{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Hundehviskeren {{forumTopicSubject}}

Ja efter at have modtaget det nye Schæferhunden har jeg fået en lidt grim smag i munden. Det drejer sig om et læserbrev omkring hundehviskeren som der var en artikel om i sidste blad.

Brevet er som følger:



"Herfra sidder vi undrende efter at have læst dette indlæg, for hvis lelederskabet havde vret i orden på alle de hunde, vi ser i dette program, havde der ikke været nogen problemhunde. Ejerne af problemhundene har oftest set hundene som deres børn og ikke deres hund, og de har ikke formået at være hundens leder.
Efter vores mening kender Cesar Milan nøjagtigt til hundesprog, og ved, hvor i et hierarki en hund skal være. Problemhunde kan desværre ikke altid kureres ved godbidder og klikker-metoden. Og slet ikke en adfærd, der har stået på i flere år. Cesar Milan overser ikke hundenes signaler, men han tør gøre noget ved dem. De ser ham ikke som truende, men bliver klart usikre på ham, da de ikke har oplevet det at have en flokleder.
Det er naturligt, at hunde der ikke har haft en leder som Cesar Milan, får konflikter, når en sådan figur kommer til. Det er hundene, der betaler prisen - men de betaler ikke prisen for Cesar Milans arbejde, men for deres ejeres manglende viden og forståelse for det at have hund. Det skal Cesar Milan ikke lastes for.
Det er muligt, at der ikke er tyranni i en ulveflok, men disciplin - det er der. De yngre ulve sættes hårdt og kontant på plads af lederen, hvilket giver respekter, og dem, der ikke underlægger sig ulveflokkens leder, sættes på plads i et slagsmål, der ikke er for svage sjæle.
Straf har kun en længerevarende virkning, hvis den gentages på daglig basis. Det er jo lige netop derfor, at Cesar Milan vender tilbage til de pågældende familier/hundeejere efter et par uger. At diverse hundeejere ikke formår at følge hans råd og vejledning, skal han ikke lastes for. Det er et flot stykke arbejde, denne mand prøsterr, som rigtig mange hundeejere kunne lære noget af.
Hvis dyrlæger, skadestuer, adfærdsbehandlere nu får mere arbejde, skyldes det ikke Cesar Milans afstraffelser og disciplinære opdragelse i form af små nyk i halsbåndet. Kiropraktorerne har rigeligt at se til med skader forårsaget af kraftige ryk og hiven, lige fra hunde, der slår koldbøtter, til hunde, der løftes op i halsbånd og står på to ben - en slags kvælning i grove træk.
Endeligt må vi slå fast, at der er forskel på prøve-/konkurrenceehunde og problemhunde. Jeg gad godt vide, hvor mange af Danmarks hundefolk, der har stillet til DM i BHP3 eller IPO3, der ikke har tafet fat i deres hunde i lignende situationer som Cesar Milan. Det er ikke klikkermetoden eller den rene godbid, der får folk til at nå toppen i konkurrencerne. Det er jo én af grundene til, at toppen af dansk hundesport træner for sig selv og ikke i klubbernes officielle træningstid. For så bliver folk ikke chokeret over godt lederskab.
Herfra skal der uden tøven lyde en stor ros til Cesar Milan for et fornuftigt stykke arnejde.

Karin Gimm"



Jeg er ikke i stand til at udtrykke min mening i et sobert sprog p.t., men vil gerne høre HG's mening om dette.

-Jeg undskylder indlæggets længde og alle eventuelle stavefejl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehviskeren
  • #1   27. sep 2006 Hørt Hørt!!
    Det er ejerne der er problemet... Ikke hunden.
    Stor ros til Milan herfra også!


  • #2   27. sep 2006 jeg er også inponeret over han´s gode metoder,,,, problem liger nok når folk prøver ud at vide hvad det er de gør--- som han ved.... han er super dygtide.... da jeg så det program med pitt der ba ikke kun med alle... og på så kort tid,,, fik han den afrette til at kun gå i så store en flok.... men som hundes gammel ejer kom fald den tilbag... der problemmet liger,,,, for enden af snoren

  • #3   27. sep 2006 *MGP* - Lige præcis!

    Folk som forfatteren til læserbrevet, burde læse "Alfasyndromet" af Anders Hallgren. Han skriver bl.a. (på baggrund af forskningsresultater!), at lederen i en ulveflok er den mest rolige, og jo længere ned i hierakiet man kommer, jo mere aggresive bliver ulvene. Hvorfor skal vi så gå og lave om på det?


  • #4   27. sep 2006 Kristina I hvorfor kan du ikke li Cesar Milan,.,,om man må spøre

  • #5   27. sep 2006 *MGP* - hvad mener du med alle *'erne?

  • #6   27. sep 2006 enig! så er den ik længere1

  • #7   27. sep 2006 Kristina - Heller ikke jeg! Ikke at han er så modbydelig som han er blæst op til, men bryder mig ikke om ham.

  • #8   27. sep 2006 louise A - Med hvem? smiley

  • #9   27. sep 2006 Jeg kan kun sige at som hyrde, hvor man arbejder på afstand af hunden er straf IKKE nogen løsning, men det er et godt ledeskab i stedet.
    Det er en nødvendighed, jeg opnår intet ved at straffe mine hunde andet end usikkerhed når de arbejde på afstand.


  • #10   27. sep 2006 ha slet ikke set ham straf nogen hund i han´s programmer... men kan være vi ser straf som noget forskælling

  • #11   27. sep 2006 *MGP *
    lyder heller ikke som trænnings metoder jeg vil bruge,,, men virker de,.,,, og lære hund det...


  • #12   27. sep 2006 *MGP* - Helt i orden.

    Mads - Hvis jeg må svare. Er jo enig med Maibritt.
    Jeg synes de burde skamme sig over, at de, i følge læserbrevet, tager fat i deres hunde og træner vha. lederskab. Mest det sidste. En hund gør noget af to årsager, A eller B.
    A - fordi den vil undgå straf
    B - fordi den vil opnå noget.
    En hund gør altså ikke noget for at tilfredsstille ejeren udelukkende.
    Hvis jeg hver gang min hund dækker når jeg har sagt sit, tager hårdt fat og bliver vred og får den op at sidde, og jeg bliver ved med det, gør den det så for at opnå noget? Næppe, den gør det for at undgå straf. At man til sidst får en hurtig og meget perfekt sit, er jo klart. Jeg ville heller ikke turde andet hvis jeg blev straffet.
    Nu handler det jo ikke om sit, men det var et eksempel.


  • #13   27. sep 2006 Jeg har set ham straffe!
    At slå en boxer hårdt ind i halsen med siden af hånden fordi den hoppede op af et rækværk, det er sgu da straf! Desuden risikerer han at skade hunden alvorligt lige ved de nakke-hvirvler, der i forvejem er udsatte grundet ryk i halsbåndet.


  • #14   27. sep 2006 Nåå ... Hjælper manden i det her program så rent faktisk dem sådan på sigt ?
    -Spørger da jeg ikke har set programmet.


  • #15   27. sep 2006 ha ikke set den udsendelse du snakker om????? men at hund bliver skubbet ned med fast hånd er vil oki ...for en hund af den størelse

  • #16   27. sep 2006 Mads!
    Vil du møde min Bailey?
    Hun kan IKKE straffes eller irrettesættes hårdt...
    Det er KUN positiv forstærkning....


  • #17   27. sep 2006 *Mads - Henrik Neumann som blev nummer fire til IPO VM for et par år siden, bruger kun udelukkende positiv træning, så vidt jeg ved. Hæng mig dog ikke op på det!

  • #18   27. sep 2006 www.glad.epx.dk .

    Han skubbede den ikke bare ned, hvis det var tilfældet havde jeg ikke reageret. Han slog den hårdt ind i nakken med kanten af hånden.... Mange gange.

    Mads D: Enig, hunde skal behandles som hunde. Men så skal man jo også bruge den viden man har nu, og den man havde for 15 år siden. Vi bliver jo ikke dummere.....


  • #19   27. sep 2006 Mads - Nej, men det tror nogen desværre. Dermed ikke sagt at CM ligefrem yder vold mod hunden.

  • #20   27. sep 2006 *MGP* - Ja når det er noget vi ikke tåler, så må det være slemt. Og de ved det jo åbenbart godt, at det er forkert, men hvorfor så blive ved?

  • #21   27. sep 2006 Mads - Okay, det er jo dit valg. Jeg tror det. Han var nemlig på Schæferhundeklubbens ungdomslejr for et par år siden og vise hvad hans hund kunne og hvordan han trænede. Vi har også et par stykker i den lokale kreds der træner positivt som har fine resultater. Måske ikke til DM/VM, men der er jo ikke plads til alle.

  • #22   27. sep 2006 JoAnn - Fin idé!

  • #23   27. sep 2006 Mads - Jeg kan godt følge dig smiley

  • #24   27. sep 2006 Mads - Ja. Men er godt lederskab ALTID og UDELUKKENDE baseret på straf? Jeg siger ikke at du siger det, jeg spørger dig om du mener det. Og kan folk der ikke straffer eller kun straffer lidt, så ikke være fine ledere for deres hunde?

  • #25   27. sep 2006 Charlotte - Mener du så at hunde bare er født med et nummer på ryggen og det nummer er deres rang i flokken ?

  • #26   27. sep 2006 Mads - Okay. Nu forstår jeg hvad du mener.
    Nej det er der jo desværre ikke.

    *MGP* - Præcis. Når først man er i gang, så er det let at finde argumenter til at fortsætte.


  • #27   27. sep 2006 Ja da jeg er altid venlig smiley
    Du skrev hunde er i et godt team... Og nej det kan ikke sammenlignes med vold fra menneskets side nej men synes nu sådan nogle rangordens-konflikter hund og hund imellem også kan blive ret voldsomme.


  • #28   27. sep 2006 Julie - Nej, men når to (eller flere for den sags skyld) hunde slås, så er det IKKE om rangorden, men om resourcer, som f.eks. mad eller løbske tæver.

  • #29   27. sep 2006 I overdriver ALT for meget, med hensyn til hans metoder.
    Hvis han metoder virkelig var så grusomme og forkerte hvordan kan han have så mange forskellige hunde og at de kommer godt ud af det sammen? Og det skal lige siges han både har red-noses og andre muskelhunde.
    Et ryk i halsbåndet er ikke noget som skader en hund, og den med boxeren, det er da helt latterligt at tro det kan skade sådan en kraftig hund.
    Som i selv siger, muskelhunde har en fortid, hvor de skulle have en høj smertegrænse, eller hvad man kaldte den, så en dask er slet ikke noget som skader den på nogen måde.
    Og hvis i ser, hvordan det foregår i en ulveflok, så BLIVER dem under lederen sat på plads, hårdt.


    Synes alle skulle tage og se det her klip, det er godt nok ikke særligt rart at kigge på, men se lige hvor meget den hund egentlig kan tåle, og så tænk over hvad et lille dask er.
    har da også selv tit set hunde som tilfældigvis har løbet på steder hvor der blev spillet fodbold, og så var blevet ramt, det er lige som hvis nogen skubbede til os mennesker.

    Men prøv at se denne her video:

    http://www.youtube.com/watch?v=BWn1_Vwm2aU


  • #30   27. sep 2006 Så kan I godt holde pause i tråden, jeg skal lige handle!

  • #31   27. sep 2006 med det 1.indlæg!

  • #32   27. sep 2006 jasko - Har du med egne øjne set en FRITGÅENDE ulveflok? Det kan godt være hunden fysisk kan tåle meget, men der er også noget der kaldes psykisk vold! Men de der gør sådan noget, tror sikkert ikke at hunde kan tænke og få psykiske men?!

    Mads - Jeg vil ikke forsvare, selv om mange nok tror det, for det er rigtigt nok, at der i mange Sch. klubber er meget straf. Heldigvis er det ikke sådan i min kreds, men det ses utrolig mange steder!


  • #33   27. sep 2006 Mads - Ja du skal så sandelig da også være velkommen til at overvåge os!


    Jeg synes lige jeg vil komme med lidt ros; hvor er det dejligt at se hvor sobert, så at sige, her bliver debatteret! smiley


  • #34   27. sep 2006 Gazellen: Ja det har jeg faktisk set, meget fascinerende..

    smiley


  • #35   27. sep 2006 Jeg bliver nødt til lige at gå ned og spise. Vender tilbage om lidt tid:-)

  • #36   27. sep 2006 Nej, jeg vil sige at du er helt ude i hampen.

    Endnu et eksempel af at mange tror dyr er børn eller mennesker.
    Der er mange selv moderne metoder som kræver at man tager fat i hunden og siger bestemt (ikke aggressivt) NEJ!
    F.eks som hvalp hvis den bider / snapper !



  • #37   27. sep 2006 jeg har kun set det program m Armstaffén og jeg må sige jeg så ikke noget der som gik mine principper imod!

  • #38   27. sep 2006 Bibbi : Lider du af vrangsforestillinger ?

    Har du lagt mærke til at manden, har 10-15 hunde rendende sammen, hvor der er flere pitbulls, og andre "kamp" racer ??

    Du skal nok se at han ved hvad han gør smiley


  • #39   27. sep 2006 nu det jo bare det at folk ringer og beder manden om hjælp. Ville du ringe efter en hvis du var imod han´s metoder?

  • #40   27. sep 2006 der er KÆMPE forskel på ulve og hunde ville jeg lige sige! Og jeg taler af erfaring.. ikke fakta fra andre. Har boet v siden af en ulvepark hele mit liv!
    (Lungholm ulvepark, lolland)


  • #41   27. sep 2006 Ulve er utroligt sky over for mennesker, de kommer kun til dem de kender. Ulve angriber KUN i flok, men yderst sjældent mennesker. Så skal man have trængt dem op i en krog...

  • #42   27. sep 2006 DcH-Vejle har lige haft 14 personer med til DM i lydighed og agility i weekenden og jeg kan godt garantere for at alle kun er trænet med positiv forstærkning. En af dem blev danmarksmester.

  • #43   27. sep 2006 Bibbi : De sidste 7 sommerferier har jeg set på ulve, men hvad kender du da til dem ?
    Jaa, du kan sikkert tæmme en vild hingst og få den til at tro den er en kat, det er jeg da helt sikker på du kan.


  • #44   27. sep 2006 Kisser: Helt enig med dig ..

    har os hørt du er hundetræner kan det passe?
    Så lyt til hende folks smiley


  • #45   27. sep 2006 at sige nej hårdt og konatnt er ikke en straf. Sku MGP heller sige : nej lille søde vuffer det mås du ikke?? ej vel?

  • #46   27. sep 2006 jasko>> hvor har du studeret ulve henne?

  • #47   27. sep 2006 Mads - Det var også det jeg selv sagde, mange steder er det grotesk.

    Katrine - Meget præcist udtrykt! Er helt enig med dig.

    *MGP* - Ja, det var da lidt interessant.

    Mads - Jeg vil gerne svare: Ved at lade en løbsk tæve gå forbi fra LANG afstand og så stille og roligt formindske afstanden.


  • #48   27. sep 2006 For det første står der med STORT i programmets start, at disse metoder IKKE må bruges uden, at have kontaktet en adfærdsbehandler...


    Selvfølgelig bruger man da heller ikke disse metoder, hvis man har kontrol over sin hund, som flere i denne tråd åbenbart har...Hvorfor skulle man da os det?

    Ofte er hundene blevet dømt til døden af andre adfærdsbehandler inden han får dem, hvorfor det er deres sidste chance...

    Nej jeg har aldrig brugt vold eller hårde metoder....Men come on...Cut the man some slack...
    Det er da de inkompetente hundeejere deres sørge for, at sætte den stakkels hund i, hver en situation....Cecar giver dem den sidste chance...

    Måske vi skulle få ham til DK så de 15.000 der bliver aflivet, hvert år af samme problemer kunne få en chance...GAZ...det er ejeren og ikke Cecar der er problemet, som jeg tolker af artiklen...

    Og lige til sidst...Så har faktisk set ham bruge godbider..

    Hvilket vi os gør os i herhjemme, fordi vi ingen problemer har...


  • #49   27. sep 2006 *MGP* - Det husker jeg også tydeligt. Det var skærkkeligt!

    Mads - Hvorfor er det du ikke fortæller om dit ulve studeren?


  • #50   27. sep 2006 behøver en hund nu os skumbad???*gg*

  • #51   27. sep 2006 gazellen>> det var jasko der studerer ulve

  • #52   27. sep 2006 Mads - Det gør du ved at vænne den til det fra start af! Og fortælle den at den er sååå dyyyyyygtig når den går ind under vandet frivilligt. Og det kræver tålmodighed - noget som mange ikke har, desværre.

  • #53   27. sep 2006 mor til fire - det er sandt. Undskyld *S* Håber jeg kan tilgives.

    Mads - Undskyld smiley Der gik lige kage i det med navnene.


  • #54   27. sep 2006 gazellen>> hva så hvis det er en man har haft i 2 mdr der er 2 år gammel?

  • #55   27. sep 2006 Der er meget stor forskel på at bruge et nej (som vi i øvrigt aldrig bruger i indlæringen) og så bruge de metoder som Cecar Milan bruger. Det er fysisk magt han bruger.

  • #56   27. sep 2006 øehh.. jamen self*gg*.. du har da intet sagt der fik mit tiz t aT KOGE.. argh... skide caps lock*lol*

  • #57   27. sep 2006 Det har jeg i Bosnien, sammen med min familie, Har ikke ligefrem studeret dem, hvor jeg skrev ned hvordan deres adfærd var og sådan noget, men jeg har da siddet og kigget på hvordan de var og opførte sig . !

    Til de kloge, svar lige på Mads's spørgsmål, hvordan han får sin hund til at nyde et bad smiley der er jo mange hunde som slet ikke kan lide vand.


  • #58   27. sep 2006 Mor til fire & Mads - Tålmodighed! Man sætter sig og læser en bog på badeværelset mens man venter på at hunden går derud UDEN VAND I BRUSEREN! Hunden ved sandsynligvis godt at på badeværelset bliver den badet. Og så opbygger man ligeså stille en tillid.

  • #59   27. sep 2006 jasko - Det var også det jeg mente:-)

  • #60   27. sep 2006 Mads D: Det kan jeg se smiley *g*

    Kisser, hvad synes du om hans metoder ?


  • #61   27. sep 2006 jasko & Mads - Okay så! Hvor lang en beskrivelse vil i have omkring øvelsen?

  • #62   27. sep 2006 gazellen>> okay.. han går med glæde ud på badeværelset hvorefter han lægger sig t a sove*lol* Hvis jeg skal være tålmodig skal jeg jo så sidde der hele dagen*lol*

  • #63   27. sep 2006 Mads - Så er tilliden, efter min mening, ikke på plads. Det gælder også om at lære sin hund, som muligvis er cross-over hund, at ignorering er en "straf".

  • #64   27. sep 2006 mor til fire, jaske & Mads - Hvorfor kun tage hunden på badeværelset når den skal i bad? Min hund er der ofte og er kun i bad derude sjældent. På den måde er badeværelse IKKE = bad.

  • #65   27. sep 2006 *MGP* - Nej så har man et alvorligt problem! Man kan da ikke træne på én måde uden at tro på den måde. Så er man i hvert fald..Speciel!

  • #66   27. sep 2006 Mads - Det er da rigtigt nok, men derfor er straf ikke eneste udvej. Ikke fordi jeg vil genere, men hvordan kan du lyde så sikker på at det ikke virker på din hund når du ikke har prøvet?

  • #67   27. sep 2006 ..og Rom blev jo heller ikke bygget på en dag!

  • #68   27. sep 2006 gazellen>> min hund er hvor jeg er.. og når jeg r på wc går han m, når jeg skifter børn el bader dem er han med... men i bad.. næ du.. hellere i vandet*ss*

  • #69   27. sep 2006 Mads - Hvis du har prøvet vil du så dele ud af erfaringerne?

    *MGP* - Jeg har det sådan, at hvis ens hund ikke gider "uanset hvad", så har man ikke prøvet alt! -Man mangler nemlig at prøve på den måde der er rigtig for ens hund. Det er jo så bare min opfattelse.


  • #70   27. sep 2006 Mads - Findes der et lidt mere hverdags-agtigt-udtryk for den race ? *GG*

  • #71   27. sep 2006 Mads - Se det tænkte jeg jo nok *GG*

  • #72   27. sep 2006 Mads - Okay! Tak smiley

  • #73   27. sep 2006 Okay...i confess

    Jeg faktisk brugt noget der lignede Cecars metoder..
    -Den gang han var en 6 måneder ung hanhund der stod han vandret i linen (på et løsområde) fordi der svansede en tæve i løb forbi...

    Og ja...jeg burde nok fortryde, at jeg holdt ham stramt i linen for jeg skulle have ladet ham gå løs med den svansede tæve i håb om mine godbider...(med tålmodighed selvfølgelig) kunne få hans opmærksomhed...fuck om der kom hvalpe..Det er jo positiv forstækning jeg skulle have brugt...;-)

    Og så har jeg iøvrigt os tvunget min hund i bad dvs dengang han var 10 uger og skulle vænnes til bad...Jeg tog ham op på armen og op i vasken så blev han badet i lunkent vand... Men han elsker tilgengæld bad idag

    Samt klemt hans hale i bildøren smiley Det kan man i hvert fald ikke kalde positiv forstærkning ;-/...Men heldigvis stoler han så meget på mig, at han hopper gladeligt ind igen og igen smiley

    Så jeg har faktisk syndet...


  • #74   27. sep 2006 *MGP* - Sådan forstår jeg også indlægget.

  • #75   27. sep 2006 Mads - *GG* Min er en MDLP'er - Mors Dejlige Lækre Pige.



  • #76   27. sep 2006 *MGP* - Den parallel ville jeg også umiddelbart drage. Men det har ikke samme effekt alligevel. For hvis vi har en hund der bliver straffet og belønnet dagligt, så er det straffen der fylder mest. Det må være derfor ros ikke har den ønskede effekt nogen steder.

  • #77   27. sep 2006 Jeg er ked af det venner, men jeg vil smutte ned til lidt familiehygge. Tak for en lang og rimelig sober debat. Rart at se nogen er i stand til at beherske sig og skrive pænt til hinanden smiley Jeg læser indlægget igennem i morgen tidlig omkring kvarter i otte, så hvis nogen er morgenfriske kan jeg fanges der.

    Hyg jer, og fortsat god debat!


  • #78   27. sep 2006 Der er vel forskel på ens egen hund, som man har lært lydighed med positiv forstækning og hunde med adfærdsproblemer?

    Jeg kunne da aldrig finde på, at gå med kvælerhalsbånd...Min hund går jo pænt..

    Men, hvis jeg nu fik stukket en frådende pitbull i hånden der er tændt på at angribe en hund på modsatte fortov...
    Hvad gør man så???


  • #79   27. sep 2006 Jeg er så heldig at jeg selv kan vælge frit mellem hvem og hvad jeg kan li´. Hverken forfatteren til artiklen eller "hundehviskeren" er min kop the.

  • #80   27. sep 2006 Jamen der hvor cecar er, er de jo ikke ulovlige...

    Men så lad os sige en frådende mastiff eller labrador, du må selv bestemme...

    Og er jeg så heller ikke fan af, hverken det ene eller det andet jeg flexer med mine egne hjemmelavet metoder, som er skæddersyet min hund smiley

    Jeg spøg bare om, hvad man gør i sådan en situation??


  • #81   27. sep 2006 Godt så...


    Jeg var så den der gik med Murphy på den anden side af fortorvet for 3 uger siden....Og heldigvis gik hans hunds line ikke i stykker for så havde min hund været død..

    Og ja jeg havde os givet den dødsprøjten....Men det gjorde Cecar ikke med den fra USA den lærte det...

    Fordi han brugte Cecar Milan metoder...hehe

    Nåh nu skal jeg ud med Murphisten



  • #82   27. sep 2006 Min holdning er altså at man ikke bør vise *træning* og *gode råd* i den bedste sendetid og forvente at ingen bruger det.. Jeg var da ligeglad da Jackass havde deres kloner, men for søren da, her går det jo ud over uskyldige dyr. Og som Casey skriver, er der langt fra problem-hunde til den gængse danske familie-hund. Men det betyder jo så også at CM's metoder netop ikke henvender sig til den seergruppe (som tilsyneladende bruger det alligevel fordi det jo virkede i flimmeren)!


  • #83   28. sep 2006 Karin Grimm er jeg 100% enig med. Jeg følger altid med i hundehviskeren, da han er en person som virkelig kan sætte sig ind i hvad en hund er. Mange (undskylder, hvis der er nogen herinde som skulle føle sig forulempet) som har hund, ser deres hund som deres barn. En hund bliver ALDRIG et barn, bliver aldrig en del af den menneskelige verden, og skal derfor behandles som en hund. Jeg siger ikke at man skal tæve sin hund osv, men at man skal vise sig som en god leder, i stedet for en der bare pylrer sin vuffer, tage den op osv.

    Kan huske en gang der ringede min søster til mig, og var så begejstret efter at have set hundehviskeren i aktion. "jamen det er jo præcis de samme metoder du bruger, er så stolt af dig" smiley Watch and learn, som man siger, og det virker...
    Jeg kan kun nævne en ting som jeg ikke rigtig bryder mig om og det er pighalsbånd, men ellers har jeg ALDRIG set ham "straffe" en hund.

    Nogen herinde der ser underkastning som grov straf??


  • #84   8. apr 2013 Ærligt.... så synes jeg at ham Ceasar er en klaphat.
    Ja man skal vise sig som en god leder, men det kan gøres uden at man behøver at kaste sin hund til jorden og ligge sig oven på den, fordi den har gjort noget forkert. Den form for irettesættelses metoder skaber ikke et bånd med kærlighed og respekt - tværtimod. Man tvinger hunden til at gøre kommandoerne, fordi man som ejer ikke har tålmodigheden nok til at samarbejde med hunden. Der er STOR forskel på at samarbejde med hunden og på at tvinge hunden til at gøre det den skal. Jeg er STOR modstander af hans metoder, og de gammeldags metoder. Kan simpelthen ikke udstå dem.


  • #86   8. apr 2013 Lol, tak Maj-Britt. Det havde jeg ikke set smiley Den dukkede op ude i siden - da jeg var i en anden tråd smiley

Kommentér på:
Hundehviskeren

Annonce