{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Hvad laver i? {{forumTopicSubject}}

Synes det kunne være ret sjovt at høre om hvad i forskellige laver med jeres hunde og hvordan en typisk dag ser ud for jer med jeres hunde? smiley

Jeg selv går ofte en længere tur når jeg kommer hjem fra skole med Chico, lidt forskelligt hvor lang den er alt efter vejr og energi (nogle gange 1 time andre gange 3 timer) smiley om aftenen går vi til et område hvor der er plads til at træne og lege også lidt forskelligt hvor lang tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad laver i?
  • #1   6. okt 2015 Tja vi hygger altid når jeg kommer hjem, turen foregår om aftenen. Vi er for det meste i haven. Men vi træner inden jeg begynder at lave mad, hvor hun så sandelig kan gengive dem når jeg står med en lækker bøf på panden smiley

    Vi er lidt heldige at hun får lov til at være med i skolen fra tid til anden, men hun har også lært at ligge stille på sit tæppe smiley

    Lige for tiden prøver jeg at finde en sport vi kan gå til, der passer ind i mit skema, dog er det lidt besværligt smiley


  • #2   6. okt 2015 Pt bliver mine hunde hente ved mine forældre hvor de er blevet luftet (Esther har ondt i ryggen så hun må ikke noget smiley ) så de skal holdes adskilt. Så ligger jeg spor hver anden dag til Esther og Manfred er til hundetræning 2 gange om ugen og så træner jeg ham hver tirsdag inden jeg har mit hold..
    Før Esther blev syg. Blev de luftet når jeg kom hjem fra job længere tur gerne en 1 time eller der over. Så trænede jeg klikker inden for de dage vi ikke har hundetræningen. Og så en aften tisse tur..


  • #3   6. okt 2015 Hver morgen er ens - men ikke alle eftermiddage er ens.
    Om morgnen kommer hundene ud og tisse i haven, og så ind og putte i sengen i 10-20 min. hvorefter de får deres morgensmad ude på græsset og så er de alene hjemme i 4-7 timer.

    Eftermiddag/aften:
    Mandag: Gå en tur med andre chihuahuaer (starter fra på mandag) og så hjem til svigerforældrene.
    Tirsdag: Træning i politihundeforeningen - varierer, sidste gang var det svømning, idag er det rundering, næste gang er det lydighed og fremsendelser.
    Onsdag: Gå tur i en skov eller på en sportsplads, gerne med andre hundevenner.
    Tordag: Træning i Dansk Agility Forening. Pt. Rally - men håber på agility efter jul.
    Fredag: Gå tur i skov eller sportsplads - eller besøge mine svigerforældre eller min far. Her får hundene leget meget.

    Lørdag/søndag varierer MEGET. Men weekenderne er prioriteret til hundene, så der laver vi oftest kun noget de kan komme med til.

    Hver dag træner jeg lidt tricks der hjemme, det kommer helt af sig selv. smiley


  • #4   6. okt 2015 Det faste er tre ture om dagen. smiley
    Mandag: ca.30 min gåtur hvor avisen læses, nogen gange møder vi en hund, men sjældent at der skal leges noget særligt.. Derefter er jeg væk i 7 timer, når jeg er hjemme, går vi en tur på ca 1 time, hvor vi nogen gange træner lidt (meget forskelligt hvad), andre gange går vi bare. Aftentur omkring Kl.21-22 stykker, ca.20-30 min.
    Tirsdag: lang morgentur, ca 1-1,5 time med parkourtræning inkluderet. Jeg møder Kl.15, så inden da, en lille luftetur og så aftentur
    Onsdag: ofte som mandage
    Torsdag: ligner mandag, men har rallytræning om aftenen et par gange om måneden.
    Fredag: 30 min morgentur, eftermiddag: skovtur, da jeg har fri om fredagen smiley og self aftentur
    Lørdag: kort morgentur, tidlig eftermiddag: rally og fri ved fod eller parkour, skifter fra gang til gang smiley
    Søndag: skovtur.




  • #7   6. okt 2015 Vores uger er relativt ens, men vores dage er ikke.

    Mandage arbejder jeg som regel hjemmefra, så får hundene en lang løbetur om eftermiddagen, inden jeg tager ud og underviser hold. Når jeg kommer hjem igen ved 22 tiden får de en aftentur i snor.
    Hvis jeg ikke kan arbejde hjemmefra, så er de med på job i bilen, så kommer de med på pladsen og får lov at løbe en times tid/ halvanden inden mine kursister kommer. Og så sidder de i bilen indtil jeg er færdig. En hurtig tissetur og så kører vi hjem.

    Hver anden tirsdag har Wilma unghunde-jagttræning lige når jeg kommer hjem fra arbejde. Så kører vi direkte derfra til Johnas mantrailing. Karla får bare en løbetur.

    Onsdag har Wilma hvalpeagility efter arbejde. Karla og Johna får en løbetur uden snor. Evt tager vi en aftentur i snor senere, afhængigt af hvor sent vi kommer fra træningspladsen.

    Torsdag har Karla agilitytræning. Johna får en løbetur. Wilma træner søg og apportering.

    Hver anden fredag har wilma jagttræning lige efter arbejde. Karla og Johna får en løbetur. Evt er der en fælles gåtur i snor senere, igen afhængigt af hvor sent vi kommer fra træningspladsen.

    Weekenden er helliget prøver, fællesgåture med venner, strand eller skovture eller bare hygge i haven.


  • #8   7. okt 2015 Fredsfyldt:
    haha ja tror da gerne det med bøffen virker smiley

    har faktisk også haft Chico med i skole i en lang periode fordi jeg flyttede og han kunne ikke være alene det nye sted smiley er virkelig hyggeligt når de kan finde ud af det, Chico lå bare og sov i timerne på en stol smiley


  • #9   7. okt 2015 Ansofie:
    Ej hvor øv smiley kan se det er den unge af din, en skade eller? smiley


  • #10   7. okt 2015 BB
    Hvad er det for nogle hunde du har? smiley
    Men sikkert en rigtig god ide med en dag hvor der bliver lavet lidt andet end LP smiley altid godt med lidt afveksling smiley


  • #11   7. okt 2015 Linda
    Det er også ret svært at beskrive en typisk dag synes jeg smiley men sjovt at se hvad folk laver og hvilke hunde de har smiley


  • #12   7. okt 2015 Simone
    ej hvor super hyggeligt med en fast dag med tur med nogle andre hunde smiley


  • #14   7. okt 2015 BB
    Det er altså også en helt vildt lækker hund, har også en lille drøm om at få mig sådan en smiley

    Mon ikke også de har godt af at der sker lidt andet alligevel smiley


Kommentér på:
Hvad laver i?

Annonce