986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hundefrisør til hjælp med børstning Hundefrisør til hjælp med børstning

Vi har lidt problemer med at få børstet Lunas bagdel. Hun er en shetland sheepdog på 1 år, og har generelt en nem pels der ikke filtrer så meget. Men hendes bagdel er meget langhåret og vi synes, det er svært at komme i bund, pelsen er meget tæt dernede + at hun bestemt ikke vil have os til at børste dernede, da hun bider ud efter os. Resten af kroppen kan vi godt børste. Vi tænkte at få hende ud til en hundefrisør, som kan vise os, hvordan vi kommer helt i bund i pelsen og som kan vise os, hvilke børster vi skal bruge, og hvordan vi gør det mest smertefrit.

Kan man godt få den slags "ydelse" hos en hundefrisør? Hun skal jo ikke klippes eller noget. Og kan I anbefale en god hundefrisør i Storkøbenhavn, vi bor i Bagsværd - og hvad skal vi kigge efter for at se, om det er et godt sted? Har hørt at nogle steder hænger de hundene op i en slags seler. Og kan det passe, at det koster omkring 800 kr at få ordnet en sheltie?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefrisør til hjælp med børstning
  • #2   9. okt 2015 Jeg tror sagtens vi kan få hjælp fra opdrætter, men der er bare ret langt, da vi ikke har nogen bil, og der er umuligt at komme til med offentlig transport..

• #3   9. okt 2015 Pels og Poter på Vesterbro. Kun hørt godt om hende.

• #5   9. okt 2015 Vi har en mason pearson med svin/nylon og sådan en blød strigle agtig, som vi fik anbefalet af en hundefrisør, da Luna var lille. Og så har vi også to kamme i forskellige størrelse.

Hvordan fortæller jeg hende, at den opførelse vil jeg ikke have, når hun bider ud efter os? Jeg bliver ret forskrækket når hun gør det, da jeg helst ikke vil bides..

• #6   9. okt 2015 Tror det er en karte, den vi har, som jeg kalder en strigle.. den er blødere end de normale og bøjelig, så den skulle ikke gøre ondt som de almindelige gør..

• #8   9. okt 2015 Nej det er ikke en stor filtknude, der kommer nogle små knuder engang imellem, men dem klipper vi væk, så det ikke gør ondt på hende. Hun har aldrig brudt sig om, at vi piller for meget nede ved hendes bagdel, hun kunne heller ikke lide det, da hun var lille, og der var ingen knuder. Pelsen er meget tæt dernede, men vi prøver at gøre det så blidt som muligt..

• #9   9. okt 2015 Ja i kan sagten få hjælp til den slags ved en hundefrisør. Det er dog ikke alle der vejleder. Så aftal hvad du forventer ved henvendelsen.

• #11   9. okt 2015 Dengang vi fik hende boede vi hos min far, og lånte hans bil. Nu er vi flyttet et godt stykke væk fra ham, så det er ikke lige sådan at låne hans bil. Men jeg er i gang med at finde ud af noget med at låne en bil smiley

• #12   9. okt 2015 Robin er også tykpelset og det har jeg bare klippet af, gider ikke bøvle med det

• #14   9. okt 2015 Det var det vi gjorde, da hun var lille. Masser af godbidder og masser af ros, når hun lå stille og vi fik lov at børste uden brok. Vi gjorde det stille og roligt og lidt hver dag. Jeg må i gang med godbidderne igen så smiley

• #18   9. okt 2015 Den med roterende tænder har vi smiley Nu har jeg lige taget lidt af bagdelen på hende, og der var ikke et eneste brok, hun knurrede ikke engang af mig. Jeg tyndede ud i det med sådan en der nærmest skærer pelsen af, så nu er det ikke så tykt dernede. Og så masser af de gode godbidder og ros, hun var helt væk i godbidderne, det var en rigtig god oplevelse smiley

• #20   9. okt 2015 Nej det tror jeg ikke, den hedder.. det er en slags kam som man kører igennem pelsen og så skærer den ligesom pelsen af..

• #23   9. okt 2015 Nu har jeg læst den anden tråd. Anede ikke at den var så slem at bruge, vi syntes jo bare at den var super smart herhjemme. Er der så slet ikke noget måde man kan tynde lidt ud i pelsen? Er det bare at børste og børste? Det er bare så svært at komme helt ind til huden, når pelsen er så tyk..

• #25   10. okt 2015 Hvor tit plejer du at børste den ? Nu bor jeg lidt langt væk , for ellers ville jeg godt prøve at hjælpe men du har jo allerede fået gode råd en gid strigle og en bredtandet kam og hold igen nor du børster / reder

Kommentér på:
Hundefrisør til hjælp med børstning

Annonce