop en jagthund. Den var vant til at besørge i et grusområde i hundegården, og den forsøgte aldrig at besørge indendørs - måske den sammenlignede det med den adgang den havde til en indendørs boks, der gjorde den heller aldrig noget.
    Jeg tror ikke man kan vide noget som helst om det på forhånd.....

• #3   6. aug 2015 Da Lucky var 4 år købte vi ham fra en større kennel hvor han havde været bokshund og aldrig havde været indenfor.

Han var svær at få til at holde kontakten, rigtig meget bokshund - løb også så snart døren blev åbnet, var ikke renlig osv.

Men vi trænede som var han en hvalp - rose rose rose når han gjorde udenfor og i takt med at han ligesom blev omstillet til familiehund, så kom den der kontakt til ham også og renligheden faldt også i hak, tror der gik et halvt års tid med det.

I dag kan han godt markere indenfor, hvis der er noget, fx en tæve i løbetid etc. men det er minimalt hvad han gør herhjemme - og når vi ved der er optakt til noget, så er det på med "tissebæltet" smiley

Men det tog noget tid.

Tilgengæld, så ham vi købte som 3mdrs hvor han først havde været i et lille mørkt rum ved opdrætter hele sin hvalpetid, og så fra 8 ugers til vi hentede ham, i en hesteboks, han fangede hurtigt idéen i at besørge udenfor, men fra start af søgte han gerne hen til risten i badeværelset og det kan han stadig finde på endnu, her 7 år senere, - må tilstå det ikke generer mig. Han gør det ikke andre steder i huset, jeg tror det bunder mere i at ville have lugten væk hurtigt?! Men pas.

Men tror helt klart at jo ældre, desto sværere at få renlig, men det kan måske også handle om baggrunden for den manglende renlighed!?

• #4   6. aug 2015 da jeg fik Walle som 2 årig var hun ikke renlig. Men det tog kun et par dage at få hende til at forstå og jeg boede på 2 sal dengang.

Så der var det bestemt ikke et problem.

• #6   6. aug 2015 Jeg tror det kommer an på hvor hunden har boet før.

Hvis den fx har været en der har boet udenfor 24/7 har den jo bare ikke lært man ikke gør det indenfor.

Hvis det er en der har været "lukket" inde og lært at det er helt okay at gøre det indenfor vil jeg tro er svære at få til at gøre det udenfor

• #9   6. aug 2015 Det kommer vist an på om de bare aldrig har lært at leve indenfor, eller om de (specielt hanhunde) markerer ved at strinte/lette ben.
    Voksne hanhunde, der letter ben indendørs, kan være næsten umulige at få gjort renlige.
    Men i teorien, vil jeg også mene at det er lettere at få gjort en voksen hund renlig, fremfor en hvalp.

• #11   7. aug 2015 Hvad er det dog for nogle steder I køber hunde fra Rollo's westier smiley smiley

Er det rescue?

Kommentér på:
Træning af voksne ikke-renlige hunde

Annonce