1.469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Min hund hopper op på spisebordet Min hund hopper op på spisebordet

Hej alle sammen.
Har lige brug for hjælpe en gang, vi har en hvalp på snart 4 måneder, hun skal jo lære at være alene hjemme, vi har prøvet ude i gangen men hun flader ikke til ro når den anden vi har er inde i resten af huset, vi har prøvet et par gang at lukker hende ind i huset, det går fint frem ad, men den anden dag havde jeg sat min computer til at optage hende og se hvad hun laver af ulykker og det der kom mest bag på mig var at hun prøvet at komme op på vores spisebord, (hun har været der oppe en gang før kunne vi se, hvor hun var hoppe op på stolen ). Men nu tænker vi bare hvordan får vi hende til at stoppe med det, for vi kan jo ikke tage hende i det.
Ingen negative kommentar tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund hopper op på spisebordet
  • #1   14. aug 2015 Hvad laver i med hende inden i tager hjemmefra?

• #2   14. aug 2015 Du kunne jo vippe stolene, så de stod skævt ind imod bordet, så kan hun da i hvert fald ikke bruge dem til at komme op.

• #3   14. aug 2015 leger uden for, så sover hun også vågen hun igen og keder sig. det er jo en hvalp på 4 måneder

• #4   14. aug 2015 det gjorde vi anden gang, men det fra bordkanten hun prøver at komme op fra

• #5   14. aug 2015 Lad hende lave opgaveløsning i stedet for at lege med hende før alenetid.
    Har I ikke et bryggers hundene kan være i når de er alene? Med hvalpe må man begrænse pladsen for at undgå ulykker, og så kan I stille og roligt give mere plads med tiden.

• #6   14. aug 2015 Hun plejer at være under i gangen, men der stor pisse hun over det hele og ødelægger vores sko. Men når hun er inde i køkkenet og stuen ødelægge hun ikke mere, hun hoppe op på vores spisebord og ikke andet.

• #7   14. aug 2015 Der må vel være et eller andet på bordet, som hun finder interessant? Det kan være alt fra en potteplante til måske bare et ark papir. Da min Toller var omkring de fire måneder, så var han helt forelsket i taperuller, og kunne gøre mange finurlige ting for at få fat i det. Løsningen var noget så simpel som at få det helt væk.

Uden at vide hvor din tæve kommer fra, altså kennel, og dermed heller ikke hendes ophav, så skal du være opmærksom på, at det er en race som er meget aktiv og kan have tendens til stress. Derfor kan du se på hvilke rutiner, der virker for hunden inden den skal være alene. Med min skal man absolut ikke lege op til, at han skal være alene, så er der alt for meget omløb i kasketten. For os har det virket at der er roligt op til at man skal være alene, selvfølgelig efter noget aktivitet, noget musik der spiller på lavt blus og så nogle godbidder rundt i huset til at finde i det vi går. Så slapper han af smiley

• #10   14. aug 2015 Jeg ville sgu ikke have min hund gående på spisebordet. Det er hamrende uhygiejnisk og klamt smiley
    Stemmer i med at i må give hende nogen opgaveløsninger. En toller er en klog og aktiv hund, og hvalpen bliver ikke mentalt stimuleret nok af leg med jer (og det kører også hunden op i et højt gear lige inden i går). Jeg ville derfor give hende nogen opgaver at løse så hovedet bliver træt, og så se om det ikke er en mulighed at lukke hende ind i nogen af de andre rum? smiley

• #13   14. aug 2015 Enig med jer fleste smiley sørg for, at det ikke er noget at finde oppe på bordet, hvis du ikke kan holde hende nede ved at fjerne stole osv. Når du ikke kan tage hende i at gøre det, er det eneste du kan gøre, at prøve på at mindske hendes lyst til at hoppe der op.

• #14   14. aug 2015 Lav forhindringer så forsøget mislykkes, og fjern alt spiseligt elle andre spændende ting som kan tænkes at være fristende at tygge i.

• #16   14. aug 2015 Masser af musefælder på bordet

• #19   14. aug 2015 Forebyg situationen. Fjern alt du tror hub synes er spændende, derudover spær af så det er fysisk umuligt at komme op på bordet. I takt med at hunden bliver voksen kan du fjerne afspærringer og sætte ting frem igen

• #20   14. aug 2015 Fin nogle tynde bøger og læg på kanten, hele vejen rundt, 2/3 af bøgerne skal stikke ud over bordkanten...

Kommentér på:
Min hund hopper op på spisebordet

Annonce