17.777 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Hundefoder Hundefoder
Hej folkens,
Hvordan vi i vurdere dette foder?
Er det et godt billigt alternativ til andre?
any other thougts?
vh Ronni
0 synes godt om
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 732
her er mit bud på en god indholdsliste.
Indhold: Friske udbenet kylling (22%), dehydreret kylling (15%), frisk kyllingelever (4%), friske hele sild (4%), frisk udbenet kalkun (4%), dehydreret kalkun (4%)frisk kalkunlever (3%), friske hele æg, frisk udbenet sandart (3%), friske hele laks (3%), friske kyllingehjerter (3%), kyllingebrusk (3%), dehydret sild (3%), dehydreret laks (3%), kyllingelever olie, røde linser, grønne ærter grønne linser, soltørret alfalfa, yams,ærtefibre, kikærter, græskar, melongræskar, spinat, gulerødder, red delisious æbler, bartlett pærer, tranebær, blåbær, lakridsrod, kvanrod, bukkehorn, morgenfrueblomst, sød fennikel, pebermynteblade, kamille, mælkebøtte, sommer sar, rosmarin.
aug 2008
Følgere: 1085 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
Det er så nemt at fuppe forbrugerne.
Godt jeg ikke har de bekymringer
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.538
jun 2012
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
Har selv brugt Orijen, men mine hunde vil hellere æde Kingsmoor Pure varianterne, og da jeg også synes, at det er et godt foder, får de lov til det
jun 2012
Her i huset er vi alt ædende, så det hele ryger ned med stort velbehag
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 352 Svar: 14.479
Nu set et år efter, var det det bedste jeg har gjort for ham - han fungerer super på det og æder med stort velbehag.
Klart anbefalelsesværdigt
Orijen, Acana, TOTW, WB - det funkede ikke til min anden hund, så han er født og opvokset på RC ... han er så også røget med på HIKE for nemheds skyld, og han kører også rigtigt fint på det.
jan 2006
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Whipperne har kørt på det i ca. 3 måneder nu og jeg er super tilfreds.
De er i fin kondition, har fint energi niveau og spiser det med største velbehag.
Jeg fodrer med 2/3 tørt 1/3 vådfoder, råt eller kødrester fra aftensmåden
Kræsenpinden Ghini er sågar begyndt at spise morgenmad, det har hun aldrig gjort før og det har givet hende en bedre døgnrytme, hendes aktivitetsniveau er mere jævnt fordelt over dagen nu.
Til gengæld har Orijen ikke været en succes her, det kostede mig en hvalp med brækket forben, grundet ujævn vækst og for tyndt kalklag i knoglerne, væksten blev rettet, da hu kom på Royal Canin, men der var skaden sket.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Dyrlægen rådede til foderskift og ved kontrolrøntgen 2 måneder senere var kalklaget helt som det skulle være og de seneste vækstlag jævne. Han spurgte faktisk om jeg fodrede med et supermarkeds foder eller ulødige rester.
Jeg har siden været hysterisk og fået mine hvalpe røntgenfotograferet i 3½ - 4 måneders alderen. 4 efterfølgende har ingen problemer haft og er alle opvokset på Royal canin.
Jeg siger ikke RC er et super foder, men det fungerer som foder i opvæksten for mine whipper og indtil hvalpen er 8 måneder kommer jeg ikke til at bruge andet til fremtidige hvalpe, medmindre de ændrer radikalt på indholdet.
Til mine voksne hunde eksperimenterer jeg gerne med foder, hvis jeg finder det nødvendigt, men ikke til hvalpe.
Jeg vil gerne fodre med meget kød, men ikke for enhver pris.
Hikes kornfrie variant er det første foder af den type jeg er tilfreds med, andre kornfrie produkter, som jeg har afprøvet, har hundene enten ikke gidet spise, eller de har skullet have ekstreme mængder (det dobbelte af anbefalet ifølge producenten), foder med korn har anbefalet mængde passet rimeligt.
jan 2006
Dine hunde skal jo præsentere max i din hundesport, ved jeg. Det er vel energimæssigt så
Det er kun den ene af dem, der har været på råt og det pga han havde allergi da han var yngre. Jeg ved ikke om han har det mere, men ihvertfald har han uden problemer kunne spise HIKE i omtrent et år.
Ja, det var både pga energi - jeg blev nødt til at fodre Iroc (ham der var på råt) med RC 4300 op til konkurrencerne, ganske enkelt for at få noget power i ham. Det var tydeligt at se forskellen på ham, råt kontra RC.
Jeg skulle jo prøve alt det der uden korn (!) - og det virkede så heller ikke. Orijen, TOTW, Acana og især WB gad de ikke heeeelt at æde (altså det gled ned, men ikke med den store lyst).
Derudover skulle de have store mængder af det (langt større end det de fik af RC som de var på ellers) - og de tabte sig alligevel og fik en kedelig pels.
For at runde det hele af, så havde de heller ikke den energi og "eksplosion" som er så vigtigt i min sport - så nej ... jeg måtte bare erkende, at for at de skulle fungere optimalt, hed det Royal Canin 4300.
Nu får Iroc Senior minus korn (han er en gammel hund på snart 10 og skal ikke præstere i konkurrencer mere) - de to andre på henh 7 og 2 år, får HIKE med korn.
Håber det var svar nok
jun 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 159
Foderet er... Excellent Pet, som sælges i rema1000
Jeg siger tak, er blevet klogere på hvordan man kan vurdere ud fra ingredienslisten.
Jeg faldt bare over det og tænkte billigt, kornfrit bla bla. kunne jo være det var OK meen kan godt se det ikke er bedre end så meget andet.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.538
Det er så dårligt at hunden skal have rimelig meget for at få opfyldt sit behov = du skal købe mere foder
Ud over det, så jo mere der kommer ind, jo mere skal der ud, så der er mere der skal samles op
Hundefoder