{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.016 visninger | Oprettet:

Foder til kronisk sulten hund {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har brug for nogle gode råd til foder valg.
Jeg har en ung tæve på et år. Hun er kronisk sulten, som i at hun stort set hele tiden er fokuseret på mad og finde mad.
Hun er i super foder stand så det er ikke et issue.
Tilgengæld har hun afføring ret mange gange om dagen (synes jeg) op til omkring 5 gange.
Men hun får nok også en del mad, så er ikke helt sikker om det vil ændre sig ved et foder skift


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til kronisk sulten hund
  • #2   18. nov 2015 Forresten jeg har prøvet med Arion og pt. foder jeg med Lukullus.

  • #3   18. nov 2015 Christina.
    Du var hurtig, jeg har skrevet ddet i indlægget oppe over.


  • #4   18. nov 2015 Min faster havde en lab engang med store problemer med mæthed, for dem hjalp det med barf.

  • #5   18. nov 2015 Gulerødder som ekstra snack.

  • #6   18. nov 2015 Jeg ville gerne undgå barf, da den måde jeg fodre hende på ville være besværgeligt med barf.

    Gulerødder har jeg prøvet, det gør ingen forskel.


  • #9   18. nov 2015 Det er vigtigt at skelne mellem sult og madlyst.

    5 gange afføring om dagen vidner om at foderet nok ikke passer så godt til hende. Hvor meget får hun pr. dag for at holde sig pæn?


  • #10   18. nov 2015 jeg ville overveje et foder med et højre fiber indhold. evt. real nature koldpresset.

  • #11   18. nov 2015 Mere fiber til en hund der skider 5 gange om dagen?



  • #12   18. nov 2015 nej mere fibre til en hund der har svært ved at blive mæt.
    afføringsmængden er jo individuel fra hund til hund, afhængig af hvor godt de optager fodret.
    Jeg vil under alle omstændighed prøve noget andet foder.


  • #13   18. nov 2015 Vi har ikke fået afklaret om hunden er sulten eller har lyst til mad.
    Det er en ret vigtig information.



  • #14   18. nov 2015 Opblødt tørfoder mætter mere end normalt tørfoder... Men det duer ikke, hvis hunden skal arbejde for maden smiley Men er man typen, der bare fodrer i skål, virker det fint.

    Og ellers gulerødder... Fantastisk, ikke-fedende snack smiley

    Men nogle hunde er bare madører... Det betyder ikke, at de er sultne.


  • #15   18. nov 2015 Tak for alle jeres svar, vi var lige ude på tur, her sked hun 3 gange, og en god portion hver gang.

    Jeg synes det er svært at sige om hun er rigtig sulten eller bare rigtig glad for mad, altså hun får ikke afmålt sin foder ration da hun har været lidt til den tynde side, ogvi bruger ret mange godbidder i løbet af dagen.
    Hun får ikke mad i skål, hun får noget i fodersøg, aktivitets bold/flaske, spor, træning mm.

    I sommers fik hun en overgang noget special kost mod tynd mave, det var let fordøjeligt og her havde hun kun afføring et par gange højdst, til gengæld virkede hun ekstra sulten.
    Men tænker at hun måske ikke får fordøjet sit foder ordentlig, når der kommer så meget ud.


  • #16   18. nov 2015 Maya er det hunden på din profil, og hvordan vil du beskrive foderstanden på de fotos?

  • #17   18. nov 2015 Louise, ja det er hende.
    På billederne vil jeg sige hun er i ok foderstand men hun blev lidt lasket på maven efter første 1. løbetid med hævet patter.
    Derfor begyndte jeg at afmåle hendes foder og hun tabte sig så ret meget (det synede af meget)
    Med meget tydelig ribben, ikke fordi hun egentlig var for tynd, men hun skulle ikke tabe sig yderligere.

    Men det med meget afføring synes jeg hun har haft hele tiden.


  • #18   18. nov 2015 Ok.. ja jeg syntes netop ikke hun er tynd på de billeder.

    Har selv hund der kan æde 24/7 men synes der er kommet mere ro på. Han får foder to gange dagligt og en smule godbidder på turene og træning.


  • #19   18. nov 2015 Louise.
    Nej jeg mener heller ikke hun er tynd på billederne, det blev hun efter de billeder blev taget (eller tyndere)

    Jeg fodre også to gange om dagen, lidt mere morgen end aften. Der ud over så træner vi en del, så der går en del godbidder til.
    Jeg er nok også lidt for rundhåndet, både fordi jeg vil en masse og fordi hun tilbyder ofte.

    Hvad bruger du af foder?


  • #20   18. nov 2015 Essentials.... jeg har accepteret at han kan æde konstant, men synes faktisk der er ok ro på herhjemme når han får de to gange. Min får mere end der står på vejledning, men er i fin huld.

  • #21   18. nov 2015 Ok, det har jeg godt tænkt lidt på, men rart at høre fra nogle der også kender til det med meget mad glad hund.
    Men nu skal det jo ikke problemaiseres for meget, det gør jo også mange ting lettere.

    Da jeg overtog hende som knap 6 mdr. gammel, fik jeg at vide at hun var meget småt spisende og her var hun for tynd.
    Men tænker om det kan hænge sammen med stress, og blive flyttet tilbage til opdrætter med deres egne to tæver?

    Hun har i hvert fald indhentet det forsømte og mere til.


  • #23   18. nov 2015 Ok du mener at fordi vi vænner dem til at de skal lede, så regner hunden med at hvis den bare leder så burde der være gevinst?



  • #25   18. nov 2015 Junior bor på 4. sal og får i sådan en spis langsomt skål. De gange vi har haft have, og jeg har kaster det på græs bliver han helt vild... og i min verden stresser op... derfor stoppede jeg også med de legetøj med foder i ... han kører sig selv op.

  • #26   18. nov 2015 Det lyder da meget logisk, at vi har skabt en forventning om at der er mad hvis bare man leder efter den.
    lige som min tilbydr forskellige trick mm. der plejer at føre til godbid.


  • #27   18. nov 2015 Louise, det gør min også herhjemme, har slet ikke tænkt at det kunne være dårlig ide, men det kunne fint give mening.

    Men det er anderledes hvis jeg går et andet sted hen og laver foder søg, der er hun meget roligere og bruger længere tid.

    Men angående det med ofte afføring, tænker i umiddelbart at det vil falde hvis jeg finder et andet foder hun fungere bedre på, eller handler det om at hun måske får lidt rigeligt (i forhold til fodervejlednningen)?


  • #28   18. nov 2015 Hmmm ja det er svært.. Junior har "lært" af tidligere ejer at tømme sig, når han kommer ud.. dvs han kan skide 4 gange på en dag hvis vi er ude 4 gange.. men de er nogle små nogle.. Hvis vi går to meget lange ture på en dag, hvor han er ude i flere timer skider han kun 2 gange, men så kommer der mere ud. Der kommer dog mindre ud sammenlagt efter jeg fik ham, og skiftede til bedre foder.

  • #29   18. nov 2015 For meget får hun ikke når hendes foderstand er pæn. Men jeg tror hun optager sit foder dårligt og derfor er der god mening i at forsøge med noget andet.

    Jeg har også hunde som altid søger efter mere at spise - det er en gave for mig fordi de er så lette at motivere.

    At være mæt er ikke noget de nogensinde har prøvet. Der er altid plads til mere og de vil altid arbejde for mere.

    Medmindre hunden er desperat efter mad - der er en tydelig forskel - så ville jeg udelukkende løgge fokus på at maden ikke helt passer til hunden.


  • #30   18. nov 2015 Jeg må bare prøve mig lidt frem, måske lidt af begge dele smiley

  • #31   18. nov 2015 CH. Ok, under alle omstændigheder skal vi snart ha indkøbt nyt foder og så kan jeg lige så godt prøve noget andet.

    Altså jeg synes ikke hun er desperat, men meget interesseret.
    Det er jo supert i forhold til træning, altså hun er jo altid klar og let at motivere.


  • #32   18. nov 2015 Meget interesseret er rigtig godt. Der er ingen grund til at putte mere mad i hende for at dæmpe det.

    Nyd det i stedet - hunden lider ikke under at være madglad og du får foræret et væld af muligheder smiley


  • #34   18. nov 2015 Det handler om træning. Det er ikke madglæden, der er et problem


  • #36   18. nov 2015 Så må man jo træne stabilitet og sikkerhed. Det er ikke afledningens skyld at hunden lader sig aflede.

  • #37   18. nov 2015 Min chihuahua kunne også spise konstant. Når hun keder sig, så leder hun efter noget at spise. Hun får også mad morgen og aften, og godbidder/tyggeben ind i mellem.
    Vi træner også meget og hun får bestemt ikke for lidt at spise.

    Hun får Olivers kornfri med kylling og har fået det siden jeg fik hende som 8 ugers. Hun er 1 år nu.
    Jeg har bare accepteret det. Hun leder heldigvis ikke efter mad på rally og agilitybanen, eller når vi rundere.


  • #38   18. nov 2015 Det er egentlig ikke så meget på træningsbanen jeg mærker det , altså at hun søger efter mad.
    Men feks. til ringtræning er de efter mig, fordi hun hele tiden er fokuseret på mine hænder (=godbidder i hendes hoved) så hun løber skævt, giver ikke kontakt til "dommer" når denne tjekker efter udtryk.

    Tilgengæld når vi går tur, så tilbyder hun hele tiden adfærd hun er blevet belønnet for, eller søger efter mad (vi bor i et alm. social byggeri, hvor folk smider hele gryderetter ud til fuglene, og der ligger mad overalt, uden overdrivelse)
    Hun kan også kører sig selv op når vi træner fordi hun er så fokuseret på godbidden, at hun ikke kan udføre noget som helst, men det sker mest her hjemme, og ikke så ofte mere.

    Så der er både fordele og ulemper. det vigtigste for mig lige nu er at finde noget foder hun trives på, så der ikke kommer så meget ud.
    Så må jeg arbejde med hendes madører så det, i hvert fald oftest, er en fordel.


  • #39   18. nov 2015 Det handler om at få kanaliseret al den motivation ud de rigtige steder.
    Når det lykkes bliver det virkelig sjovt at træne.



  • #40   18. nov 2015 Hvordan med selvkontrol? Øver I det ofte? Ellers kan det i hvert fald anbefales. smiley

  • #41   18. nov 2015 Jeg har ikke trænet selvkontrol, andet end som kontakt øvelse, hvor hun skal kigge på mig og ikke godbidderne, det kan hun godt.
    Har du nogle gode øvelser jeg kunne prøve?


  • #42   18. nov 2015 enig med CH - en så madglad hund må da være en gave i træningsøjemed!
    bare frem med klikkeren og så kører bussen...


  • #43   18. nov 2015 Det er det helt sikkert også.
    Lige klikker træning er så ikke det nemmeste, da hun fokusere så meget på godbidderne og bliver let frustreret.


  • #44   19. nov 2015 Jeg har fundet ud af, at min hund IKKE må se godbidderne under trickstræning. Hun fokusere kun på godbidshånden og kan slet ikke tænke så.

    Godbidderne om bag ryggen/i lommen. Let tilgængelig, så når du skal rose kan du hurtigt tage godbidden frem og give. smiley

    Lige nu øver vi meget dette mht. selvkontrol, og det fungere rigtig godt. http://www.klikgodbid.dk/blog/impulskontrol-selvkontrol-doggie-zen-its-your-choice-mm


  • #45   19. nov 2015 Tak for linket, men kan ikke se vidioen, kan du forklare hvordan man kan arbejde ud fra nr. 2 (altså ar manipulere hunden til at vælge det fra den gerne vil ha)?

    Prøvede lige her til morgen at få hende til at sætte sig og vente på at jeg fik spredt hendes mad ud, det var der ingen problemer med.


  • #46   19. nov 2015 Kan du se den nu?

    https://www.youtube.com/watch?v=ipT5k1gaXhc


  • #47   19. nov 2015 Ja nu kan jeg se det, det unne sikkert godt være en god ide at træne lidt mere i den dur.



Kommentér på:
Foder til kronisk sulten hund

Annonce