3.522 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Alpha Spirit? Eller et andet mærke? Alpha Spirit? Eller et andet mærke?
Jeg har en skøn Fransk Bulldog, som har lidt tildens til allergi, og skal derfor finde det mest optimale foder til hende.
Jeg ville gerne høre lidt om jeres erfaring med Alpha Spirit?
- hilsen Bertas mor der er lidt kulret hvad angår hundefoder-junglen!
0 synes godt om
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
Dog skal man huske at give ben ved siden af, da fodret er semi tørt.
Den skal fås i to varianter, en med fisk og en med blandet kød.
Jeg har køb en fiske udgave og giver sammen med mit barf, da min hund ikke gider rå fisk.
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
Har selv brugt det til min Ziva, og hun fungerede rigtig godt på det, hun gider det bare ikk rigtig mere, så nu prøver vi Real Nature Wilderness
jan 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 5 Svar: 283
aug 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 5
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
Fodret er virkelig godt til hunde der er kræsne.
Vi sælger det dog mest som godbidder til træning, da de har en god størrelse og konsistens der er perfekt til en hurtig træningsgodbid... og de fleste hunde vil gøre "hvad som helst" for disse godbidder
Nu er det svært at komme med et godt forslag til foder, når du skriver at din hund har tendens til allergi, da jeg ikke ved hvad det er den er allergisk over.
Det er dog mange -rigtigt mange hunde der trives fantastisk godt på det norske råfoder Vom og Hundemat, men igen det afhænger jo lidt af hvad din hund er overfølsom overfor.
Brit-Pølserne er også noget der er meget populært, velsmagende og godt til mange allergihunde. Disse pølser behøver ikke opbevares i fryseren og er dermed meget nemme at "gå til".
Med venlig hilsen
Peter
dec 2011
Derfor kan det være en god ide at give rå knogler, eller en god kvalitet af tandrensende tyggestænger. Så der ikke opstår så meget tandsten.
aug 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 5
Og til jer andre - tusind tak for jeres svar! Det er rart med lidt hjælp når man er lidt grøn
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
et der undrer er at der med 85 % kød kun er 35 % protein,
så mener kødet er vådt grøntsagerne er tørret, s vil færdig foder nok indeholde ca. 55 % kød
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
Nu er det jo sjældent mere end 20-25% protein i rent kød, så jeg ved ikke helt hvor du vil hen med din kalkulation.
okt 2012
der er nok 85 % inden produktionen starter. men i det færdige produkt noget mindre
dec 2011
okt 2012
dec 2011
Der er jo stadig den samme "volumen" af kød, men den vejer mindre da noget af vandet er forsvundet.
Det er det samme når du tørre kød.
okt 2012
mener du heller ikke der er forskel på fodret hvis der er 85 % frisk kød eller 85 % tørret kød i ingredienslisten
Alpha Spirit? Eller et andet mærke?