{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Hvorfor piber min hund? {{forumTopicSubject}}

Keiko piber, piber og piber nærmest hele tiden, og jeg er ved at blive vanvittig over at vi ikke kan finde ud af hvorfor!

Hun ligger for sig selv og piber, men hvis vi så taler til hende eller får kontakt til hende er hun helt glad igen, og så er der ingenting. Hun er generelt en MEGET snakkende hund, og har altid haft tendens til at småpibe lidt hvis hun vil have vores opmærksomhed, men det virker ikke til at være tilfældet her. Måden hun piber på virker som om hun er generet af noget, men vi kan simpelthen ikke gennemskue hvad.

Hun har for ganske nylig været den helt store tur igennem ved dyrlægen, hvor hun vitterligt er blevet tjekket i hoved og røv med alt fra blodprøver til MR-scanning.. Altså ikke fordi hun piver, men i andre sammenhænge. Det skulle så vise sig at hun havde epilepsi. Foruden epilepsien var hun tip top sund, og alle hendes prøver kom flotte tilbage. Hun ligger også nærmest perfekt i sine blodprøveværdier.

Jeg tror ikke at hendes piberi har noget med epilepsien at gøre, for hun virker ikke til at have et anfald, og hun stopper med det samme vi snakker til hende eller hun bliver distraheret af noget andet.

Det ENESTE jeg har en lille mistanke til, er at det er pga. hun er i fæld. Af mystiske årsager har hun bare en utroligt sensitiv hud, og når hun fælder og klør sig pga. det, bliver hun hurtigt irriteret i huden (viser sig ved lokalt rødme hvor hun har kløet sig, skæl og generel kløe). Det var hun i udredning med ved dyrlægen sidste år på denne tid (der var det nemlig meget slemt) og der kom ikke rigtig nogen konklusion udover at vi fik en bestemt shampoo der kunne lindre. Det virkede også, og så skiftede vi samtidig foder hvilket også virkede super godt.
Nu er hun i fæld igen, og jeg mistænker lidt om det kan være irritationen fra dette der gør at hun piver?

Jeg har overvejet at spørge om hun kan blive smertedækket i nogle dage for at se om det stopper piberiet - for i så fald, er det jo fordi hun er i smerter, og det skal hun jo ikke.


Hvad fanden stiller vi op? Dyrlægen kan ikke sige os andet end at hun er sund og rask ud fra undersøgelserne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor piber min hund?
  • #1   7. dec 2015 Det kan være hun keder sig

  • #2   7. dec 2015 Beltane: det virker ikke sådan, for så plejer hun at komme hen til os og søge kontakt og spille lidt op

  • #3   7. dec 2015 Løbetid? Selvom du jo sikkert har tænkt på det. Nu kommer jeg bare lige med nogle ting som Freja kan pibe af - fx. brændeovnen, fordi hun synes den er lidt mystisk, og hun kan også ligge og pibe fordi hun vil drikke af vandskålen ude i haven. Men Keiko ligger bare og piber, der er ikke noget hun vil "have" ?

  • #4   7. dec 2015 jeg tænkte også enten løbetid opover, eller tilpas langt fra til falsk drægtighed ???

    Min yngste kløede her for en tid siden, den fik en kløstillende indsprøjtning der holder 1 måned, samt noget shampoo til irriteret hud ... det har hjulpet ..


  • #5   7. dec 2015 Hun er steriliseret, så det kan ikke være det.. Selvom man skulle tro det, da vores hanhund er mægtig interesseret i hende lige for tiden

  • #6   7. dec 2015 Så er det jo heller ikke underlivsbetændelse .... Men slikker hun sig ? Hun kan have noget fx skedekatar, det kan lugte sødligt og evt gøre at hannen er interesseret ...

  • #8   8. dec 2015 Hvis din hanhund er ekstra opmærksom på hende i forhold til kønsdele etc. kan det være infektion, blærebetændelse, analkirtler ... De opdager det ofte før os, hvis der er noget galt.

    Hvis det er udelukket så vær stadig obs. på hvad jeres hanhund fortæller jer kan være galt i forhold til tæven.

    Det kan sagtens være huden. Måske I skulle overveje en regelret udredning for dette, når alt andet er udelukket?


  • #9   8. dec 2015 Alt efter hvor i sin cyclus hun er steriliseret, kan hun stadig have hormonelle svingninger.
    Og altså sagtens være påvirket både i den periode, hvor hun ellers ville have løbetid OG på det tidspunkt, hvor hun evt. ville være falsk drægtig.
    Hvis man ikke kan finde noget som helst i vejen rent fysisk ellers, så ville jeg forsøge at give hende Arnica i 2-3 uger.
    Det er et naturprodukt, som man bla. også giver kvinder for at stabilisere hormonerne, efter en (u)frivillig abort.


  • #10   8. dec 2015 Karina: hun blev steriliseret for 1 år siden på 90. dagen i sin cyklus

  • #11   8. dec 2015 Altså hvis din hanhund mere interesseret i din steriliserede tæves popo end han plejer at være og tæven viser lidt tegn på ubehagspiberi. Så ville min første tanke være skedekatar eller blærebetændelse. Begge dele ubehageligt hvis de lige kommer i tanke om det, men kan sagtens 'glemmes', hvis der kommer et interessant tilbud om aktivitet smiley Begge dele kræver et dyrlægebesøg; det kan jo sagtens være opstået siden sidste dyrlægebesøg smiley

Kommentér på:
Hvorfor piber min hund?

Annonce