{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Parvovirus! {{forumTopicSubject}}

Natten til torsdag begyndte Chessie pludselig at kaste op (meget!). Hun var tydeligvis tørstig, men kastede vandet op næsten med det samme igen - hun kunne slet ikke holde noget i maven. Om morgenen tager mine forældre hende selvfølgelig til dyrlægen med det samme. I starten tror dyrlægen, at det nok er en infektion, eller måske noget hun har spist - men ikke noget alvorligt. Men da de er på vej ud af døren, begynder hun at bløde lidt. Min mor ånder lettet op, for så er det nok bare løbetid (det passer nogenlunde med det) - men pludselig går det stærkt for dyrlægerne, med at få hende væk fra receptionen - for nu tror de, at hun har fået parvovirus. De laver en test fra blodpletten, der er negativ, så der kommer ro på igen, og de tager hjem med hende. På vej hjem begynder hun at bløde mere og mere, og da de kommer hjem vælter det nærmest ud af hende. De ringer straks til dyrlægen igen. Min far klippet en tot med blod af hende, og tager den med til dyrlægen for at få den testet - og nu er det helt sikkert parvovirus. De får penicillin med hjem, som hun skal have i nogle dage, og får besked på at hun kun må få lidt skånekost (for at skåne tarmen), og en masse at drikke, så hun ikke dehydrerer. Senere på dagen har hun meget sort/blodig og tynd afføring/diarre, hvilket vi får at vide er helt normalt. Og så får vi at vide, at det gerne skal blive bedre i løbet af weekenden.

Jeg er oppe med hende natten til fredag, for at sikre at hun får væske, og fordi jeg ikke kan sove, når hun er syg. Allerede fredag morgen har hun det noget bedre, hilser glad på min far da han kommer hjem, og drikker også en del. Dyrlægen siger, at det nok skyldes penicillinen, og at vi nok skal forvente et tilbagefald. Det kommer dog (heldigvis) ikke, hun bliver bare ved og ved, med at få det bedre.

Hun er HELDIGVIS vaccineret, så det var ikke en alvorlig omgang for hende, og det virker som om, at hun er sluppet meget billigt igennem det, også selvom hun er vaccineret. Jeg har skrevet i vores bygruppe, for hun må have fået det et sted i byen, så folk er advaret om, at det altså er i omløb - herude i de små byer er der mange, der ikke vaccinerer deres hunde.

Og så lige en heads up, hvis der sidder nogen her på HG, der ikke får deres hunde vaccineret. GØR DET. Chessie slap billigt, selv med vaccine. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor galt det kunne være gået, hvis hun ikke var vaccineret. Da jeg hørte om parvoudbrud tidligere på året, tænkte jeg ikke, at det ville ramme os. Men det gjorde det, og det var virkelig ubehageligt, også selvom det ikke var alvorligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parvovirus!
  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #1   18. okt 2015 Hvis da bare alle vaccinerede deres hunde.
    Godt jeres hund slap godt fra det.


  • #3   18. okt 2015 Jeg bor i en lille by tæt på Aalestrup. :o)
    Ca. 25 km nord for Viborg, ad Hovedvej 13 :o)


  • #4   18. okt 2015 Der var jo decideret udbrud på Lolland i sommers hvor omkring 14 hunde døde. Det er bare så vigtigt at vaccinere

  • #5   18. okt 2015 HiJacks - Præcis! Og da jeg læste om det, tænkte jeg "Ja ja, men hvorfor skulle det komme herover, hvorfor skulle det lige ramme MIN hund?".
    Men det gjorde det.

    Herude hvor jeg bor, kan man godt møde folk der synes det er helt håbløst og nærmest mærkeligt, at man troligt vaccinerer sin hund igen og igen. Nu sætter jeg virkelig pris på det! Og bliver også lidt harm over, at andre ikke gør det. Vores hund har jo fået det et sted fra, og vi har kun gået tur med hende her i byen i dagene op til. Nogen må jo have gået med deres syge hund, og glemt at samle op efter sig, så det er blevet videregivet til vores hund.

    Eller kan hunden være rask bærer?


  • #6   18. okt 2015 De kan sagtens bære det uden selv at vise tegn, desværre. Man kan ikke gøre andet end at vaccinere og holde øje med alle tegn

  • #7   18. okt 2015 Så håber jeg, at det er sådan det er sket. :o)
    Og der er også sendt opfordring af sted, så andre kan få deres vaccineret. :o)


  • #8   22. okt 2015 I min mands familie er der lige i går, eller i dag blevet aflivet en 1½ gammel hund ... den startede forleden med blodig diarré, og det eneste jeg ved ( har kun hørt det via anden familiemedlem) er at de siger det var en parasit der ødelagde mave/ tarm og som endte med blodforgiftning så tænker det er parvo ... de bor lige syd for Aalborg...

  • #10   22. okt 2015 de bor vist i noget der hedder Gug....

  • #11   22. okt 2015 Åh nej, Hanne, det var da forfærdeligt smiley

Kommentér på:
Parvovirus!

Annonce