1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

"Bærbar" hund - størrelse? "Bærbar" hund - størrelse?

Hvad ville I maksmalt have af kg at bære på, op og ned af trapper minimum 6 gange dagligt (og nok en hel del mere)? Det er 2. sal og trapperne er ikke så hårde, synes jeg. Underboerne har nok lavt til loftet smiley

Jeg synes lige umiddelbart det er svært at tænke, hvad der er realistisk. Tænker max. 10-12 kg, men hvad tænker I?

Psst.. Når man måler hund, så målet man skulderhøjde, ikke?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Bærbar" hund - størrelse?
  • #1   19. aug 2015 Hmm, jeg ville nok også sige maks 10 kg for mit vedkommende. Tror jeg ville blive træt af at skulle bære på mere smiley

Men jeg har jo også chihuahua, så jeg kunne bære mange før det blev 10 kg, haha.

• #2   19. aug 2015 Jo det er skulder højden man måler efter smiley

Ang vægten så får jeg selv hurtigt ondt i ryggen, så det jeg bære skal ikke veje meget mere end 10 kg, for allerede hvis jeg skal bære 10 kg foder op af trapperne begynder ryggen at blive øm smiley

• #5   19. aug 2015 Hmm Altså vi har Ziva som vejer 11,7 kg og hende ville jeg nødigt bære op og ned xD Så jeg vil nok sige mit max ligger på 10 kg smiley

Men generelt gider jeg slet ikke bo steder med trapper hvis det kan undgåes xD

• #7   19. aug 2015 Ved I egentlig, hvornår man skal betale for at have hunden med i tog? Fordi HVIS vi alligevel skal have en mindre hund, så kunne den jo næsten lige så godt være den størrelse, så vi kan have den gratis med i tog osv.. xD

• #8   19. aug 2015 Jeg bor i lejelighed med fælles have, ikke om jeg gider bære Robin smiley

Han er så også 5 år og vejer over 20 kg.

Ja det larmer når han går op og ned, men det gør det altså også når italienerne på 2. Sal går op og ned af trapperne smiley

Jeg bor i stueetagen så det er 2 trapper indenfor han skal op og ned af

• #10   19. aug 2015 taget fra dsb's hjemmeside smiley

Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske, bur eller lignende. Tasken må ikke være større end 100 x 60 x 30 cm. Tasken placeres under eller over din plads, på skødet eller på områder indrettet til bagage.
    Dyr må ikke være på sæderne.

• #12   19. aug 2015 Hvad søger man egentlig på til sådan en transporttaske til hund? Hundetaske? smiley

• #13   19. aug 2015 Det er noget med hvis den kan være i en taske er den gratis.

Og man behøver ikke bestille plads hvis man sætter sig i gangen smiley

Jeg kører dog kun i bus, så skal betale børnebillet medmindre chaufføren ikke gider til at taste det ind på mit rejsekort smiley kører dog mest uden for myldretid så der koster det 10 kr for en voksen og 5 kr for hunden smiley

• #14   19. aug 2015 Nogle har dem i en sportstaske, det kommer meget an på hvordan hunden har det med at blive båret smiley

Men eller transporttaske ville jeg prøve at søge på smiley

• #15   19. aug 2015 Ca 96 kg er min grænse, lidt pivet ikke vark? smiley

• #16   19. aug 2015 Kan man godt få tasker til hunde der er f.eks. 10-11 kg.? Jeg tænker at en sportstaske er lidt ubehageligt for hunden, hvis den vejer 10-11 kg, i forhold til at den ikke har en solid facon? smiley

• #17   19. aug 2015 Det ved jeg ikke, men det vil jeg tro, har set tasker til hunde i sportstaske størrelse smiley

• #18   19. aug 2015 Synes min søster hund på 8-9 kilo er tung at bære op og ned. Så der ville min grænse gå ??
    Min egen er lidt nemmere, hun vejer mellem 4,5 og 5 kg smiley

• #19   19. aug 2015 beltane, du behøver ikke købe pladsbillet hvis hunden er i en taske, så køber man bare en almindelig billet og sætter sig ind med tasken på skødet smiley
    Det er kun ved en stor hund, som jo skal sidde på gulvet, at man skal købe pladsbillet. smiley

Milla, du kan både søge hundetaske, transporttaske osv. Der er ikke et bestemt ord, men det er nu nemt nok at finde, stort set alle de større hjemmesider der sælger udstyr til hunde har dem. Det har både maxi zoo og petworld også.
    Og ja du kan godt få en taske der kan holde til en hund på 10-12 kg, vil dog sige at jeg tror det er træls at bære rundt på, for vægten er meget anderledes fordelt i en taske fremfor når du bare bærer den i armene, men den kan jo selvfølgelig selv gå hen til toget, så det bare lige er at bære den ind på pladsen og sidde med den. smiley

• #20   19. aug 2015 Milla - transporttaske xD så kommer der massere xD

My Only - Tasken må gerne placeres på et sæde hvis du har købt pladsbillet til den xD Det gjorde jeg altid på lande rejser xD indtil jeg fandt rute 888 xD

• #21   19. aug 2015 Nej det var også det jeg mente, fik lige formuleret mig forkert smiley

• #22   19. aug 2015 Jeg er ikke sådan en person, som gider slæbe rundt på min hund som var det en taske - hunden har ben, den kan gå! smiley MEEEN, jeg er stor fan af at spare penge - så kan man lige snige hunden ned i en taske under busturen for at spare penge, så er det fint smiley

• #23   19. aug 2015 Anya nej det må tasken ikke, MEN der er nogle kontrollører der ikke siger noget til det.
    Dette er taget direkte fra DSB's hjemmeside:
    Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske, bur eller lignende. Tasken må ikke være større end 100 x 60 x 30 cm. Tasken placeres under eller over din plads, på skødet eller på områder indrettet til bagage.
    Dyr må ikke være på sæderne.

• #24   19. aug 2015 Vi har lige pt træning om søndagen og der er det faktisk tit at chaufføren bare lade mig bibbe rejsekortet uden at hunden er medregnet smiley så er det kun 10 kr hver vej smiley i myldretiden er det dyre at køre der koster 1 voksen 20 kr smiley

• #25   19. aug 2015 30 cm. er da ikke ret højt - tager man f.eks. en sheltie, vil hunden jo ikke kunne stå oprejst? smiley Men man kan selvfølgelig bare lyne op i toppen, hvis hunden har lært at blive i tasken..

• #26   19. aug 2015 Beltane, du skal bare være glad for det kun er i myldretiden. Her i Århus er den billigste billet 20 kr ALTID, og den gælder så kun til zone 1-2, så når jeg skal ud til min svigermor er det lige 30 kr pr mand, fordi vi skal til zone 3.

Og vi må ikke have store hunde med i bussen, små hunde i tasker er så til gengæld gratis, så det er da altid noget smiley

• #27   19. aug 2015 Baby vejer 8 kg. Og jeg ville nødigt slæbe på mere!
    Har ham ofte en en transporttaske, når vi er på farten, og det er altså tungt!

Han rejser gratis med toget, så længe han er i transporteren smiley

• #28   19. aug 2015 My Only - Altså ALLE de kontrolløre jeg har mødt har sagt at Meeko gerne måtte sidde på sædet HVIS han sad i sin taske som STOD på sædet, så det gør jeg smiley

• #29   19. aug 2015 Pyh syntes de 20 kr (+10 for hund) er slemt nok smiley

Den der regel med store hunde har der også været her i byen, men den bliver enten ikke overholdt eller også er den afskaffet.

Der er et blindecenter her i byen og ingen af de blinde har en taskehund som føre hund, så nu må man gerne have dem med igen (heldigvis)

• #30   19. aug 2015 Teknisk set er dyret heller ikke på sædet hvis den er i tasken, så er det tasken der er på sædet smiley

• #31   19. aug 2015 Anya, det er jo så bare fordi de er søde, eller ikke selv kender reglerne smiley
    Jeg har altid mine på skødet i tasken, men jeg har altså oplevet at en dame fik besked på at tage hunden på skødet eller ned på gulvet, for den måtte IKKE sidde på sædet, heller ikke selvom den sad i sin taske. smiley

Men de fleste kontrollører er nu generelt søde, og går ikke så meget op i det, så længe det ikke genere nogen.

• #32   19. aug 2015 Beltane, her i Århus må førerhunde også gerne komme med, men resten må ikke. Jeg tror aldrig jeg har set en hund (som ikke var i en taske) i bussen.

men nogle buschauffører er så også virkelig strenge. Da Lucky var lille, havde vi besøgt min svigermor, og det var en koldt aften, så jeg tog ham under jakken for at holde ham varm. Der var INGEN i bussen, men satte mig alligevel ned allerbagerst hvor der er glas for, så der var altså ingen der ville komme i nærheden af hverken mig eller Lucky hvis der kom nogle ind.
    Alligevel fik jeg besked på at jeg enten gik ud af bussen eller satte Lucky ned i sin taske, selvom han altså bare puttede under min jakke.

• #33   19. aug 2015 Jeg ville nok tænke racer der ligger på en normal maks på ca. 8 kg. Så er der også til hvis lige ens hund bliver lidt større end forventet. Der er masser af skønne hunde i ca. 5 kg klassen.

• #34   19. aug 2015 Ej smiley

Jeg her ikke oplevet at få at vide at mig og Robin skulle stå af.

Jeg plejer at sætte mig der hvor barnevognene skal være (men flytter mig hvis en barnevogn eller en med de der gåvogne kommer ind)

Den enegang hjem fra træning var Robin endda våd og mit ene bukseben smurt ind i mudder.

• #35   19. aug 2015 My Only xD Nå så jeg da glad for Meeko ser så sød ud xD for jeg nægter at have ham stående på gulvet eller skødet i 5 timer xD

Jeg havde ham engang stående på gulvet og folk var mega ligeglade, så det varede ikke længe før jeg tog ham på skødet og sædet fordi han blev skubbet og sparket til dernede, men nu rejser jeg heldigvis ikke så langt mere og sjældent med ham så smiley

• #36   19. aug 2015 Anya, jeg ville da også bare gøre det, og så flytte ham hvis de sagde noget til det. Det sker da også min taske med hundene står på sædet, hvis jeg lige skal have noget i min taske, f.eks. en oplader, for den står altid nede på gulvet ved mine ben, så skal jeg altså lige kunne komme derned, og så tager jeg tasken på skødet igen. smiley

Jeg havde faktisk tasken til at stå på sædet sidst vi rejste med tog, nu var der ingen kontrollører, men det var også i Arena, ved ikke hvilke regler de har, men kunne simpelthen ikke sidde med dem på skødet i over 3 timer, for kunne ikke sidde ordentligt.

Men synes faktisk de generelt er rigtig søde når man rejser med tog smiley

• #37   19. aug 2015 Anya: Jeg tror at de fleste togførere accepterer at din taske, med hunden står på sædet, så længe at der ikke er mangel på siddepladser. Nøjagtigt som det også bliver accepteret at folk stiller dametasken, rygsækken osv. på sædet, så længe at der ikke mangler siddepladser.

TS: Hvor meget lige præcis du orker at slæbe op og ned ad trappen flere gange om dagen, afhænger jo af meget: Er du bodybuilder med arme som Arnold schwarzenegger, eller er du en sofakartoffel, med tændstikker som arme ? smiley
    Hvad med at lave en taske/rygsæk, og fylde f.eks. mel, vandflasker eller andet i, og så prøve at bære det i armene, og dernæst over skulderen (som f.eks vil være typisk for en hundetaske). Så får du en bedre idé om hvor meget du faktisk orker at slæbe op og ned ad trappen.

• #38   19. aug 2015 Ann-Marie H: Jeg er TOTALT meget bodybuilder 8)

Ej, rimelig standart person her. smiley Jeg tror at kæreste og jeg er blevet enige om at max. må være 10-12 kg...

Hvordan med hunde og trapper - er det "kun" indtil hunden er fuldvoksen (altså det første 1 - 1½ år)?

• #39   19. aug 2015 Jeg ville personligt når det er så mange trapper ( 2 sal) sige for altid, specielt når det er en så lille hund. Men jeg ved ikke om jeg bare er for pylret og for overbeskyttende på det punkt smiley

• #40   19. aug 2015 Jeg vil sige så længe at den vokser, eller bliver for tung smiley Min personlige grænse ligger på omkring 20 kg, så er det ikke sjovt mere smiley

• #41   19. aug 2015 Jeg synes 6kg er tungt på skuldren/nakken i længere tid. Jeg har 2 hunde i en taske hvis vi er på korte ture. Feks, scooter tur til min mor. Ellers har jeg dem i hver sin taske, og selv min 3kgs hund bliver tung når man står op fra sjælland til jylland i toget smiley Jeg ville nok gå til maks 8kg.

• #43   19. aug 2015 Vi bar Maliq op og ned fra 2 sal til han var ca 1 1/2 år og vejede 35 kg. Det var rimelig uhandigt fordi han er lang smiley jeg gjorde det gerne om igen med Suri hvis det havde været nødvendigt smiley så min max grænse må være 35. Men det kan give lidt knas med skulderene smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #44   19. aug 2015 Jeg bar Ingle op og ned af trapper til han var omkring 6-7 måneder og vejede godt 20 kilo. Da jeg ikke længere kunne bære ham (jeg er en lille splejs med spaghettiarme og dårlig ryg) fik han lov at gå selv. I starten havde jeg snor på ham, så han fik lært at gå stille og roligt.

• #45   19. aug 2015 Minion vejer pt 11.7 kg og ikke om jeg vil bære ham mere end ind og ud af bus og tog..og nogle gange må jeg indrømme jeg smider de ekstra penge for en børnebillet i s-toget fordi jeg ikke gider bøvle med det.

Han kan lige sidde i en stor hundetransporttaske men vi skal enten smide 900kr for den største hundetransporttaske jeg har fundet, ellers skal vi op i sportstaske med en fast bund der kan klare hans kg. Og han er mindre end hans vægt siger, for franske er jo kompakte.

Jeg bor i stuen og er lykkelig for jeg ikke skal bære ham mere end jeg skal smiley

• #46   19. aug 2015 enig med Obsternasig.

Ikke på vilkår om jeg vil slæbe ret mange kilo helt op på anden sal... måske er hunden jo ikke det eneste der er dagens oppakning.
    Min grænse går under 10 kilo, når det er til mere end ind og ud af bus/tog.
    Pixel vejer lidt over 5 kg, og jeg tænker at bare hun kom op på 7 ville det blive rigtigt trælst at slæbe på.

• #47   19. aug 2015 Jeg bærer Coco på ca. de 7,5-8kg op på tredje, men det er nu særligt den sidste etage, som er hård smiley Så måske de 10kg til anden... Syntes absolut Cocos vægt er maks op på tredje, det er altså træls.. smiley

Mht. at bære i taske, når jeg har hende med går hun selv indtil vi skal ind i toget, som regel for hun kringlet sig ud af tasken i løbet af togturen og så går hun selv ud... Det er virkelig tungt at have 7-8kg hængende på én skulder..!

• #48   20. aug 2015 En af grundene til at jeg netop har valgt en shih tzu er at jeg skulle kunne have den i en taske når jeg skal med bussen jeg har ik bil så er ret afhængig af at hunde kan være i en taske og ik er tunger og uhandig at jeg kan slæbe den, da jeg syntes det bliver for dyrt i længten hvis jeg skal købe en børnebillet vær gang smiley

profilbillede
  • #49   20. aug 2015 Da jeg havde Alfa, stor whippettæve på 18 kg og 54 høj, havde jeg hende jævnligt med i både bybusserne i Århus og tog.
    Hun blev "smidt" i en postsæk, som jeg bar i favnen og kunne netop krølle sig sammen, så hun kunne være på skødet eller mellem mine ben på gulvet smiley

• #50   20. aug 2015 Kirsten: Jeg er fuldstændig skudt i dine whippets - desværre har kæresten nedlagt veto smiley Jeg tror muligvis også det ville blive for tungt at bære op og ned af trapper? smiley

• #51   20. aug 2015 Ghini vejer ikke mere end 12,5 kg smiley
    Min mand nedlagde også veto mod whippet og mynder generelt, i rigtig mange år, det har han siden fortrudt, han siger ofte, at det ærgrer ham, at han var så "stivnakket" for han er i dag lige så skudt i dem, som jeg altid har været smiley

• #52   20. aug 2015 Apropos trapper. Hvad med at købe en hund, der kan gå på trapper. Det ville altså bare være det tætteste på et columbusæg, som man kan komme uden at blive overraffineret. smiley

• #53   20. aug 2015 Kæresten kan ikke lide udseendet.. Jeg synes ellers virkelig de er smukke - normalt er jeg til hunde, med lidt mere på kroppen - pels, men whippet har bare et eller andet utrolig elegant og smukt over sig. Desværre er kæresten ikke enig, øøøv!

• #54   20. aug 2015 Det kunne min mand heller ikke, han havde det i mange år sådan, at jeg måtte købe alle de hunde jeg ville, bare ikke "pindehunde" (mynder).

Det ændrede sig langsomt, jo flere gange han oplevede dem løbe, den fart og adræthed de præsterer, kan imponere selv den mest stivnakkede "myndehader" og så er de nok korthårede, men silkebløde, at røre ved smiley

• #55   20. aug 2015 "Jeg hører ikke hvad du siger skat", var hans respons smiley Pt. vil han gerne have en sheltie - vi må dog først lige se, hvor stort overskuddet er til aktivering, ellers er det et godt bud.. Den er bare liiidt lille i min smag, men det er vel til at leve med..

• #56   20. aug 2015 Milla: Hvorfor tager du ikke kæresten under armen, og tager på turné og kigger hunde ? Måske I begge ændrer holdning/mening, når I møder de forskellige racer IRL ? smiley De fleste opdrættere tager jo meget gerne imod besøg.

Jeg syntes også at mynder var nogen mærkeligt, tynde pindehunde, indtil jeg mødte dem IRL (jeg havde bullmastiff på det tidspunkt, som jo er totalt anden type smiley ). Imponerende at se en flok greyhounds løbe i ca. 20 min. for derefter at traske roligt hjem, og tilbringe resten af dagen sovende i sofaen smiley Mynder er bare skønne smiley

• #57   20. aug 2015 Eller smut på nogle udstillinger og kig smiley

Der er garanteret også nogle herinde fra der gerne åbner deres hjem for at i kan møde de forskellige racer som i er interesserede i (og dem du er interesseret i smiley )

• #58   21. aug 2015 Der er Udstilling her den 29 i Varde smiley

• #59   21. aug 2015 Varde er liiige langt nok væk, vi bor i nordsjælland smiley

• #61   21. aug 2015 Maj-Britt: Det er jo dejligt tæt på! Går ud fra det er denne? http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2029

Hvilke racer kommer der? Er det blandet?

• #62   21. aug 2015 Sjovt, udstillingen er lige ved siden af mit uddannelsessted smiley Og tæt nok på lejligheden til vi kan gå, så der vil vi helt sikkert dukke op! smiley

• #63   21. aug 2015 Det plejer jo at være alle grupper der kommer på udstillingerne, men nogle racer er mere in end andre så det er ikke sikkert at alle racer er repræsenteret, men et godt udvalg af de forskellige smiley

• #65   21. aug 2015 Så må vi komme begge dage, bliver simpelthen nød til at vise kæresten mynderne smiley

• #67   21. aug 2015 Maj-Britt: Yeps, og vi vil gerne se hyrdehundende lørdag, så vi må hellere dukke op begge dage smiley Håber der kommer nogle shelties vi kan se på smiley

• #68   22. aug 2015 Nå, forældrenes cocker har lige været testhund - han vejer 15kg og synes ikke det var sønderligt tungt. Så det hjælper jo lidt mht. overvejelserne smiley

• #69   23. aug 2015 Milla - du skal tænke på at der er foreskel på at bære hunden op og med er par gange og så gøre det mange gange hver dag i flere måneder (måske år hvis du ikke har givet op inden :D)

Kommentér på:
"Bærbar" hund - størrelse?

Annonce