Ideel Foder til Dalmatiner {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
jeg håber lidt på der sidder en eller flere dalmatiner eksperter der kan rådgive mig en smule mht absolut mest dalmatiner-venlig kost.
Jeg har læst en del om emnet, men efter en snak med vores kommende hvalps opdrætter, finder jeg mig alligevel lidt fortvivlet. Eller det er måske lidt overdrevet sagt, men jeg er nysgerrig og jeg vil simpelthen have dette emne helt på plads inden jeg officielt bliver dalma-moar
Jeg er nemlig blevet anbefalet at fodre ( ikke udelukkende) med et norsk mærke ved navn Vom Fullfor Puppy, jeg har været inde og læse indhold og kan se den indeholder kogt æg (hvilket jo indeholder mere protein end ukogt) samt komave og okselever, jeg havde forstået at det netop er nogle af ovennævnte ingredienser man skal styre udenom , er det mig der har misforstået noget ?
I hver fald modtages gode råd om emnet med kyshånd!!
Bjæf herfra!
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Sådan! Måske du kan høre nogle af dem?
dec 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2011
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Jeg må tilstå at jeg med en hund hvor nyrer/urinsten kunne være et issue og hvor foder, derfor betyder temmelig meget, ville styre udenom et så uspecifikt produkt som Vom Fullfor. Når man læser på deres hjemmeside så får man lidt indtrykket af at der kan være hvad som helst i produktet (og komave bliver altså aldrig næringsrigtigt
Jeg faldt engang over en hjemmeside fra en med dalmatiner der havde en masse opskrifter på hjemmelavet foder tilpasset racen.
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
dec 2011
Og det er nemlig også det indtryk jeg lidt sad med efter at have læst om produktet, ikke desto mindre er det præcis det opdrætter ønsker at jeg skal fortsætte med, så jeg tror lige må få det uddybet ved næste møde.
Jeg vil prøve at kigge efter den hjemmeside du nævner
Tak,)
dec 2015
Følger: 9 Svar: 1
Nu skriver du jo selv, at du er godt belæst på emnet, så du har nok også fået at vide, at du skal undgå purin-holdig foder: https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/hormoner-og-stofskifte/sygdomme/oevrige-sygdomme/purin-i-madvarer/
Men jeg må nok indrømme, at jeg har svært ved at finde den type foder nede i min lokale dyrehandel. Der er selvfølgelig webshops med specialfoder, men det sprænger vores foderbudget helt. Vi har brugt Eukanuba Daily Care med held (vores han har i hvertfald ikke udvilket urinvejssten eller nyresten) som har været på tilbud nogle gange i Maxi Zoo: https://minetilbud.dk/tilbudsaviser/maxi-zoo
Har du selv nogle gode erfaringer? For der er jo altså stadig ex. kylling i Eukanuba Daily Care, så det er heller ikke optimalt...
dec 2011
Kylling er vist ikke en stor synder, optimalt set peger de fleste på foderet max skal indeholde 24 % protein. Min opdrætter fodrer selv hendes voksne hunde med et mærke der hedder Standard mild, som indeholder lam og ris, med en protein % på 19. Det skal jeg lige have undersøgt. Jeg får vores lille vidunder hjem d. 20.12 så praktiske erfaringer kan jeg desværre ikke ose ud af, men håber da det kommer;) Har i gode råd til godbidder som er optimale for pletterne ?
Ideel Foder til Dalmatiner