{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Lua
Lua
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 66 Svar: 246

Dyrlæge foder {{forumTopicSubject}}

Jeg var ved dyrlægen igår og få Frida vaccineret (tænk at der allerede er gået 1 år). Hun er til den tynde side, men ikke noget særligt. Dyrlægen spørger, hvilket foder, jeg giver hende, og han siger, "at måske er det fordi hun ikke får kvalitetfoder såsom Hills og Royal Canin, at hun er lidt tynd". Jeg syntes ikke at disse to er kvalitetfoder - ville ikke give hende det. Da jeg så fortæller, at hun får Acana Pasifica (kornfrit) siger han, at det foder har han aldrig hørt om!! smiley Det syntes jeg altså virkelig er for dårligt, at man som dyrlæge ikke kender til andre foder end det, de får penge for at sælge. smiley

Undskyld, jeg skulle bare ud med lidt frustration smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge foder
  • #2   8. okt 2015 Det er vel ikke anderledes end at min frisør ikke 'kendte' et ellers temmelig almindeligt mærke, men kun kendte det mærke hun selv sælger smiley Jeg ville ikke bruge dyrlægen som foderleverandør med mindre min hund led af noget der skulle en speciel diæt til.
    Mht hvad der er kvalitet så afhænger det temmelig meget af hunden: min afdøde hanhund levede rigtig fint på en af Royal Canins Veterinary diets. Det var det eneste fodermærke der lavede et foder der passede til hans nyrelidelse. Han var flot i pelsen og fin i huden (noget man i særdeleshed skænker opmærksomhed når man har en trimmerace). i superflot kondition og havde alle tegn på at trivedes rigtig fint. Min doberman har trivedes rigtig fint på noget helt almindeligt Royal Canin Large breed i laaang tid. Hun trivedes ikke på kornfrit fra Acana - konstant dårlig mave - øv. Det samme oplevede jeg med Kingsmore. Så vandt vi et gavekort til en foderbutik og det eneste de havde med passende proteinprocent var TOTW Siera Mountain Lamb, som hun viste sig at være helt pjattet med, så nu er det det hun får.

• #3   8. okt 2015 Det er nu meget normalt, at de taler godt for det foder de kender til og sælger smiley

Heldigvis er der da dyrlæger der er mere åbne for andet, og ved mere omkring ernæring og fodring.

• #4   8. okt 2015 Der findes nu en del hunde, som ikke kan holde huld på kornfrit.

Men en dyrlæge skal da ikke sætte sig ind i og kende en masse mærker. Hvad skulle de dog bruge den viden til?
    Petworld kan garanteret heller ikke fortælle dig om Aldis fodermærker.

• #7   8. okt 2015 Dyrlægerne er dyrlæger og ikke ernæringseksperter.

• #8   8. okt 2015 Okay, okay. Jeg er faldet lidt ned igen. Jeg tror måske, jeg overreagerede smiley

• #9   8. okt 2015 Mange dyrlæger kender nærmest intet til ernæringsområdet, de får en introduktion til deres RC og Hills foder, får de forskellige varianter forklaret af producentens repræsentant, og det er det. Har de en hund f.eks. med nyrelidelse, så ved de derfor hvilken af RC/Hills fodertyperne de kan bruge.

Det her er ikke mine ord, men fra en bekendt, der har taget uddannelsen til veterinærsygepl. Hun har selv taget kurser i ernæring, fordi det interesserer hende, men det er ikke en selvfølge, at dyrlægerne gør det.

I selve deres uddannelse er der kun ganske få timer i ernæringslære.

Kommentér på:
Dyrlæge foder

Annonce