Erfaring m. diskus prolaps Erfaring m. diskus prolaps
Hjælp!
Min elskede hund fik i søndags (7 dage) siden en diskus prolaps, hvor rygmarven er klemt, så han ikke kan styre sine ben. Han kan logre og kontrollere hvornår han vil urinere eller lave affyring.
Han får kortison mod hævelsen, der trykker på rygmarven og fik de første dage morfin. Han har ikke smerter og er glad og helt sig selv. Blot at de bagerste ben ikke vil som han vil, han trækker dem efter sig, hvis han forsøger at flytte på sig.
Han er i 'bur-ro' og har fået laser-behandling alle ugens hverdage og vi fortsætter med det i håbet om, at han får sin førlighed tilbage. Han er heldigvis en puttehund, når han er inde, hvorfor han ikke lider for meget under at skulle forholde sig i ro.
Han er 11 år, men utrolig frisk af sin alder. Han er en blanding af en gravhund og en labrador, og forinden sin diskus prolaps havde vi tænkt, at det ikke var usandsynligt at han ville blive 16 år. Det håber jeg inderligt stadig bliver tilfældet!
Mit spørgsmål er, hvad er Jeres erfaringer med diskus prolapser? Jeg synes det er begrænset, hvad der findes af personlige historier om udfald efter en diskus prolaps i forhold til hvor længe vi skal give ham, da han ikke skal trækkes igennem for meget, hvis ikke det er den midste smule chance for, at han kan blive bedre.
Jeg har også kigget på Walkin' Wheels, der er hjul, der tillader at hunden kan gå/løbe som tidligere. Hvad er jeres tanker om det i forhold til om det kan være en løsning i tilfælde af, at han måske ikke får sin førlighed tilbage i bagbenene ?
De bedste hilsner Andrea
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
God bedring med hunden
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.454
I dag går og løber hun næsten normalt og har ingen men af det. Hun fik samme behandling som din: binyrebark-hormon og bur-ro.
Erfaring m. diskus prolaps