831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Farvel til barndomshunden.. Farvel til barndomshunden..

I går måtte min mands barndomshund Cæsar aflives. Han var blevet syg og træt, og dommen var vist noget cancer-lignende noget.. Vi kørte derud onsdag aften og gav ham et sidste klap på hovedet, og der var i hvert fald ingen tvivl om at han ikke havde det godt. Han virkede ikke til at have ondt, men var SÅ udmattet og fjern. Torsdag blev han aflivet.

Min mand og jeg mødte hinanden da jeg var 14 år gammel, og dengang var Cæsar en ung og frisk hund; en af dem, der bare sætter sig i hjertet på folk, og som alle bare elsker - inklusiv mig..

Selvom han har haft et langt og fantastisk liv, så er det altså stadig lidt vemodigt smiley

God rejse videre, gamle dreng.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvel til barndomshunden..
  • #1   19. nov 2015 Cæsar dengang min mand og jeg blev kærester smiley

profilbillede
  • #2   19. nov 2015 Cæsar som han så ud her til slut smiley Gamle liv

profilbillede
  • #3   19. nov 2015 De gamle vi har kendt i mange år, sætter bare en ekstra stor pote i hjertet på en smiley

• #4   19. nov 2015 Jeg ved hvordan du har det smiley det er en svær tid efter man har sagt farvel.
    Jeg vågende op næsten hver nat i 4 uger fordi jeg følte hans åndedrag efter vores blev aflivet smiley men med tiden bliver smerter til minder og et smil på læben smiley

Jeg var kun 3 år gamle da vi fik Kenzo og var lige knap 16 år da vi måtte sige farvel.

profilbillede
  • #5   19. nov 2015 Det gør de nemlig smiley
    Jeg er ikke decideret ked af det - dels har det jo aldrig været "min" hund (men stadig en stor del af hele familien), plus jeg synes det har en anden retfærdighed over sig, når hunden når at blive gammel, end hvis den dør for tidligt af sygdom.

Men derfor er det stadig utroligt vemodigt og virkelig, virkelig underligt at han ikke var her længere. Vores Keiko er en hvalp efter ham; egentlig lavet fordi mine svigerforældre ville have en efterfølger, men da hun var 2½ år gammel besluttede vi os for at det var bedre hun kom her hjem og bo. Og hun ligner bare SÅ meget sin far i sind og skind, så jeg tror det er dejligt for Rune (gemalen) at have lidt af hans barndomshund indenfor væggene smiley

• #7   20. nov 2015 Ja, jeg er helt enig med Palle.

Jeg læste din tekst og blev rørt
    Jeg scrollede ned og så billede, og kunne mærke øjnene blive blanke
    Meget stærkt billede som supplement til din tekst..

Kommentér på:
Farvel til barndomshunden..

Annonce