{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Denice
Denice
Tilmeldt:
7. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Anbefal en hunderace {{forumTopicSubject}}

Vi har desværre lige måtte aflive vores elskede Labrador pga. sygdom, og vi vil derfor have en ny hund/hvalp inden så længe. Vi var glade for Labrador racen og hælder også til den igen, men vi overvejer at finde en anden race denne gang, for at prøve noget nyt.
Er der nogen der har et godt bud på en race der vil passe til os? Den skal opfylde følgende kriterier:

- Den skal være rimelig aktiv. Vi er en aktiv familie og den vil komme med mange steder hvor den vil få lov at bevæge sig. Den vil med tiden komme med på løbeture a 5-10 km pr. gang flere gange om ugen. Dog er vi også en travl familie, så den skal også kunne indfinde sig med hvis den en enkelt dag kun kommer på "normale" gåture.
- Den skal have flair for træning. Gerne jagttræning. Dog vil den ikke komme på rigtig jagt lige pt.
- Den skal kunne acceptere vores 2 drenge på 4 år og 1,5 år, som er et par aktive drenge, som til tider er ret støjende og ulydige smiley De var virkelig glade for vores gamle hund, og ved hvordan de skal omgåes den.
- Størrelsen er ikke så vigtig, men mellemstørrelse vil passe bedst.
- Pelspleje er ikke et problem, men det ville være dejligt hvis den ikke fælder helt sindssygt.
- Den skal helst ikke have for meget vagthund i sig og den skal ikke have tendens til at gø.

Kom med et gratis forslag.. så har vi lidt at researche efter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en hunderace
  • #2   7. sep 2015 Hvad med flatcoated retriever?

  • #3   7. sep 2015 En meget aktiv race, smuk, venlig, nem at træne med (ihvertfald dem jeg har).

    profilbillede
  • #4   7. sep 2015 En Golden Retriever smiley

  • #5   7. sep 2015 Kleiner Münsterländer, dog er der nogle damp hunde imellem, men ellers er det en meget lærenem hund og ja ham jeg har er nemmere end nem, jeg har jagt trænet lidt og nu er vi startet til agility hvilket vi begge er pjattet med, selvom min ikke bruges til jagt, får han stadig lov til at snuse til faget og ved bestemt godt hvad en fasan er smiley pelsplejen er minima og ja de Münsterländere jeg har mødt er nogle glade hunde og ellers er der nova scotia duck tolling retriever, det er også en hund i mellemstørrelse og som er frisk på motion og at lære en masse

  • #7   7. sep 2015 Jeg synes at I skal kredse ind, hvilken type hund I ønsker, og tage kontakt med opdrættere af de racer, komme på besøg og have racerne i "hænderne", udstillinger og skuer, der er vi som regel fokuserede på hundene, så der er ikke så meget tid til smalltalk. Så af sted til opdrætterne og kig hunde, vi taler meget gerne om vores hunde smiley

  • #8   7. sep 2015 Hvad med en puddel?
    De er meget kloge, aktive og godmodige. Ved dog ikke, om de kan have en tendens til gøen, men de er meget lærenemme, så man burde kunne lære dem at lade være.


  • Denice
    Denice Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   7. sep 2015 Tak for alle input, vi vil kigge nærmere.. og rigtig god ide med at ta ud og besøge nogle opdrættere m.m... vi har ikke travlt, så vi har masser af tid til at undersøge smiley

    Vi vil gerne prøve noget nyt da den labrador vi havde var en stor og lidt tung hund. Vi vil gerne have en lidt mindre og lidt mere "adræt".. Dog har vi på ingen måde afskrevet labdradoren, da det er en fantastisk race, og det skulle heller ik undre mig hvis det er der vi lander igen smiley Men vi er åben for at der findes andre racer, som måske kunnne være spændende for os smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #10   7. sep 2015 Vizslaen kunne være et godt bud, hvis I ønsker en lettere og mere adræt hund end en labrador.

    Vizslaen kræver motion og aktivering på omtrent samme niveau som en labrador af jagtlinjer, og et par dage uden anden aktivering end gåture bør ikke være noget problem. Vizslaen er temperamentsmæssigt lidt blødere end labben, og det skal man kunne lide for at elske racen. Til gengæld er vizslaen meget hengiven og kontaktsøgende - og de elsker som regel børn.

    I skal dog være opmærksomme på, at visse linjer har tendens til nervøsitet og/eller stress, så det er vigtigt at være kritisk, når det gælder valg af opdrætter, ligesom det er drønvigtigt at træne "ro" med hvalpen fra start.

    Min egen ruhårede er nok lidt mere vagtsom end gennemsnittet, men det bliver sjældent til mere end et enkelt "vov" - og aldrig vedvarende gøen.


  • #11   7. sep 2015 Ellers kig på labrador af jagtlinier.. De er IKKE tunge, men kræver altså aktivering og træning.. samt at lave noget hver dag.

  • Denice
    Denice Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   11. sep 2015 Vi er vidst gået lidt på jagt efter at se mere til tolleren.. Den lyder til at være noget for os, og vi har aftalt et besøg hos en opdrætter.. Det bliver lidt spændende smiley

  • #17   11. sep 2015 I skal dog være opmærksom på sindet..

  • Denice
    Denice Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #18   11. sep 2015 Det skal vi nok.. Det er bare et besøg, ingen beslutninger er taget smiley

Kommentér på:
Anbefal en hunderace

Annonce