Fra Hills J/D til et andet foder {{forumTopicSubject}}
Vores engelske bulldog Carla får Hills J/D pga hun brækkede sit ben da hun var 4 Md gammel og for at mindske haltning og slidgigt så meget som muligt.. Foderet J/D er et fantastisk godt foder til "benet" da hun har meget let ved at få en lettere forstuvning- og det har vi også prøvet 1 gang- hun er lidt af en vild basse der elsker at løbe og springe omkring på vores gård.. Så kom hun på J/D og det er virkelig godt- Man kan ikke mærke på hende at det har været brækket og hun får hellere ikke en lettere forstuvning længere!
MEN hun skider meget mere på det foder at jeg overvejer at prøve et andet foder der ikke er fyldt med korn osv..
Jeg har kigget på Acana pasifica - den med fisk.. Men er der nok af glucosamin og chondroitinsulfat i, ?
Mvh Trine
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
http://www.acana.com/wp-content/uploads/2013/01/2014_Pacifica_Dog.pdf
http://www.hillspet.dk/da-dk/products/pd-canine-prescription-diet-jd-dry.html
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Der findes så mange gode ledtilskud, f.eks. Hokamix Gelenk+, Solanum Flex Ha, Luposan eller mine foretrukne GlucosaminGold, sidstnævnte skal dog bestilles i England.
Fælles for tilskuddene er, at de er kombinerede og styrker både led og ofte også immunforsvaret.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
Hvis hunden trives på det som det lyder til at hun gør så ville jeg umiddelbart heller ikke skifte foder, hendes situation taget i betragtning.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.003
dec 2007
dec 2007
Er meget i tvivl om jeg skal blive på foderet eller prøve et andet med evt tilskud af glucosamin, MSN og chron
sep 2008
Jeg har selv en hund som har afføring ca. 3 gange om dagen, ca. en gang hver gang vi er ude at gå(det er små portioner hun aflevere), hun benytter blot muligheden, når den er der, hvilket jeg syntes er fint. Og det er et tegn på en velfungerende mave som ikke står stille.
Hun har også fået J/D i et års tid og får nu kornfrit. Men afføringen er altså den samme uanset hvad hun har fået. Jeg har dog aldrig foderet med et tvivlsomt billigt foder og kommer heller aldrig til det.
Husk på at hunde maver fungere forskelligt ligesom vores maver også gør.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.906
mar 2008
Du giver en højere dosis på den måde end der er i nogen som helst typer foder, du får med Hokamix Gelenk+ et tilskud, der udover gluc/chondroitin/MSM indeholder både c, d og e-vitaminer plus mineraler etc.
Og saltidig kan du skifte et i mine øjne dårligt sammensat foder ud med et kvalitetsfoder, der indholdsmæssigt er meget bedre. Her skal du gå efter foder med ordentlige råvarer, dvs. fersk kød, ikke bare hydroliseret kødprotein af tvivlsom oprindelse.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Jeg har prøvet Wolfsblut på Kaido en kort overgang. Der havde hun endnu mere afføring end på J/D.
Jeg er heller ikke den store fortaler for Hills, men jeg kan se at det virker på mine hunde (korsbåndopereret) og mine hunde fungerer på det. Og det er det vigtigste for mig
dec 2007
dec 2007
Er bare ikke vant til en hund der skider 4 gange om dagen..
Men igen hun fungere "skide" godt på foderet ang. sit ben.. Hun halter ikke det mindste! - og det er det vigtigste for os alle!
Tror næsten jeg vælger at hun fortsætter på J/D .
okt 2011
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 370
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.906
mar 2008
Og det her er ingredienslisten på det j/d foder som i lovpriser.
Det i er glade for er virkningen af de tilsatte vitaminer og glucosaminen, der kommer fra skaldyr og svinebrusk, resten af foderet er primært majs og ris, da det er det der står først på ingredienslisten, bemærk hvor langt nede fjerkrækødmelet kommer.
Jeg er ikke imponeret, vil heller fodre ordentligt og så give det tilskud, der virker ved siden af.
Men vi er jo så forskellige.....
maj 2007
dec 2008
maj 2007
"Jeg er heller ikke den store fortaler for Hills, men jeg kan se at det virker på mine hunde (korsbåndopereret) og mine hunde fungerer på det. Og det er det vigtigste for mig"
Så hvem lovpriser hvor?
mar 2008
Ovenpå en 12 timers arbejdsdag + 4 timers kørsel så skal jeg nok huske at læse indlæggene igen og ikke stole på, at jeg kan huske dem - note til mig selv!
I er begge det, jeg betragter som hundeejere med særdeles god basisviden omkring foder og kan vælge ud fra det, men mange har ikke den viden og holder sig fra "tilskudsjunglen", de tror det er meget kompliceret, det prøver jeg at mane i jorden, for der er vældig gode simple færdige tilskud man kan give oveni ethvert foder. Det er ingen videnskab.
Godt at jeres hunde stortrives på det, men jeg har bare set en del tilfælde, bl.a. en venindes hd-ramte schæfer, der blev sindsygt meget bedre af at skifte fra j/d til Barf og tilskud. Og min egen Balou, hvor resultatet bare blev SÅ meget bedre med brug af tilskud i stedet for Hills led-foder. Han kørte på det 2-3 mdr. og ja, det hjalp lidt, men samtidig blev hans pels grim, og han fik lidt problemer med maven. Over på hans gamle gode foder + tilskud = også her meget bedre virkning på leddene og tilbage til den gamle fine pels og uden maveproblemer.
dec 2008
Jeg bryder mig hverken om Hills, RC eller de andre dyrlægemærker, men hvis folk har gode erfaringer, ja så kan jeg godt forstå dem.
BARF bliver ofte nævnt, som løsningen og den ultimative måde at fodrer hund på, og igen fint for dem, hvor de fungerer. Jeg har ikke mulighed for at BARFE, min hund sluger alt, og ja har det fint med at give kvalitetstørfoder. Igen fordi min hund trives fint
mar 2008
Jeg fatter bare ikke, at et dyrlægeanbefalet foder skal indeholde så stor en andel korn og så lille en andel kød i lidt tvivlsom kvalitet (ses ud fra indholdsfortegnelsen), og at de så samtidig vil være bekendte at tage den meget høje pris for det.
Men det er jo en anden sag....
dec 2008
sep 2008
Jeg lovpriser heller ikke på nogen måde foderet, men jeg har forståelse for, at det har en god og positiv effekt hos nogle hunde og i den situation syntes jeg ikke at man nødvendigvis skal skynde sig at skifte foder.
maj 2007
Fra Hills J/D til et andet foder