1.524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Langhåret hund + dækken = knuder! HJÆLP Langhåret hund + dækken = knuder! HJÆLP

Kære HG'er! Hjælp!

Nu er Ema efterhånden 1,5 år, dermed i fuld pels og vi går en vinter i møde hvor dækkener er nødvendige!

Men hvad hulen gør I andre med hunde i fuld pels?
Hun er jo en stor knude når hun har haft dækken på, endda også ved minimal bevægelse!

Jeg har overvejet at sy en helt slim dragt til hende, som hun kan have under dækkenet for at se om det kan hjælpe. Evt i et silkeline stof eller et helt stramt elastisk stof.
Men aner ikke om det kan lade sig gøre.

Hvad hulen gør I andre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhåret hund + dækken = knuder! HJÆLP
  • #1   13. sep 2015 Er er mine jo fuldpelset over hele kroppen, så vi nøjes med regndragt. Det filtre ikke, fordi der ikke er for i.
    Men om det er nok til din race ved jeg ikke.

• #2   13. sep 2015 Ginne - jeg syntes bare at selv regnfrakke får hende til at knude op over skulderbladene omkring halsen og på brystet.

Ved alm gåtur er regnjakke nok, men når vi et afsted 1,5-2 timer på træningspladsen i alt vejr er en regnjakke ikke nok til at holde varmen i smiley

• #3   13. sep 2015 Jeg tænker(uden at kende til den pelstype) at det vil betyde en del hvad indersiden af dæknet er lavet af, hvis det er fleece, bomuld kunne jeg forstille mig at der kunne komme knuder, men hvis det er noget glat polyester lignede noget, så tænker at der måske ikke kommer så nemt. Jeg tænker også at faconen og pasformen betyder en del.

• #4   13. sep 2015 AboutMyDog

Jeg er ret sikker på, at der er forskel på stoffet og modellen
    Jeg har efterhånden prøvet og købt så meget forskelligt, men syntes det er skruen uden ende.

Så håber lidt på nogle gode ideer Herinde

• #5   13. sep 2015 Jeg ved ikke om det er bedre - har ikke selv prøvet det, men hvad med en trøje inderst som ikke kan glide rundt og som sidder til og varmer, og så regndækkenet udenover som så slider på trøjen fremfor på pelsen?

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #6   13. sep 2015 Jeg har en bomuldshund som også har lidt lang pels. Vi bruger en fleecs trøje ben samt et regn dækken med ben oven på fleecs trøjen begge to fra Hurtta. Håber det giver mening lidt svært at forklar. smiley

• #8   13. sep 2015 Nu er det ret meget forskel på en papillion og Løwchen pels.

Min har ingen underuld og bliver våd indtil huden - så ja, jeg er ret sikker på at de har behov for dækkener.

• #9   13. sep 2015 Hvis TS har sin hund i udstillingsklip, så vil et dækken være nødvendig i den danske efterår og vinter.

• #10   14. sep 2015 Ikke at jeg har forstand på det, men er en Löwchen ikke ligesom en pudel? Den har langt hår på de områder, som ellers ville blive kølet ned, altså brystkasse/overkrop, hoved og led på benene. Derfor denne klipning. Jeg ville i så fald ikke bruge dækken, men et tæppe over i pauserne, hvis man er til træning. Men belær mig gerne smiley
    Kan den ikke være i "bamseklip" i de perioder, der ikke ligger lige op til en udstilling?

• #12   14. sep 2015 Miemiv - jo de er klippet som pudlen. Problemet er når der er vådt, almindelig efterårs vejr hvor der er tørt kan de godt holde varmen når de er i bevægelse. Når vi er til agility har hun dækkenet af når hun løber på banen og det på i "pauserne".

Så snart der er fugtigt i vejret og de bliver våd i pelsen begynder hun at fryse hvilket hverken er smart ift musklerne eller forkølelse osv.

Bamseklip - pelsen tager ca 1 år om at vokse ud, så det dur ikke rigtigt.
    Dernæst elsker jeg klipningen, så om hun blev udstillet eller ej, ville hun ikke skulle bamseklippes smiley

• #14   14. sep 2015 Nu omhandler mit spørgsmål råd og erfaring om hvad andre med hunde i fuld pels gør ift. Dækkener, komme råd om hvordan min hund skal luftes i vinter perioden.
    Jeg børster hende gerne ud efter hun har haft dækken på, men var der noget erfaringer fra andre, der kunne mindske knuderne ville det jo være dejligt.

• #15   14. sep 2015 Jeg der er nogle udstillings folk der bruger satin dækkener - kunne det være en mulighed at have inden under et varmt dækken?

• #16   14. sep 2015 Camilla - det skal helt klart undersøges smiley tak

Kommentér på:
Langhåret hund + dækken = knuder! HJÆLP

Annonce