Småtspisende hund {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en cocker på 14 måneder som er lidt speciel med mad. Han spiser ikke så meget, og helst kun om aftenen. Ofte får han kun spist halvdelen af den ration han bør have ifølge beskrivelsen på posen. For lidt siden begyndte han at få lakseolie, og der åd han både morgen og aften. Men nu er det ikke så spændende mere.
Han er ikke tynd og han virker frisk og glad. Men da vi bruger ham til agility en gang om ugen, går lange ture samt vi er gået igang med cykeltræning stille og roligt, synes jeg ikke at en halv dags ration af sin mad er helt nok.
Jeg har læst flere steder at jeg skal lade som blive sulten - altså tilbyde ham mad på de faste tidspunkter. Spiser han ikke indenfor 10-20 min, så skal jeg fjerne maden og først tilbyde ham igen til næste spisetidspunkt. Har i erfaring med denne metode? Og vil i anbefale den?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Tilbyd maden og ja flyt efter et stykke tid, hvis han ikke spiser.. Tilbyd igen til næste måltid.
sep 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
dec 2008
dec 2008
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Min erfaring er at det er rigtig godt at variere meget. Altså give både tørfoder, vådfoder og rå. Eller give fx 2 slags tørfoder om dagen, en til middag og en om aftenen, eller skifte mellem to hver dag. (kommer selvfølgelig an på om hundens mave kan klare det, men så længe man holder sig til fx 2 forskellige slags har jeg aldrig oplevet problemer)
Ellers er der folk der får det til at fungere på barf - men sådan kommer jeg nok aldrig til at fodre.
Der er også nogle der kører den metode du nævner og så faster dem en gang imellem - så der ikke altid er mad, og hunden lærer at spise når det er der.
Måske noget af det vil kunne virke for dig...
sep 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Jeg har i mange år haft foder stående 24-7, og de fleste hunde er faktisk ret gode til at styre det selv. Mine rører f.eks. ikke deres tørfoder, hvis de har fået kød, madrester eller kødben.
I og med at han er en ung hund, så er det ikke unaturligt at han er lidt til den slanke side. Bredden kommer jo først til nu
Småtspisende hund