{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Fra en til to hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har længe gået med tanken om hund nr 2.
Dette skal selvfølgelig være en papillon, så den passer nogenlunde på Aslans energi niveau. Lige børn leger jo bedst smiley

Jeg har fundet en hanhund på 3 år med DKK stamtavle, som virker som et potentiel match med Aslan og jeg.

Hvad var det sværeste for jer at gå fra en hund til to?

Jeg vil at udgifterne vil blive dobbelt op, men de er jo heldigvis så små, at det ikke betyder noget for min økonomi.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra en til to hunde?
  • #2   30. okt 2015 Aslan bliver 5 år her til november. Så der vil være de anbefalede 2 år i mellem.

Opstod der magtkampe mellem dine?

• #4   30. okt 2015 Jeg synes det sværeste er at give dem lige meget opmærksomhed, fordi Lucky træk sig lidt da Rosa kom, og Rosa krævede meget opmærksomhed i starten, både fordi hun var en hvalp men også fordi hun var så lille. Nu er Lucky langt om længe endelig begyndt selv at komme, og Rosa kræver stadig opmærksomhed 24/7, men nu hvor de er glade for hinanden er det så meget nemmere. smiley

Ellers synes jeg ikke det er svært at have 2 overhovedet, medmindre jeg får en hund, som vitterligt har bedst af at være ene hund i fremtiden, så skal jeg altid have mindst 2 hunde. For selvom der da er mere arbejde i det, og som du siger at det er dyrere, så er glæden ved det det hele værd. (Hvis hundene kan sammen selvfølgelig)

P.S. der er også 2 år i mine, for at være nøjagtig så 2 år og 2 dage smiley

• #5   30. okt 2015 Jeg er så heldig at formidleren af hunden er adfærdsterapeut, så er ikke så bange for at de ikke matcher, hvis hun siger god for det smiley

• #8   30. okt 2015 Så er det da bare at springe ud i det smiley
    Det vigtigste er at du sørger for at bruge god tid på hundene også hver for sig, for de skal jo begge vænne sig til at være to, og den nye skal vænne sig til sit nye liv osv.
    Det er ikke meget anderledes at have 2 i stedet for en, det eneste der tager ekstra tid er at man skal bruge tid på 2 hunde i stedet for en, men mine leger f.eks. en del sammen, så på den måde, underholder de jo også hinanden. Lucky er noget mindre krævende nu vi har Rosa, for "keder" han sig, så leger han med Rosa, hvis jeg ikke lige har tid til at hygge med ham.
    Her får de ikke længere så mange ture alene, da vi jo er to til at gå med dem, og kan sørge for at de også kan få fred til at snuse rundt "alene" .. Men de får da alene tid.

• #9   30. okt 2015 Ja, men ved ikke helt om jeg tør.
    Er bange for at jeg gør det mere for min egen skyld end for Aslans.
    Han er meget jaloux anlagt hvad gælder mig.
    Han er heller ikke så god til andre hunde, dog ved begge tilfælde acceptere han andre papilloner og hans glæde ved dem, er ubeskrivelig.

Jeg er meget nervøs for at Aslan lukker ned og bliver trist. Vil jo ikke af med en nye igen, hvis han flytter ind.

Jeg vil skulle betale 250kr ekstra om måneden ved en ekstra hund. Her har jeg ikke medregent dyrlæge.

• #11   30. okt 2015 Lykke, jeg forstå udemærket hvad du mener.
    Jeg er alene med Aslan, så han er meget afhængig af mig.
    Jeg vil jo ham det bedste. Også derfor jeg tænker meget over det. Det er vigtigere Aslan har det godt.

• #13   30. okt 2015 Man skal aldrig få hund for sin hunds skyld, men man skal jo så stadig kigge på om ens hund ville fungere med at få en hund i huset. Har han mødt hunden? jeg ved godt der er stor forskel på at bo med en hund og på at have den, i kunne måske få ham på ferie? men det er jo selvfølgelig også træls.
    Kan godt forstå du synes det er svært...

Lucky var jo stik modsat, elskede alt og alle, så kom Rosa og han hadede hende, hvis det stod til Lucky var hun blevet sendt hjem igen, nu savner han hende når hun er med mig. Han synes stadig nogle gange at hun er træls, men sådan generelt er de meget glade for hinanden.

Men nu er Aslan jo også det ældre. Men hvis Aslan fungere godt med at være alene og du ikke ved om han ville have glæde af en anden hund, og det lidt er det du ønsker, så er det måske bedre at lade være. Er det til gengæld fordi DU ønsker en hund mere, som ikke nødvendigvis skal være bedste venner med Aslan, så er det jo en anden snak.

Det her billede er taget den anden dag, altså af Rosa 10 mdr gammel, så vi har haft hende i 8 mdr.

profilbillede
  • #14   30. okt 2015 Jeg har altid drømt om at udstille, så denne hund ville jo være perfekt for mig.
    Dog er det vigtigt for mig at Aslan og ham kan sammen.

• #15   30. okt 2015 Jeg har spurgt om jeg må få ham på prøve. De har ikke mødt hinanden endnu smiley

• #16   30. okt 2015 Aslan fungere fint og leger også fint med andre, så længe de ikke er herhjemme tror jeg.
    Dog ved jeg det ikke, da jeg aldrig har haft andre hunde med hjem

profilbillede
  • #18   30. okt 2015 Det er jeg klar over smiley

Jeg venter også gerne på min udstillingshund, hvis jeg vurdere at Aslan ikke skal bo sammen med andre hunde.
    Dog tror jeg, at jeg vil have adfærdsterapeuten med ind over smiley

• #19   30. okt 2015 Hvis en "prøve" periode er en mulighed synes jeg da klart du skal prøve, hvis du så kan slippe den igen, hvis det ikke går. smiley
    Og ellers ja er det da en super ide at få hende med indover.

Men jeg tror nu godt Aslan kan få glæde af en ven derhjemme, hvis han ellers er god med andre hunde. Han skal nok bare have tid til at vænne sig til at dele osv.
    Men det er jo altid svært når man ikke kender hunden, og selvom man gør kan man risikere at det bare ikke går.

• #20   30. okt 2015 Jeg synes at mange ting er blevet lettere, efter jeg fik flere hunde. Bl.a. er de knapt så afhængige af mig mht. underholdning/alenehjemme, da de jo har hinanden. Jeg kommer altid til at have mindst 2 hunde, da de har så ufatteligt meget glæde af hinanden smiley

Det lyder som om at du har fundet en dejlig hund, oven i købet med en adfærdsekspert, som kan hjælpe. Tænker at du da bare skal springe ud i det. Dog skal du selvfølgelig have i baghovedet at hvis kemien ikke er der mellem din gamle hund, og den nye, så skal du ikke være bange for at sige fra. Kemien mellem de 2 hunde, er alfa omega, for at det bliver en succes.

Sådan som du beskriver din gamle hund, lyder det som om at det faktisk kunne være godt for ham at lære at dele dig med en anden, og måske blive mindre afhængig af dig/mere selvstændig. Men igen, det afhænger helt af hvor god kemien er mellem de 2 hunde, og det finder du kun ud af ved at prøve smiley

• #21   30. okt 2015 Tiden! At give dem nok hver for sig synes jeg er det hårdeste. Især var springet fra 2 til 3 stort.

Dette skyldes dog nok mere hunden end antallet. Wilma (nummer 3) har været - og er - en meget mere krævende hund end Johna (nummer 2) var...

De er alle glade for hinanden, men det er tydeligt at Karla (nummer 1) elsker når hende og jeg laver noget alene!

profilbillede
  • #24   30. okt 2015 Nu har vi frygtelig nemme racer smiley så det vi bemærkede mest var plads mangel i sengen *GG*

Det er skønt at se dem sammen, se de forskellige personligheder og lære hvordan man motiverer forskellige hunde smiley
    1 hund er dejligt - mange hunde er super dejligt smiley

• #25   30. okt 2015 Det kunne være rart med hensyn til underholdning, der kan jeg godt mærke at han ikke altid får brændt alt sit krudt af.

Og træning er kun sjovt de første par minutter smiley
    Når vi deltager til vores papillon træf er han træt på en helt anden måde og jeg kan se han hygger sig. Selv med andre hanhunde.

• #26   30. okt 2015 Papillon er også en forholdvis nem race smiley
    De skal bare have lov til at løbe deres krudt af og så skal de "bare" trænes.

Jeg har heldigvis aldrig haft problemer med at Aslan har kedet sig og ødelagt ting eller at han været helt ustyrlig smiley

• #27   30. okt 2015 Hahah nu har jeg en 140x200 seng kun til Aslan og jeg. Så der kunne snildt være plads til en mere smiley
    Dog ikke hvis han skal ligge lige så tæt på som Aslan, men han er også et puttedyr

• #28   30. okt 2015 Jeg ville ikke vælge en hund af samme køn som den med et problem med andre hunde. derudover ville jeg vælge en hund under 1 år, netop for at understrege at der ikke var noget at diskutere..med det du fortæller havde jeg ikke valgt en voksen hanhund.

• #29   30. okt 2015 Han har ikke noget problem med andre papillon hanhunde. Hverken intakte eller kastreret.

Når vi er til træf og der er ballade trækker Aslan sig og løber over til mig, hvis der er nogen der kommer op og tottes.

Men det kan selvfølgelig være noget andet derhjemme. Det ved jeg ikke.
    Jeg ved at han ikke har problemer med kastreret hanhunde i hjemmet, da min kusine har en.

• #30   30. okt 2015 Det er mest store hunde han ud reagere på. Især mørke hunde, (store som små) da han desværre er blevet angrebet af tre møg snauzere smiley

• #31   30. okt 2015 Aslan har forresten boet sammen med en lab blanding fra han var 8 uger til han var 2-3 år. Der var ingen problemer ud over maden, skulle de have hver for sig.

• #32   30. okt 2015 Pinligt at jeg havde glemt min gamle papfars hund Walder, når vi har boet hos ham smiley
    Men der var stor aldersforskel, Walder var vidst 5 år

• #34   30. okt 2015 Dejligt at du kommer på banen, Pia! smiley

Jeg har nemlig aldrig oplevet nogle problemer med Aslan og andre papilloner.

Jeg var meget i tvivl om han kunne enes med nogle hunde efter sit overfald, men hver eneste gang der kom en papillon, så var det playbow med det samme.

Jeg deltager meget i papillon træf som vi afholder 1 gang om måneden og første gang var jeg ærligt lidt nervøs. Han klarede det dog til UG, og jeg var utrolig stolt af ham, da der var 5 andre papilloner at skulle tage stilling til.

Og det varmede virkelig mit hjerte at se dem slå sig løs og lege, på deres helt egen måde, som andre hunde bare ikke kan følge med på.

Igen tak, Pia. Jeg havde slet ikke tænkt på "gæstepas", men det giver god mening smiley

• #35   3. nov 2015 Jeg tænkte jeg lige ville komme med en opdate.
    Jeg har været nødt til at sige nej til hund nr 2, da min udlejer gjorde det nemt for mig.
    Mandag fik jeg en e-mail at man kun måtte have 1 hund, da der desværre havde været mange klager over andre lejere og deres hunde.
    3 er endda smidt ud fordi deres hunde har ødelagt indboet.

Min udlejer har dog kendt mig i 3 år, og hun har sagt at vi kan tale om det når jeg fraflytter min nuværende lejlighed og ned i en større.
    Så kan hun se at Aslan ikke har ødelagt noget.

• #36   3. nov 2015 Lidt surt, men ok. Det lyder da som om at din udlejer er til at tale med, så det er da ikke helt udelukket, at du en gang får mulighed for at få en hund mere smiley

• #37   3. nov 2015 Ja, hun er rimelig large.

Der er 16 lejligheder her i bygningen, og vi har fået lov til at passe os selv, så længe der ikke kom klager. Det er der desværre nogle der har misbrugt, så nu er der kommet konsekvenser.

Men jeg er ikke i tvivl om at hun nok skal give mig en tilladelse til hund nr. 2 før eller siden smiley

Kommentér på:
Fra en til to hunde?

Annonce