{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Nu er der meget fokus på træning og træningsmetoder lige i øjeblikket. "Min hund skal ikke møde alle andre hunde". "Hvorfor kan folk ikke forstå at min hund ikke skal snakke??". "Hold kæft, hvor er jeg træt af løse hunde lige ind i hovedet på min hund". Osv osv.

Og hvor jeg forstår folk 100%. Mange argumenterer så: "Jamen, jeg dækker altid min hund af, når vi møder andre". "Jeg har HELT styr på min hund. Den opsøger ikke andre". "Hvorfor skal jeg tage snor på min hund, når den er ligeglad med andre hunde??".

Jeg vil fortælle hvorfor jeg bliver rimelig angst, når jeg møder disse type mennesker. Jeg har mødt dem før. Blandt andet en dag, hvor jeg kom gående på markstien med 3 store, fertile goldenhanner som var et "pack". Imod os går en ung pige. Mine hunde stopper op og får snor på lige med det samme. Hun har hundens snoren hængende om halsen og hun har "helt styr på den slags". Jeg råber til hende om at få snor på hunden. "Neeeej, jeg har totalt styr på ham". Jeg råber igen og igen. På dette tidspunkt er jeg ikke urolig, bare irriteret. I samme sekund vi er ud for hinanden, vender hendes hund rundt og ryger vildt bidende ind i min "flok" . Her står jeg i et virvar af snore, 4 store hunde der slås og en tøs, der bare står og skriger. Til sidst får jeg fat i hendes hund og får den langet over til hende. Jeg undersøger mine 3 hunde. Alle 3 har mindre bidmærker. Jeg har mindre bidmærker og hun står stadig og skriger. Siden dengang bryder jeg mig ikke om "jeg har helt styr på min hund". Fint at du kan dække din hund af og den ikke opsøger mine og bliver ved dig. men hvad er så det store problem ved lige at smide en snor på din hund? Hunden ligger alligevel lige ved siden af dig? Har du dårlig ryg og kan ikke bukke dig ned og smække en snor på hunden? Eller er det lidt en "se hvor dygtig min hund og jeg er"-demonstration?

Nøjagtig samme opførsel var jeg ude for nogle gange da Lotus netop var TTA opereret. Det er et genoptræningsforløb på måneder. Det var noget med at hun måtte GÅ (ikke trave, kun skridte) 3-5 minutter. Så for at der skulle være lidt variation kørte jeg rundt med hundene og fandt steder, hvor der er snorepåbud. Så hun, i det mindste fik lidt andre aviser at læse", når hun ikke måtte gå så langt. Her var vi, flere gange, ude for at møde løse hunde. Når jeg råbte til folk om at få snor på hunden, råbte de (uden at kalde hunden til sig): "Skal de ikke lege??". Nej, for helvede. Min hund har lige været igennem en voldsom operation og jeg har lige lettet pengepungen for 20.000,-. Hvad tror du selv?? Og det var dem der svarede, når jeg råbte. Andre lod som ingenting. Eller "havde fuldstændig styr på hunden". Lige indtil vi var ud for den. HVIS Lotus`operation var ødelagt p.gr.a. en skide løs hund, så havde jeg ikke haft andre muligheder end at aflive hende. Så ja, jeg er hys. men det er sq ikke altid uden grund at vi er nogle der er det. Måske vi har oplevelser i bagagen, som du ikke ved noget om?

JEG er træt af hunde, som blæser op i hovedet på mine hunde. JEG synes at det er dybt respektløst at hunde opsøger mennesker uden at være "inviteret".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor???
  • #3   27. aug 2015 Mine tøser ELSKER andre. Både dyr og mennesker. Det gør JEG ikke. Og det er mine hunde og mit ansvar. Hvis folk henvender sig til tøserne, er det ok at de tager kontakt. Ellers træner vi ivrigt at de skal ignorere andre.

    De skal heller ikke løbe hen til et hegn, hvor der er en anden hund bag. De skal ignorere hunden!!


  • #5   27. aug 2015 "Det GJORDE de nemlig". Ja, men det ved jeg ikke, Isabelle. Jeg ved ikke om du er en af dem "Bare rolig, jeg har HELT styr på hundene", som jeg har mødt før. Og det gør mig utryg.

  • #6   27. aug 2015 Det er hele humlen. Mange har kaldt mig skruphysterisk (og ja, det er jeg sq også blevet med alderen) men jeg HAR nogle ting med i bagagen, som gør at jeg kun føler mig tryg hvis jeg kan se at andre hunde er i snor.

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #7   27. aug 2015 Jeg søger steder hvor jeg kan have min hund fri, stoler 100% på ham, men han er stadig en hund.

    Giver ham i 90%. Af tilfældene snor på, men den er også ligeså hurtigt af igen. Men så ved jeg at jeg har mit på det rene. Har heldigvis ikke haft nogle oplevelser som dine, tror jeg havde brændt helt af på vedkommende smiley


  • #9   27. aug 2015 Jeg har prøvet det så mange gange ("den gør ikke noget" - "så må den jo lære det") at jeg er negativ fra start af. Men jeg kan dog godt se når det er nogen med løse hunde der respekterer os og tager afstand (og holder hunden tæt). Der er bare langt imellem dem.

  • #11   27. aug 2015 Isabelle:

    Det var heller ikke ment som en kritik af dig. Men bare fordi det er lige nøjagtig det jeg ikke kan, for jeg har så travlt med at finde flugtmuligheder og at holde øje med mine egne hunde. Og god kontakt eller ej, så KAN det pludselig smutte.


  • #13   27. aug 2015 Ååh søde Mette.. Du ramte lige det helt rigtige.
    Netop den type ejere, har resulteret i, at min Nelly er blevet overfaldet 4 gange. Det betyder nu, at hun er hunde ræd for løse hunde. Vi arbejder konstant på, at hun skal stole på, at jeg har styr på det, og der ikke sker hende noget. - men det starter forfra hver gang en løs hund kommer rendende.
    Jeg har hende løs i områder der passer til det, men hun får ALTID snor på når vi passere andre, selvom hun løber en stor bue udenom, for jeg ved nøjagtig hvordan jeg selv har det med det.

    Vi bor i en meget lille by (you know) og der kender alle altså alle. Og det betyder sladder.
    Jeg er i hundekræsene et stort samtale emne, fordi jeg som en vanvittig råber efter folk med løse hunde, som går hundrede meter bagved, uden at have det mindste styr på deres hunde. "Men de gør jo ikke noget"
    Samtidig er min hund stjernetosset og med hæklefejl i kysen, fordi hun efter flere overfald og utallige gange har fået sine grænser overskredet, med det samme råber skrid på lang afstand...
    Sjovt som tingene bliver vendt om. - og jeg faktisk HAR styr på min hund, og viser respekt overfor andre mennesker.

    - sidst var for et par dage siden, og jeg stod og trænede frisbee med Nelly. En dame kommer gående med to løse labber, som får øje på Nelly. Jeg skynder mig at smide snor på kræet, og prøver at blokere for de to løse dyr der kommer bravende med 180 i timen.
    Hun kommer luntende efter, og får fanget de to løse dyr, hvor jeg spørger om det ikke er en idé at have snor på hundene, når nu indkaldet overhovedet ikke virker, ( det er hverken første, anden eller tredje gang bi har fået de hunde i hovedet) hvor hun så bare svare "har mine måske nogensinde gjort din noget??"
    Hvad fanden har det med sagen at gøre?
    Jeg giver så klart udtryk for, at jeg mener at det er almindelig respekt, og hun kan jo se at vi er igang med noget, og jeg tager snor på min hund.
    Det endte med at hun gjorde nar af mig, og sagde, at det gad hun altså slet ikke at diskutere.....


    SUK! Hvor ville jeg bare godt kunne gå mine ture i fred smiley


  • #15   27. aug 2015 C&N:

    Jeg kender din lille by, ja smiley

    Men er det ikke bare frustrerende? Og hvad er det hundejere vil bevise ved IKKE at smide en snor på deres, iøvrigt, velopdragne hund?

    Jeg talte med min dyrlæge om hundeskove og fortalte hende at den slags frekventerede jeg ikke. Vi var begge enige om at det havde mine tøser slet ikke behov for. De behøver ikke andre hunde. De har hinanden, overfalder ingen, men vil bare gerne være i fred.


  • #16   27. aug 2015 Mette det er faktisk en af grundene til at Lucky er kastrat. Og det lyder sikkert som en dum grund. Men han var og er en meget lille fyr med stor selvtillid, han vil bare så gerne lege, men er samtidig ret frembrusende. Og det turde jeg altså ikke, for man møder netop folk med hanhunde der bare stormer hen i hovedet på dem.
    Jeg har oplevet en mand lade sin hund komme helt hen til Lucky, før han spurgte om det var en hunhund, for hans kunne altså ikke med andre hanner. Den var endda i snor (hvilket Lucky også ALTID er)
    Der skete ingenting, og om det var fordi han er kastrat og dermed lugter og opfattes anderledes ved jeg ikke. men jeg ville altså hellere forebygge end at stå med en lille hund en dag, som var blevet overfaldet og havde tabt kampen, han vejer trods alt kun 1,8 kg, så der skal ikke meget til før han kommer slemt til skade.

    Rosa er en forsigtig hund, specielt i forhold til andre hunde, så jeg hader når folk lader deres hunde løbe hen til os, uanset om de gør noget eller ej, for Rosa bliver forskrækket, og så får hun en dårlig oplevelse, hvorimod har de den i snor og spørger, så må de hjerteligt gerne hilse, for så kan Rosa styrer hvor meget eller hvor lidt hun vil, og hvor hurtigt hun gør det.

    Så jeg forstår heller ikke hvorfor folk ikke er mere respektfulde over at nogle bare har grunde til ikke at hilse på alt og alle. Det er en skam, for netop mine vil så gerne andre hunde, men det skal være på deres præmisser og der skal være styr på det, så det bliver en god oplevelse for alle.


  • #18   27. aug 2015 Det er det gode ved at have en hund, man (stort set) ikke har en skid styr på smiley for man får aldrig bildt sig selv ind at der ikke behøver komme snor på, når man passerer andre - for det gør der smiley

  • #19   27. aug 2015 Haha hilsetosserne sådan har jeg det også, mine er ALTID i snor, for jeg har sgu ikke styr på dem overhovedet når de ikke er i snor smiley
    Jo Rosa lidt, for hun holder sig for det meste ret tæt på Lucky, men ellers. Lucky gør hvad der passer ham, så her er snore en nødvendighed.
    Så ingen møder mig uden snor på hundene.


  • #20   27. aug 2015 Jeps, det er i hvert fald ikke os der er problemet her smiley jeg har i hvert fald helt styr på min hund: jeg ved at den ville fræse hen til alle og enhver, hvis han ikke havde snor på.

  • #21   27. aug 2015 Nej smiley
    Jeg bruger dog flexi liner, men jeg tager dem altså i kort snor når jeg nærmer mig nogen, men hvis de kommer bagfra er det ikke altid at jeg ser dem, men så må man jo åbne munden. Men jeg gør mit bedste for at hundene ikke er generende smiley


  • #22   28. aug 2015 Den slags respektløs adfærd er bare utilgiveligt, og særdeles unødvendigt. Kan heller ikke forstå, hvorfor nogen mennesker har så svært ved at holde respekt afstand til andre hundeejere ?

    Har dog ofte konstateret at de fleste godt kan finde ud af det, når man kommer gående med virkeligt store hunde smiley Gad vide om det så betyder at den slags ejere lige foretager en hurtig risiko-vurdering ? Og ikke gider at kalde hunden til sig, medmindre den anden hund er voldsomt meget større ?

    Var faktisk tæt på at blive hyret som "bodyguard" af en veninde for en del år siden. Hun har mynder, og elskede at gå tur langs med vejen bag hendes hus, pga. den smukke udsigt over vandet. Men da én af beboerne på den pågældende vej, ikke mente at det var nødvendigt at indhegne deres landejendom, var min venindes mynder desværre blevet overfaldet, og bidt af de 2 labber som boede på ejendommen smiley Selvom ejeren så det flere gange, gad vedkommende ikke engang at kalde sine hunde til sig smiley Så min veninde var efterhånden helt holdt op med at gå den tur smiley
    Vi havde aftalt at gå tur sammen en dag, og min veninde foreslog at vi valgte en anden rute, end den smukke tur langs vandet. Jeg blev stædig, og insisterede på, at vi selvfølgelig skulle gå langs med vandet. Fik overtalt min veninde, og afsted vi gik. Hende med mynderne, og mig med min store engelske mastiff hanhund.
    Da vi passerde landejendommen, kom de 2 labber spurtende, vildt gøende. Men stoppede op i god afstand, og turde ikke at nærme sig smiley Og ejeren kom sørme også til syne og fik kaldt hundene til sig.
    Min veninde var totalt overrasket over den reaktion. Havde hun gået der alene, havde hundene højst sandsynligt angrebet hendes hunde, og ejeren været ligeglad, som sædvanligt smiley
    Og så var det at hun tilbød Onslow og mig jobbet som bodyguard for hendes mynder smiley

    Det er bare temmeligt trist at folk kun tager en seriøst, hvis man er i besidelse af en kæmpe hund smiley


  • #24   28. aug 2015 "Der er altså rigtig mange hunde/hunde ejer der kan dække/sætte deres hund af uden at de rykker sig en millimeter."

    Uden tvivl. Men jeg er stadig ikke tryg. Og hvad er grunden til at man så ikke lige, pr. automatik, smækker en snor på??? Jeg har spurgt mange gange i diverse tråde, men aldrig fået svar.


  • #26   28. aug 2015 "Syntes det er træls for alle jer der har de dårlige oplevelser, men i må dælme også være uheldige - jeg har aldrig prøvet det, og kender ikke rigtigt nogen der har prøvet lignede.
    Men det er nok fordi i bevæger jer steder hvor der kommer lidt flere end herude i på det mørke land.. "

    Nææ Børge, egentlig ikke.
    Jeg går så vidt muligt på skæve tidspunkter, steder jeg ved ikke er overcrowded, og går også gerne en omvej, hvis jeg kan at der er risiko for "sammenstød".. Jeg tror bare at jeg er uheldig..
    Men i princippet skulle man jo kunne gå som man havde lyst... Selvom jeg godt ved at det er ret urealistisk smiley


  • #27   28. aug 2015 Isabelle:

    Men hvis det gør folk med eller uden hunde utrygge??


  • #28   28. aug 2015 Jeg går mange forskellige steder. Jeg har nogle "udfordringer" der gør at jeg ikke kan gå i timevis. Til gengæld kører jeg gerne steder hen, hvor hundene og jeg sjældent kommer (skiftevis forskellige steder, så det føles som "nyt" hver gang). Jeg opsøger kun steder med snorepåbud, men stort set hver gang oplever jeg løse hunde.

  • #30   28. aug 2015 I know smiley Er bare frustreret over at jeg hele tiden skal være på vagt.

  • #31   28. aug 2015 Det er også bare træls, når folk ikke kan/vil holde styr på deres hunde.

    Har desværre ikke noget godt bud på hvordan man får folk til at holde afstand (andet end at få dig en kæmpe hund smiley )


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #35   29. aug 2015 Her i kvarteret møder jeg jævnligt løse hunde uden kontrol. Formålet lader til at være, at ejerne mægtigt gerne vil vise, at de har kontrol over vovse. Det lykkes så sjældent særligt godt smiley

    Min løsning: Jeg går i den lokale hundeskov; her kan jeg nemlig få lov at være i fred smiley Hurra for en uindhegnet skov fyldt med vildt og en mark med køer (og tilhørende stødhegn) - nå ja, og så går Kystbanen lige gennem skoven. Dén cocktail holder på magisk vis de mest håbløse tilfælde væk smiley


  • #36   29. aug 2015 Og så er der dem, hvor end ikke en snor er til hjælp..

    Forleden gik jeg på en lidt smal sti, da en mand med en Golden kom til fra en sidevej. Han havde en rimelig højt tempo (hunden trak ham afsted), så jeg fik Fenris helt ind til siden, så de kunne passere og sagde højt og tydeligt: han kan ikke lide andre hunde.
    Manden lader så sin hund trække sig hen til Fenris' røv for at snuse. Jeg puffer til den to gange med foden, mens jeg siger en smule arrigt: hvad er det du ikke forstår, han kan ikke lide andre hunde. Først der gik det op for manden at jeg nok mente det, og han fik trukket sit dyr videre..

    Men han havde da snor på sit dyr, og der er ellers sjældent set på retrievere her i området.. (Og grunden til at fenris HADER sort labradors)


Kommentér på:
Hvorfor???

Annonce