{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.286 visninger | Oprettet:

Ulykkelig hanhund (tæve i løb) {{forumTopicSubject}}

Vi har for tiden en meget ulykkelig hanhund. For et par uger siden var vores eller meget madglade hund ikke længere særlig interesseret i hans mad. Selv dåsemad siger han nej tak til.

Da han skulle vaccineret snakkede vi lidt med dyrlægen om det, og hun nævnte om der mon er nogle tæver i løbetid her i nærheden.
Nu har genboen lige sagt at hendes nabos tæve er i løb.
Han erklærer sin nyfundne kærlighed til hende ved at hyle, både ude i haven og ved døren når han er indenfor.

Han er 6 år og jeg har ikke set denne adfærd siden han var teenager.
Synes det er vildt frustrerende at se ham så frustreret.
Står døren ud til haven åben, så kan han slet ikke finde ro, og går bare og småpiver.
Jeg ved godt vi bare må vente til hun ikke er i løb mere, men tænkte at der måske alligevel var nogen der havde nogle gode råd?
Dilemmaet med maden er at han på en god dag spiser ca halvdelen af hans daglige ration, og han er allerede begyndt at tabe sig.

Hvor længe er en tæve højløbsk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulykkelig hanhund (tæve i løb)
  • #2   13. okt 2015 Der burde snart være gået tre uger. Men jeg ved selvfølgelig ikke om der er andre end hende der er i løbetid.
    Det var i sidste uge han begyndte at hyle, og de sidste par dage har han også pevet meget, så går ud fra hun er højløbsk nu.


  • #4   13. okt 2015 Kathrine- Det ville være smart hvis alle tæverne her omkring var i løbetid på nogenlunde samme tid smiley


  • #6   13. okt 2015 Ja det er det godt nok.
    Super god ide smiley Jeg har lige haft ham med på en tur til nogle grønne områder, hvor jeg er ret sikker på de ikke kommer. Det irriterende er bare at vi ikke kan undgå at skulle gå forbi deres hus på vejen hjem.

    Godt nok er kræet på kur, men synes alligevel denne kur er en tand for effektiv.

    Er det bedst bare at aflede når han piver?


  • #8   13. okt 2015 Der er måske en mulighed, men det kræver at du får naboen med på ideen smiley

    Klofyltabletter til tæven tager faktisk toppen af duften det meste af tiden når hun er i løb.
    Min egen oplevelse er at lige et par dage over højløbet kniber det, men ellers er de ret effektive. (Vi bruger dem herhjemme - har intakt han og tæve).

    Hvis du køber dem til dem, kan det være de kan lokkes til at hjælpe dig - og din hund - lidt på vej?


  • #10   13. okt 2015 Coffey er heldigvis ikke så oversexet en hund, men når tæven er i højløb, så er afledning en by i Rusland.
    Han har forsøgt at kaste sig ud gennem vores lukkede soveværelsesvindue, han smadrer sig ind i lukkede døre for at komme til hende.
    DER er der ikke noget at gøre smiley

    Og heldigvis er han ikke så hamrende påvirket udenfor den periode - så der er afledning ganske fint, hvis han endelig skulle få tæve-fokus.

    Klofylen har så gjort det endnu bedre - også for mig og den klamme tævestank *GG*


  • #11   13. okt 2015 Min kæreste har lyst til at gøre det samme når han piver og slet ikke kan finde ro. Men det er som om det kommer i perioder, og så er han efterfølgende rolig igen. Så det står heldigvis ikke på konstant.
    Da han fandt ud af hvor hun boede placerede han sig i haven, og gav sig til at hyle. Da han kom ind og døren til haven stod lidt på klem, blev han totalt ulykkelig og prøvede ihærdigt at komme ud.
    Men da vi lukkede døren faldt han mere til ro.

    Det er også bare svært for man bliver skisme s***e irriteret på kræet, men det er jo ikke noget de gør for at irritere os.


  • #12   13. okt 2015 kan det tænkes at han er lidt vildere med nabotæven, så det ikke 'bare' er en løbsk tæve, men hans eneste ene i hele livet?

    Ikke for at menneskeliggøre kræene, men det er vel set at nogen betyder mere end andre.

    Hende der havde mor til min gamle tæve. De delte hus med et vennepar og deres hanhund. Efter at venneparret flyttede et par km væk, så skete det (2 gange om året) at han stak hjemmefra og sad på min venindes dørtrin. Fordi HAN vidste at tæven var i løb før ejeren gjorde. Han gjorde det kun med denne tæve.
    Vi kan så sagtens diskutere det fornuftige i at det kunne lykkedes ham at stikke af og rende igennem det halve Glostrup og Albertslund for at komme tilbage til sin kæreste....


  • #13   13. okt 2015 CH- Vi snakkede faktisk lige om det igår. Med vi kender ikke ejeren, da de næsten lige er flyttet ind, så det virker måske lidt underligt.

    Nej, Diesel er også helt væk. Og shit hvor er det svært ikke at blive irriteret på dem over alt den påstyr.


  • #14   13. okt 2015 Kys min- Han har aldrig snakket med tæven før, så det tror jeg ikke er tilfældet. Heldigvis smiley

    Han bliver ret tit passet ved en dame, som også passer en tæve et par gange om ugen. Og nogen gange er de der sammen .
    Tror i ikke det vil være komplet umuligt at få ham passet der, så længe hun er i løb? Hele huset lugter vel af hende.


  • #15   13. okt 2015 Jeg synes du skal gøre som CH foreslår, snak med dem om at give tæven klorofyl tabletter.

    Jeg har 5 tæver og naboen en Kleiner münsterlænder han, der betragter min lille flok, som sit private harem smiley
    Han opdager oftest før jeg gør, at tøserne er på vej i løb, men efter vi startede med at give klorofyl for 4-5 år siden, er det kun de få dage, hvor de er højløbske, at han slet ikke kan afledes. Tidligere gik han fra foderet i flere uger og gik pibende rundt inde.

    Heldigvis er mine tøser rimelig synkroniserede i deres løbetider, så det er nu kun få dage om året, hvor han er ved at gå op i limningen smiley


  • #16   13. okt 2015 Dælme en god nabo du er, Kirsten! Fedt!

  • #17   13. okt 2015 CH - Jeg syntes jo, det var synd for den stakkels hund, at han var så påvirket og det ville da være træls, at få ødelagt et godt naboskab på grund af hundene.

    Jeg kan stadig ærgre mig over, at jeg ikke havde kameraet fremme den dag Jackie sad 2 meter oppe i syrenhækken og balancerede på de tynde grene i sin iver for at komme over til haremmet , men jeg havde rigeligt at gøre med at få mine løbetidstøser ind og ham ned smiley

    Hegnet er senere blevet forhøjet på begge sider af hækken, så han ikke kan lave det nummer mere.



Kommentér på:
Ulykkelig hanhund (tæve i løb)

Annonce