{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Humper hun? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes Sally ser forskelligt ud når hun traver om man ser hende fra venstre eller højre.

Kan i se om hun humper/trækker/skåner sig under løb? Eller er det bare hendes "kryds/skrå" afsæt der får hendes hud til at hoppe/falde på den ene side?

Jeg har spurgt dyrlægen. Og hun er specifikt overfladisk tjekket flere gange. Og der er er intet at bemærke. Muskler er jævnt fordelt.
Men jeg lægger alligevel altid mærke til det når vi løber. Hun viser selvfølgelig heller ingen tegn på smerter. Og hun på ingen måde "skåner" sig selv i fri udfoldelse hvor hun ellers ikke skal følge mig.

Det lidt svært at fange på video, men det er som der kommer et "fald" /humpen ved bagben/bugen når man ser på hendes højre side.

Ser i noget?

Venstre side:
https://www.youtube.com/watch?v=RqmdXb27tUw

Højre side
https://youtu.be/LqBTP3xFQeg

Højre ikke slowmotion
https://youtu.be/OEqH_vp-H7o

Det er svært at fange på video, men her ses det muligvis bedst
https://youtu.be/ItJQX6ZNaAE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humper hun?
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #1   28. apr 2018 for mig ser det mere ud som om at hun er roteret i rygsøjlen mod venstre, eller skæv i bagpartiet

    hvis man ser hvordan at hun sætter bagpoterne så er venstre bagoote markant længere mod højre end hvad højre er (i forhold til forben) .

    men det kan sagtens være video der snyder


  • #2   28. apr 2018 Hun ser ud som om hun går på 2 spor?

  • #3   28. apr 2018 Hun løber i en let forskudt stand fordi hun træder så langt ind under sig selv - hvilket umiddelbart skulle være en god ting og vidst meget normalt?

  • #4   28. apr 2018 Går på 2 spor?

  • #5   28. apr 2018 Ja jeg synes også jeg ser hun går på 2 spor, er hun blevet tjekket af en kiropraktor/massør? smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #6   28. apr 2018 dens spor skal være i lige linje, dvs. at man dkal kunne trække en lige streg mellem fodsporene fra forben og bagben.

  • #7   28. apr 2018 I heste verdenen ser man gerne at hesten kan træde op i sit eget hov spor eller lidt længere, jeg har hørt at det må hunde ikke kunne, de må ikke kunne træde over?

  • #8   28. apr 2018 Johnny....... Du kan prøve Frigast, når hun er på Havdrup Dyreklinik om onsdagen...... Hun er dyrlæge/kiropraktor/akupunktør.......



  • #9   28. apr 2018 Hun løber klart 2 spor i hurtig trav, men hun træder også langt. Er der nogen der ved hvad 2 spor kaldes på engelsk? Jeg synes ikke der er meget at finde på hunde på Dansk.

    Hun er aldrig været til kiropraktor.
    Tak for tip Mette - Det er alligevel snart tid til tjek og vaccine smiley


  • #10   29. apr 2018 På den første video synes jeg at kunne ane at benet ligesom laver en lille cirkel fra afsæt til det kommer tilbage på jorden.
    Den er ikke ret stor, det er ikke tydeligt, men jeg synes, det er der.
    Det er en lille aflastningsreaktion - og kalder på en kiropraktor smiley


  • #11   29. apr 2018 To andre ting - højre ben ser ud som om det tager kortere skridt end det venstre og der er tendens til lidt harehop i galop...

    Mit gæt er at hun trænger til lige at blive løsnet lidt i rygstykkerne smiley
    Og min mand tilføjer - det ser ud som om hun løber lidt hurtigere end hvad der er komfortabelt for hende smiley


  • #12   29. apr 2018 Tussind tak for input. Jeg har gået og observeret hende lidt ekstraordinært. Hun går umiddelbart kun 2 spor når hun traver.
    Hun har altid favoriseret at gå amble, hvilket altid har været lidt en udordring ifht træk, da det er et naturligt højere tempo.
    Cirklen kunne jeg ikke se, men jeg er heller ikke ekspert til at kigge efter den slags.

    Harehop ved jeg ikke helt hvad du mener? smiley

    Tempoet er altid svært, jeg prøver altid at holde det nede så tempoet bliver mere moderat og afslappet. Da hun netop sætter en fart der er lige på grænsen til skift i gallop. Men først efter et par kilometer sætter hun selv tempoet ned. På det nederste klip er i på vej hjem og der har hun sat tempoet ned. Hun er jo en der ville arbejde og yde konstant, så det er svært at vurdere hvad der er "selvvilje" og hvad der "arbejds-vilje".

    Jeg vil benytte mig af Mettes tip og sørge for et mere grundigt tjek af bevæge apparatet smiley


  • #14   29. apr 2018 Schæfere går ofte i to spor
    Alle mine har gjort det når de løb ret hurtigt trav.


  • #16   30. apr 2018 2 spor er jeg heller ikke som udgangspunkt nervøs for netop fordi hun træder så langt. Når hun tøf traver går hun lige. Det var mest for at se om nogen kunne se det jeg ser.

    Men uanset, så er det nok meget godt at få hende tjekket lidt mere grundigt end bare en dyrlæge der hiver lidt i hende. Så det er fint med er ekstra input jeg har fået. Hun er jo ikke just kendt for at spare dig selv smiley


Kommentér på:
Humper hun?

Annonce