Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golden i lejlighed?
  • #1   16. aug 2015 Du kan have faktisk alle racer i lejlighed. Det er ikke pladsen det kommer an på.
    Men du skal være opmærksom på at en Golden hurtig bliver tung og at den ikke må gå på trapper det første stykke tid, så der skal den bæres.
    I forhold til dine katte er det tilvænning, dog ser jeg det ikke som et problem hvis det er en hvalp du får.

• #2   16. aug 2015 Sagtens! Bare du kan holde til at bære hunden smiley

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   16. aug 2015 Tusinde tak! Jeg tror ikke det bliver noget problem at bære den, da vi vi ikke bor højt oppe. Men hvor lang tid skal jeg bære den? Og hvis min ene kat er let at skræmme, tror I så, at han vil løbe væk, selvom han er utrolig glad for sit hjem? smiley

• #4   16. aug 2015 Uha, jeg vil skyde på at den skal skånes indtil den er 1 år? smiley afhænger nok også lidt af race. Mht. katten så ved jeg det simpelthen ikke, det er svært at sige. Har den da en tendens til at løbe væk fra hjemmet hvis den bliver skræmt?

• #5   16. aug 2015 Stine K: Du skal bære din hvalp så længe som muligt, så det afhænger helt af dig og dine kræfter smiley

Mht. dine katte, så skal du være klar over at katte, der ikke er vant til hunde, kan have meget svært ved at acceptere en hund. Nogen katte vænner sig aldrig til hunden. Kan du leve med det ?

Prøv evt. at invitere en sød og rolig (kattevenlig hund) på besøg først, og se hvordan dine katte reagerer.

Og ja, i teorien kan alle hunde holdes i en lejlighed. Det er jo udenfor de skal aktiveres smiley

• #6   16. aug 2015 Ja.. Men om kattene vil dele lejligheden med en hund er noget helt andet smiley

• #7   16. aug 2015 Jeg vil forresten ikke mene at den SLET ikke må gå på trapper inden den er 1 år, men især med goldens der er store hunde skal den skånes i noget tid. Så ville som hovedregel sige 1 år og før det skal den ikke tage mange trapper. På hvilken sal bor i? smiley

• #9   16. aug 2015 Og med en kat der bliver let skræmt ville jeg SLET ikke tage en hvalp ind.. Sådan nogle er ret aktive og har til tider nogle underlige bevægelser der ikke er så katte-venlige

• #10   16. aug 2015 Er det i øvrigt dig, eller dine forældre der skal have hunden?

Og har du undersøgt reglerne for om man må have en hund når man også har 2 katte? Det er ikke alle steder man må det

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#11   16. aug 2015 Det med trapper bliver ikke et problem, da vi bor på stueetageen. Ved vores hunkat heller ikke bliver et problem, da hun er ligeglad med stort set alt! Og nok bare vil hvæse, men ikke skade hunden. Vores hankat vil nok blive bange, men har tendens til at krybe under sengen, når han bliver skræmt. Han er dog meget madglad, så mon ikke han kan lokkes frem med en godbid, hvis det skulle gå helt galt? smiley

• #12   16. aug 2015 Hvis det går helt galt ender du med en kat der aldrig føler sig tryg i eget hjem..

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#13   16. aug 2015 Ja det er mine forældre og jeg. Vi kender reglerne og det i princippet godt lade sig gøre at anskaffe en hund.
    Vi skal nok sørge for, at de vil få gode muligheder for at kravle op i højden. Og igen med hankatten, så tvivler jeg stærkt på at han vil stikke af, da han er en meget loyal kat. Og næsten altid er inde. smiley

• #14   16. aug 2015 Jeg snakker ikke om at stikke af, men om at den skal føle sig hjemme.. Den skal ikke ligge krybet sammen under sengen resten af dens liv fordi der er kommet hvalp i huset smiley

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#15   16. aug 2015 Jeg tror, at han vil være lidt bange i de første dage, men han plejer at blive nysgerrig, når han lige har set omgivelserne an eller vænnet sig til lugtene smiley

• #16   16. aug 2015 Tja i skal bare gøre op med jer selv om hvilket dyr i så vil af med hvis det ikke går smiley Voksne katte har tit svært ved at acceptere en hund pludselig flytter ind (jo for dem er det pludseligt) især en aktiv lille hvalp

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#18   16. aug 2015 Tusinde tak for alle jeres svar, det bliver lige overvejet ekstra grundigt. smiley da vi helst ikke vil af med vores katte. Har faktisk lige et spørgsmål mere, hvor meget gør en Golden Retriever?

• #19   16. aug 2015 Med hankatten tænker jeg at du skal sørge for at han kan komme væk fra hunden. Og så måske holde ham inden den første uge, så han kan se hunden an, på afstand.

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#21   16. aug 2015 Tak! Tænker på om det kan være en god ide, med et par rum hvor det kun er kattene, der må være? Vi har også et par gode steder, hvor en hund ikke kan komme op. Og jeg tror simpelthen ikke, at katten bare vil gå, han elsker sit hjem for meget, eller så elsker vi ham bare utrolig meget. smiley

• #22   16. aug 2015 Sæt evt. gitter op imellem et par af rummene

• #23   16. aug 2015 Har en stor hund i lejlighed ( flat coated retriever ), han blev båret de første par måneder, derefter gik han stille og roligt op.

Selvfølgelig skal man tage hensyn og skåne lidt, men alt med måde.

At man kan savne en have...ja det kan jeg da sagtens gøre, omvendt så har jeg jo bare en endnu bedre grund til at få lettet rumpetten og gået de ture der skal til smiley

• Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#25   16. aug 2015 Det samme skete hos min moster, tror bare det handler om at føre dem rigtigt sammen. Ved selfølgelig ikke hvad dine forældre gjorde, men det bliver taget op til grundig overvejelse smiley

• #28   16. aug 2015 vi har en blanding af lab/d.s.g. og et utal af ladekatte og tre ude, indekatte de er glad for vores hunde og Blackie er da kommet så langt at hun kan sove i den ene ende af sofaen med lakridsmis/amagerstangen i den a nden ende...vores collie i fredelig samtale med killingerne

profilbillede
  • Stine K
    Stine K Tilmeldt:
    aug 2015

#29   16. aug 2015 Tusinde tak! Selvom hunden vil blive meget større end kattene, kan hunden så finde ud af at være stille og rolig, så kattene ikke bliver legetøj? smiley

• #30   16. aug 2015 Vi havde 2 katte inden vi fik en golden hvalp, og dem har vi stadig smiley Kattene og hunden er ikke venner, men de accepterer hinanden.... eller kattene gider ikke hunden, der hurtigt lærte at man ikke må løbe efter kattene. Kattene har vores bryggers som deres, der er kattelem i døren, og så kan de være der hvis hunden er for meget. Der er også der kattemaden står, så hunden ikke spiser det. I starten brugte kattene meget af tiden i bryggerset, men nu er de lige så meget indenfor som var før vi fik hund.
    Mht gøen, så gør min golden aldrig indenfor, heller ikke selvom der bliver banket på døren.

• #32   16. aug 2015 Stine: Min første kat, blev aldrig nogensinde glad for min første hund. Det var så en indendørskat, så hun havde ikke mulighed for at flytte, men fik til gengæld mulighed for at være i fred for hunden (soveværelset og sovesteder i højden).
    Der er desværre en reel mulighed for at jeres katte nægter at acceptere en hund, så det vil være en rigtig god idé at få en rolig hund på besøg, så I får en idé om hvordan jeres katte vil reagere på en hund.

I skal selv lære jeres hund ikke at jagte kattene. Det kan den ikke naturligt. En golden retriver er en jagthund, og vil derfor også være i besidelse af jagtinstinkt. Så det vil kræve træning.

• #33   16. aug 2015 Golden bør ikke gø ret meget

Det er jo en jagthund og derfor skal den ikke gø

• #35   16. aug 2015 Helle det kommer da an på hvad den skal jage. Gravhunde skal jo gø selvom de er jagthunde

• #37   16. aug 2015 Men altså når nu i skriver jagthund, så er der ofte ikke ret meget jagthund tilbage i goldens af udstillingslinjer. Så dvs. at de kan snildt opføre sig anderledes end de "burde".

Selv drømmer jeg om en Golden af jagtlinjer. smiley

• #38   16. aug 2015 Ida, de fleste hunde, specielt hvalpe vil synes at det er sjovt/spændende at jagte en kat, uanset race smiley

Min første hund, labradorblanding, syntes at det var mægtigt sjovt at jagte katten, duer, bolde, pinde og alt muligt andet som hvalp. De skal trænes til ikke at se katten som et stykke legetøj.
    Selv min mastiff tæve syntes at det var sjovt at jagte katte og høns.

• #41   16. aug 2015 Jamen Ida, en golden retriver er jo en jagthund smiley En aporterende én af slagsen, så selvfølgelig skal man da forvente et vist jagtinstinkt. Man kan være "heldig" at få en uden voldsomt jagtinstinkt, men det omvendte kan også være tilfældet. Tænker at opdrætter vil være god til at vejlede mht. hvalpens drifter.

Dejligt at din golden ikke viser overdreven jagtinteresse, når nu den skal bruges som familiehund, er det jo helt perfekt smiley

• #43   16. aug 2015 En golden skulle meget gerne ikke gå på jagt selv. smiley

Kommentér på:
Golden i lejlighed?

Annonce