1.600 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776

Olivers vs. Royal Canin Olivers vs. Royal Canin

Jeg har tænkt mig at skifte foder ved Lilly. Hun spiser næsten aldrig sin mad mere end hver 3. dag ca. og RC er ret besværligt for mig at få fat på.

Havde tænkt mig at skifte til Olivers, men er ikke sikker på om det er ok. Har prøvet at servere det for hende, men hun afviste
Vil helst ikke have at min hund skal leve af billigmad (dvs det man køber nede ved købmanden og noget der ligner) da jeg har haft dårlige oplevelser med dette.

Hvis ikke Oliver's hvad kan I så anbefale til en kræsen hund, som kun fortjener det bedste. Bidderne på fodret skal også kunne fåes i små, da Lilly ellers nægter at spise.

Fik engang et par prøveposer på noget hundemad som lugtede meget stærkt af fisk. Det var Lilly vild med, men kan ikke huske af hvem og hvor, nogen der ved det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olivers vs. Royal Canin
  • #1   3. okt 2006 Hennes?

det stinker af fisk

Olivers, er så vidt jeg husker ret store bidder

• #2   3. okt 2006 Olivers er ret store bider i forhold til RC til små hunde.
    Dog plejer hun at tage store bidder i munden og så spytte dem ud. Olivers gad hun ikke engang putte i munden.

• #3   3. okt 2006 www.zoa.dk

Deres sensible foder er rigtig godt. MIn meget kræsne hund elsker det!
    Og det er nogle ret flade, små piller

• #4   3. okt 2006 Manne: Er der mulighed for prøveposer på den side. Ville nemlig være rart ikke at købe for meget i tilfælde af at Lilly nægter at spise det.

• #6   3. okt 2006 Eva: Nej det gør hun heller ikke, men det er træls at se hende ligge i køkkenet i 3 dage og knurre af kattene for de må ikke komme i nærheden. Hun kan ikke engang komme ud og gå eller sove for tænk hvis kattene tager hendes mad.
    Godtnok spiser hun det ikke, men kattene skal heller ikke, og så går der 3 dage med det.

Nægter at putte leverpostej og andet i, for ved at hun aldrig sulter, men det andet er også belastende.

Vil gerne finde et foder som hun vil spise med det samme.

• #7   3. okt 2006 Manne: Nej hun er 2½ år så det skal hun ikke.

• #8   3. okt 2006 Barf :o)

• #9   3. okt 2006 Min Vabber er mega kræsen hvad tørkost angår, men Specific det hitter altså hos hende, hun spiser rub og ståb det har hun aldrig gjort før hun fik det

• #10   3. okt 2006 • Tinna •

Oliver er er super produkt - det har ISO 9000 Mærket, som er mærket for et premium produkt .- det vil sige uden tilsætningsstoffer, mm.

Det er et rent produkt - så det kan du rolig købe.

Alle produkter der kalders PREMIUM har Iso 9000 mærket - som der ikke indholder tilsætningsstoffer, men ren råvare.

• #11   3. okt 2006 Anita: Det ville jeg gerne, men har ikke råd eller plads til det. Desuden vil hun heller ikke spise store stykker kød.
    Giver jeg hende et rå ben eller noget kød der skal tygges, gør hun som med hendes foder. Ligger og vogter over det, men spiser det ikke.

• #12   3. okt 2006 Puha, tror jeg vil prøve at bestille en prøve på det foder jeg kan og ellers købe en masse små poser og så se hvad Lilly vil spise.
    Hvis Hennes er det som jeg har prøvet før med fisk, så er det helt sikkert et valg.

Har også prøvet at hælde lakseolie over maden før og det fik hende også til at spise.

• #13   3. okt 2006 Manne: Der er mange mennesker der giver deres hvalpe voksenfoder. Kender flere tilfælde.

• #14   3. okt 2006 Manne, det kigger jeg lige på :o)

• #15   3. okt 2006 Jeg har dog et trick for at få Lilly til at spise. Jeg hælder alt maden ud over hele gulvet. Så spiser Lilly det nemlig for at kattene ikke skal tage det. Plejer at virke, men ikke de sidste par dage... surt.

Tak for jeres råd. Vil kigge på de forslag i er kommet med.

• #16   3. okt 2006 Så meget skal lille Lilly heller ikke ha :o)
    Du kan bare skære kødet ud i hapser til hende ;o)
    Jeg er begyndt at barfe Daisy nu og hun elsker det bare :o))

• #17   3. okt 2006 Smid en gang tunvand over maden og hun spiser alt... Vores spiser ikke noget rent.. Vi har også skiftet mærke et par gange men lige meget hvad hjælper det ikke.. Så hæld tun vand over og put lidt tun i eller leverpostej i vand...

• #18   3. okt 2006 Anita: Fylder det ikke meget i fryseren?

• #19   3. okt 2006 Kræsen dame!!! *G*
    Rasmus elsker Olivers, men fik kløe af RC.

• #20   3. okt 2006 hvad med Arion? Kender det ikke, men min sælger i dyreforretningen i Hobro, sir han sælger meget af det. Det er også et premium foder smiley

• #21   3. okt 2006 Pia: RC har aldrig givet mig andre problemer end at Lilly ikke gider spise det.
    Men hun gider heller ikke rigtig godbidder og tyggeben og den slags.

Olivers mad er nu hældt i en skål. Hun har smagt på det og er nu faldet i søvn ved skålen. Det er det samme som ved RC.

• #22   3. okt 2006 Hvis hun er vild med fisk, ku du hælde noget over der rigtig stinker?

• #23   3. okt 2006 Vores kan ikke lide olivers men vi er skiftet over til Regal pet Foods efter vi havde brugt royal canin, de er rigtig vilde med det og det skulle være et godt foder...

adressen er www.regalpetfoods.dk

• #24   3. okt 2006 http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3550

• #26   3. okt 2006 Hej

Jeg bruger også FLATAZOR fra www.zoa.dk

Det blir leveret lige til døren fragtfrit og kræsne hunde er normalt meget vilde med det. Det er udelukkende gode råvarer og fuld af gode olier som fremmer fantastisk pels og trivsel.

Hilsen janni

• #27   3. okt 2006 Ja fryserplads har jeg næsten ingen af, ikke engang nok til mig selv, derfor Barf og andet i den stil er udelukket til jeg får et større sted at bo.

• #28   3. okt 2006 ring til Zoa på 28876752 og få nogle gratis prøver tilsendt...

• #29   3. okt 2006 Hej Tinna.

Et undrende spørgsmål.... hvorfor stoppede du med at give lakse olie på maden når nu det hjalp på spiselysten??

Ellers vil jeg sige, bestil prøveposer alle steder fra og prøv dig frem, evt finde to hun kan lide og mixe det lidt så hun får smagsvariation fra uge til uge (hvis ellers hendes mave kan tåle det)

• #30   3. okt 2006 Miss Fich: Det var også bare en lille prøve - tænkte ikke videre over det efter det.

• #31   3. okt 2006 Gizmo er jo MEGET kræsen og det eneste han vil spise af tørfoder er regals pet food han elsker det simpelhen og det fås også med fisk.. Og er der ikke en forhandler i nærheden af dig levere de det til din hoveddør..

jeg mener deres hjemmeside hedder: www.regalspetfood.dk og der kan du også se hvem der forhandler det i nærheden af dig.

• #32   3. okt 2006 Janni: Er du sikker på at man kan det?

• #33   3. okt 2006 Nej det var... www.regalpetfoods.dk

• #34   3. okt 2006 Tinna - JA det er jeg 100 procent sikker på!!!!!!!!

Det kommer fra dag til dag... bare sig du vil have den som hedder Sensible.. små gode bider og til kræsne og sarte hunde

• #35   3. okt 2006 Det er jo super for pels osv, så jeg ville nok vælge et foder jeg kunne stå inde for og gi et skvat olie hver dag.

Men det er bare mig...

Held og lykke med at finde det helt rigtige for Jer

• #36   3. okt 2006 det er baseret på natur produkter og er ikke koncaveret med alt muligt kunstigt og så er der mange olier i der gør at pelsen bliver blød og blank.

• #37   3. okt 2006 Ja som skrevet regal pet food er noget der funker for den kræsne hund

• #38   3. okt 2006 flatazor indeholder alle de olier du skal ha i maden... ud over almindelige omega-olier indeholder det også Organolysats. NOget olie halløj fra ekstra fed fisk.. det er SÅ godt for immunforsvaret og pelsen...

• #39   3. okt 2006 Puha så mange meninger om så meget forskelligt foder :o)

• #40   3. okt 2006 Ja det er ikke nemt Tinna. Jeg har været mange igennem med Gizmo fordi han har så sart en mave og samtidig er super kræsen.. Men regals holdt vi ved, ikke en dag med dårlig mave på det og har ikke haft en knude i pelsen siden vi startede på det...

• #41   3. okt 2006 Nadja: Sender de prøveposer ud ??

• #42   3. okt 2006 det er jeg næsten sikker på at du godt kan få

hver gang jeg ahr mødt Lotte på udstillingerne, har jeg fået prøver på både det ene og andet, og masser af kiks til hundene

• #43   3. okt 2006 Janne: Ok, har lige skrevet til dem og spurgt :o)

• #44   3. okt 2006 Skal også til dyrlægen her den 16. så kan det være dyrlægen har et godt foderforslag eller nogle prøveposer :o)

• #45   3. okt 2006 Tinna ja det gør de...

• #46   3. okt 2006 Stine: Værsgo og kom og lær hende det!!! Jeg har prøvet i 2½ år nu - først nu jeg giver op, fordi hun bare ikke spiser. Har prøvet en masse metoder, men ingen virker i længden.

• #47   3. okt 2006 stine det er altså langt fra alle hunde der kan fungere med det!!!! Mine ville aldrig kunne leve sådan og sådan er der rigtig mange små hunde der har det...

• #48   3. okt 2006 Nadja: Nej det med at fjerne maden efter 10-15 min virker heller ikke her. Det er prøvet. Hun nægter bare at spise og begynder at spise græs udenfor.

• #49   3. okt 2006 Stine jeg prøvede det med Gizmo og jeg var stædig.. men det endte med han tabte sig 1 kg og det kan han ikke tåle... Så nu har han altid mad stående, han spiser kun når han er sulten og stopper når han er mæt også hvis der stadig er mad i skålen eller foderbolden som han får mad i....

• #50   3. okt 2006 Stine: Problemet er bare at Lilly ikke har perioder, men altid har været super kræsen og egentligt ikke særlig glad for mad. Jeg har været stædig siden jeg fik hende i huset, da min tidligere hund var en lille fed og møjforkælet hund, som bare fik noget andet hvis hun ikke gad det man serverede. Det blev lavet om, da jeg fik mit eget og Lilly.

Det eneste der kan få Lilly til at spise er en kat eller en anden hund. Det var sådan Lilly spiste da hun var hvalp. Den dag Ronja døde, stoppede Lilly med at spise normalt.

Det startede så igen da jeg fik kat, men de gider ikke hendes mad, for de har lært at hun knurre og snapper efter dem, så nu virker det heller ikke mere.

• #51   3. okt 2006 Stine: Ja det er jeg også bange for. Så går det bare ud over kattene senere.

• #52   3. okt 2006 Stine: Ja det er en god beskrivelse af Lilly. Jeg plejer at kalde hende min besideriske lille satan *GG*

Hun spiser helst heller ikke våd mad fra dåse, dååååmme hund, men vil da prøve om det skulle virke med vand, selvom jeg tvivler.

• #53   3. okt 2006 Stine: Tak skal du have. Jeg har nu fået Regal til at sende mig en prøvepose, og det næste foder jeg vælger er det hun kommer til at leve af resten af livet, for så gider jeg ikke skifte mere.

• #54   3. okt 2006 Vodka nægter osse at spsie, og fjerne maden efter 10 min hjælper ikke

han er blevet så tynd så tynd, at jeg ikke kan holde ud at se på ham mere, så jeg er nødt til at håndfodre ham bare for at få ldit mad i ham

• #55   3. okt 2006 Janne: Det kender jeg godt det der.

• #56   3. okt 2006 Jeg fodre også med regal, Milou havde tidligere ikke den vilde lyst til hendes mad og havde engang imellemlidt dårlig mave, efter vi er skiftet til regal har der ikke været noget..

• #57   3. okt 2006 Louise: Det lyder godt. Jeg glæder mig til at se om det er noget for Lilly :o)

• #58   4. okt 2006 hey det lyder bekendt:-)
    Min hund gider heller ik rigtig spise........indtil jeg skiftede til lam og ris. har en mistanke om det er kyllingen han ik er vild med:-(
    Han er stadig ik storspiser, men han spiser faktisk næsten det han skal på en dag, så det er mere eller mindre et mirakel:-)

• #59   4. okt 2006 Olivers er rigtig godt og har brugt det til af mine tidligere hunde...men jaa...har lidt en fornemmelse af at de hurtige bliver trætte af det..desværre:) Men nu er vi så begyndt at købe hennes petfood og jaa....det stinker af fisk men de elsker det og der er masse af omega 3 osv i som jo er rigtigt godt for hunden:) Så hvis man kan klare at ens hund stinker af fisk når den har spist synes jeg at du skal prøve det smiley Og så er det kvalitetsfoder men til en rimlig pris smiley

• #60   4. okt 2006 Så nu har jeg fået Hennes Petfood, Zoa og Regal til at sende mig prøver. Har på fornemmelsen at det skal være én af de tre, men ellers må jeg lige også høre hvad dyrlægen anbefaler.

• #61   15. okt 2006 Jeg har nu prøvet de tre forskellige foder på hende, og AK! hun gider ikke spise nogle af dem :o(

Så nu finder jeg bare det foder som er nemmest og billigst at få tilsendt af de 5: RC, Olivers, Regal, Zoa og Hennes.

Skal dog siges at Hennes blev spist med velbehag da der kom lakseolie ud over... men på de bider hvor der ingen lakseolie var, lod hun være og så spiste katten dem.

Kommentér på:
Olivers vs. Royal Canin

Annonce