2.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sassie
Sassie
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55

Medrol vet Medrol vet

Vores hund på 10 år klør sig meget, og hun har i en periode fået en halv tablet 2 gange dagligt i en uge, derefter 1 uge med en halv, så en ugen med en halv hver anden dag. Så stoppede vi, og efter 10 dage kom det igen. Sådan et forløb har vi haft 2 gange, så hun har fået i 6 uger. Nu er det galt igen, og vi skal prøve at finde ud af hvor lidt hun kan klare sig på.
Jeg er ikke glad for at give hende det. Er der nogen der har erfaring med det, hvor hunden skal have det i en længere periode?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Medrol vet
  • #2   12. okt 2015 Jeg er helt enig med Jinx

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#4   12. okt 2015 Hun har fået det i alt i 6 uger. 3 uger ad gangen med 10 dages pause. Dyrlægen forslår også at vi får testet for allergi nu her. Hun falder til ro med det samme. Hun har ikke andre tegn på sukkersyge i hvert fald

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#7   12. okt 2015 He he nej det er ikke den samme hund smiley , han fik dessværre en tumor i hovedet og vi måtte sige farvel i august,
    Hun er ikke undersøgt for hormon sygdomme. Det er meget over halen, nederst på benene og lidt på ryggen. Nej huden virker ikke rød, og ingen knopper
    Hun begyndte så småt en 14 dage inden hun fik medrol, hvor det blev mere og mere. Hun har de senere år fået en sprøjte her om efteråret, som har virket. I år prøvede vi så medrol i stedet.
    Ja det er en samojede

• #8   12. okt 2015 har i evt haft skiftet foder inden for den senere tid ?

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#9   12. okt 2015 Det er et halvt år siden vi skiftede foder. Hun har som sagt haft problemet her om efteråret de senere år, men nu kommer der bare ikke rigtig bugt med det

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#12   12. okt 2015 Før fik hun gårdhund fra land og fritid, nu får hun Rc maxi, som har gjort at hendes pels er blevet rigtig fin og blød. Måske skal vi prøve det din får Birgitta.
    Forskellen er nu, at vi i år prøvede med piller istedet for sprøjten, men det kom igen i løbet af 10 dage, så vi prøvede samme tur med pillerne igen, men nu efter 10 dage , er det så begyndt igen med kløe, her i weekenden.
    Nej vi har ikke oplevet ræve her i området. Vi bor i et villakvarter, men tæt på en skov

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#14   12. okt 2015 Du mener med nedtrapningen? Vi har fulgt dyrlægens råd. Hvordan vil du anbefale, at gøre det? Dejligt at høre det er gået godt med din hund, trods ret stor dosis

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#16   12. okt 2015 tror det var værd at prøve, for vil gerne have hende, af de piller så hurtigt som muligt. Hvis din hund trives med det, har en fin pels, og trives, så er det da langt at foretrække,et måske mindre godt foder, frem for en hund der klør, og gnaver i sig selv og som er på medicin i årevis

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#18   13. okt 2015 Tak det prøver jeg at kigge på smiley
    Mange tak for hjælpen til jer alle

• #19   13. okt 2015 Jeg vil anbefale dig, at finde et godt foder uden en masse skidt, som korn og ris i. Prøv, at kigge på mærker som, Kingsmoor Pure, Essentials, Acana, Taste of the Wild o.s.v. Eller helt at tage skridtet over til BARF. Alternativt Vom og Hundemat, som er tilsat vitaminer og mineraler.

RC Anallergenic indeholder absolut intet kød, men proteinkilden er kyllingeFJER. smiley Ja, det er en udemærket og billig proteinkilde, men det er ikke hundefoder i min verden.

Min egen hund får også Medrol. Han har været ALT igennem, men har desværre ikke fundet løsningen. Så nu skal han bare have det godt, så længe han er her.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#20   13. okt 2015 Mange tak for det. Jeg vil lige prøve at gå ind og læse om de forskellige mærker. Det skulle jo være godt med et produkt med meget kød i. VIl simpelthen finde en løsning, for hun er så frisk og rørrig og har ellers aldrig haft andre problemer

• #21   13. okt 2015 Det var skam så lidt. smiley

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#24   13. okt 2015 Hun får loppemiddel i nakken hver måned. Nej er slet heller ikke sikker på det har noget med foderet at gøre, men tror der altid har været flere af de ting du nævner i hendes foder. Så tænker det er er forsøg værd at prøve at kigge på foderet.
    Men du har ret i at det så er lidt spøjst at det så pludselig viser sig hvert efterår.
    Hvor er det bare ikke nemt det her.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#25   25. okt 2015 Vi giver nu en kvart pille om dagen, og det går godt. Så håber vi snart kan prøve med hver anden dag.
    Er der nogen der har erfaring med kløe , hvor olie har haft en god effekt?

• #27   27. okt 2015 Hvilket loppemiddel bruger du?

Det lyder umiskendeligt som loppeallergi.

Og desværre er det sådan, at der kun skal et loppebid til at starte hele miseren. Det vil sige at det loppemiddel der skal gives skal virke repellerende - altså at de stopper lopperne i at bide i første omgang. Ikke bare slår dem ihjel når de har bidt.

Binyrebarkhormon er KUN symptombehandlende. Dermed er det ganske almindeligt at reaktionen kommer igen efter endt behandling. Det er virkelig vigtigt at søge årsagen i stedet for kun at skrue op og ned for hormonpræparatet.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#28   27. okt 2015 Vi bruger effipro som loppemiddel. Vi har før døjet med lopper herhjemme. Men vi har ikke opdaget lopper her det seneste år. Nej det med medrol er bestemt ikke noget der skal fortsætte. Vi skal gave fundet årsagen, hvis det kommer ugen når vi er ude af det

• #29   27. okt 2015 Det kan godt være der synderen er... Effipro's aktive stof virker ikke overalt i DK. Derfor vil jeg råde dig til at finde et andet loppemiddel som ikke er med fipronil.

Der skal noget andet til.

• Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

#30   27. okt 2015 Tak . Det vil jeg da prøve at skifte så. Har du et bud på hvad jeg kan prøve i stedet ?

Kommentér på:
Medrol vet

Annonce