{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Når sporet skal ligge inden hunden skal gå det {{forumTopicSubject}}

Jeg ligger en gang imellem spor til min hund og jeg synes hun er blevet så god at jeg ville prøve at lade sporet ligge et stykke tid inden hun skulle gå det.
Jeg ligger sporet og vi går en tur, da vi en 40 min. senere kommer tilbage og går sporet kan jeg fornemme at der mangler en hel del godbidder, tror der har været nogle fugle på spil.
Heldigvis klarede min hund det super godt uden, også knækket hvor alle godbidder var taget, tog hun uden hjælp.

Nå men kom til at tænke på hvordan i andre, der træner spor, undgår at fugle snupper godbidder, eller at der kommer dyr/mennesker og går rundt i og omkring sporet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når sporet skal ligge inden hunden skal gå det
  • #1   29. okt 2015 Jeg har depoter fordelt på sporet.
    Små plastbøtter med lækkert guf i.
    Antallet af depoter afhænger af hunden og sværhedsgraden på sporet ( feks vejret )



    profilbillede
  • #2   29. okt 2015 Jeg har kontaktet en landmand og fået lov at gå på en af hans marker, der kommer ikke andre mennesker og fuglene ved heller ikke at der ligger godbidder, da de kun ligger vejen forbi når der bliver pløjet smiley

  • #4   29. okt 2015 Bruger sweiss, så ingen problemer med mine spor smiley

  • #5   29. okt 2015 Læg spor med noget, der ikke kan tages smiley

  • #6   29. okt 2015 Tak for svar.
    Line: Jeg har en fodbold bane at gå på, så ved ikke rigtig hvad der ligesom kunne falde ind, det skal også være noget hun vil tage.

    AboutMyDogs: Hvor fedt, gad jeg godt, her er vi desværre overrendt af måger og krage fugle, da folk smider mad til dem alle steder.

    Bumble bee: Det kunne jeg godt tænke mig at vi skulle prøve, men i DCH hvor vi træner pt. skal vi ligge godbidder.

    Malene: Kan du gi et eks. på hvad det kan være, er lidt tom for ideer.

    IB: Hvordan fungere det? jeg er bange for hun mister koncentrationen hvis jeg skal stoppe hende og åbne en bøtte, hun skal jo blive på sporet.



  • #7   29. okt 2015 På et tidspunkt skal hun jo samle genstande op .. Eller markere genstande.
    Det bliver ikke meget mere afbræk med bøtterne.
    Hun skal kunne fortsætte på sporet i begge tilfælde


  • #8   29. okt 2015 TS hvis jeg var dig ville jeg sætte alle sejl ind for at finde et sted, som ikke er så overrendt som en fodboldbane, personligt kunne jeg aldrig selv finde på at ligge spor sådan et sted, særligt under indlæring, da man jo aldrig ved hvor svært sporet er, fordi man ikke ved hvor mange mennesker og hunde mv. der har været der i den mellemliggende periode.

    I DCH programmet kræves det at hunden går med næsen fast i sporet hele tiden(udover når der er genstande).
    Men med hensyn til genstande ville jeg først putte dem på når hunden kan gå en rigtig godt spor med knæk. Måske ville jeg begynde at træne genstande ved siden af, men du skal gøre op med dig selv om du vil have hunden til at makere genstanden ved at ligge sig foran, eller komme med den til dig.
    Men som sagt, så ville jeg vente rigtig lang tid med at putte genstande på sporet.


  • #9   29. okt 2015 Ib: Men vi er slet ikke noget til genstande endnu, så tænker det ikke er noget jeg skal begynde at rode med, kender slet ikke til hvordan det foregår, så det venter jeg med til jeg er startet op med det på hold.

    About: Det ville også være ideelt, men bor midt i en storby, og har ingen bil, så det er lidt svært.
    Altså hun gik sporet lige så fint i dag (efter ca. 40 min. og med manglende godbidder) som hun plejer at gøre når jeg går det med det samme.
    Vi arbejder med knæk, og det klarer hun fint, men når jeg selv er ny indenfor spor, så er jeg bange for at jeg får det indlært forkert, så genstande venter vi lidt med.

    Men tak for hjælpen/rådene, jeg må lige se mig om og se om jeg kan finde et mere egnet område.


  • #10   29. okt 2015 Jeg syntes det lyder som en meget klog og fornuftig beslutning at vente med genstande til du kan få noget hjælp.
    Hvis du er ny hundeejer og ikke stillet i DCH programmet tidligere, skal du starte i C-klassen(til konkurrencer) og der er ikke spor i og du kan tidligst komme i B-klassen hvor der er spor i 2017, så du har god tid til at lærer hunden et godt og stabilt spor.


  • #11   29. okt 2015 Er røv ligeglad. Så lærer mine hunde at arbejde på forstyrrelse hvis jeg går fra det må jeg også forvente/acceptere den slags.

  • #12   29. okt 2015 Zarah: Ok ja det er selvfølgelig også rigtigt, og hun gik det jo fint.
    Måske det er en fordel at hun fra start lærer at sortere i duftene og at hun ikke er for afhængig af godbidder på sporet.


  • #13   29. okt 2015 Skræmmer fuglene væk når de kommer...

    Man kan jo ikke bare gøre noget andet end det, der er målrettet læringsmålet.
    Godbidder i fodspor lærer hunden noget andet af end belønning i depot eller for genstande. Tre forskellige ting...


Kommentér på:
Når sporet skal ligge inden hunden skal gå det

Annonce