{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.693 visninger | Oprettet:

Din top 10 racer - een fra hver fci gruppe. {{forumTopicSubject}}

Nu har vi så tit set hinandens top 10 osv. Over hunderacer. Denne top 10 er lidt anderledes.
For jeg vil gerne høre, hvis du skulle vælge een race fra hver Fci gruppe hvilke racer ville du så vælge?
Hvilke racer kunne du tænke dig at leve med, og hvilke racer fra de forskellige grupper passer bedst til dig. Giv gerne en lille begrundelse.
Selv om gruppen ikke passer til dig, så prøv at vælg en alligevel.

Grupperne kan ses i linket her: http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2854

1: hyrdehunde og kvæghunde
2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere.
3: terrier
4: gravhunde
5: spidshunde
6: drivende jagthunde og schweisshunde
7: stående jagthunde
8: apporternede jagthunde
9: selskabshunde
10: mynder



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din top 10 racer - een fra hver fci gruppe.
  • #3   7. aug 2015 1: hyrdehunde og kvæghunde - schæfer, hvid og grå, malle. Schæfer og Mallens samarbejdsevner er fantastiske. De hvide DKK laver er dog til at lukke op og skide i så sådan en ville man ikke se mig med.
    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere. - Dogo argentino rottweiler. - Dogoen fordi det er mega lækker hund. Rottweileren fordi den er nem at arbejde med og en afbalanceret familievovse.
    3: terrier - Fox og airdale. (min barndomshunderacer)
    4: gravhunde -den ruhårede - men ville altid foretrække en Jack Russel her. (fordi den ruhårede er der krudt i.)
    5: spidshunde - Basenji og Karelsk Bjørnehund (har altid været facineret af Basenjien og Kareleren har jeg kun mødt dejlige eksemplarer af.)
    6: drivende jagthunde og schweisshunde - Beagle (elsker deres øre når de løber og de er lette at uddanne, men ikke på vilkår om jeg skal have en.)
    7: stående jagthunde - Weimaraneren. (Min veninde havde en fantastisk en af slagsen)
    8: apporternede jagthunde -FT Springer spaniel. (den fedeste hund EVER)
    9: selskabshunde - Kromforländer (fordi den virker som en dejlig hund med tilpas krudt og hjerne til at lave noget med.)
    10: mynder -Saluki (den er bare den smukkeste af dem.)


  • #4   7. aug 2015 1: schæfer
    2: dogue de bordeaux (der er SÅ mange i den gruppe )
    3: airedale
    4: ruhåret gravhund
    5: eurasier
    6: rhodesian ridgeback
    7: ruhåret vizla
    8: engelsk cocker
    9: boston terrier
    10: irsk ulvehund


  • #5   7. aug 2015 1 maremma/kuvasz
    2 anatolsk hyrdehund/sort russisk terrier
    3 irsk terrier/lakeland terrier
    4 en tøjhund til hattehylden smiley
    5 akita (japansk)
    6 rhodesian ridgeback
    7 gl. dk hønsehund
    8 en mere til hattehylden
    9 boston terrier
    10 whippet
    11 en rigtig sydstatsbulldog smiley


  • #6   7. aug 2015 1: Uha så skulle jeg jo have mig en lille Welsh Corgi Cardigan. Eller måske en border collie (men de ville dø af kedsomhed her i huset...) Eller en schæfer (som jeg sikkert vil være alt for blød til).
    2: Berner sennen eller dobberman (jeg kunne faktisk godt være nervøs for at jeg er for blød en hundeejer til dobberen)
    3: Jack russel. (jeg stod engang i en stald, hvor de havde sådan en. Nøj hvor var hun dejlig - og fuld af krudt)
    4: Langhåret gravhund (de er så flotte)
    5: Sibirian husky (alene fordi jeg synes den er flot - igen, så ville den kede sig halvt ihjel her i huset)
    6: Dalmatiner
    7: Weimaraner (alene ud fra udseende, da denne type hund simpelthen er for meget dampbarn i mine øjne).
    8: labrador eller retriver (hvis vi nogensinde får et andet gulv end vores sarte skibsplanker, så skal manden i den grad overtales til en labrador)
    9: Cavalier king charles spaniel (og er lykkelig indehaver af to stk)
    10: Saluki (havde en genbo med sådan en på et tidspunkt. Smuk smuk hund)


  • #7   7. aug 2015 1: pumi - den er speciel, har en god størrelse, og tiltaler mig med sit udseende. Den virker til at have en god energi, og god aktivitet og intelligens. Og virker til at kunne aktiveres med alm. Træning. Efter min smag har den en God kombination af selvstændighed og førerorientering. Keg tror jeg ville synes den var sjov at træne med.

    2: en af de sværre grupper for mig. Dværg schnauzer. Den har et frækt udseende, og virker som en god alsidig hund.

    3: norwich terrier. Helt klart. Fræk type, men uden den bliver for meget terrier til mig.

    4: ja ok. Her giver tråden måske ikke den store mening... Men glathåret gravhund i black og tan. Størrlsesmæssigt dværg.

    5: siberian husky.

    6: petit basset griffon vendeen. Dem jeg har mødt har været yderst charmerende hunde og haft et godt gemyt og sind. Masser af personlighed og en af de pænere racer i gruppen, som samtidig har lidt specielt over sig.

    7: waimaraner. Udelukkende ud fra udseende og racens særpræg.

    8: lagotto romagnolo - igen en type der tiltaler mig udseende mæssigt. Sød og sjov samtidig. Og en race som i temperament og aktivering virker til at kunne være mig. Dem jeg har mødt har været skønne hunde.

    9: bolognesen

    10: irsk ulvehund. Stor og skøn. Godmodig på trods af sin størrelse. Tiltalende temperament og aktivering niveau.


  • #8   7. aug 2015 Hvor er i gode smiley det er sjovt at læse hvad i falder for.

  • #9   7. aug 2015 Uh ja sjov tråd smiley

    1: Shetland Sheepdog (hyrdehunde med pleasende, "blødt" sind passer bedst til mig, det er en sheltie jeg forhåbentlig får om nogle år)
    2: Boxer (er dog ikke fuldkommen forelsket i dens udseende.. udseendesmæssigt ville jeg vælge Leonberger)
    3: Airedale terrier (er slet ikke til terriere men den der tiltaler mig mest)
    4: gravhunde; langhåret (er den pæneste - men er slet ikke til gravhunde)
    5: Islandsk fårehund
    6: Dalmatiner
    7: Weimaraner (hundene siger mig intet så vælger på udseende)
    8: Lagotto (igen valgt på udseende)
    9: Pudlen (ville helt klart være den, der ville passe bedst på mine ønsker)
    10: Whippet (de er simpelthen bare så yndefulde i deres løb og samtidig dejlige puttehunde)

    Det var faktisk lidt udfordrende. Nogle grupper passer bare slet ikke til mig. I andre grupper kunne jeg vælge samtlige hunde hvis det skulle være. Men ret sjovt at gå igennem på den måde smiley


  • #11   7. aug 2015 Sjovt!

    1) tjekkoslovakisk ulvehund
    2) cane corso
    3) border terrier (den var svær for jeg kan ikke lide terrier)
    4) korthåret miniature gravhund
    5) siberian husky/podenco ibicenco
    6) bayersk bjergsweisshund
    7) Viszla korthåret
    8) amerikansk cocker spaniel
    9) fransk bulldog
    10) azawakh (selvfølgelig)

    Sjovt at prøve - det gik op for mig at mine favoritgrupper er 2,5 og 10 smiley


  • #12   7. aug 2015 1. Maremma
    2. Boxer
    3. Yorkshire Terrier
    4 .Ruhåret gravhund
    5 .Volpino
    6 .Petit basset griffon vendeen
    7. Engelsk setter
    8 .Lagotto romagnonlo
    9. Malteser
    10. En lille italiener


  • #14   7. aug 2015 1. Australian Shepherd
    2. Dværgschnauzer (den var lidt svær, for jeg synes Berner Sennen er en meget smuk hund)
    3. Kerry Blue Terrier (fantastisk race! Har dog også altid haft en svaghed for den softcoated)
    4. Ruhåret gravhund
    5. American Akita og Siberian Husky ( de 2 smukkeste racer der finces for mig)
    6. Rhodesian Ridgeback (ikke lige en gruppe der siger mig så meget)
    7. Irsk Setter
    8. Nova scotia Duck Tolling Retriever
    9. Lhasa Apso - eller den Tibetanske Terrier
    10 - Irsk Ulvehund

    Kun 3 racer er valgt på sind.


  • #17   7. aug 2015 1: Border Collie
    2: Berner Sennen eller GD
    3: Jack Russel Terrier
    4: Langhåret gravhund
    5: Eurasier
    6: En beagle eller en dalmatiner
    7: Breton - jeg er kæmpe fan, og det vil jeg altid være. Alternativt en viszla
    8: Labrador, og jeg GLÆDER mig til at få sådan en i huset smiley
    9: Kromfohrländer
    10: Whippet

    Det er faktisk ret svært når man kommer til de grupper som man ved ville passe ret dårligt ind i ens egen hverdag, men der findes SÅ mange smukke hunde derude. smiley


  • #18   7. aug 2015 Sjovt!

    1: hyrdehunde og kvæghunde - Welsh corgi cardigan eller langhåret collie - corgien fordi den ser så sindssygt cute ud smiley Collie fordi (de aktive collier) har hjerne, et fornuftigt aktivitetsniveau, dejligt afbalanceret sind og smukt udseende.
    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere - Dobermann - Hvis jeg nogensinde skal have en rigtig brugshund, så skal det være en dobermann... men det kommer nok aldrig til at ske.
    3: terrier - Amstaff eller Airedale terrier - Ikke en gruppe der siger mig særlig meget... men hvis det skulle være, skulle det være en større terrier som man kunne bruge som brugshund.
    4: gravhunde - ah vel?
    5: spidshunde - Siberian Husky - det er en hundedrøm der aldrig går i opfyldelse! tror aldrig jeg bliver aktiv nok til en slædehund, men det ville være så fantastisk at have et helt kobbel huskier i Nordsverige og køre slæde hver dag.
    6: drivende jagthunde og schweisshunde - Rhodesian Ridgeback - RR er en fucking fantastisk race som også minder en del om mynderne... også ofte kommer til fx LC. En virkelig smuk og alsidig race der kan bruges til rigtig meget. Det kunne godt ske at jeg fik sådan en hund på et tidspunkt.
    7: stående jagthunde - Ruhåret hønsehund - Heller ikke en gruppe der siger mig særlig mig - ruhåret fordi de er så smukke smiley
    8: apporterende jagthunde - Engelsk springer spaniel - har ingen idé om denne gruppe, men springer spaniels (både welsh og engelsk) lader til at være nogle dejlige hunde
    9: selskabshunde - Bomuldshund eller pomeranian - fordi de er cute? (er det ikke sådan man vælger selskabshund smiley ?)
    10: mynder - Hjortehund - jeg ville faktisk have haft en hjortehund, men så fik jeg en hjortehund i borzoiklæder i stedet smiley hjortehunden er bare en fantastisk race... helt perfekt. Men det er alle mynderne jo smiley borzoi, saluki, greyhound, galgo... svært at vælge!!

    yndlingsgrupperne er helt klart 5 og 10


  • #19   7. aug 2015 1: Shetland Sheepdog.
    2: Hovawart, måske.
    3: West Highland White Terrier.
    4: Ruhåret gravhund.
    5: Eurasier
    6: Dalmatiner
    7: Dem alle, tak! (-;
    Egentlig ret glad for vores egen pointers temperament, men er også glad for den engelske setter.. og ruhåret hønsehund.. og kleiner münsterländer.. og vizsla.. og ...
    8: FT Springer spaniel
    9: Shih Tzu - nok kun fordi min mors er den søøøødeste!
    10: Irsk ulvehund


  • #20   7. aug 2015 Sjov tanke smiley

    1- Corgi, fordi den er et "monster" i nuttet forklædning smiley
    2- Bullmastiff, min once in a lifetime hund
    3- Staffordshire bullterrier, spændende udfordring
    4- Korthåret gravhund, familines første hund= blødt punkt
    5- Akita, rigtig spændende udfordring
    6- Basset hound, den er bare for nuttet
    7- Spinone, ville ikke fungere, men den er smuk
    8- Clumber spaniel, mega nuser
    9- Chihuahua, super skøn personlighed, med den rette opvækst/opdrætter
    10- Greyhound, dejlig, ukompliceret, smuk hund


  • #21   7. aug 2015 1: Border collie eller Pyrenæisk hyrdehund som jeg har forelsket mig lidt i.
    2: Berner sennenhund
    3: Parson russell terrier
    4: Øh hvis jeg virkelig skulle ha en gravhund, så skulle den også være ruhåret smiley
    5: Shiba
    6: Øhh.. Dalmatiner tror jeg.
    7: Breton
    8: Lagotto romagnolo
    9: Storpudel
    10: Whippet


  • #22   7. aug 2015 1: Tjekkoslovakisk ulvehund - fordi den er utrolig smuk, og synes den er utrolig spændende, fordi den er så anderledes fra andre. Men Schipperke, aussie eller border collie ville være valget hvis det skulle være realistisk smiley

    2: Dværgpinscher - fordi det ville være realistisk, den ser sød ud og den er ikke så stor. smiley og så fordi jeg generelt har svært ved at finde en hund i den gruppe der virkelig tiltaler mig. Der er flere jeg godt kan lide, så længe jeg ikke selv skal eje dem smiley

    3: Her bliver igen kamp til stregen, vinderen bliver Staffordshire bull terrier, fordi kæresten elsker dem, og jeg er helt vild med Cooper herinde fra. Men top 3 må være sbt, engelsk toy terrier og westie (ikke i en bestemt rækkefølge) Engelsk toy, fordi jeg elsker små fimse hunde smiley Westie, fordi de westier jeg har mødt har været dejlige, temperamentsfulde og vil gerne arbejde, samtidig med at de er pisse stædige.

    4: Aldrig i livet, er SÅ bange for dem. Der er faktisk ikke hunde jeg er mere bange for (måske pitt, men sådan en har jeg ikke mødt) end gravhunde. Men skulle jeg absolut have sådan en, skulle det være en langhåret dværggravhund
    i den der brune gyldne farve.

    5: Siberian husky UDEN TVIVL. (især hvis jeg lige kunne snuppe Malenes Silver Flame smiley ) Det er en af mine absolut drømmeracer. Er vild med den på alle måder!!!! Dog er jeg også ret vild med Pomeranian, som nok er lidt mere realistisk, i hvert fald som mit liv er lige nu smiley Elsker deres udseende og deres sind.

    6: Dalmatiner.. Min mor havde en som barn/ung. Jeg synes de er utrolig flotte, mere ved jeg egentligt ikke om dem, udover hvad man sådan høre. Kender generelt ikke gruppen så godt, men Dalmatiner er klart den der tiltaler mig mest, ved et hurtigt kig.

    7: Jeg har ingen ide! smiley men tager Weimaraner alene pga den flotte farve.

    8: Nova scotia duck tolling retriever, synes de er SÅ flotte, men kender dem heller ikke rigtig udover det.

    9: Chihuahua, surprice! smiley Fordi det bare er MIN race, og elsker alt ved dem. Jeg er dog generelt ret glad for gruppe 9, der er nogle virkelig lækre racer, men Chihuahuaen er der altså ingen racer, hverken i gruppe 9 eller de andre grupper der kan slå, Huskien lægger dog på vippen, da det er så vidt forskellige hunde og drømme.

    10: Whippet eller irsk ulvehund. Er generelt ikke så vild med mynder, men irsk ulvehund og whippet har alligevel stjålet mit hjerte. Irsk ulvehund pga deres kæmpe str og blide væsen. Whippet fordi de er elegante, der kan være fuld knald på og alligevel elsker de også bare at putte og nyde livet. smiley



  • #23   7. aug 2015 1. Corgi cardigan - Så nuttet! smiley
    2. DSG - Skøn lille hund smiley
    3. SBT - alt for lækker.
    4. Langhåret gravhund.
    5. Samojed smiley
    6. Beagle - blir aldrig en hund for mig, men nuttede er de nu altså smiley
    7. Ruhåret hønsehund.
    8. Labrador
    9, Boston terrier
    10. Whippet.:D


  • #24   7. aug 2015 Favorit grupperne er klart gruppe 1+2 hos mig.
    1:Schæfer / Malenois
    2:Kan næsten lide dem alle, men rottweiler og Bull mastiff
    3:Border terrier ( de virker bare som hunde der altid er ude på balade, på den gode måde smiley
    4: mini
    5:Karelsk bjørnehund
    6:Dalmatiner
    7:Breton
    8:Golden eller Toller ( har en klar aftale med mig selv, når jeg engang bliver for gammel til at kunne holde en af de store, vil jeg have en golden tæve af jagtlinier
    9:Mops
    10:Synes faktisk de alle sammen er enormt flotte hunde i denne gruppe. Tror hvis jeg skal vælge det bliver en irsk ulvehund.



  • #25   7. aug 2015 1. Tjekkoslovakisk Ulvehund
    2. Landseer
    3. Miniature Bull terrier
    4. Ruhåret dværg-gravhund
    5. Xoloitzcuintle
    6. Rhodesian Ridgeback
    7. Weimaraner
    8. Labrador
    9. Storpuddel
    10. Irsk Ulvehund


  • #27   7. aug 2015 1 - Den er altså virkelig ikke fair, den her kategori! Haha. Realistisk set, så er det mest sandsynligt, at jeg ville få en border collie. Er dog meget forelsket i aussien og den tjekkoslaviske ulvehund (Omend sidstenævnte må blive i mine drømme)

    2 - Grand danios. Synes de er skønne! Har dog altid elsket berner sennen, men deres korte levetid skræmmer mig fra at få en.

    3 - Jeg er ikke så forfærdelig meget til terriere, men hvis jeg skal vælge en, så må det være yorkien ^^

    4 - Langhåret gravhund.

    5 - Pharaoh. Jeg er så forelsket i den race. Håber på at eje en selv en dag.

    6 - Rhodesian ridgeback ^^

    7 - Breton. Endnu en race, som jeg gerne vil prøve at eje.

    8 - Kooikjerhondje.

    9 - Kromfohrländer.

    10 - Azawakh eller saluki.


  • #28   7. aug 2015 1. Schæfer
    2. Rottweiler
    3. Bull Terrier
    4. Ruhåret Gravhund
    5. Akita
    6. Rhodesian Ridgeback
    7. Ruhåret Hønsehund
    8. Labrador Retriever
    9. Fransk Bulldog
    10. Irsk Ulvehund


  • #29   7. aug 2015 Hilsetosserne pomeranian er altså ikke I gruppe 9, men I gruppe 5 smiley

  • #30   7. aug 2015 1: hyrdehunde og kvæghunde:Pumi, regner med at få en til foråret
    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere: Affenpincher.
    3: terrier: Tysk Jagtterrier
    4: gravhunde: Korthåret standard
    5: spidshunde: podengo medio
    6: drivende jagthunde og schweisshunde: Helst ingen, men kan da nappe en rhodesian ridgeback
    7: stående jagthunde: Tysk langhår
    8: apporternede jagthunde: Ved godt den ikke helt er dkk, men en ft cocker
    9: selskabshunde: Kromforländer
    10: mynder: whippet

    Pyh, en svær opgave, særligt hvis man kun må vælge en smiley


  • #31   7. aug 2015 Ej Randi - hvor skal du have din pumi fra?

  • #32   7. aug 2015 Camms ved Stockholm smiley
    http://www.cammspumi.se/

    Jeg har mødt flere af hendes hvalpe og de er dejlige familie og arbejdshunde.


  • #33   7. aug 2015 Gruppe 1 - Hyrde- og kvæghunde
    Welsh Corgi Cardigan

    Den ser sød ud.

    Gruppe 2 - Pinschere, schnauzere, molossere og sennenhunde

    BULLM ASTIFF

    Jeg kendte en der havde en Bullmastiff og den hund var bare den sødeste hund. Den hed Gertrud.

    Gruppe 3 - Terriere

    NORWICH Terrier

    Den ser sød ud.

    Gruppe 4 - Gravhunde

    RUHÅR og LANGHÅR

    Gruppe 5 - Spidshunde

    AMERICAN AKITA

    Krammebamse

    Gruppe 6 - Drivende jagthunde og schweisshunde

    BEAGLE

    Jeg har en rigtig dejlig Beagle, ved navn Bob.

    Gruppe 7 - Stående jagthunde

    IRSK SETTER

    Den ser rigtig elegant ud.

    Gruppe 8 - Apporterende jagthunde

    CLUMBER SPANIEL

    Den passer lige til mig. Den bliver min næste hund. smiley

    Gruppe 9

    BICHON HAVANAIS

    For at sætte hår på den, og den ser sød ud.

    Gruppe 10

    GALGO ESPAÑOL

    Det skulle kun for at adopterer en fra Spangin.


  • #34   7. aug 2015 1. Beauceron
    2. Leonberger
    3. Staffordshire Bull Terrier smiley
    4. Ruhåret dværg gravhund
    5. Kleinspitz
    6. Beagle (men helst ingen)
    7. Langhåret weimaraner (men helst ingen)
    8. Welsh Springer Spaniel smiley
    9. Kromfohrländer glat
    10. Italiensk mynde (men helst ingen)

    Det er hos terrierne, spidserne, molosserne og selvskabshundene at mine favoritter ligger smiley


  • #35   7. aug 2015 Jamen det er da en SINDSYG svær tråd!! smiley
    Gruppe 1: Hvis man absolut kun må vælge en, så må det blive pumi..
    Gruppe 2: Dværgschnauzere smiley
    Gruppe 3: Tja... Kerry blue har jo mit hjerte, men også bedlington, lakeland og cesky er for mig interessante racer.
    Gruppe 4: Ruhåret dværggravhund, ligesom nabohunden, Valdemar fra min barndom smiley
    Gruppe 5: Podengo Ibicenco eller pharaoh hound
    Gruppe 6: Blodhund
    Gruppe 7: Er vældig fascineret af setterne, den irske er utroligt smuk, gordon er dejlig goofy af se på og den engelske er jo bare skøn! Super spændende gruppe btw!
    Gruppe 8: Curly Coated Retriever. Hvis jeg altså en dag tabte hovedet og blev jæger smiley
    Gruppe 9: Dværg eller stor pudel i sort. Lur mig om ikke det bliver snart med en dværg smiley
    Gruppe 10: Skotsk Hjortehund! Sådan en må og skal jeg eje i løbet af mit liv! Men der går nok en hel del år endnu.. smiley Men kan nu også godt lide borzoi'ens udseende..


  • #36   7. aug 2015 1. Border collie
    2. Boxer
    3. Fox terrier (glat)
    4. Miniaturer langhåret gravhund
    5. Islandsk fårehund
    6. Dalmatiner
    7. Irsk setter
    8. Toller
    9. Papillon
    10. Saluki

    smiley


  • #37   7. aug 2015 Ej en sjov tråd. I får mine senere, manden er lige kørt efter pizza

  • #39   7. aug 2015 Hyggelig tråd! smiley

    1: Beauceron (selvfølgelig, he he)
    2: Åh, der er mange lækre. Jeg har dog en svaghed for mastiffer. Og cane corso... Og rottweiler. smiley
    3: Tysk jagtterrier - vi havde sådan en da jeg var barn.
    4: Det er så ikke lige så meget mig
    5: Xoloitzcuintle - de er dælme fascinerende! De ligner lidt læder-hunde-spøgelser!
    6: Blodhund - bare fordi de er så vidunderligt upraktiske smiley
    7: Gammel dansk hønsehund - det er sådan lidt nostalgisk
    8: Toller - de ser så dejligt frække ud og dem jeg har mødt af dem har været skønne
    9: Tibetansk spaniel - fordi jeg har en formodning om at der stadig er ret meget hund i sådan en størrelse
    10: Borzoi - what's not to like? smiley


  • #40   7. aug 2015 1. Langhåret collie
    2. Broholmer + Rottweiler
    3. West highland white terrier
    4. Langhåret gravhund
    5. Eurasier
    6. Rhodesian ridgebach
    7. Weimaraner
    8. Hollandsk kooikjerhondje
    9. Tibetansk spaniel
    10. Irsk ulvehund

    Gruppe 4 og 8 voldte mig mange kvaler, for det er absolut ikke hunde for mig smiley


  • #43   8. aug 2015 Gruppe 1: Welsh corgi pembroke. Skønne hunde, med megen personlighed, delte i teenageårene jævnligt seng med et skønt eksemplar af racen.

    Gruppe 2: Boxer. Herlige humørbomber, tror ikke man kan være i dårligt humør i ret lang tid, i selskab med en boxer.

    Gruppe 3: Manchester terrier. Elegant lille terrier, som minder om en lidt skarpere udgave af whippet.

    Gruppe 4: Langhåret Dværg Gravhund, selvfølgelig har 40 års "jubilæum" som ejer af racen i år smiley

    Gruppe 5: Cirneco Dell Etna, blot fordi den er smuk

    Gruppe 6: Basset Artésien Normand, En gammel kærlighed, har aldrig forstået, hvorfor den ikke er mere populær. Ganske sjovt bor en af Ghinis hvalpe sammen med en, der laves højst et kuld om året herhjemme.

    Gruppe 7: Spinone,
    Gruppe 8: Curly coated retriever
    Gruppe 9: Stor pudel

    Gruppe 10: Whippet, selvfølgelig smiley



  • #44   8. aug 2015 Sjov tråd - her er mine:

    1: hyrdehunde og kvæghunde - SCHAPENDOES, faldt pladask for en skøn en af slagsen på en udstilling for år tilbage

    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere. EN GANG BROHOLMER - ALTID BROHOLMER; men drømmer om en Spansk Mastiff engang

    3: terrier - er ikke til terrier, men skal jeg vælge en er det Irish glen of imaal terrier pga dens udstråling

    4: gravhunde - kan simpelthen ikke vælge en gravhund

    5: spidshunde her har jeg 2 så forskellige som Amerikansk Akita og Pharaoh Hound

    6: drivende jagthunde og schweisshunde - PETIT BASSET GRIFFON som jeg har 2 af nu. Engang vil jeg gerne have en Grand Basset, og Odderhunden som min mand er opvokset med er bestemt heller ikke udelukket

    7: stående jagthunde - SPIONONE

    8: apporternede jagthunde - LAGOTTO

    9: selskabshunde - STORPUDDEL, er opvokset med mellempudler og drømte altid om en storpuddel

    10: mynder - er ikke til mynder, men her ville det klar være IRSK ULVEHUND


  • #45   8. aug 2015 1: hyrdehunde og kvæghunde : border collie
    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere. Boxer
    3: terrier brasiliansk terrier
    4: gravhunde ingen
    5: spidshunde XOLOITZCUINTLE
    6: drivende jagthunde og schweisshunde: dalmatiner
    7: stående jagthunde: breton
    8: apporternede jagthunde field trail springer
    9: selskabshunde Kromfohrländer
    10: mynder wippet


  • #46   8. aug 2015 1. Australian shepherd
    2. Riesenschnauzer
    3. Yorkshire terrier
    4. Ruhåret gravhund
    5. American akita
    6. Dalmatiner
    7. Irsk setter
    8. Engelsk springer spaniel
    9. Standard puddel
    10. Saluki



  • #47   8. aug 2015 1: Bouvier des Flandres - Har mødt en af dem, og den var bare noget af det dejligste smiley

    2: Dansk/Svensk Gårdhund - Elsker den race smiley

    3: Amerikansk Staffordshire Terrier - Selvom den desværre er blevet ulovlig herhjemme smiley

    4: Ingen - Blev bidt af en gravhund som 9 årige, er 29 og har stadig et ar og et anstrengt forhold til dem

    5: Basenji - Elsker det udseende

    6: Beagle - En dejlig selvstædig race, har mødt flere af dem og ikke en har skuffet mig smiley

    7: Breton - Udelukkende på udseende

    8: Flat Coated Retriever - Der er en del af det i Robin og kunne sagtens finde på at skulle have en raceren af dem smiley

    9: Cavalier King Chales Spaniel - En dejlig glad lille hund

    10: Irsk Ulvehund - Utrolig dejlig kæmpe smiley


  • #48   8. aug 2015 Uha,der er mange skønne racer smiley
    1. Australian shephard.
    2.dværgsnauzer.
    3.airedale terrier.
    4.ruhåret dværg gravhund.
    5.Basenji.
    6.basset fauve de Bretagne.
    7.Vizsla.
    8.Engelsk springer spaniel.
    9.løwchen.
    10.Irsk ulvehund eller Whippet.


  • #49   8. aug 2015 1: hyrdehunde og kvæghunde : Berger des Pyrénées
    2: gårdhunde - molosser, sennen, pincher og schnauzere: Rafeiro do Alentejo, er ikke lige min gruppe, men de Alentejo'er jeg har mødt er bare så rolige og majestætiske.
    3: terrier: Absolut heller ikke min gruppe men det skulle være en Border terrier, hvis det endelig skulle være!
    4: gravhunde: Ruhåret gravhund vildtfarvet af jagtlinjer
    5: spidshunde: Podengo Portugues naturligvis, de bare sjove arbejdssomme og selvstændige på en gang
    6: drivende jagthunde og schweisshunde: Griffon bleu de Gascogne synes de ser så dejlige ud og så er de bare sporhunde til potespidserne
    7: stående jagthunde: breton eller pointer
    8: apporternede jagthunde Flat-Coated Retriever
    9: selskabshunde: Puddel
    10: mynder: Irsk ulvehund


  • #50   8. aug 2015 Kun 1 i hver gruppe!!!! smiley Nå men her er min top 10:

    1: Bouvier des flandres, min første barnepige, mit første minde er min mors store fine Bouvier dame Matilda smiley Skøn skøn hund.

    2: Min svære gruppe, elsker molosser... Men baseret på udseende må Mastin espanol vinde smiley

    3: sky terrier - igen baseret på udseende. Terrier er ikke en gruppe for mig smiley sys de er herre sjove, smukke og dygtige, meeeeen temperamentet hos de fleste af racerne er bare ikke min stil smiley

    4: Ruhåret - ingen tvivl smiley

    5: Jämthund - skøn skøn skøn hund.

    6: igen en svær gruppe - men Grand bleu de gascogne er en smuk hund smiley

    7: Gordon setter - den smukkeste setter nogensinde lavet smiley Igen knyttet til barndommen og en dame der skrev i SKK bladet - ursula og hendes uregerlige gordons smiley

    8: Curly coated retriever - den ser sku godt ud smiley

    9: Vil helst sige malteser, meeen Griffon bruxellois er lidt højre på ønske seddelen smiley Mage til smuk og sjov race altså smiley

    10: Borzoi!! smuk med smukt på smiley

    Det var egentlig lidt sjovt at kun vælge 1 af hver gruppe smiley Har ellers mange favoritter i mange grupper. Og mange grupper jeg aldrig får en hund fra, da de ikke passer ind i mit liv.



  • #51   8. aug 2015 1. Beauceron - Alene på baggrund af et fantastisk eksemplar af racen jeg mødte for nyligt
    2. Affenpinscher - det er noget nyt for mig, men jeg har for nyligt lært racen at kende og jeg er bare forelsket
    3. Border terrier - min næste lille hund (Tror jeg)
    4. Ruhåret, muligvis dværg - men helst ikke, jeg er ikke vild med gravhunde
    5. Podenco ibicenco - den er bare for smuk
    6. Basset fauve de bretagne - den sjoveste lille skønne hund med kæmpe personlighed
    7. Spinone - igen, udelukkende fordi den er så smuk...
    8. Cao de agua portugues - valgt fordi noget skulle jeg jo vælge. Det er ikke min type hund i den gruppe.
    9. Chinese crested/powder puff - skøn lille sag
    10. Magyar agar, Chart polski, Galgo espanol, Sloughi og naturligvis Ulvehund og Whippet


  • #52   8. aug 2015 Eej Tina det er snyd med så mange mynder smiley

  • #53   8. aug 2015 Ja det ved jeg godt. Men jeg gik ud fra alle herinde ved nummer et for mig er ulvehunde - syntes bare jeg ville nævne alle de andre mynder jeg er vild med

  • #54   8. aug 2015 Tina: Det er godt at vi ikke allesammen har "snydt", for så ville denne lille hyggelige tråd, da vokse sig rigtig stor og "uhyggelig" smiley smiley smiley

    PS. Jeg følte mig også meget fristet til at snyde smiley


  • #55   8. aug 2015 Jeg tænkte faktisk ikke over det før jeg havde postet det. Jeg var bare så opsat på de andre grupper at se hvilken jeg ville vælge...

  • #56   8. aug 2015 Hehe Tina smiley der er faktisk ikke en eneste gruppe 10 hund jeg ikke ville dele hjem med smiley

  • #57   8. aug 2015 Uha, jeg havde store problemer med både gruppe 2, 9 og 10. Vil have dem allesammen smiley

  • #58   8. aug 2015 Der er et par stykker jeg ville gå udenom. afghaner og borzoi pga pelsen bl. a

  • #59   8. aug 2015 1: ikke en gruppe for mig, men så skulle det være Tjekkoslovakisk Ulvehund udelukkende grundet fascination.

    2: Bullmastiff - hvis jeg fik en gård, har jeg altid gerne villet have bare én. De er lækre.

    3: Bullterrier / miniature. En af storfavoritterne herhjemme. Hundeverdenens klovn og en sand charmetrold.

    4: Ja, den giver lidt sig selv smiley Skulle det være (hvad det aldrig skal), så en ruhåret.

    5: Pharaoh hound, åh så fantastisk smuk og sjov en race.

    6: Rhodesian Ridgeback. Har altid godt kunnet lide dem.

    7: Heller ikke en kategori med mange kandidater for mig. Kan dog godt lide Vizsa, og har også mødt et par meget lækre weimaranere.

    8: Har gået til ringtræning med en Curly Coated - den var så lækker.

    9: Den er svær. Måske en mops. Eller en griffon.

    10: Åh, så blev det svært. Rigtig svært. Azawakh og Saluki må nok kæmpe om pladsen.


  • #61   8. aug 2015 1. Australian Shepard
    2. Dværgschnauzer
    3. Amstaff
    4. Ingen
    5. American akita
    6. Grand Basset Griffon Vendéen
    7. Bracco Italiano
    8. Welsh Springer Spanien
    9. Malteser
    10. Skotsk Hjortehund


  • #62   8. aug 2015 det er rigtig sjovt at læse hvad i forskellige lægger vægt på. og se kombinationerne. Lidt sjovt at se hvad folk har af race, og hvad de så vælger når man skal tage noget helt andet. Jeg havde lidt en tanke om at dem der har mollosser eller bulldogs, nok ville kigge på boston eller fransk i gruppe 9. og at mynde ejere nok ville gå efter de "oprindelige" typer i gruppe 5 osv.


  • #63   8. aug 2015 Jeg kommer kun til at have 4 kategorier i spil næste gang. En gr 1 eller en gr 2 som vagthund og en gr3 eller en whippet som selskab og underholdning. Men det giver også mere end rigeligt med valgmuligheder.
    God og spændende tråd. smiley


  • #65   8. aug 2015 Mort - der kan teoretisk set godt være en rød tråd, blot ikke en du kan se. smiley Er det ikke fantastisk med mangfoldighed?

  • #66   8. aug 2015 Gruppe 1 - Hyrde- og kvæghunde: Welsh Corgi Cardigan smiley - sindet passer lige til mig også er de gevaldig underholdende!
    Gruppe 2 - Pinschere, schnauzere, molossere og sennenhunde: Grosser Schweizer Sennenhund.
    Gruppe 3 - Terriere: Norwich Terrier - er ikke til terrier sind, men norwich skulle være en af de mildere.
    Gruppe 4 - Gravhunde: Glathåret, helst black and tan
    Gruppe 5 - Spidshunde: Pharaoh hound, er forelsket i deres ynde, og deres smukke udseende.
    Gruppe 6 - Drivende jagthunde og schweisshunde: Petit basset griffon vendéen
    Gruppe 7 - Stående jagthunde: Vizsla - korthåret
    Gruppe 8 - Apporterende jagthunde: Flat coated retriever
    Gruppe 9: Boston Terrier
    Gruppe 10: Irsk ulvehunde & Saluki.




  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #67   8. aug 2015 Uha, det er dæleme svært. I nogle grupper kan jeg sagtens finde flere favoritter - i andre grupper nærmest ingen...

    Nå, primært baseret på temperament er mine favoritter:

    1: Australsk kelpie - jeg er ikke rigtigt til hyrdehundene, men kelpien er den, som tiltaler mig mest
    2: Leonberger - pragtfuld bamse, som jeg næppe nogensinde kommer til at dele hjem med
    3: Border terrier - terriere er generelt ikke min kop te, men den lille ruhårede sag er altså bare top-charmerende
    4: Ruhåret standard - jeg er fjollet med de ruhårede charmetrolde
    5: Chow Chow - jeg har altid drømt om at få en Chow Chow, jeg er bare ikke parat endnu
    6: Bayersk Bjergschweisshund - ikke en race, jeg nogensinde kommer til at eje, men det er godt nok en skøn vovse
    7: Vizsla Ruhåret - den for mig perfekte kombination af byttedrift, puttegøj, krudt i måsen og ro i hovedet (som ren "familiehund" ville den sikker være en pestilens, men i en velstimuleret udgave er den helt fantastisk)
    8: Engelsk Springer Spaniel - spaniels er bare skønne
    9: Storpudel - pragtfuldt temperament
    10: Whippet - den af mynderne, som temperamentsmæssigt passer bedst til mig, men der er dæleme mange smukke


  • #68   10. aug 2015 Sjov tråd xD

    Grp 1: Pyrenæisk Hyrdehund m/korthårshoved
    - Jeg har mødt et par på udstilling, som var helt fantastiske smiley Er ret forelsket i den race, men de er ikke så udbredte i Danmark.

    Grp 2: Boxer & Dobermann smiley
    - Årh jeg elsker de to. Boxeren er bare en humørbombe uden lige og doberen er flot og en spændende hund, dog foretrækker jeg de kuperede øre, og derfor skal jeg aldrig have en.

    Grp 3: Am. Staff & Yorkie.
    - Jeg synes Am. staff er en smuk hund og fra gode avlere har den et skønt temperament og er en fantastisk hund. Yorkien er bare enormt nuttet, men jeg ville ikke gide pelsplejen op til udstillinger :b

    Grp 4: Langhåret gravhund smiley
    - Jeg har mødt Kirsten Hs Xingu, og er derfor helt forelsket i den langhårs gravhund, og tror os der engang sniger sig en ind i mit hundehold smiley

    Grp 5: Basenji & Thai Ridgeback Dog
    - Jeg er super fascineret af begge racer, og vil enormt gerne være heldig ejer af den første engang. Nummer 2 bliver nok vil drømmen :b

    Grp 6: Dalmatiner
    - Plettede hunde smiley Jeg har altid været vild med dalmatinere, siden jeg så 101 dalmatinere, men det en skam de er så skrøbelige i sind i dag.

    Grp 7: Irsk Setter & Engelsk Setter
    - Smukke smukke hunde smiley Den irske er super elegant og den engelske har fine pletter :b Derudover har jeg mødt nogle som simpelthen var så rolige og søde at man ikke kunne andet end at blive forelsket.

    Grp 8: Cocker Spaniel, både engelsk og amerikansk
    - Det er bare skønne hunde, i mange farvevarianter. Jeg har aldrig mødt en cocker som jeg ikke synes var en skøn hund, og her hvor jeg er vokset op var cockeren mere normal familiehund end labradoren var.

    Grp 9: Papillion & Russisk Toy
    - Jeg er VILD med deres store øre og lange hår derpå. De er så charmerende.

    Grp 10: Whippet smiley
    - Jeg har mødt Kirsten Hs skønne eksemplarer og ihj smiley


  • #69   10. aug 2015 Super sjov idé smiley De fleste af dem er valgt på udseendet, tror aldrig jeg kommer til at "skifte" race smiley

    Gruppe 1 – Hyrde og Kvæghunde
    - Border collie, fordi jeg synes de er smukke og har en lækker personlighed og drive, jeg elsker at træne og har til tider overvejet border, men de er dog alligevel for aktive til mig som det ser ud lige nu. Måske en dag smiley Er også vild med sheltie og welsh corgi!

    Gruppe 2 – Schnauzere, pinschere, molosser og sennenhunde
    - Leonberger. Har altid været forelsket i deres fantastisk smukke udseende.

    Gruppe 3 – Terriere
    - Jack russel terrier. Min gamle hund var en JRT blanding, derfor har de lidt mit hjerte smiley Kan også godt lide staffordshire bullterier

    Gruppe 4 – Gravhunde
    - Kender ikke så meget til gravhunde, ville dog vælge en korthåret hvis det nogensinde skulle være

    Gruppe 5 – Spidshunde
    - Her kommer mit dilemma, for jeg er SÅ vild med SÅ mange spidshundes udseende! Især akita, malamute, shiba og husky smiley Men de passer ikke til mig og mit liv som det ser ud lige nu, og jeg foretrækker faktisk at have korthårede hunde. Så jeg tvivler på jeg nogensinde bliver spidshunde ejer smiley

    Gruppe 6 – Drivende jagthunde og schweisshunde
    - Slet ikke hunde for mig og jeg kender heller ikke til alle racerne på listen. Vil vælge dalmatiner udelukkende på udseendet, der er noget charmerende over de prikker!

    Gruppe 7 – Stående jagthunde
    - Igen ikke noget for mig, men synes irsk setter er utroligt smukke.

    Gruppe 8 – Apporterende jagthunde
    - Golden retriever. De er jo skønne smiley

    Gruppe 9 – Selskabshunde
    - Chihuahua, min mor har en af slagsen, og han er nu en sjov lille en smiley

    Gruppe 10 – Mynder
    - Whippet selvfølgelig smiley 100% drømmeracen for mig - der ligger i skrivende stund en 8 uger gammel whippet hvalp hos mig, som jeg hentede i går smiley Jeg tror aldrig jeg kommer til at eje andet end mynder. Derfor er de fleste hunde på listen valgt ud fra udseendet smiley


Kommentér på:
Din top 10 racer - een fra hver fci gruppe.

Annonce