{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en hund stjålet
  • #2   13. nov 2015 Folk, der "bare" har en familiehund, men som ikke nørder på nettet eller har et hunde-netværk, hører eller læser vel ikke de oplysninger og advarsler, som vi andre synes vi hører igen og igen.



  • #4   13. nov 2015 Det ville de næppe. Men tidligere har det været ret normalt at lade sin hund vente udenfor forretninger - derfor der er hundekrog - det har vel aldrig været normen at efterlade tasker eller ulåst bil/cykel.

    Men vi kan jo ikke i hver enkelt tilfælde vide, om de har gjort det af ligegyldighed eller fordi de reelt ikke havde forestillet sig, at det var en risiko.


  • #7   13. nov 2015 Isabelle, en af mine bekendte har fået taget 3 voksne pyreneer hanner uden for en Netto for mange år siden, så størrelse behøver ikke at være en sikkerhed.

    I hendes tilfælde var der heldigvis en, der råbte op inde i forretningen, så hun fik fat i hundene igen. En narkoman, der manglede penge, kom forbi, så hundene, tog snorene og gik videre med hundene i håb om at kunne sælge dem. De var velopdragne, de fulgte med. Ejeren løb efter ham og fik fat i hundene uden mere dramatik, men det var da lidt af en øjenåbner, at selv så store hunde ikke var sikre.




  • #8   13. nov 2015 Jeg fatter ikke, at folk skal tage andres ting! Låst eller ulåst. Hjemme eller ude. Mit er mit, dit er dit - uanset hvor det står!


  • #9   13. nov 2015 Mine første pyreneer efterlod jeg også uden at bekymre mig uden for butikker, ja jeg efterlod også mine tasker sammen med ham. Bad ham højlydt om at passe godt på dem. Han anede ikke, hvad det betød, så det var mere for at folk skulle tro, at han passede på.
    Men det er mange år siden, i dag efterlader jeg hverken hund eller tasker.


  • #12   13. nov 2015 I hvert fald selv med større hunde, skal man vurdere, om man tror, at hundene bare vil gå med folk, eller om de vil stritte imod.
    Det er jo nok svært at komme afsted med store hunde, der virkelig stritter imod, men størrelse alene er ikke nødvendigvis nok.


  • #13   13. nov 2015 Og er uheldet ude, og hunden "får smagt" på enten en anden hund eller et menneske, der ikke kunne holde snitterne for sig selv, er man dårligt stillet, når man ikke har været der og set præcist, hvad der er sket.

  • #14   13. nov 2015 For år tilbage havde jeg min rocky til at stå udenfor en butik i mens jeg var inde og handle, og ved den butik var der kun en krog til hund, mens jeg stod i kø ved kassen kom rocky ind i butikken, og da jeg have betalt og gået ud, kom en dame og fortalte at nu stå der en anden hund i krogen, og det gør den fordi at ham der ejer den anden hund bare havde taget rockys snor af krogen, for at sætte hans egen hund der. Gudskelov løb rocky ind i butikken til mig, han kunne jo lige så godt løbe væk. Men den gamle mand fik en kæmpe balle af mig. Siden dengang har jeg aldrig haft hund med når jeg skal handle.

  • #17   13. nov 2015 Mike, og hvordan gik det så ?

  • #18   13. nov 2015 Jeg tør heller ikke længere at sætte hunde fra mig, uden opsyn. Gjorde det mens jeg boede i Kbh. oplevede flere gange at komme ud fra butikken hvor der stod fremmede folk og klappede min bullmastiff + den eller de af naboernes hunde jeg lige passede den dag (schæfer eller rotteblanding). Nu hvor jeg kun har små hunde, tør jeg da slet ikke at tage chancen smiley

  • #19   15. nov 2015 Lille Pingu er fundet smiley Indleveret til politiet, og på vej hjem nu smiley

  • #20   15. nov 2015 Jeg forstår altså ikke hvordan folk ikke kan have hørt om det, det har flere gange været oppe i nyhederne i løbet af årene. Jeg hørte om det allerede da jeg havde Vaks, dengang var jeg 10 år gammel (det vil sige for 10 år siden), og boede i en ganske almindelig familie, hvor vi ikke brugte internettet og ikke var hundenørder (udover at jeg elskede at læse om dem) kommer fra en meget lille by, har aldrig hørt om nogen der fik stjålet deres hund i vores by, men vi turde alligevel ikke, for dengang gik det meget på at hundene blev stjålet til hundekamp (som prøve klude) smiley

    Synes også 110% at det er forkert at det er sådan, og at det er super træls at folk ikke kan forskel på dit og mit, men sådan har det jo altid været, måske ikke med hunde, men så med andre ting, og så må man jo tage sine forholdsregler. Det er vel også derfor at man har lås på døren, på bilen, på cyklen osv. for at forebygge at nogen skulle tage fejl.

    Jeg ville aldrig nogensinde lade mine hunde stå alene, uanset hvor det var henne, for jeg vil ikke risikere at der sker dem noget imens jeg er væk.


  • #22   15. nov 2015 Nej Isabelle indtil den dag, der kommer ubudne gæster ind af din dør
    Indtil din cykel er væk og ligeledes bilen såååå lære man det
    Jeg lærte at køre med sikkerheds sele,ved at få en bøde , siden har jeg brugt den smiley


Kommentér på:
Endnu en hund stjålet

Annonce