{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

allergi? {{forumTopicSubject}}

Min 1 1/2 år gamle boston terrier/cavalier king charles spaniel blir behandlet for allergi. Det virker også som om det vil lykkes at slippe fri af allergien. Men jeg har et spørgsmål til alle jer der også har en korthåret hund med hvide områder: kender I til at huden hvor hunden er hvid rødmer? Især om aftenen. Spændt på at høre fra jer. Mvh Cocos mor


Kommentarer på:  allergi?
  • #2   22. okt 2015 Min amerikaner som var allergisk over for husstøvmider blev rød (som når huden er irritabel) hvis hun lå i tæpper der ikke var blevet vasket for nyligt og hvis hun sov på gulvtæpper..

  • #3   23. okt 2015 Allergi går ikke væk. Det kan holdes nede og forhindres i at gå i udbrud.

    Jeg har selv bla nikkelallergi, og allergi overfor appelsiner (plus alle de frugter der ligner) samt rå tomat. Det vil jeg have til den dag jeg dør.

    Men ved at holde mig fra de ting kommer det ikke i udbrud.

    Så find ud af hvad den er allergisk overfor, undgå den ting hvis du kan eller også holde det nede.


  • #4   23. okt 2015 Bare det var rigtigt at det er lyset om aftenen der får det til st se rødt ud. Men hun blir pletvis rød under kæben. Så næppe lyset.
    Hælder lidt til det med tæpperne!
    Og: ved godt at allergi ikke går væk. Mente at jeg havde forandret foder, sovested m.m. så kløen var forsvundet. Og som sagt: nu er der den rødmen som kommer og går. Måske altså pga tæpperne (husstøvmider).
    Tak allesammen for svar!


  • #5   23. okt 2015 Jeg ville prøve at se hvad der er anderledes om aftenen, om hun f.eks. ligger et andet sted om aftenen eller om dagen? Eller bliver hun nusset mere? Hvis I nu f.eks. har creme eller andet på hænderne som hun er allergisk for...

  • #6   23. okt 2015 Husk at vaske hendes ting i neutral og uden skyllemiddel. Min kunne ikke tåle parfume

  • #8   23. okt 2015 Tænker du har ret mht. til varme, vil i hvert fald se efter før og efter en luftetur i aften . Rigtig god ide!!
    Den med klorhexidin vil jeg bestemt overveje. Så også tak for den ide.
    Coco har fået pennicilin og kløestillende sprøjte samt Cefa Cure og Medrol. Faktisk to gange, sidste gang får hun ekstra medrol som trappes meget langsomt ned. Og så er hun jo på streng diæt og minus min seng.
    Nu skal jeg så også sørge for at hendes tæpper ikke blir behandlet med skyllemiddel.


  • #9   23. okt 2015 Vask dem hver uge ved 90 grader

  • #10   23. okt 2015 Glemte at skrive at Coco blir vasket hver 4. dag med Allerderm carm som hun skal sidde med i 20 min indhyldet i et håndklæde. Jeg har noget at se til!

Kommentér på:
allergi?

Annonce