Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe eller ej??
  • #1   3. okt 2006 Jeg vil først sige at I skal være enormt forsigtige med at avle på en mops uden tavle, da der rigtigt mange følgesygdomme ved racen.. Kan se at han ikke er med stamtavle så I har ingen reel chance for at være sikre på at han ikke viderefører et eller andet grimt..

At han skulle blive dameglad af at prøve er svært at spå om.. Nogle er det uden at have prøvet, andre er ikke selvom de har prøvet osv..

• #2   3. okt 2006 hvis I får ham tjekket i hoved og ende og venter til han blir voksen kan jeg ikke se noget problem i det, I skal bare sørge for at tæven er ligeså gennemtjekket så I ikke sætter dårlige hvalpe til,verden.

• #3   3. okt 2006 jeg kan udemærket følge sarah i at ville bringe hendes hunds gener videre, hvis de er iorden - vi ville da også gerne bringe Batties gener videre fordi han har det dejligste sind, men har ikke tænkt at gøre det, grundet risikoen for dårlige hvalpe..Men en stambogsført hund er ingen garanti for en sund hund - men handlen kan gå tilbage hvis de er medlem af DKK.
    Hun skriver om sine overvejelser og ikke at han skal hoppe på en tæve imorgen..S

• #4   3. okt 2006 Han skal jo ikke møde nogen damer endnu. Og selvfølgelig kun hvis han ender med at blive lige så god en hund som Louie. Jeg ved jo godt at han stadig er alt for lille. Da vi fik Louie var han 4 år gammel og kastreret, og alligevel har vi fået den bedste og mest godmodige hund man kan tænke sig, så hvis Elmo bliver lige så god, vil de måske kommende hvalpe få et godt sind. Men det er jo stadig bare en strøtanke...

• #5   3. okt 2006 hmm, er ikke enig i det med stambog - der kan man være ligeså svært uheldig med hundens sind! Den eneste fordel er, at handlen kan gå tilbage, hvis de er i DKK..
    Så lad nu være med at hakke og devaulere hende, det var kun en tanke hund skrev om og ikke en beslutning..

• #6   3. okt 2006 ...og pointen med indlægget var jo egentlig, at få at vide, om det er rigtigt, at hanhunde forbliver dameglade, når de har prøvet det en gang...

• #7   4. okt 2006 HOld kæft hvor er tonen bare klam herinde...
    Har læst så mange indlæg, hvor man dårlig tør komme ud med sit, fordi man simpelthen er bange for at blive "kørt" ned....Nu sidder jeg her til Morgen og læser dette, stakkels pigebarn....... Kan ikke forstå i ikke selv kan se det...

• #8   4. okt 2006 Syntes nu ikke tonen fejler noget.

Og giver de andre ret i at det er noget der skal overvejes nøje osv inde man bare laver hvalpe....

• #9   4. okt 2006 Jeg finder en "klam" tone herinde MEGET tit.Prøv at læs hendes spørgsmål...... Det gik overhoved ikke ud på.. Hvornår, og hvordan og om den overhoved skulle. Det var ganske enkelt og den var hooked efter én tur...
    Og det er ikke kun i dette indlæg, men i mange andre. og fordi man ikke vil "køres" ned, betyder det vel ikke at man ikke har hold i sin mening. Nogle mennesker har ikke behov og lyst for den sags skyld til at sidde og forsvare sit ellers rimelige enkle spørgsmål.

• #10   4. okt 2006 Hvad andre indlæg har med dette indlæg at gøre ved jeg ikke.

Meeen det er da rart at få info at vide både for og imod avleri....

• #11   4. okt 2006 Jeg kan godt se alle jeres gode råd, det er slet ikke det.
    Jeg syntes bare ikke det er særlig pænt at skrive.
    "hvad tænker du egentlig på", " bliver helt harm" og "skulle han ikke lige blive voksen først".
    Det var jo ikke det pigen spurtge om. Det har OVERHOVED ikke noget med at gøre at det ikke er det rigtige i siger......

• #12   4. okt 2006 Og i må da indrømme at tonen ikke altid er lige pæn herinde. Forleden var der en der skrev noget om en kanin der var blevet ædt. Hvorfor mon han slutter med at skrive... "Brugeren er lånt, og dårlige og dumme kommentar frabedes for det her var en ulykke og jeg ikke stolt af det." Jeg tror det er fordi han ikke vil "overfaldes" og bare vil have et godt råd...

• #13   4. okt 2006 Tror folk svarer sådan fordi der dagligt ses hovedløst avl på alt når bare hunden har en puls !

Uanset alder eller andet er der jo nogen der bare SKAL have lavet hvalpe som så ses til salg for ingen penge.

• #14   4. okt 2006 Og den med Kaninen kender jeg intet til.

• #15   4. okt 2006 Ja, det er rigtig og jeg kan godt forstå jeres holdning. Jeg syntes bare at tonen er forkert, i forhold til hendes spørgsmål. Det er jo bare min mening...

• #16   4. okt 2006 Ja, det er rigtig og jeg kan godt forstå jeres holdning. Jeg syntes bare at tonen er forkert, i forhold til hendes spørgsmål. Det er jo bare min mening...

• #17   4. okt 2006 Vil lige pointere mod din "jeres holdning"

Jeg har givet de andre ret ikke andet ! At jeg så er enig med dem gør jo ikke jeg har en klam tone !!

• #18   4. okt 2006 Så lad mig omformulere mig........
    Jeg kan godt forstår jeres forskellige argumenter.
    Men NOGLE har en klam/led måde at få det sagt på...
    Stadig kun iforhold til hendes spørgsmål.

• #19   4. okt 2006 Og min pointe var ikke indholdet om avl og papirer.... Det har jeg ikke en skid forstand på alligevel.
    Pointen var, at jeg ikke altid syntes folk snakker pænt til hinanden og det syntes jeg er tarvelig, når nogle ikke altid ved lige så meget som andre.
    Det var sådan set det.......

• #20   4. okt 2006 Vil bare lige sige, at jeg ikke syntes at det var specielt rart at få en masse kommentarer omkring avl og det etiske og moralske ansvar man har, når man gerne vil have hvalpe. Jeg kan da også tænke, og ved at man ikke bare avler løs på en hvilken som helst hund. Jeg ville bare høre, om i havde erfaringer med, at hanhunde bliver hooked på damer!

Kommentér på:
Hvalpe eller ej??

Annonce