{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.246 visninger | Oprettet:

Overvejer omplacering. (Baily) {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg ved godt jeg/vi har dummet mig/os, jeg er Varks søster, og tænker han nok har fortalt lidt om Baily og os. Jeg fik Baily i starteten af året, næsten lige efter vi gav Molly til min bror.
Baily skulle have et nyt hjem fordi de tidligere ejere ville give ham væk og til hvem som helst (ikke fordi jeg var den bedste) men kunne ikke overskue at den skulle ud til nogen der måske var som de første ejere eller værre, den kunne selvfølgelig også havde været heldig at komme hen til nogen der var bedre end mig, men nok om det.

Men det her handler om Baily,og min interesse er at han får det bedste liv der passer lige præcis til ham, han er lynene intelligent, men faktum er at vi har ikke overskud/nosset os sammen til at få aktiveret ham nok og give ham det han har brug for.

Så overvejer nu at finde et rigtig godt og passende hjem til ham, for ved desværre vi nok ikke kan formå at ændre vores engagement til fordel for Baily.

Jeg er bare nervøs for at han ender hos nogen der alligevel ikke er så gode for ham, derfor søger jeg hjælp til at omplacere i et passende hjem,hvor han får noget at lave og en givelig hverdag. Det mest vigtige er at han ikke bliver en kastebold, og at han ikke ender i et hjem uden erfaring og/eller dominanspræget hundehold.

Det er ikke fordi han har så mange adfærds problemer endnu, men er bange for at han måske bliver ødelagt med tiden ved at blive her.

Han jo ikke helt modnet endnu, han er fra ca d.12/01/15 så han er bare en stor hvalp, han er har et kærligt sind og er meget godmodig.

Så hvis nogen føler for det, kan i bare tømme jeres hjerte og skrive en masse svinere, for JA jeg føler mig som en stor fiasko og havde lovet mig selv jeg aldrig i mit liv ville give op på min hund, som sagt handler det om min hund og det vejer altså mere end mit ego, trods det måske negative så håber jeg også at nogen kunne hjælpe mig eller guide mig til et bedre hjem.

Vil ikke bare aflevere ham på et internat og tænke den prut er slået.

Mvh Sabrina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer omplacering. (Baily)
  • #1   28. okt 2015 Hvad er han en blanding af?

  • #2   28. okt 2015 Og nu tænker jeg lige højt, men han ser ud til at være en af den slags hunde som der er en milliard af, og som ingen vil have. Derfor tænker jeg at det kan blive svært at "komme af" med ham. Ergo ville det være bedst om i nosser jer samme og får ham aktiveret. Eller få ham aflivet...

  • #3   28. okt 2015 Enig med Anne Julie.
    Tag ansvar for ham eller sig farvel til ham.


  • #4   28. okt 2015 Baily er en blanding af labrador og dobermann.

  • #6   28. okt 2015 Jeg tror da godt der er nogen der vil have ham men det er desværre nok kun de forkerte mennesker smiley

  • #7   28. okt 2015 Ja, så er der igen nogen der får ondt af ham, men som ikke kan magte ham. Og så er vi lige vidt...

  • #8   28. okt 2015 Anne, det er derfor jeg skriver her, for der er jo en del med kompetencer og nogen der kender nogen, tror stadig der er håb. ellers kunne jeg havde skrevet på gul og gratis, det her er ikke en annonce..

  • #10   28. okt 2015 Jeg ville ønske at folk var realistiske.
    Du kan sagtens komme af med ham. Det er ikke det der er problemet. Men sandsynligheden for at finde et hjem der magter ham og et hjem der har ham de næste 12 år, den er forsvindende lille. Tro mig.


  • #11   28. okt 2015 Mit bedste bud vil altså være et godt internat, jeg kan anbefale Fyns internat, de bruger rigtig meget tid på at finde de rigtige hjem og har meget størrer chance for at finde det rigtige for Baily.
    Jeg lærer aldrig at forstå hvorfor der er den store modvilje mod internater, det må jo være fordi folk ikke er kritiske og vælger de rigtige steder:)


  • #12   28. okt 2015 Hamrende enig med Bodil!!!

  • #13   28. okt 2015 Jeg har intet imod internater. Jeg har derimod noget imod at man anskaffer sig hunde som var de et par sko og man derefter, når man ikke gider dem mere, smider dem ud. Der aflives 12.000 sunde og raske hunde om året i DK.
    JEG vil ikke kunne leve med at sende en hund videre til en uvis skæbne og hvis vi lige skal være realistiske engang, så tror jeg godt at folk herinde ved at chancen for at finde det sidste hjem til ham denne gang, den er ikke eksisterende.
    Han er under et år og skal nu ud i 4 hjem og han er ikke engang nået den alder endnu hvor han bliver en rigtig udfordring.
    Det er ikke i orden.
    JEG havde taget ansvar eller også havde jeg gået den tunge gang til dyrlægen. Jeps spild af liv, men også spild af liv at blive kastet rundt mellem hjem de næste mange år.


  • #14   28. okt 2015 Se at få ham videre. De internater jeg har kendskab til gør et kæmpe arbejde for at få hundene matchet med de rigtig hjem, så jeg ville nok sende ham på et internat.
    Det er drønsvært, I know, men det er nok det bedste for ham.





  • #16   28. okt 2015 Jeg har arbejdet på internater, og kan ikke genkende de romantiske billeder der tegnes herinde.

  • #17   28. okt 2015 De "3" første hjem var inden han var 10 uger gammel, han blev taget fra sin mor da han blot var 7 uger, dernæst havde parret Før os ham i 3 uger.
    *BB* Ja det er rigtig ærgerligt, det var så dumt vi legede helte og nu ikke magter opgaven helt.


  • #18   28. okt 2015 Jeg mener heller ikke internaternes arbejde er perfekt, fx er jeg ikke enig i deres no kill policy.
    Men de gør et stort arbejde for at matche hunde med de rigtige ejere og de er ærlige omkring hvis hunden har problemer med fx alene hjemme eller lign.
    Måske er jeg farvet af selv for to måneder at have overtaget en internathund og i den forbindelse hang jeg en del ud på dyreværnet i Kbh og overhørte en del samtaler.
    Hørte flere gange at folk blev frarådet forskellige hunde, fordi de var for aktive til deres familie eller fordi hunden ikke kunne være alene.



  • #19   28. okt 2015 Det handler altså om at være kritisk også når det gælder internater:) en hver lille trunte som vil hjælpe kan jo kalde sig internat og ikke alle rigtige internater er ledet af dygtige folk! Besøg et par internater og hør hvad de siger og hvordan de behandler deres hunde og kunder;) af dem jeg kender til vil jeg meget gerne anbefale Fyns internat og Brande internat er heller ikke så ringe;) vil man hundens bedste så kører man efter det rigtige sted;)


  • #20   28. okt 2015 Kære venner.

    Lad os indrømme, at det er normalt at fejle ind imellem.
    Det at man gør en fejl siger ikke meget om en person, derimod tror jeg på at det siger meget om en, hvordan man reagerer ved en fejltagelse.
    Trådstarter fortæller at hun har et problem, og søger råd til at komme videre.
    Hun afslører også selverkendelse nok til at sige, hun ikke har nok kompetencer.

    Det siger måske også en del om andre, når man ser tiltaleformen, når de svarer folk der spørger efter råd...
    Nok om det.

    1) I dette medie er krydsninger meget upopulære, selv er jeg neutral, der er andre mennesker der mener racers svagheder fortyndes ved krydsninger. Ja, ordinært udseende, men hvis man leder skal man nok finde en.
    Pt kan jeg ikke selv, da jeg har hænderne fulde af en hvalp. Havde du spurgt for 3 mdr siden, var hunden muligvis afsat, hvis kemien passede med os og kattene...

    Jeg har ikke forslag til unikke steder at afsætte en unghund, men hvad med almindelige annoncer? Det er jo ikke akut?
    I ventetiden, hvad med at finde en I kan lære af? Erfaren hundetræner eller en anden klog person? Om nødvendigt, betal jer til professionel adfærdsterapeut?

    Problemer er til for at blive løst!


  • #22   28. okt 2015 Han mangler stimulering i allerhøjeste grad, vil så gerne give ham det han har brug for, jeg er en fiasko og det er ikke med god samvittighed jeg overvejer omplacering, tænker bare jeg står nærmest alene med alt herhjemme fordi manden arbejder.
    ville kunne bære at slå ham ihjel, han har ikke bedt om at ende i vores hænder, vil jo allerhelst finde et nyt hjem til ham med de kompetencer han kræver smiley
    Han er jo en glad hund, han er bare voldsomt understimuleret.


  • #23   28. okt 2015 Hellere at du kan tage hans behov over dine egne, end at du lader ham leve videre hos dig, fordi du ikke vil af med ham. Det er der alt for mange, der gør.

    - Hvis du vurderer, at han kan klare en omplacering mere, så gør dit ypperste for at finde et godt hjem eller kontakt et godt internat, der kan hjælpe.
    Hvis manglende stimuli er hans eneste problem, så burde det ikke være svært, lige udover det der med at finde et kompetent hjem. Han er jo en bedårende lille en.


  • #24   28. okt 2015 #23
    De problemer jeg ser i ham som nok er pga understimulering , er at han hopper op og tager mad/ting og gnaver i det, trækker når man går, er ret vild omkring børnene og når min brors hund kommer, det er ting jeg egentligt godt kan leve med, men kan ikke leve med at han ikke får det han har brug for, for ved jo godt en god times tids gåtur ville give en del for ham, har desværre "bare" ikke overskud til det, ville et internat lade en følge med ? Eller kommer han derhen og så er det slut? smiley


  • #26   28. okt 2015 Hvor meget stimulering får han nu? Er det for altid du regner med ikke at kunne give ham det han skal havve, eller har du "bare" en skidt, længere periode? For i så fald, findes der nemme, overskuelige motiveringer (mere overskueligt end lange gåture) (læs eventuelt den anden tråd om aktivering af hund, der kører lige nu...). Det var måske værd at overveje, hvis du regner med at få overskuddet på et tidspunkt.
    Og unghunde er altså nogle lømler med stor energimængde... Selv når de bliver stimuleret korrekt smiley

    Men jeg ville også anbefale et godt internat.
    Og gud hvor er han lækker!


  • #27   28. okt 2015 Jeg tager ham med hen til min søns børnehave sammen med den lille i barnevognen, ( det er måske 1km derhen !?) og så går jeg tilbage men tager en lidt længere tur. Så overfalder han lidt den gamle hund (Molly 12år) når vi kommer hjem og får hvalpe flip m.m .
    har desværre haft denne periode med meget lidt overskud i et stykke tid og overskuden går lige til at Gøre huset rent og hygge med baby og den store, jeg har ikke talt om dette til min mand, men vil Gøre det når han kommer hjem fra arbejde, har brug for hans hjælp, men føler ikke rigtigt der er noget at hente hos ham. måske det vil ændre sig hvis det er enten eller. smiley


  • #28   28. okt 2015 Hvis du har en time pr dag til at koncentrere dig om hunden, ville jeg nok kun bruge 30 min på gåtur.

    For resten ville jeg træne al mulig lydighed. Små pas af 5-10 min med gå ved fod, sit, dæk.
    Vi træner "hvor er mor" dvs hun løber hen til mig, når folk spørger dette spørgsmål. Skideballe effektiv at kunne, når katten er sur og truer med mord, når børn er forskrækkede osv.

    Og tilføj evt 5 min hvor du forbereder ting han kan lave alene. Fx leverpostej klatter på træstammer, op af muren osv, og så ud i haven med vapsen.


  • #29   28. okt 2015 Det har jeg og måske mere til, det er bare on off da den lille måske lige har brug for mig, det ved jeg også godt Baily har! du skriver det så godt Helene, vil leverpostej på muren være en stimulering for ham? det kræver jo ikke så meget smiley
    måske jeg egentligt burde give lidt slip på rengøring og se om mit overskud til ham bliver større.
    Jeg giver bare op f.eks når han hiver afsted, han er bare glad for at komme ud. Men så vælger jeg at gå hurtigere hjem. "så er det overstået"
    med alle jeres kommentarer så ønsker jeg at sparke mig selv bagi og give det en chance se om mit overskud kan komme op igen !


  • #32   28. okt 2015 Om hunden skal blive eller videre kan jeg ikke tage stilling til.


    Jeg advokerer for, at man gør hvad man kan for at det går bedst muligt i den tid man er sammen. Hvis problemer løser sig, er det godt. Hvis hunden får nye , gode ejere, er det også godt, og en løsning.


  • #33   28. okt 2015 Om han skal blive eller videre ved kun du. Du kender hunden det gør vi ikke smiley

    Men mens du bestemmer dig, så kan du evt hyre en hundelufter. Jeg har efterhånden en del her omkring der har aftaler til deres hunde. Nogle har unge piger, andre pensionister alt afhængig af hunden.
    Hvis ikke hver dag, så måske 4gg i ugen til nogle længere vandre ture.

    Det vil lette din samvittighed, hunden får dampet af og du kan med ro i sindet finde ud af hvad i vil smiley


  • #36   29. okt 2015 Åhhh søjde det jeg rigtig ked af og høre håber i finder ud af noget der passer perfekt

  • #38   29. okt 2015 De stoffer, der er i Calm, findes også i Colostrum, som er meget billigere. smiley

  • #39   29. okt 2015 Sådan helt OT - kæft, han er cute ham der. Havde jeg ikke en altoverskyggende interesse for min sport og iøvrigt 3 hunde i forvejen, så snuppede jeg ham smiley

    Prøv Kisser fra Rescue dog - hun er fantastisk og måske kan hun hjælpe dig med noget videreformidling.


  • #41   29. okt 2015 #40
    Han kan godt Være alene hjemme, vi ligger dog ALT væk, og så er han lukket ude i gangen med adgang til vores soveværelse.
    Han er ellevild med andre dyr mennesker så man skal lige afregne hvornår man skal stoppe og lade folk gå forbi, men han er faktisk blevet god til at acceptere mennesker ikke altid gider hilse. dog kniber det med hunde, dem vil han altså bare gerne overfalde og lege med.


Kommentér på:
Overvejer omplacering. (Baily)

Annonce