4.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

hundefoder hvor der har været mus i? hundefoder hvor der har været mus i?

goddag
jeg har lige for nogle minutter siden aflivet en mus i min pose med hundepiller. nu tænker jeg bare om hunden stadig kunne få det, da der er blod. eller har det ikke noget og sige?

og ja vi har tænkt os at købe en metalspand smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundefoder hvor der har været mus i?
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #2   28. sep 2015 Jeg smed vores pose ud efter der havde været mus i.

• #3   28. sep 2015 Mus kan være smittebærere af alt muligt, så ville slet ikke betænke mig ved at drøne det ud. Ingen grund til at satse...også for jeres skyld smiley

• #4   28. sep 2015 det var også min første tanke, det var bare lige med at smide 10 kg foder ud smiley

evt nogle gode steder at finde sådan en metalspand? så må i endelig sige tio

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #5   28. sep 2015 Min første tanke er at en metal skraldespand måske kan bruges?

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/90099049/

• #6   28. sep 2015 Denne type foderspand er uden tvivl den bedste jeg har haft: http://dyrelageret.dk/hundefoder-100/foderspand-til-hundefoder-eller-kattefoder-p1938

Har faktisk lige bestilt en mere, fordi min gamle royal canin spand lige er gået i stykker (har to spande, en RC og ovennævnte model).

• #9   28. sep 2015 Maj-Britt

Haste indlægger hunden - prompte ! smiley

• #10   28. sep 2015 Det er rigtig at mus er smittebærere, men jeg ville nu ikke smide foderet ud fordi der har været en mus i det.
    Hunden slikker og snuser rigtig mange steder hvor der har været mus og hvor musene har tisset, blandt andet når de graver efter mus.
    Når hunden står og snuser et sted, kan vi jo hellere ikke vide om det er muse/rottefærd den snuser efter.
    Skal vi så lade være med at lade vores hunde leve som hund af angst for at den bliver smittet ?
    Og som Maj-Britt skriver, hvad hvis den æder en mus ? Er det så til dyrlægen og få en udpumpning....................

• #11   28. sep 2015 Ville heller ikke turde af samme grund som de andre :s

• #12   28. sep 2015 Tjaa, min ene hund har spist adskillige mus gennem sit liv, både voksne mus og museunger som hun selv har gravet op af jorden, det er hun da aldrig blevet syg af og nu er hun 10 år. Så uden at vide det, så tror jeg ik at det er så farligt...

• #13   28. sep 2015 det er ikke så meget at der har siddet en mus i posen. mere det at under aflivningen kom der blod i posen. troede ikke gaspistolen var så vild, så der var blod over det hele. i det mindste døde den med det samme smiley

og det skal være en metalspand ellers bider de sig jo bare igennem smiley
    hundefoder er nemlig genialt i fælder

• #14   28. sep 2015 jeg har også tænkt hvor farlig det lige kan være. men ved også af erfaring at katte tåler mere end hunde, så var bare urolig ved tanken smiley

• #15   28. sep 2015 Maj-britt
    Hvad gør man så, hvis ens hund æder en mus??

Så længe musen ikke når at skide hunden i munden, så overlever den nok smiley

• #17   28. sep 2015 ja det er ikke lort med blodet jeg var bekymret for

• #18   28. sep 2015 Rene Skov - en ordenlig foderspand i plastik kan de bestemt heller ikke gnave sig igennem. Det du skal huske er at finde en der er lufttæt, så foderet holder sig bedst.

• #19   28. sep 2015 lige nu står posen bare åben, så det var nu mere ideen i at få noget de ikke kan komme i smiley

ved min far bruger en fra royal canin som ligner lidt en kæmpe malerspand

• #21   28. sep 2015 den har jeg også set men tror nu ikke den er af metal smiley

og da jeg bor på landet gider jeg ikke tage chancen med en Plastik spand

• #22   28. sep 2015 Blodet fra musen ville jeg heller ikke være bekymret for, jeg er sikker på at de mus min hund har spist også har haft blod i sig og de er blevet tygget.
    I forhold til afføring fra mus så er jeg også temmelig sikker på at musen ikke har gjort sig den ulejlighed at tømme dens tarmsystem inden min hund dræbte den.

Der er en som linker til en metal spand fra IKEA, så kan du bare købe to af dem til 40 l

• #23   28. sep 2015 det har du så hel rat i smiley

• #24   28. sep 2015 De mange gange min kat har haft en mus med hjem, har der nu været en del afføring bagi smiley

• #25   28. sep 2015 Olivers spand er i plastik, den er bare med sølvfarve, så den kan ligne metal.

Få fat i en metalspand i IKEA eller prøv evt. I det lokale byggemarked måske du kan være heldig.

• #26   28. sep 2015 super må lede efter noget så.

• #27   29. sep 2015 Efter at have haft en hund med leptospirose af en virusstamme, der netop kom fra mus, ville jeg ikke betænke mig ved at smide det ud.
    Jo, en hund kan finde på at spise en mus osv. Men Leptospirose er så grim en sygdom at enhver minimering af risiko for kontakt med museurin er værd at tage med. Min hund svævede mellem liv og død i 3 uger og var 8 mdr om at blive rask og hun har permanent skade på nyrene. Ganske vist en lille skade der ikke betyder noget i dagligdagen, men hendes nyrefunktion er ikke 100%. Smittekilden er museurin og mennesker kan også blive syge.

• #29   29. sep 2015 Birgitta det er en misforståelse at tro at frysning tager gør det af med bakterier og virus. Det kan rydde lidt ud i det men tænk på at de bakterier, virus og parasitter der naturligt forekommer her er designet til at kunne klare temmelig hård frost. Det de som regel ikke kan klare er gentagne gange frost og tø - og det er jo ikke en praksis der er særlig velegnet til foder/mad smiley

• #31   29. sep 2015 Som inkarneret hestepige gennem mange år kan jeg garantere at mus ikke kan æde sig igennem en ordenlig foderspand af plastik! smiley
    Jeg har også altid opbevaret hestens foder i standard, blå fodertønder af plastik uden problemer.

Jeg ville da altid sørge for at opbevare foderet lufttæt - det bliver det altså ikke i en metalspand fra IKEA..

• #32   29. sep 2015 Der er jeg ikke enig, Line - du har bare været heldig, at de ikke har bidt hul i dine tønder. I en hestestald er der andet spiseligt, så derfor kan man sagtens være heldig at de ikke går i fodertønderne, det har jeg selv oplevet.

Til gengæld stod vores fuglefoder sidste år ude på terassen i en af de gule plasttønder fra Pedigree, den klarede musene eller evt. rotter at gnave et stort fint hul i, så.....

Ligeledes har de bidt hul ind i vores havehyndeboks, hvor vi opbevarede frugt og grønt.

Møgkræ......

• #33   29. sep 2015 Køb en rundstrikket kat og problemet er løst smiley

• #34   29. sep 2015 Kirsten: det er også en helt anden slags plastik. Men en god, solid fodertønde har jeg dælme til gode at se et skadedyr tygge sig igennem..

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 8
    #35   30. sep 2015 Som de fleste andre her i tråden ville jeg heller ikke smide foderet ud, blot fordi der er kommet lidt museblod på.

Mht. spanden ville jeg altid holde mig til metalspande. Som flere andre nævner kan de fås i ikea, på byggemarkeder o.lign.

• #36   30. sep 2015 @Birgitta: Jo, der er rigtig mange arter af parasitter, der fint klare sig i dybfrossen tilstand i årevis. Grunden til dybfrysningen af rå fisk til Sushi er at marine rundorme, ikter og bændelorm ikke klare en dybfrysning helt så godt som de terrestiske. Meeeen heller ikke her er frysning nogen garanti for alt bliver slået ihjel og ikke alt fisk til Sushi behøver at blive frosset smiley
    Bakterier og virus, der er tilpasset livet på vores breddegrader har også en fin tolerance overfor frysning.
    Og ja i forbindelse med mus (og rotter) tænker jeg på en ganske bestemt bakteriefamilie: Leptospira familien. Der findes rigtig mange forskellige arter og de smitter både dyr og mennesker. Det 'heldige' er at leptospira arterne ikke overlever en langvarig frysning og derfor forsvinder fra miljøet om vinteren (overlever i de populationer af forskellige gnavere der er primært reservoir). De giver sygdommen leptospirose som kommer i mange varianter. Men alle alvorlige og nogle dødelige. Sygdommen smitter ved kontakt/indtagelse af urin indeholdende bakterien. Det er en sygdom der er i kraftig stigning i disse år, hvor vores klima bliver mildere og vintrene vådere. Det er - desværre - bare ikke helt gået op for alle dyrlæger - og læger endnu. Da min hund blev syg var jeg heldig at min egen dyrlæge ret hurtigt fik sendt os videre til et stort dyrehospital hvor der rent faktisk var en dyrlæge der havde set sygdommen før. Min hund var smitte med en stamme der blev opdaget ved Saxkøbing og som man kun troede fandtes i musepopulationen dernede. Min må nødvendigvis være blevet smittet i Køge/Herfølge området smiley Og hun er ikke hund der får lov at rende løs rundt i underskoven......
    Det menes at der årligt dør mange hunde sygdommen men uden en diagnose. Da den almindelige opfattelse er at det kun er noget der rammer jagthunde, der arbejder i fugtige skovområder i efteråret, så falder mistanken aldrig på leptospirose og hunden ender med nyresvigt. Flere og flere mennesker for diagnosen og der er mennesker der er døde af den her i DK inden for de seneste år. Man kan vaccinere sin hund - der var min også før hun blev syg, men selv den bedste vaccine dækker ikke alle leptospira arterne og den dækker kun ca 11 mdr.

Kommentér på:
hundefoder hvor der har været mus i?

Annonce