2.310 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Hun får flere og flere små sår? Hun får flere og flere små sår?

Bella startede med at få nogle små sår i ørene, som væskede temmelig meget.. Jeg troede bare det var fordi hun legede og at hun så var blevet nappet lidt i ørene som de kære hunde nu gør.. Men jeg synes at der kommer flere og flere af dem.. Og nu ikke kun ved ørene, men også på maven og generelt synes jeg at hun klør sig (ikke meget, men mere end hun plejer) og når man klør hende rundt omkring er hun simpelthen i himlen (ekstremt meget).. Hun kan slet ikke styre sig og grynter og puster af tilfredshed.. Hun har nu haft sårene i en uges tid.. Og det er nu jeg spørger jer, hvad det kan være? Vi passede for en lille måneds tids siden en hund der havde lidt hudproblemer.. kan han have smittet hende? Har I en anelse om hvad det kan være? Håber virkelig på jeres hjælp.. Ringer til dr. dyr på mandag og spørger, men det er bare rart evt. at vide hvad det kan være på forhånd og om man evt. kan dulme det på en eller anden måde..? På forhånd tak.. Man plejer altid at kunne få hjælp herinde.. smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun får flere og flere små sår?
  • #1   30. sep 2006 Nårh....det lille pus...ja, hvad søren kan det dog være....Ses vi i morgen ?

• #2   30. sep 2006 Desværre ikke lige i morgen.. Men forhåbentlig på næste søndag, alt afhængig af om Bella er kommet i løb.. Men hvis vi kan få hende passet næste søndag kommer vi i hvert fald og lytter.. smiley

• #3   30. sep 2006 Jeg kommer til at tænke på ringorm - men ved ikke om, om de kan være i ørerne. Min ene hund har haft ringorm, og det viste sig som små sår og røde plamager på maven, der kløede.

• #4   30. sep 2006 Lisa B: Hun har haft lopper, men dem skulle hun gerne være kommet af med.. Hun har fået loppekur og jævligt badning.. Min mor fandt en enkelt i går, men har tjekket hende i hovede og r.. og fandt intet.. Så tvivler alligevel lidt på at det er det, + at det hovedsageligt er inde i øret at hun har sår og der kommer lopperne jo ikke..

• #5   30. sep 2006 Okay Dina - held og lykke med dyrlægen ! smiley

• #6   30. sep 2006 Helle: Okay.. Jamen, Bella har jo både sår i ørerne og på maven..? Ringorm det smitter, ik? Og det smitter også mennesker har jeg hørt.. For så kan det godt være ringorm hunden som vi passede havde... Den fik også plamager af knopper og sår på maven og havde generelt meget tør og dårlig hud..

• #7   30. sep 2006 Er det inde i ørene såerne er?

Skab måske? Er såskoberne meget hårde?

• #8   30. sep 2006 Mange tak Sus.. Vi ses forhåbentlig næste søndag.. Giver smukke Sakki et møs fra os 3 herhjemme.. smiley

• #9   30. sep 2006 Der skulle selvfølgelig stå giv i stedet for giver..

• #10   30. sep 2006 Skab.. Det kunne det meget vel være. Mange hundeejere forveksler det med hudproblemer og aner ikke at det er skab, som altså smitter af ht..

• #11   30. sep 2006 Ja og det kør af pommeren til. Synes du skal tage til dr.dyr og få det checket. Hvis det er skab, så kan det være svært at komme af med.

• #12   30. sep 2006 * Schæferhunden *: Ja, de sidder inde i ørene.. Men kun i det ene.. Og så sidder der også lidt udvendigt...
    Hvilken form for behandling kræver skab?

• #13   30. sep 2006 Har også planer om at tage hende til dyrlægen.. Men ville bare høre hvad man evt. skulle forberede sig på...

• #14   30. sep 2006 aaaagh

Dina håber ikke det er noget der smitter

• #15   30. sep 2006 Min hund har lige haft det.. dvs hun er stadig i behandling for det nu.. Det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge hvordan de behandler det.
    Nogen giver indsprøjtninger med en uges mellmrum i en mdr og andre giver det som min har fået.. En pencelin kur og en pipette med et eller andet lidt halv skrabt i som de skal have to af med en mdr mellemrum.. Og de må ikke være sammen med andre hunde da det som sagt smitter meget og hurtigt..

• #16   30. sep 2006 Det med at det starter som sår og at de begynder at væske passer meget godt på netop skab.. Lugter de der sår hun har??

• #17   30. sep 2006 Janne: Tror nu ikke det er det, eftersom det også er kommet på maven og også er på ydersiden af øret.. Men alt er jo muligt.. Men ringer til vores dyrlæge i morgen og spørger ham hvad han mener det kan være..

• #18   30. sep 2006 Det skal lige siges at Bella ind imellem lider af øregangsbetændelse.. Så ved ikke om det kan have noget med det at gøre.. Men altså, så kan jeg ikke se hvorfor det kommer forskellige steder på kroppen..

Kæresten siger lige at han synes at det er blevet bedre og ligner bidsår.. Men dem på maven ligner nu umiddelbart ikke noget som tænder kunne gøre.. De er meget små og sidder lige tværs over for hinanden.. Det er sgu forvirrende..
    Men kæresten siger at sårene ikke lugter..

• #19   30. sep 2006 Gå ind og søg oplysninger om skab på nette, så kan man få lidt mere afvide om symtomer m.m... Det og kennelhoste er der desværre rigtig meget af for tiden..

• #20   30. sep 2006 Dina prøv og læs på www.netdyredoktor.dk - synes også det lyder som skab eller i hvert fald noget utøjs agtigt...

skab smitter meget så jeg ville ikke lufte hende et sted hvor der kommer mange hunde indtil du har talt med dyrlægen...

• #21   30. sep 2006 Mine fik indsprøjtninger. Min søsters hund indsprøjtning samt sebacil til at vaske ham i. Jeg ville dog ikke vaske mine i det stads pga alle de sår de havde - det må ha gjort ondt.

Men jeg måtte også til dyrlægen 2 gange før det gik helt væk. Over 3 måneder gik der. Min søsters anden hund gik heldigvis fri af det, selv om de gik sammen.

Jeg har læst på en side om skab, at det normalt kommer op ad benene og nede ved krydset, men det sad altså mange underlige steder på mine.
    Jeg har også læst et sted, at marsivn nemt kan være vært for skab, uden de er angrebet af det. Jeg troede ellers kun det var ræve og såen det kom fra. Men min niece havde 2 marsvin.

• #22   30. sep 2006 det er smart hvis man tager ind på KVL - de har en speciel licens så man kan få en pille der hedder Interceptor - så skal hunden bare have en pille om ugen i fire uger - ik noget besvær eller ildelugtende shampoo!

• #23   30. sep 2006 Ja, det kunne sgu godt lyde som skab, eftersom hun også har så omkring poterne og hårløshed.. :-s Tror hellere vi må prøve at høre vores "private" dyrlæge om han ikke kan kigge på hende i morgen.. Og så må vi jo desværre holde hende fra andre hunde.. smiley Øv hvor bliver det trist for hende, når hun nu er vant til at lege hver dag..

• #24   30. sep 2006 Min gamle hund døjede meget med stafylokokker. Det startede også som små knopper der udviklede sig til sår og som kløede helt afsindigt. I løbet af en halv time kunne han klø sig til blods overalt på kroppen, det var virkelig slemt. Han fik prednisolon og penicillin i en uendelighed.
    Jeg kom i tanke om at der var et mønster i sagen, det viste sig altid et par dage efter han havde været i bad.
    Han var af racen Dansk Spids, så der skulle jo sommetider pyntes lidt på (kuløren).
    Jeg spurgte dyrlægen , om det kunne være shampoen han ikke kunne tåle. Det var muligt, blev der sagt. Jeg gik over til at bruge clorhexidin shampo og han fik ikke stafylokokker efterfølgende.
    Hvis der har været en loppe og hunden har kløet sig, kan den naturlige bakteriebarriere være beskadiget og så er der grobund for stafylokokker (hudbetændelse)
    Det var min erfaring !!

• #25   30. sep 2006 Det kan være alt muligt jo - men jo få en dyrlæge til at kigge på hende - man skal helst både tage en blodprøve og et skrab af huden for at være sikker!

det er vigtigt med den rette diagnose!

Og ja - så lad være med at lade hende lege indtil i ved hvad det er

• #26   30. sep 2006 Nicola: OKAY.. Så må vi prøve at tage derind hvis det er skab hun har..

• #27   30. sep 2006 Hvorfor står der slet indlæg ved det jeg har skrevet. Er der nogen der kan svare på det ???

• #28   30. sep 2006 Ja det lyder sådan.. Bare med at få hende i behandling hurtigst muligt.. Jo længere man venter jo værre bliver det og bliver svære at komme af med..
    Fra en ræv bliver smittet med skab til den dør af det går der faktisk kun ca. 2 mdr... Så det er en voldsom mide den der:-(

Held og lykke med det..

• #29   30. sep 2006 Nicola.. Du har så ret:-)

• #30   30. sep 2006 Aase - det er bare fordi du har muligheden for at slette det du selv har skrevet : )

• #31   30. sep 2006 Nicola: Det må vi så gøre.. Og så få fat på dyrlægen i morgen.. Håber sgu at det er stafylokokker.. Vi er begyndt at bruge en mildt "blegende" shampoo (ved nu egentlig ikke om den er blegende, men det skulle være en mild shampoo til hvide hunde). Det kunne jo også være den hun ikke kan tåle.. Men frygter sgu ærlig talt lidt at det er skab.. smiley

Janne: Hvis det er skab skal jeg i hvert fald have fat på nogle bestemte hundeejere.. For så er det nok deres hund Bella har fået det fra..

• #32   30. sep 2006 Anja: Virkelig? smiley Ved du om hunde kan dø af det? Og hvis ja, hvor lang tid plejer der så at gå? For så skal jeg da virkelig advare de hundeejere hvis hund muligvis har smittet Bella.. Den hund har haft den form for hudproblemer i mange måneder uden tjek hos dyrlægen..

• #33   30. sep 2006 Tak for det, Nicola !
    jeg er ret ny i dette forum, så jeg kunne ikke rigtig forstå hvorfor der stod sådan.

• #34   30. sep 2006 Knuzzzzer til jer og søde tanker... :o)))

• #35   30. sep 2006 Dina..

der er stor sandsynelighed for at de ikke engang selv er klar over at det er skab deres hund har.. Tror de færreste ville være så uansvarlige at udsætte andres hunde for en smitte som denne eller andre for den sags skyld:-)

• #36   30. sep 2006 Anja: Hmm, ved nu ikke helt.. *g* Ej, det ville ingen hundeejere (forhåbentlig) gøre..

• #37   30. sep 2006 Dina..

Hunde kan dø af det, men det går ikke lige så hurtigt som det gør med ræven. Jeg har endnu ikke hørt om nogle tilfælde her i DK. Har dog læst om at de sker andre steder i verden hvor man ikke har det samme syn på hunde som vi har her i landet, steder hvor de ikke betragtes som kæledyr og de får derfor bare love at lide og dø langsomt... det er frygtligt er det..

Men start nu med at få hende undersøgt og så se hvad dr dyr siger til det. Som en anden i tråden sagde, så kan det jo være så meget. Selvom det lyder meget som skab hun har fået det lille pus:-( Jeg kan fortælle at min hund efter kun 1 uge havde det meget beder, Hendes sår er helt væk nu efter 14 dage og også den grimme lugt de bragte med sig. Hun klør ikke mere og har det meget bedre, så er det skab hun har fået er det ikke så svært at afhjælpe:-) Efter det jeg har læst og fået fortalt:-)

• #38   30. sep 2006 hmmm

betyder det at jeg skal have mine tjekket hos dyrlægen?

de er jo sammen med Bella hver dag

• #39   30. sep 2006 Janne: Vent til vi har været hos dyrlægen i morgen.. Så kan jeg lige skrive/ringe og fortælle hvad det var og om det overhovedet var noget..

Anja: Ok.. Bella lugter nu ikke (siger min kæreste.. Har ikke selv en særlig god lugtesans.. Er egentlig født uden).. Mennu må vi se hvad dyrlægen siger..

• #40   30. sep 2006 Tror aldrig hunde er døde af det - det ræve dør af, er ik selve miden, men at de klør sig meget, får sår og taber pelsen og de dør af udmattelse og sult...

Mennesker opdager det jo lang tid før det kommer så langt

Janne vent og se hvad Dinas dyrlæge siger på mandag inden du fiser afsted - hvis de ik klør sig, så har de det nok ik...

• #41   30. sep 2006 jamen de klør sig, men de har ikke lopper og så vidt jeg kan se ingen sår

sq svært at se på Vodka, al den pels

Dina. hvis det er det, så skal jeg personligt tage over til dem, og smide en dyrlæge regning til dem, mens jeg fortæller dem et par sandheder

• #42   30. sep 2006 Janne H: Deal.. Så kører jeg.. *g*

• #43   30. sep 2006 og vi skal vist lige have Lonni, Ulla og resten af søndags holdet med

• #44   30. sep 2006 Dina..

Jeg ved heller ikke om alle hunde kommer til at lugte grimt.. Men det er efter sårene har væsket, så kommer der sådan nogle gule skorper på (betændelse) og det stinker altså som rådent kød eller sådan noget.. Så vær du bar glad for at din vaps ikke har den lugt:-)

Igen så tænker jeg at det højst tænkeligt ikke ar overlagt eller med vilje at en hunde/ejer har smittet.. hvis det altså er skab.. Jeg mener du skrev jo selv her ind for at spørge om råd da du ikke ved hvad det er der er galt med din hund.. Mange forveksler det med Lopper og hudproblemer/overfølsomhed og reagere derfor ikke på det før end de opdager at loppekur ikke virker og det bliver mere synligt ved at de lugter og taber hår..
    Så måske kommer der ikke lige så meget ud af at skælde ud...smiler.. Bare en tanke:-)

• #45   30. sep 2006 Janne: Jep.. Man lad os nu lige se hvad dyrlægen siger så folk ikke bliver sindsygt nervøse.. *s*

• #46   30. sep 2006 jeps, men nu er jeg jo bare nervøs med i morgen, om ikke Vodka, Tabu og Columbo skal holdes væk fra de andre?

• #47   30. sep 2006 Anja: Jeg skælder skam ikke ud..? Men det er en meget lang historie som Janne kender til, som der ikke er nogen grund til at indblande andre i.. Men vi har vores grunde til vores fordomme.. Tromig.. smiley
    Men altså, indtil videre er det bare alm sår med størknet blod som hun har haft i nogle dage.. Men det kan godt være at vi bare har fanget det i et tidligt stadie...

• #48   30. sep 2006 Janne: Hmm...Ved det ikke.. Og kan jo desværre ikke komme så tidligt til dyrlægen i morgen..

• #49   30. sep 2006 Dina.. Okay sorry.. Det var bare sådan man forstod det når man læste det:-)
    Det er nogle gange også svært at opfange følelserne bag skriften korrekt..

Håber i hvert fald det bedste og det gælder også Jannes hunde naturligvis..

• #50   30. sep 2006 Anja: Ja, det ved jeg.. Har også selv problemer med at finde ud af det engang imellem.. Man kender jo ikke de forskellige brugers forhold til hinanden, osv... smiley
    Og tak for hjælpen.. *s*

• #51   30. sep 2006 tak

jeg håber nu mest for det bedste for Bella, fordi er hun rask er mine det jo osse *S*

• #52   30. sep 2006 Nej det er jo det:-) Og det var som da så lidt..

Hilsner herfra

• #53   30. sep 2006 Hov, lige et spørgsmål til.. Er der nogle der ved om enten skab eller pms kan være årsag til manglende lyst til mad? For synes godt nok ikke hun spiser særlig meget i forhold til hvad hun plejer.. Og vi fodrer hende altså med barf og det eneste vi kan få i hende i øjeblikket er skinketern og lign..? Ikke rigtig andet.. Og hun plejer altså at være vild med det rå kød.. smiley

Kommentér på:
Hun får flere og flere små sår?

Annonce