{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til hvad hunden er undersøgt for
  • #3   24. sep 2015 Krumme: Tak for svar, blødersygdom har jeg aldrig før hørt om ifm. hunde, det lyder ikke rart.

• #4   24. sep 2015 Krumme: Du skulle ikke tilfældigvis vide noget om dette også

DLA-Gene (Haplotypenbestimmung)

Jeg har googlet det og kan forstå det er noget med immunforsvaret, men det er ikke helt let at forstå beskrivelsen fordi der er så mange fagudtryk jeg ikke kender (i hvert fald ikke på hverken engelsk eller tysk)

• #6   24. sep 2015 Ok, men tak.

• #7   24. sep 2015 I min ene race er vW, noget der er i mange hunde i racen, det er kun grad 1, men i avl skal man kun parre fri/fri eller fri/bærer, det er en blødersygdom, som man skal tage hensyn til hvis hunden f.eks skal opereres.

• #8   24. sep 2015 Så vidt jeg har forstået, så er DLA - gener Haplotypbestimmung noget med immunforsvaret.
    DLA gener er dem, som gør os modstandsdygtige over for for sygdomme.

Det mest normale er at man har ca 200 DLA gener, men for nogle racer er disse skrumpet ind til 20.
    Des flere DLA gener hunden har, des bedre.

• #9   24. sep 2015 Bumble bee: Ok det lyder som en grim sygedom, heldigvis kunne jeg læse at det ikke er set i min race, men i dobberen og så er man bare på forkant, men er ikke sikker på det er obligatorisk at tjekke.

Anni: Tak for forklaringen, er det så antallet man tjekker, når man laver test?

Synes det er nogle ret voldsomme sygedomme der er blevet tjekket for, håber det ikke bliver et stort problem i racen.

• #10   24. sep 2015 Ja, det er antallet man tjekker for.

Synes at det er flot at de tjekker for så meget. Er det en hund du er ved t købe ?

• #11   25. sep 2015 Anni.
    Nej, jeg kigger lidt efter hvad der skal tjekkes for, har selv en tæve af racen.

• #12   25. sep 2015 vW er som sagt en blødersygdom. Men den findes i mange grader. Jeg har selv en meget mild form og den mærker jeg ikke noget til. Det var en læge der operede mig for blindtarmsbetændelse, der fik mistanken. Så det blev selvfølgelig undersøgt og jo, det havde jeg sørme.
    Men der er selvfølgelig ikke nogen grund til ligefrem at avle på hunde der har sygdommen.
    Det lader til at den Tyske Pinscher og Dobermann ikke bare deler et fælles ophav men desværre også deler sygdomme smiley

• #13   25. sep 2015 Mette Marie.
    troede egentlig kun det var mænd der fik bløder sygdom, mens kvinder var bærer.

Som jeg forstår på det link krumme satte ind, så er blødersygdommen vist ikke et problem i racen men da de er beslægtet med dobberen så er chance for at problemet er der et sted.

Kommentér på:
Hjælp til hvad hunden er undersøgt for

Annonce