{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.701 visninger | Oprettet:

Hvad er det? - Udslæt {{forumTopicSubject}}

I går da Tucker lå med bunden i vejret og sov, fik jeg set at han har fået noget udslæt på maven - slet ikke pænt. Han har ikke kløet noget videre, så det er ikke noget jeg har lagt mærke til ellers.

Der er tjekket for lopper, som jeg umiddelbart ikke finder tegn på, så hvad kan det være?

Vi har selvfølgelig en tid ved dyrlægen i morgen.
Og så tænker jeg - for en sikkerheds skyld, er det så ikke smartest at blive fra træning i aften?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det? - Udslæt
  • #1   15. okt 2015 Og et andet:


    profilbillede
  • #2   15. okt 2015 Ringorm, måske.

  • #5   15. okt 2015 Jeg synes også det ligner loppeallergi.

  • #6   15. okt 2015 Når jeg lige får læst lidt om loppeallergi, så kunne jeg egentlig også godt mistænke det.
    Må se om dyrlægen bekræfter det.


  • #8   15. okt 2015 Jeg stemmer i med CF og Anne Julie. -synes de små sorte dimser minder meget om loppeeskrementer, også placeringen og selve udslættet minder meget om loppeallergi.

  • #10   15. okt 2015 Jeg har netop brugt metoden med nogle af de sorte pletter på noget vådt køkkenrulle og der er intet rødt at se.
    Han klør ikke meget, men slikker gerne.
    Jeg er også lidt "spændt" på at høre hvad dommen bliver.


  • #12   16. okt 2015 Well, der var ingen lopper.

    Men noget allergi er dyrlægen sikker på han har.
    Han valgte i dag at give nogle dråber til ørene (som kløede og var røde), nogle kløestillende tabletter og en speciel shampoo, som jeg skal bruge 2 gange om ugen her i starten. Ingen bedring mandag, så afsted igen.

    Han foreslår en 2 måneders periode på hypoallergenic foder og gør det heller intet, så er det ud i blodprøver.


  • #14   16. okt 2015 Han fodres med forskellige ting som arion, kingsmoor, real nature.


  • #16   16. okt 2015 Birgitta - Du har fuldstændig ret, jeg er skeptisk overfor RC som jeg blev foreslået smiley Derfor kigger jeg lidt på Arions hypoallergenic og tænker at det vel kan bruges.
    Jeg har ikke fået foder med hjem, men tager ud og kigger på noget senere i dag.

    Jeg står bare i et kæmpe dilemma med godbidder - jeg propper jo alverdens tørrede ting i hunden, men dyrlægen siger jo pænt nej til det, hvis jeg tager en prøveperiode på det foder.. Og hvad dælen gør jeg så til træning? Dyrlægen viste mig jo bare nogle kiks jeg kunne give hunden og det er altså ikke hans yndlingsgodbidder smiley

    Vi har fået Canaural dråber til ørene. (Som han ikke har døjet med i 2 år).
    Medrol tabletter mod kløen.
    Og en Allerderm Scrub til ugentlige bade. (Stakkels hund smiley )


  • #18   16. okt 2015 Han har fået Arion periodevis i hele hans liv (3år) og det er først nu han har haft den type udslet.
    Jeg er lidt skeptisk omkring at det skulle være foderet der gør det. Jeg har endnu ikke haft problemer med hans hud i vinterhalvåret, dette er første gang.

    Og den der med ikke at må bruge andet end allergifoderet, det er simpelthen ikke muligt. Minimum 2 måneder uden noget som helst at gnave i? Kødben, kødstænger, INTET andet end få kiks? smiley Vi går til træning én gang i ugen hvor der hældes en masse godbidder i ham, hvad gør jeg der? Han vil ikke være interesseret nok i hans foder som belønning og legetøj dur heller ikke.

    Jeg ville gerne tage den prøveperiode med ham, men jeg kan ikke se det fungere, så længe der ikke findes alternativer til størstedelen af det han får i hverdagen.
    Er det så ikke nemmere at hoppe det over og så tage blodprøverne i stedet?


  • #20   16. okt 2015 Af Arion har han fået både kylling, lam og laks, som alle er med ris. Der findes vist snart ikke den ting han ikke har fået i foder.
    Pt. kører han på fodermærker med kylling/ris, kylling/kartoffel og laks/kartoffel. Jeg skifter ofte variant, da han nemt kører død i det.

    Dyrlægen vil jo så have ham på RC Hypoallergenic og der tænker jeg at jeg vel lige så godt kan bruge Arions hypoallergenic?


  • #24   16. okt 2015 Jeg kan bare ikke undvære godbidder til træning.
    Hvorfor kan man ikke bare fra start sige; hypo-foder og så én slags protein i godbidder? - Sådan lidt en gylden mellemvej?


  • #26   16. okt 2015 Jeg kan altså ikke se nogen grund til at man ikke lige prøver Arion....især nu hvor man er klar over at krill..kan være en udløser....men på ingen måde behøver være det!

    Derudover så har muslinger ikke samme allergen som hummer, rejer og krabbe (og krill)


  • #28   16. okt 2015 .....men nu er det Tucker emnet handler om ikke? smiley

  • #33   17. okt 2015 De eneste godbidder dyrlægen sagde jeg burde bruge, var hypoallergenic fra Specific, som er kiks.
    Men jeg vil i hvert fald overveje nærmere hvordan jeg lige griber det her an.

    Som et plus, er rødmen på maven allerede ved at aftage, så det vi allerede har fået fra dyrlægen, hjælper heldigvis.


Kommentér på:
Hvad er det? - Udslæt

Annonce