{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Cocker Spaniels {{forumTopicSubject}}

Vi har købt 2 Cocker hvalpe, 1 han og 1 tæve. De er købt ved hver deres avler.
Vores hanhund er 9 dage yngre end tæven, alligevel er han væsentlig større og meget kraftigere.
Jeg ved godt at hanhunden tit er større og kraftigere end tæver, men jeg synes der er meget forskel på dem.
Da vi købte ham var der ikke særlig stor forskel på hanner og tæver i det kuld. De var stort set lige store og kraftige.
Og i hendes kuld var de alle lige store (der var dog kun tæver i det kuld).
Han vejer 4,2 kg og hun vejer 2,9 kg.

Jeg undrer mig meget over den store forskel, men udligner det sig når de bliver ældre, eller findes der bare mindre og finere Cockere i racen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cocker Spaniels
  • #1   29. aug 2015 Har de stamtavle begge to?

• #3   29. aug 2015 Måske har de fået meget forskellige start på livet? Hvalpene fra et stort kuld kan nogen gange være mindre i fødselsvægt og dermed være langsommere i vægst. De kan få forskelligt foder fra opdrætteren. Og rent genetisk er der en variation. Det kan godt udligne sig.

• #4   29. aug 2015 Et lille sidespørgsmål: ved opdrætterne godt at I har købt to hvalpe på samme tid? Hvorfor ikke købe dem samme sted?
    Er I sat ind i ulemperne ved at købe to hvalpe?

• #5   29. aug 2015 Det svar kan du finde i stambøgerne

Så kan du finde hundene

• #6   29. aug 2015 Jeg tror næsten Linda må have købt hvalpe med sundheden iorden, kan se på de andre hunde hun har oprettet herinde at hun desværre har haft mange sorger pga blandinger med dårligt helbred/sind ... Det virker til hun har lært det på den hårde måde..

• #7   29. aug 2015 Min cocker er og har altid været meget lille i forhold til andre cockere

• #9   13. sep 2015 Begge hvalpe er af forældre der er tjekket for arvelige sygdomme, og er sunde og raske. Dog ikke med stambog, da det ikke betyder en flyvende hatfís for mig om der er stambog eller ej.
    Mine hvalpe skulle gerne være sunde, og de ser bestemt også begge sunde ud.
    Jeg tror også nok de skal udligne sig i størrelse, studsede bare over den store forskel ??.
    Tak for jeres svar ?

• #10   13. sep 2015 Iih jeg er nødt til at komme med en total off-topic kommentar når du nævner at stambogen er fuldkommen ligegyldig for dig; det kan sagtens være at moderen og faderen til kuldet er raske mens flere generationer bagud er møg usunde. Det er lige præcis derfor stamtavlen er vigtig hvis man vil have et så sundt individ som muligt - hvis man gider at sætte sig ind i det og bruge den. Bøvs smiley

PS. kritiserer dig ikke for at du har valgt som du har valgt. Det kan man jo ikke ændre. Lyder bare til at du har misforstået noget eller er blevet kraftigt fejlinformeret smiley

• #11   15. sep 2015 Det er muligt at det så er muligt at tjekke tilbage, men giver stadig ingen garanti for en rask hvalp.
    Selvfølgelig er der så en garanti fra avler, men ... Den hvalp man så har lagt alt arbejdet i, skal jo alligevel aflives hvis den ikke er rask.
    At man så kan få en ny, er ingen trøst for mig, for det er jo at starte forfra igen.
    Jeg ved godt rigtig mange herinde går efter stambogs hunde, og det er også fint nok, det gør jeg bare ikke selv.
    For mig betyder det ikke det store, da det efter min mening ikke sikrer en 100% rask hvalp. smiley

• #12   15. sep 2015 Der er intet der sikrer en 100% rask hund, men man kan gøre nogle ting for at øge sandsynligheden for at den ikke bliver syg smiley

• #13   15. sep 2015 Nej selvfølgelig er det ikke nogen garanti, det er der ingen der påstår smiley Men hvis du synes det "bare alligevel er lige meget" fordi der ikke er nogen 100% garanti, så træffer du din beslutning på et misforstået grundlag - kigger vi lige på sundheden øger du jo blandt andet chancen for at få en sund hvalp når du kan tjekke linjerne og ikke bare moderen og faderen. Tænk lige over, hvis tæve og hanhund fx. har A og B-hofter, mens linjerne bagud er møg usunde med samtlige D-hofter. Er det så også bare lige meget? Og så ødelægger man det målrettede avlsarbejdet der er bag en race ved at støtte den tavleløse avl af racen. Nå, nok om det smiley

• #17   15. sep 2015 Nu bad jeg ikke om råd Ang stambog eller ej,
    Men om erfaring Ang størrelses forskel.
    Tak til dem der har skrevet svar til mit spørgsmål smiley

Kommentér på:
Cocker Spaniels

Annonce