{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Hvor stor tror I, han bliver? {{forumTopicSubject}}

Nu opretter jeg bare emnet af ren og skær nysgerrighed.
Da vi fik Monty som 8-ugers havde han været til dyrlæge 2 dage inden med en kampvægt på hele 3,5 kilo.

I dag, 2 dage efter han er blevet 11 uger, vejer han omtrent 8. (7,8-8, den hvalp vil jo ikke stå helt stille hele tiden, hahaha)

Hvad regner I med, han vil komme til at veje som udvokset?
Han er en lab/berner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stor tror I, han bliver?
  • #2   29. nov 2015 Ja, jeg ved det! Tænkte nu bare, at dem med større racer måske havde lidt erfaring at tale ud fra med deres egne vovser, haha ^^

  • #4   29. nov 2015 Aha. Jeg ved, at Monty er en af de største i kuldet. De havde en tæve fra det forrige kuld (Ja, to upskuld.. spørg mig ikke), og hun var i hvert fald lidt højere end en berner, men lignede ellers meget en labrador.
    Faren skulle vist være temmelig stor af en berner at være, men tæven er lidt lille, synes jeg. Hendes hvalp er i hvert fald større end hende.


  • #5   29. nov 2015 Med den vægt der, tænker jeg ikke at han får bernerstørrelse.
    Min race vejer det samme eller lidt mere i den alder, og hannerne ender på 23-26 kg.


  • #6   29. nov 2015 Interessant ^^
    Det er sådan set også mere end nok, haha.


  • #10   29. nov 2015 Hun sagde nemlig, at de ville være omkring lab størrelse, da de var 8 uger. Nu har han fordoblet sin vægt på 3 uger, så om han kan "nå" at blive større, det ved jeg selvfølgelig ikke ^^
    Tæven fra forrige kuld var i hvert fald stor. Større end en labrador, men sådan.. slank i det. Hun var 10 måneder der.


  • #14   29. nov 2015 Google er min ven!
    Gad vide, hvad bernere ligger på....

    Google siger 39-50 kilo, ja.
    Men nu er han også lab, og hans mor vejer nok ikke mere end omtrent de 22-25 kilo, for hun var ikke særlig stor, så...
    Nu må vi se.


  • #15   29. nov 2015 Nå, det hun mente er, at når de er 8 uger, så er de omkring lab-hvalpe størrelse.
    Det havde hun erfaret fra sidste kuld.


  • #17   29. nov 2015 Præcis! Beklager den halvdårlige formulering fra min side ^^

  • #20   29. nov 2015 Ah.
    Nu er det ikke min hund, så at lave en vægtkurve er måske lige voldsomt nok for mig at lave. Det er jo min søsters, lol.
    Jeg er bare nysgerrig.


  • #22   30. nov 2015 Hans mor er jo også en meget lille labrador, så det har vel også noget at sige, tænker jeg.

  • #24   30. nov 2015 Vi har ikke vejet ham dengang. Det var dyrlægen, vi har det fra hans sundhedsbog.

    Han får voksenfoder fra Probiotic live, da det er det, vores andre hunde får. Vi ville ikke give hvalpefoder, da det jo netop får ham til at vokse endnu hurtigere - Har jeg hørt.
    Han får det, han kan spise og er i god foderstand. Ikke for tyk, ikke for tynd.


  • #26   30. nov 2015 Det er bare det, vi har gjort, da det er det, vi har fået tilrådet - Altså at give voksenfoder - Så er det jo oplagt at give det, som de andre får, ikke sandt. Især når min har sart mave og ikke tåler andet.
    Min søster kigger sådan hist og her med i den her tråd, så skal nok lige bede hende kigge.

    Hvad er et rimeligt protein indhold og kalcium/fosfor indhold. For så kan vi jo kigge efter det.


  • #29   30. nov 2015 Jojo, klart. Moren ligner nu en labrador. Hun er bare lidt lille i det.
    - Men hvad ved jeg.

    Noget helt andet er, at jeg nu ikke helt ved, hvad vi skal gøre med foder. Vi har brug for nogle guidelines, kan jeg høre.
    Råd?


  • #31   30. nov 2015 Vi ved jo faktisk ikke engang, hvor meget han spiser, han spiser jo bare... når han er sulten, sådan set.

    Nu er det længe siden, jeg har haft en hvalp, og har aldrig haft en af så stor størrelse, så... Ja, min viden er lidt begrænset her.


  • #33   30. nov 2015 Det er jeg med på, også derfor vi holder øje med, hvordan han udvikler sig.

    Så.. et kilo om ugen, det er max, eller hvordan?


  • #36   30. nov 2015 Altså, han kommer til at blive fodret for sig selv uanset hvad, hvis det skal doseres. Så må det ikke stå fremme, selvom han ikke spiser op, for Vaks får simpelthen en ordentligt omgang ræserrøv, hvis han får andet end hans foder.
    Og han har jo adgang til foder hele tiden, netop fordi han er så småtspisende, at jeg ikke tør andet. Får han det først i portioner, så spiser han det ikke, og ender med at tabe sig igen.

    Bumbum.. Min søster kigger i hvert fald lige på tråden, og så tager vi den derfra.


  • #39   30. nov 2015 Probiotic LIVE ligesom de to andre hunde.

  • #44   30. nov 2015 Vi kom lige til at tænke på - Kan det være fordi han ikke har fået korrekt næring hos opdrætter?
    Både at han har været lille og at han pludselig tager så hurtigt på?


  • #48   1. dec 2015 Min Cooper vejede lidt over 13 kg som 11 ugers og han vejer nok knap 45 kg nu. Så derop når vapsen nok ikke. smiley Og rigtig godt at du nu er opmærksom på at væksten ikke må være for hurtig. Samtidig tænker jeg dog også at han var meget lille som 8 ugers, så måske han ikke havde nået sit potentiale der og nu har indhentet det? Jeg ved ikke hvad de har fodret med fra opdrætteren, men nogen gange får hvalpene ikke ligefrem lige meget og indhenter så det tabte, når de kommer ud i en ny familie.

  • #49   1. dec 2015 Jamen, jeg ved faktisk heller ikke præcis, hvilket mærke det var. Jeg så foderposen engang, da vi besøgte dem, og har aldrig set det før.
    Mit indtryk er dog ikke, at de bruger super mange penge på hundefoder, når de har 3 hunde (to af dem store), katte og 2 små drenge at tage sig af, så kunne næsten forestille mig, at det ikke er kvalitetsfoder - Men det kan jeg selvfølgelig ikke sige med sikkerhed.

    Men ja, der har været 10 hvalpe om det, så der har jo været en del konkurrence. Måske du har ret i, at det kan være derfor.


  • #51   2. dec 2015 Min vejede 3,11 kg. til dyrlægecheck som 7 ugers. Han vejede 7 kg., da vi hentede ham 10 uger gammel, hvilket ikke er meget for en Rottweiler.
    Deres vægt plejer ca. at følge antallet af uger smiley

    Sidst vi vejede ham, vejede han 38,5 kg, Han er 9 mdr. nu.


  • #52   8. dec 2015 Vi havde ham til dyrlæge i fredags, hvor han vejede præcis 8 kilo, så det har hjulpet at give ham foder i en foderbold fremfor skålen!
    Måske han bare har indhentet det "forsømte" i starten. Han tager i hvert fald slet ikke lige så meget på nu! ^^


Kommentér på:
Hvor stor tror I, han bliver?

Annonce